Chaos schreef:Spiermassa weegt toch ook veel??
Neem aan dat die turn grietjes behoorlijk spieren hebben al??
Dat was vorig jaar, hun1ste jaar dus de spieren zijn nog in opbouwing.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

joenohoe schreef:Medra schreef:een man van 1.80 zit al rap tege de 100 kg hoor. en moet daarvoor niet eens dik zijn.
dat ze op een pony nu niet iemand gaan zette van 90kg ok maar toch.
Wat een onzin, dan ben je gewoon dik met 1.80 en 100 kilo. Ken iemand van tegen de 2 meter, die weegt net iets meer dan 90 kilo en is goed gespierd.
tamary schreef:Medra schreef:een man van 1.80 zit al rap tege de 100 kg hoor. en moet daarvoor niet eens dik zijn.
dat ze op een pony nu niet iemand gaan zette van 90kg ok maar toch.
Dan is die toch te dik als ik zo kijk. Vader is ook ong. die lengte en nu afgevallen (was nodig) is hij rondt de 76 kg.
Ik weeg zelf 69 kilo, ook te zwaar, voor mijn lengte dan, maar ik kan gelukkig nog een aantal ponies en sowieso gewoon paarden. (gaat hopelijk binnekort weer 10 kilo af, maar ik kan helaas niet hardlopen vanwege een verrekte knieband
)
Heino schreef:lifaya schreef:En man van 1.90 weegt idd snel boven de 90 kilo
Een man van 1.90 die meer dan 90 kilo weegt heeft overgewicht

Cyrilletje schreef:Heino schreef:Een man van 1.90 die meer dan 90 kilo weegt heeft overgewicht
Dat is gewoon niet waar.
Mijn vriend is 1,85 en weegt 95 kilo, en ik kan je vertellen: er zit geen gram vet te veel aan! Het is allemaal spier.
Voor foto's: zie mijn profiel.
Dan zou hij dus bij heel veel manege's niet mogen rijden terwijl hij in topconditie is en de paarden absoluut niet stoort met rijden... Hij rijdt zelfs heel erg licht.
Tuurlijk vind ik dat je als manegehouder wel een paard voor je klant moet uitzoeken die het gewicht kan dragen, maar een beetje fatsoenlijk paard kan dat heus wel hebben op z'n rug. Zeker als die persoon gewoon netjes rijdt en het paard niet in de weg zit.
In mijn ogen wordt er al snel te pieperig gedaan over wat voor een gewicht een paard wel en niet kan dragen.
Naar mijn mening moet je meer letten op of je het paard niet hindert in zijn bewegingen dan je zo blind te staren op het gewicht van de ruiter.

djshaddy schreef:dus jij zegt bij deze dat te zware mensen maar niet moeten rijden..
terwijl paardrijden voor iedereen is hoor, maar het probleem van deze poll is, is dat mensen niet aan de ruiters zelf denken.
Kijk je kan natuurlijk een vrouw b.v. van 1.78 met 150 kg niet op een shetlander zetten maar als je daar een goed paard voor hebt, zie ik er geen probleem van. En tegens geef ik je ongelijk want ook jij bent zelf begonnen bij een manege dus ga alsjeblieft niet de heilige boon uithangen