Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Frodo_ schreef:Everytime schreef:Wat een stom topic, nu worden álle manegeruiters over een kam geschoren en álle maneges..Beetje jammer weer.
Nou inderdaad. Maargoed, op onze reacties wordt toch niet gereageerd. Wat typisch weer.

Everytime schreef:Was gewoon een vraag.
Dat vroeg ik omdat ze les gaf op een manege, daar heb je toch de benodigde diploma's voor nodig lijkt me.

xApple schreef:Ik sta in pension op een manege, nou wat je daar voorbij ziet komen is echt
geen pretje. Vooral het in de krul trekken is echt niet fijn om naar te kijken. Veel
kinderen/jong volwassenen hebben gewoon geen idee waar ze mee bezig zijn.
Die denken echt dat ze het zo goed doen. Of na 2 rondjes stappen paard zeiknat en
puffend op stal zetten, verkeerd opzadelen na 4 jaar ervaring?! Op een manege
leren ze je eigenlijk alleen zitten blijven op een paard in elke gang. Meer komt er niet
echt bij kijken..
parador schreef:xApple schreef:Ik sta in pension op een manege, nou wat je daar voorbij ziet komen is echt
geen pretje. Vooral het in de krul trekken is echt niet fijn om naar te kijken. Veel
kinderen/jong volwassenen hebben gewoon geen idee waar ze mee bezig zijn.
Die denken echt dat ze het zo goed doen. Of na 2 rondjes stappen paard zeiknat en
puffend op stal zetten, verkeerd opzadelen na 4 jaar ervaring?! Op een manege
leren ze je eigenlijk alleen zitten blijven op een paard in elke gang. Meer komt er niet
echt bij kijken..
ik nodig je uit om een middagje met mij mee te lopen op een manege
Chaos schreef:[naam] feit is ook dat de meeste instructie die groepslessen begeleiden ook echt geen moeite doen óm alle 8 de mensen te instrueren.
Als je dat niet kunt, ga er dan niet staan.
mirka1994 schreef:Ik heb 7 jaar bij ons op de mangege in Dordrecht gereden. Heb daar leren 'rijden'. Vooruit was vooruit 'drijven' lees schoppen want paardjes waren afgestompt. Remmen en sturen deed je met je handen. In het begin ga je paar weken op dekens dus je leert wel zitten. Maar verder noem ik dat niet rijden eigenlijk. Ik ging toen ik al een tijdje les had en bij de gevorden zat bij een manege ergens op het strand een lesje meepakken voor de leuk. Toen ik niet wist wat van been wisselen was voelde ik me knap banketstaaf :s.. En ik reed al een aardig poosje mee, maar heb bar weinig daar geleerd. Op het blijven zitten na danm, want ik mocht wel op de 'vervelende' ponys. Maar nu jaren later zou ik me eerder vragen waarom de ponys 'vervelend' waren ipv erop te springen en ze alle hoeken van de bak te laten zien :s.
Toen ik voor het eerst les kreeg op mijn eigen paard voelde ik me echt een stumperd! Zoveel wat ik verkeerd had aangeleerd en daardoor ook gewoon mijn paard tegenwerkte. Ik probeer nu meer met mijn zit te rijden, en rustig met mijn benen etc.
Maar het is niet bij elke manege het zelfde, en ik denk idd dat het de laatste jaren aan het veranderen is gelukkig ook voor de paardjes!

Chaos schreef:Parador: Daar zeg je het toch zelf al?
Jij gaat vrijwillig mensen dat leren, schijnbaar gebeurt het dus niet door de manege zelf, het correct aanleren van het omgaan met paarden.
Goed dat jij dit doet, maar toch een slecht beleid van de manege.
Anoniem schreef:Chaos schreef:Juul feit is ook dat de meeste instructie die groepslessen begeleiden ook echt geen moeite doen óm alle 8 de mensen te instrueren.
Als je dat niet kunt, ga er dan niet staan.
Feit is ook dat je een groep van 8 man minder individuele aandacht kan geven dan als je 1 op 1 lesgeeft. Dat ís gewoon zo
[/quote]
[/quote]