f proefjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenHorseJarig

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:07

Wat een strenge jury hadden we vandaag! Echt opvallend. Ik denk dat ongeveer de helft van alle deelnemers hun proef niet heeft gehaald en bij de F7 had de nummer 1 slechts 215 punten, bizar..

Ik moest mijn pony overnemen en ze was er duidelijk klaar mee -O- Toch fijn aan het werk gekregen en alleen even de overgangen naar galop gemaakt ipv doorgaloperen, want dan had ik nog een pony over voor mijn proef. Voor mezelf besloten dat het doel vandaag was om tevreden af te stappen. Nou! Ik was hartstikke trots! Het verruimen van de draf en de stap was om te huilen en hier heb ik ook terecht vijven voor gekregen; ze had er gewoon geen puf meer voor :(:) Ik heb heel hard moeten werken om haar in galop te houden en thank god ze viel niet terug in draf! Ze heeft ook een issue met stilstaan en de eerste keer groeten ging ook compleet fout. Ze stond nog net niet met haar billen richting de jury ipv haar hoofd :') Het afgroeten daarintegen ging een stuk beter: ze bleef staan!! Ik heb met de meest trotse glimlach naar de jury gelachen. Wat ben ik trots op deze pony! Ben haar na de hoekletter om de hals gevlogen want wat heeft zij haar best gedaan voor me <3

Ik heb 210 punten gehaald en ben 8e van de 14 geworden. De nummer 2 had 215 punten, dus ach;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:12

Je hebt duidelijk niet teruggelezen. :P

Ik vond dat je het prima gedaan had hoor, bij de rest die op Elsa moest ging ze staken en uitbreken.
Maar ze had het duidelijk gehad ja. :(:)

En zo streng was ik niet hoor, heb toch echt behoorlijk wat 8en uit kunnen delen maar helaas werd er ook gewoon erg slordig gereden, voornamelijk in de F6.

Gewoon aan het werk met het gegeven commentaar en volgende keer gewoon lekker weer starten!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:16

Marlies ik vind je ook meevallen. Je bent niet streng. Maar je verwacht wel een proef volgens protocol. Met altijd nette tips!
Ik zou graag willen dat je eens hier kwam jureren..

KirstenHorseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:18

Oh excuses! Had uw berichtje niet gezien!
Waarom ik zeg dat ik u als jury streng vind is omdat de vorige keren toch een boel mensen in de 220 punten reden. Kan ook zijn dat we te vriendelijke jury's hebben gehad. Ik was in ieder geval een beetje bang voor u als jury omdat ik alleen maar lage punten had gehoord voor ik mijn proef moest rijden :')

Ik hoorde inderdaad dat Elsa er vandaag niet veel zin in had, jammer. Ze kan zo leuk lopen tijdens de lessen, maar met wedstrijden komt het er vrijwel niet uit..

Ik ben het verder helemaal eens met mijn protocol hoor! Het verruimen en stilstaan had ik al ingecalculeerd :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:26

Bedankt Sam! :* Ik zal nog es naar je manege mailen!!

Kirsten, zeg asjeblieft gewoon 'jij'. :') 'U' klinkt zo ontzettend oud. _O-

En het komt vaker voor dat er milde jury's zijn en als iemand dan wat strenger is valt dat gelijk op...
Ik zag gewoon veel slordigheid. Te vroeg wenden, verkeerde beenhulpen, strenge handen, naast AC lijn..en veel verkeerde been. En verkeerde galop die niet werd hersteld...

Vind dat jullie leuke paarden en pony's hebben hoor! En heb toch echt wel goede proeven gezien. Nogmaals, als de punten verdiend worden geef ik ze ook en anders laat ik duidelijk zien waar de problemen zitten en moet je daar gewoon hard mee aan de slag. :Y)

Heb een keer op een manege gejureerd waar alle 36 starts het niet gehaald hadden. Ik kwam een maand later terug en toen hadden alle 36 starts hun punt gehaald!! Ze hadden echt wat met mijn commentaar gedaan en ik kon strooien met 8en!! Dat was nou echt een topdag!!

KirstenHorseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:38

Je kan vrij snel doorstromen naar de volgende klasses zeker doordat wij een paar keer milde jury's hebben gehad. Dan zit je ineens in een hogere klasse mét een jury die niet zomaar een 8 geeft voor een toch niet zo mooie volte.. Dan krijg je inderdaad dus dat mensen hun proeven gewoon niet halen. Nogmaals, echt geen commentaar op jou als jury! Ik heb het commentaar gekregen waar ik al op rekende :Y)

Ik zat ook echt 3 meter naast de AC lijn en dacht bij mezelf mijngod Kirsten hoe heb je dit gedaan _O-

En WAUW! Dat is inderdaad heel knap gedaan door die ruiters!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:43

Ja, je stond er niet bepaald recht voor. :+

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:43

KirstenHorse schreef:
Oh excuses! Had uw berichtje niet gezien!
Waarom ik zeg dat ik u als jury streng vind is omdat de vorige keren toch een boel mensen in de 220 punten reden. Kan ook zijn dat we te vriendelijke jury's hebben gehad. Ik was in ieder geval een beetje bang voor u als jury omdat ik alleen maar lage punten had gehoord voor ik mijn proef moest rijden :')

Ik hoorde inderdaad dat Elsa er vandaag niet veel zin in had, jammer. Ze kan zo leuk lopen tijdens de lessen, maar met wedstrijden komt het er vrijwel niet uit..

Ik ben het verder helemaal eens met mijn protocol hoor! Het verruimen en stilstaan had ik al ingecalculeerd :')

Ik ben in september bij jullie geweest en heb toen ook een heel aantal mooie proeven gezien. Ja er waren een aantal proeven die echt wel 220 waard waren toen maar niemand heeft het toen cadeau gehad. En ik heb toen ook helaas echt niet iedereen zn punt kunnen geven.

Vandaag heB ik helaas maar tussen de 198 en de 220 kunnen punten. Ook ik deel graag 8en uit maar dat kan niet altijd

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:46

Idd, je wil heel graag mooie punten uitdelen maar dat nou nou eenmaal niet. :\
Jullie doen een rij opleiding en dus moet je leren van je fouten. Daar ga je aan werken en zo verbeter je jezelf. Het is idd dan jammer als je te snel doorstroomt want dan krijg je opeens een klap als je 208 rijdt terwijl je 220 gewend bent.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:48

Marlies kom hier ook maar eens jureren :P lijkt me leuk haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:50

Ik vind het goed hoor. :D
Weet alleen niet of ik te ver zit voor jou manege...

KirstenHorseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:51

Letten jullie (jury's) er ook op als bijvoorbeeld een paard heel erg aan het klieren is? Of is dat dan geheel aan de ruiter om dat op te lossen? Ik heb het dan over het geven van de juiste hulpen en dat het paard gewoon geen reactie geeft of niet de juiste (klieren, niet dat je paard niet aan je been is).

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:55

Ik vrees voor wel haha. Enschede. Ben benieuwd, kwam de f6 door met 216 puntjes. En naarmate ik hoger kwam in de proeven werden mijn punten ook hoger. Al kan ik dan wel zeggen dat het een erg fijne jury is, die altijd haar punten verteld bij de prijs uitreiking, en hoe je die kan oplossen. Ze kwam ook een keer naar me toe; jij reed op dat hele grote paard of niet? Jup dat was ik. Erg fijn gereden! Mijn tip voor jou is dit en dit.

Was echt erg leuk en fijn om te horen, daar heb je wat aan :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:45

Op m'n oude manege hebben we vrijwel altijd hetzelfde jurylid. Dit vind ik ook fijn omdat zij misschien echt ziet wanneer iemand vooruit is gegaan.
Volgend jaar ga ik daar ook weer rijden en richting proeven werken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:59

Dat lijkt mij juist helemaal niet fijn...een jury van buitenaf/andere jury kijkt weer meer naar andere dingetjes en heeft een frisse blik. Zo krijg je heel veel verschillend commentaar waar je mee aan het werk kan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:26

Bella, jureer jij ook onderlinge proeven of alleen fnrs?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:27

Ik doe wel eens een onderlinge hoor. :j Altijd leuk om eens op een nieuw bedrijf/pensionstal te komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:32

ik heb ooit een onderling b proefje gereden. De paarden bij ons op de manege staan dan altijd stil omdat ze dat zo gewend zijn. Hierdoor kreeg ik een 5 op m'n protocol met het commentaar: Dat mag niet. Hoe kijk jij daar tegen aan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:49

Hoe/wanneer stonden ze stil? :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:38

Daarnaast mag stil staan in de F proeven waar het niet gevraagd wordt ook niet ;-)
Hoewel ik het gisteren bij een F2 meisje door het oog zag die wel aan het aandrijven was.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:30

Marlies waar zit jij? Pijnacker (ZH) is zeker aan de andere kant van het land voor je?

Wij hebben meestal een paar jury's die we beetje afwisselend bellen. Af en toe een nieuwe van het lijstje en als het wat is dan komt die vaker, vinden we t niks bellen we niet meer. Voor jurys onder ons die paar keer bij ons zijn geweest en nu al een hele tijd niet meer zijn geweest (vippie hihi) we zijn ook verminderd in het aantal wedstrijden per jaar, dus het is niet dat we je niet leuk genoeg meer vinden!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:39

Dat is iets meer dan een uur rijden. :+
Als ze mij vragen wil ik het best doen hoor. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:47

Bellatrix schreef:

Ze stond stil tijdens het mesten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:49

purny schreef:
Bellatrix schreef:

Ze stond stil tijdens het mesten

Dat mag ook bij de fnrs niet...

Al wil ik als het tussen 2 onderdelen is bij de lagere proeven nog wel eens door de vingers zien...

Maar als het tijdens een onderdeel gebeurt levert het een lager cijfer op omdat het paard stil valt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:03

ynskek is natuurlijk heel logisch, maar als zo'n paard op de manege daar nooit voor aangepakt word en jij dan je proef je moet doen en alles doet om dat paard weer in z'n vooruit te krijgen, en het lukt niet. Is het dan nog steeds zo? Kan je dan natuurlijk niks aan doen XD als het eigen is is kan je dat zelf wel besturen vaak