f proefjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:58

Ik ga volgende week f8 starten superveel zin in!

:-)

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:48

xxLady schreef:
ponylove13 schreef:
Doe nu f2 want moest opnieuw beginnen zat in f8 of f9

waarom opnieuw beginnen? ;o

Ik was in 2013 bij F10 gestrand, volgende week doe ik de F8...

Had een tijdje terug de verkeerde papier stapel naar de ondergrondse papierbak gebracht (de nog uitzoek stapel, waar mijn protocollen en ruiterpaspoort dus tussen lagen ipv de weggooi stapel)

Ik had de fnrs gemaild, hun zeiden dat het hoogst geregistreerde bij hun de theorie f6 was en dat ze ook alleen theorie registreerden en geen proeven..
ze zeiden dat ik in mijn nieuwe ruiterpaspoort de f6 af kon laten tekenen.

Op de manege met mijn instructrice besproken dat ik f7 zou gaan doen..

en degene op de manege die de fnrs doet steeds had tegen mij gezegd dat ik gewoon de f8 kon doen.. als ik m volgende week haal word hij meteen helemaal afgetekend dat ik de keer erop meteen f9 kan doen. En vanaf die natuurlijk alles 3x halen.
Ze hebben 6 of 7 proevendagen per jaar en als ik in de f7 zou beginnen zou het heeel lang duren voordat ik eindelijk weer op mijn eigen niveau zou zijn.

mijn instructrice vond dat ook goed dus ben wel blij..

De manege waar ik rijd heeft voor de paarden ook een zomervakantie. Er zijn nog 4 of 5 wedstrijden voor de zomerstop. Ik hoop dat ik na de zomerstop de f10 kan gaan doen dat is mijn doel :-D

purny

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:08

Je mag toch verder waar je geëindigd bent. Dus dan mag je gewoon f10 starten toch

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:43

purny schreef:
Je mag toch verder waar je geëindigd bent. Dus dan mag je gewoon f10 starten toch

ik ga nu op een andere manege de proefjes doen.. had nieuw ruiterpaspoort toegestuurd gekregen, dus een lege. En omdat ik ook mijn protocollen niet meer heb door een stomme actie, had ik nergens meer bewijzen dat ik daar indd was gebleven... daarom had ik de fnrs gemaild waar ik moest starten..
maargoed ben al blij dat ik van de manege de f8 maar 1x hoef te doen. Had namelijk verwacht dat de fnrs terug zou mailen datvik in f6 zou moeten beginnen weer dus scheelt toch weer..en vind wijken nog supermoeilijk en ik rijd op een pony die dat ook moeilijk vind en wil daar zo hoog mogelijk mee komen dus kan ik langer oefenen op het wijken..

Werd op vorige manege steeds eerste omdat ik de enige was in mijn categorie dus zat nooit echt uitdaging in... Nu worden paar categorieën in 1 prijsuitreiking gedaan dus is wel meer uitdaging. Natuurlijk hoef ik geen eerste te worden maar is toch leuk als ik dat wel word nu ik tegen anderen moet want dan is de eerste plaats echt verdiend ipv dat ik iedere keer eerste word omdat ik de enige in mijn categorie ben :')

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:01

De fnrs weet alleen of jij een diploma haalt, dus of je de F4, F6, F8 enz gehaald hebt.
Blijkbaar is je F8 diploma nooit aangevraagd door je vorige manege. Dus moet je die inderdaad opnieuw doen.
Zo te horen gaat dat best lukken! Succes.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:04

Dankjewel :-D

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:37

Vandaag de F6 voor de eerste keer gereden met m'n eigen paard. Ik was er heilig van overtuigd dat ik gezakt was. Bij de prijsuitreiking was ik 1e met 218 punten, helemaal trots *\%/* Zelfs 6 keer een 8 op m'n protocol +:)+

KirstenHorseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:52

Gefeliciteerd Roosje!

Ik ga de 29e voor de 3e keer mijn f6 proef rijden! Vorige keer is mijn houding compleet afgekraakt door de jury met 5 vijven :(:) Kan niet zeggen dat ik een perfecte houding heb, maar ik zit toch echt niet als een complete debiel op de pony :n Maar goed, ik heb er meer aan gewerkt tijdens de lessen, dus ik hoop dat de jury er dit keer anders over denkt! +:)+

Edit, dit is niet een foto van het proefje, maar ik zat wel op dezelfde pony. (foto is recent)
Is toch niet zo horrible? :')

Afbeelding

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:26

Zeker niet! Armen misschien wat minder gestrekt houden en handen rechtop. Dat is wat mij het meeste opvalt, maargoed ik ben geen jury!

Ik heb zondag eerste x f14, lang nagedacht of ik moest meedoen en op wie. Vooral omdat mn instructie t niet zo eens was met mn keuze haha. Maargoed we gaan het gewoon doen en we zien het wel! Daarna ga ik ff tijdje dooroefenen voor de 14 met een manegepaard en dan ondertussen mss eens kijken of ik mn verzorgpaardje weer eens kan oppakken of iets! Voor de f14 iig even goed dooroefenen!(alleen in jan. Mss met paardje van vriendin proberen, maar daar heb ik wel wat meer vertrouwen in)

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:50

Ik heb vrijdag F12 voor mijn laatste punt gedaan maar helaas was mijn wedstrijd pony kreupel en moest ik met eentje rijden die me totaal niet ligt. Geen punt gehaald, ik had 207 gescored - wat me nog alles mee viel want ik heb echt zo niet lekker kunnen rijden.
Heb dus jammer genoeg niet mijn doel kunnen halen, F12 afmaken voor de winter. Nu hebben we denk ik voorlopig geen wedstrijden meer, en ik wil er eigenlijk mee stoppen bij deze manege volgend kwartaal (ook omdat ik dan stage moet lopen 10 weken en het daar erg druk gaat zijn)
Baalde wel ontzettend want mijn wedstrijdpony was super vooruit gegaan en kon ik nu helemaal lekker ontspannen rijden.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:11

Vandaag eerste x f14 gereden... wel het zuurste aantal punten gehaald wat er bestaat, namelijk 209. (Als zn galopwerk, meer sprong, beter was geweest was het wel gelukt) Maar heel fijne tips, ook hoe ik het in de lessen beter kan trainen enzo! Had zelf ook niet verwacht, dus uiteindelijk blij dat ik er bijna ben! En dat met paardje die niet rond kan lopen. Jury zei ook dat gaat die nooit kunnen, maar door beetje meet zn achterbeen erbij te krikgen krijg je hem dan voor zijn doen wel zo aan het lopen dat dat voor mij genoeg zou zijn. En ze vond dat ik heel netjes en vriendelijk reed, dus qua commentaar ben ik heel blij!

MaaikeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:30

Gister weer wedstrijd gehad. Helaas wegens de weersomstandigheden niet kunnen losrijden. Was de eerste keer F20. We zijn uiteindelijk 1e geworden met 236 punten! :D

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:45

Laura_ schreef:
Vandaag eerste x f14 gereden... wel het zuurste aantal punten gehaald wat er bestaat, namelijk 209. (Als zn galopwerk, meer sprong, beter was geweest was het wel gelukt) Maar heel fijne tips, ook hoe ik het in de lessen beter kan trainen enzo! Had zelf ook niet verwacht, dus uiteindelijk blij dat ik er bijna ben! En dat met paardje die niet rond kan lopen. Jury zei ook dat gaat die nooit kunnen, maar door beetje meet zn achterbeen erbij te krikgen krijg je hem dan voor zijn doen wel zo aan het lopen dat dat voor mij genoeg zou zijn. En ze vond dat ik heel netjes en vriendelijk reed, dus qua commentaar ben ik heel blij!

Ah, beetje balen dat het het net niet is, maar ik was de eerste keer F14 ook erg tevreden met mijn 208 punten :+ Ik mag volgende week weer, voor mijn 2e PP in de F14 :)

MaaikeJ schreef:
Gister weer wedstrijd gehad. Helaas wegens de weersomstandigheden niet kunnen losrijden. Was de eerste keer F20. We zijn uiteindelijk 1e geworden met 236 punten! :D

So, dat is veel in de F20!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:52

MaaikeJ schreef:

Dat is zeker knap en dat zonder los te rijden! Was dat op een manegepaard?
Hoeveel deden er mee in de F20? Of werden er categorieën samengevoegd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:08

Ik ben echt 2 keer gezakt voor m'n 9a. Iedere keer met maar 1 of 2 puntjes.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 07:03

Gisteren in de F8 heb ik 216 punten gehaald. Ik ben 7e geworden van de 9 :)

MaaikeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:23

Tilmar schreef:
MaaikeJ schreef:

Dat is zeker knap en dat zonder los te rijden! Was dat op een manegepaard?
Hoeveel deden er mee in de F20? Of werden er categorieën samengevoegd?

Dankje! Reed mee op mijn leasepaard. De categorie bestond uit proeven van F7 t/m F20 (ik was de enige F20)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:44

Net wedstrijd gehad. Tweede keer f12 (vorige keer geen promotiepunt gereden). Zat eindelijk wel op een leuk paard! Helaas niet geoefend voor de proef (rijd carrousel) en kon maar 10 minuten inrijden (naja inrijden was het niet echt). Had er niet veel van verwacht omdat de jury streng was bij de lagere groepen. Uiteindelijk toch 219 punten gereden en 3e of 4e geworden van de 7 :D

KirstenHorseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:54

Ik mag vanmiddag om 16:45! Op de pony waar ik graag op rij. Gister een hele fijne les gehad met haar, ze liep eindelijk goed voorwaarts en ze wilde werken voor me *\o/* Helaas kan ze zelf een beetje ontdaan raken door alle tumult op zo'n wedstrijd dag. We zullen zien _/-\o_

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:05

Succes straks! Ik zit te kijken vanuit het juryhok. ;)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:06

KirstenHorse succes! Ik ga tussen 5 en 20 december ergens diploma F4 rijden, hopelijk stroom ik snel door want in F4 rijden inmiddels allemaal ukkies -O-

JagerM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:27

ooh f-proefjes, hier heb ik ook vragen over dus ik volg dit even *\o/* Ik rijd namelijk al zo'n 6 jaar ongeveer maar op een "manege" die niet van fnrs of knhs was, dus geen f-proefjes e.d. Nu wil ik wel graag beginnen. Maar moet ik dan echt bij F1 beginnen... Zie mezelf al staan, 10 koppen groter _O-

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:29

Vanmorgen weer gestart in de F14. En weer 219 punten gehaald, net als vorige keer :) Dit keer was ik 6e van alle 12 deelnemers. Nu nog 1 PP in de F14, maar misschien rijd ik volgende keer nog wel eens een lager proefje met een paard waar ik ook wel fijn mee rijd, maar die ik nog niet zomaar F14 zie lopen.

KirstenHorse schreef:
Ik mag vanmiddag om 16:45! Op de pony waar ik graag op rij. Gister een hele fijne les gehad met haar, ze liep eindelijk goed voorwaarts en ze wilde werken voor me *\o/* Helaas kan ze zelf een beetje ontdaan raken door alle tumult op zo'n wedstrijd dag. We zullen zien _/-\o_

Succes!

xxxmh schreef:
Net wedstrijd gehad. Tweede keer f12 (vorige keer geen promotiepunt gereden). Zat eindelijk wel op een leuk paard! Helaas niet geoefend voor de proef (rijd carrousel) en kon maar 10 minuten inrijden (naja inrijden was het niet echt). Had er niet veel van verwacht omdat de jury streng was bij de lagere groepen. Uiteindelijk toch 219 punten gereden en 3e of 4e geworden van de 7 :D

Gefeliciteerd!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:30

JagerM schreef:
ooh f-proefjes, hier heb ik ook vragen over dus ik volg dit even *\o/* Ik rijd namelijk al zo'n 6 jaar ongeveer maar op een "manege" die niet van fnrs of knhs was, dus geen f-proefjes e.d. Nu wil ik wel graag beginnen. Maar moet ik dan echt bij F1 beginnen... Zie mezelf al staan, 10 koppen groter _O-

Nee hoor, je moet minimaal bij de F6 beginnen.

En over het 10 koppen groter zijn. Iedereen moet ooit eens beginnen. Ik ben als volwassene begonnen met paardrijden en ja gewoon bij de F1.

Trouwens de proefjes rijd je voor jezelf!

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:24

Je moet niet beginnen bij de F6, je mag instromen tot de F6 ;)