Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VERAx

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:58

Ja, zal ik doen ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:54

Jury: 5 december ga ik beginnen met de F13.. waar gaan jullie precies op letten? En gaan jullie strenger beoordelen dan bij de F12?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:52

Hoe hoger je rijdt, hoe 'beter' het moet zijn.

In het boek kan je zien wat er nieuw bijkomt.
Kijk ook naar de proeven en bepaal of je daar klaar voor bent.

Ik ben de 21 bij jullie op de manege om te jureren,
start je dan mee?

Succes in elk geval!
:)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 11:20

PrimaDonna_ schreef:
Jury: 5 december ga ik beginnen met de F13.. waar gaan jullie precies op letten? En gaan jullie strenger beoordelen dan bij de F12?

Heej leuk dan krijg ik jou in de ring waarschijnlijk. Tsja zoals mijn collega al zei, hoe hoger je komt hoe strenger, logisch natuurlijk. F12 of F13 is nog niet echt een wezenlijk verschil.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:51

Amanda2: Ik heb het boek niet, ik print de proeven gewoon via internet, vind het een beetje te gek om 15 euro voor zo'n boekje te betalen als ik de proeven ook gewoon kan printen :P
Ik rijd geen kwikzilver meer, daar gaat u bij juryren, ik ben al senior haha. Ik rijd 5 december weer.

Vippie: Haha o dat lijkt mij wel leuk! :) Ben zo benieuwd hoe deze proef gaat lopen. Heb de F12 flink wat keren moeten rijden, het paard waar ik mee reed was met inrijden altijd heel relaxt maar zodra ze in de bak alleen was, was ze 1 gespannen lijf en dan ging ik ook gespannen zitten.
Wat ik wel opmerk uit het commentaar dat ik de laatste tijd kreeg, was dat jullie vooral op houding letten, nu is deze dus bij mij de laatste tijd heel slecht :o

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:08

Tja, er staat dus meer in dan alleen de proeven. Ook waar de jury op let bijvoorbeeld :)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:23

Denk dat het boek de 15 euro waard is, imo

Al was het maar om de theorie die je nodig hebt voor je diploma's.

Misschien mooie kadotip voor de feestdagen? ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:50

Ik hoef geen theorie meer te doen, dus hoef hem niet :P
En als ik hem echt nodig heb kan ik hem op de manege wel even lenen.
Doe al 2 jaar zonder dat boek en gaat goed..

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:28

hallo, ik heb ook een vraagje

ik rijd al 4 jaar niet meer op de manege maar wil nu wel graag weer beginnen met fnrs proefjes rijden.
heb het paspoortje nog (boekje met mijn pp erin)
met mijn verzorg paard moet ik dan persee les volgen bij een manege of kan ik een stempel halen en klaar is kees ? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:16

Ben je nog wel lid van de FNRS dan?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:31

Fiokir schreef:
hallo, ik heb ook een vraagje

ik rijd al 4 jaar niet meer op de manege maar wil nu wel graag weer beginnen met fnrs proefjes rijden.
heb het paspoortje nog (boekje met mijn pp erin)
met mijn verzorg paard moet ik dan persee les volgen bij een manege of kan ik een stempel halen en klaar is kees ? :+

als je gewoon nog lid van de fnrs bent kan dat gewoon. Mits de manege eigenaar het goed vind.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:37

Als je mee wilt doen aan de Fproeven op een manege in de buurt en je hebt een actief ruiterpaspoort dan is dat mogelijk.

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:39

liberty schreef:
Als je mee wilt doen aan de Fproeven op een manege in de buurt en je hebt een actief ruiterpaspoort dan is dat mogelijk.

oke, dan kan ik me dus zo weer aanmelden / een jaarzegel aanvragen via fnrs.nl

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:39

Fiokir schreef:
liberty schreef:

ja, je moet ze dan even mailen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:25

Fiokir schreef:
liberty schreef:

Ligt ook aan de manege, bij ons op de manege mogen alleen mensen meedoen die op de manege rijden

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:53

s1993 schreef:
liberty schreef:

Ligt ook aan de manege, bij ons op de manege mogen alleen mensen meedoen die op de manege rijden

ja ik wil straks fnrs bellen en daarna de manege.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:50

Heb je nog wel een geldig ruiterpaspoort?
Deze zijn namelijk vorig jaar of 2 jaar geleden veranderd..

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:27

Nee, maar deze kun je zo omwisselen voor een nieuwe die gaat tot F20.

heb net gebeld en kan me zo aanmelden mits de manege het goed vindt dat ik een stempel bij hun kan halen maar geen les volg. was het geen enkel probleem.

en anders maar andere wedstrijdjes opzoeken in de buurt waarbij je niet ergens lid van hoeft te zijn.
maar vond dit wel leuk en het is in de buurt. ;)

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:32

Ik wil niks vragen maar opmerken.

De laatste wedstrijd die ik heb gereden werd er bij de Algemene indruk door de betreffende jury bij iedereen een opmerking geplaatst over de mate van vriendelijk rijden. Bij mij stond er vriendelijk gereden en bij sommige anderen zag ik tips hoe ze dit konden verbeteren. Dit vind ik erg positief! (Niet perse omdat het bij mij goed uitkwam) Het is officieel niet echt een punt van beoordeling maar wel goed om daar opmerkingen over te plaatsen! Mensen die iets te verbeteren hebben en dit vaker horen zullen er dan misschien sneller iets aan doen. En het is ook leuk om te lezen als je het goed doet :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:44

winnietje3 schreef:
Ik wil niks vragen maar opmerken.

De laatste wedstrijd die ik heb gereden werd er bij de Algemene indruk door de betreffende jury bij iedereen een opmerking geplaatst over de mate van vriendelijk rijden. Bij mij stond er vriendelijk gereden en bij sommige anderen zag ik tips hoe ze dit konden verbeteren. Dit vind ik erg positief! (Niet perse omdat het bij mij goed uitkwam) Het is officieel niet echt een punt van beoordeling maar wel goed om daar opmerkingen over te plaatsen! Mensen die iets te verbeteren hebben en dit vaker horen zullen er dan misschien sneller iets aan doen. En het is ook leuk om te lezen als je het goed doet :)

Vind ik ook leuk als zoiets eronder staat. Motiveert ook!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:40

Leuk. Waar heb je gereden? Ik probeer ook bijna iedereen wel een woordje mee te geven. Lukt niet altijd, maar vaak wel.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:55

Ik reed een keer een proef met een paardje die voor het eerst een wedstrijd reed bij ons op de manege. Ze was 1 en al spanning, heb toen wel gewoon mijn wedstrijd uit gereden, niet goed maar had uiteindelijk als commentaar onderaan: Heel vriendelijk opgelost! :)
Gaf mij toch een fijn gevoel.. mijn instructeur was ook trots op mij dat ik hem gewoon uitgereden had :D

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:20

Ik had in september+oktober allebei F11 gereden, zelfde jury, zelfde pony
Eerste proef vond ik zelf lekker gaan, had ik 212 punten
tweede proef vond ik zelf niet zo lekker gaan, had ik ineens 232 punten, was wel grappig, had toen een 8 voor algemene indruk en er stond bij dat ik een nette proef had gereden die fijn was om naar te kijken :D
Dat gaf me toch wel een heeel goed gevoel :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 08:29

Bij algemene indruk moet je wel de inzet van de ruiter beoordelen, dus het is wel zeker een punt dat mee telt! En het is vaak een fijn onderdeel om de proef 'samen te vatten'.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 08:37

PrimaDonna_ schreef:
Ik reed een keer een proef met een paardje die voor het eerst een wedstrijd reed bij ons op de manege. Ze was 1 en al spanning, heb toen wel gewoon mijn wedstrijd uit gereden, niet goed maar had uiteindelijk als commentaar onderaan: Heel vriendelijk opgelost! :)
Gaf mij toch een fijn gevoel.. mijn instructeur was ook trots op mij dat ik hem gewoon uitgereden had :D

Leuk! Ik weet wie de jury was! O:) O:)
Maar je had het gewoon echt heel goed gedaan, ik kon er echt geen promotiepunt voor geven, daarvoor gebeurde er teveel, maar je hebt hem gewoon heel goed en vriendelijk gereden, en dat mag dan ook gezegd worden!