Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:07

Haha oke bedankt :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:11

doen ze op jouw manege ook theorielessen geven?
hier gebeurd dat wel,is best fijn voor de kinderen,dat geeft ze ook wel een gevoel van zekerheid

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:14

En met een beetje mazzel behandelt de instructeur/trice tijdens de lessen ook de theorie. Komt dat gewoon al rijdende aan bod.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:50

En zo moeilijk is die theorie nou ook weer niet...

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 04:57

Als er mensen uit het Noorden zijn die graag de jurycursus willen doen, meld je dan even bij mij via pb.
Bij de HJC Manege in Tolbert willen ze het graag organiseren! :D

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:39

Hoi FNRS juryleden (:
Hoeveel punten krijg je aftrek als je je pony niet invlecht? :P

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:54

annaaube schreef:
Hoi FNRS juryleden (:
Hoeveel punten krijg je aftrek als je je pony niet invlecht? :P

das een beetje een vreemde vraag
sorry
ten eerste zijn daar geen strafpunten voor te halen
ten 2e zijn er bedrijven waar paarden niet ingevlochten mogen worden
Echter het staat wel netter
in de meeste gevallen zal de jury gewoon een 7 geven

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:55

Okee (: bij ons vlecht iedereen in. En ik zie fnrs wedstrijden meer voor de lol, en ik ben te lui om in te vlechten als je toch geen aftrek ervoor krijgt. :Y)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:32

maar het zal misschien ook schelen welke jury je hebt,ik zou gewoon lekker je pony invlechten als dat kan en mag

het is toch ook gewoon mooi en leuk om met je pony netjes voor de jury te verschijnen

want officieel mag een jury geen aftrek geven voor niet invlechten,omdat dat idd niet op elk bedrijf het geval is

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:55

Maar wat doe je dan met diegenen die wel invlechten? Die mag je toch belonen?
Als er op het bedrijf gevlochten mag worden, dan vind ik het fijn om te zien dat er wat aan gedaan is. Het hoeft niet mooi, tenslotte kan niet iedereen even goed vlechten en je zult net zien dat die pony 5 proefjes moet lopen. Als er iets in zit, geef ik een 7, anders toch echt een 6. Domweg omdat ik het fijn vind als iemand aandacht aan de pony heeft besteed.
Vlechten hoort eigenlijk bij de voorbereiding van je wedstrijd. Je bent lekker bezig met je pony. Daarnaast stel je je pony netter voor aan de jury (gedachte vanuit het verleden). Enkel het nadeel met FNRS is dus dat sommige pony's vaker lopen.
Bij ons op stal zie je ook nog wel dat vlechtjes er uit gehaald worden en opnieuw ingevlochten worden :) Zou nog wel fijn zijn als de laatste ruiter ook de vlechtjes er uit haalt....

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:01

zou een FNRS jury het eerder leuk of grappig, of een stomme, rare actie vinden als ik een F3 of F4 proefje buiten mededinging op neckrope zou willen rijden (als ik daar al toestemming voor zou krijgen)?
het lijkt me gewoon heel erg leuk om een keer te proberen!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:18

Volgens het reglement is het niet toegestaan. Hangt dus af van je manegehouder en het gevoel voor humor van de jury. Edit: voor mij zelf hoeft het niet. Véél te lastig om de handhouding en teugelhulpen te beoordelen! :+

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:22

Ik zou er dan weer geen problemen mee hebben...weer eens iets anders. Maar dan inderdaad gewoon voor de ervaring :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:30

Ilja000 schreef:
Maar wat doe je dan met diegenen die wel invlechten? Die mag je toch belonen?
Als er op het bedrijf gevlochten mag worden, dan vind ik het fijn om te zien dat er wat aan gedaan is. Het hoeft niet mooi, tenslotte kan niet iedereen even goed vlechten en je zult net zien dat die pony 5 proefjes moet lopen. Als er iets in zit, geef ik een 7, anders toch echt een 6. Domweg omdat ik het fijn vind als iemand aandacht aan de pony heeft besteed.
Vlechten hoort eigenlijk bij de voorbereiding van je wedstrijd. Je bent lekker bezig met je pony. Daarnaast stel je je pony netter voor aan de jury (gedachte vanuit het verleden). Enkel het nadeel met FNRS is dus dat sommige pony's vaker lopen.
Bij ons op stal zie je ook nog wel dat vlechtjes er uit gehaald worden en opnieuw ingevlochten worden :) Zou nog wel fijn zijn als de laatste ruiter ook de vlechtjes er uit haalt....

Ja helemaal met je eens hoor,ik vind het ook veel verzorgder staan en idd de aandacht die besteed is

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:54

is inderdaad meer voor de ervaring, en voor de lol. We zijn qua wedstrijden best serieus hoor, in het L2. Maar een keer laten zien dat je ook best zonder hoofdstel kan rijden lijkt me gewoon heel gaaf!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:42

Van mij zou het mogen. Maar ik zou wel zelf redelijk met m'n handen in het haar zitten, omdat ik echt geen verstand heb van rijden met een neckrope. Maar buiten mededinging, voor de lol, ga vooral je gang. Dan doe ik me best om het zo goed mogelijk te beoordelen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:27

:') ik ga het toch eens een keer vragen, hij zal me wel voor gek verklaren, maar als ik gewoon het wedstrijdgeld betaal en zeg dat het voor de lol en op eigen risico is (is rijden sowieso wel :') ) zal hij het misschien wel een grappig idee vinden... manege eigenaar was ook degene die een ponybal aangeschaft heeft zodat we kunnen voetballen in de zomer :Y)
als ik het al een keer ga doen zal het pas in maart zijn, dan is de competitie afgelopen :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:59

Klinkt misschien hard, maar ik hoop dan niet achter de tafel te zitten. Ik zou niet weten hoe ik op die manier de FNRS gedachte uit kan dragen en objectief kan beoordelen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:20

het is puur voor de lol, dat wordt dan ook zeker tegen de jury gezegd. Het beoordelen zou dan vooral gaan om de figuren en overgangen denk ik. de enige dressuurwedstrijden die ze hier organiseren zijn FNRS of landelijke wedstrijden. Ik denk dat het iets wordt voor de jubileumviering, dan hebben we vaak toch al een pas de deux waar de kinderen helemaal verkleed aan meedoen, en allemaal spelletjes voor de pony's. Kan ik ook wel even een proefje zonder hoofdstel doen :+
jury zit veilig in een hok boven de bak :+

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:24

Hoi, ik heb weer een vraagje,
ik rijd nu F9, maar ik ga binnenkort waarschijnlijk een proefje op mijn eigen pony doen, deze heeft dus waarschijnlijk geen wedstrijdervaring, en ik wil liever wat rustiger aandoen, is het mogelijk om ook lager te starten? Bijvoorbeeld F4? En stel dat het goed zou gaan, zou ik daarna weer F9 kunnen starten of moet ik dan weer vanaf F4 doorgaan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:36

Ik neem aan dat je al je stempels tot de F9 hebt? Dan mag je best lager starten maar worden de PP's niet geregistreerd. Maar dat weet ik niet zeker. Dan zou je bijvoorbeeld gewoon HC mee kunnen doen, gewoon alleen voor de ervaring. En als je weer in de F9 verder wil dan kan dat gewoon aangezien je daar gewoon je stempels voor hebt en alle voorgaande diploma's.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:46

Ah, oké, dankjewel :)
Heb inderdaad alle stempels tot F9 :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:49

Nou dan kan je best voor de lol in de F4 starten hoor, gewoon even overleggen met de manege maar dat is meestal geen probleem.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:00

Bellatrix schreef:
Ik neem aan dat je al je stempels tot de F9 hebt? Dan mag je best lager starten maar worden de PP's niet geregistreerd. Maar dat weet ik niet zeker. Dan zou je bijvoorbeeld gewoon HC mee kunnen doen, gewoon alleen voor de ervaring. En als je weer in de F9 verder wil dan kan dat gewoon aangezien je daar gewoon je stempels voor hebt en alle voorgaande diploma's.

Ik zou het even informeren bij je manegehouder. Ik ken nl. ook maneges waar dat gewoon niet gedaan wordt. Zo had ik eens een paard in de F14 dat 3 weken onder het zadel was. Rekende ook niet op pp, maar puur voor de ervaring. Uiteindelijk heeft paard pepernoten uit m'n bakje gegeten met z'n hoofd door het raam van het juryhok :)
Andere maneges doen het weer wel. Dat is dus een beslissing van de organiserende manege.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:45

Daarom zei ik hierboven ook dat ze het beste even met de manege kan overleggen. ;)