Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ilja000 schreef:Lijkt me niet relevant voor dit topic Nobel01...
Ik zou zeggen: je leeftijd doet er niet toe bij de FNRS, de stokmaat van je pony of paard wel. Hoewel ik nauwelijks een jury ken die met de meetlat klaar zit om je zweep op te meten130 cm. lijkt me hoe dan ook wel heel erg lang.
Zag laatst een meisje op piepkleine pony, waarvan de zweep zo lang was dat ie voorbij de pony gingDaar heb ik wat van op laten schrijven. Verder niet.
Als je slim bent neem je een kort zweepje mee, zit je altijd goed. Als je toch met een lange wilt rijden, hou dan voor de zekerheid de pony lengte aan.
Ilja000 schreef:Ik ontwijk de discussie.
Als ik iets zie (hooguit 2 keer per jaar ofzo) dan schrijf ik op: zweep lijkt wat te lang voor pony.
Zoals ik bijv. van de week zag: wellicht was het een keurige ponymaat zweep, maar dan nog was ie voor die pony (die ook piepklein was) echt te lang om correcte hulp te geven.
Lol, Flurk, jij bent écht de eerste die ik ken met een centimeter! Echt geweldig!
JPitty schreef:Ilja000 schreef:Dat hangt af van wat er afgesproken wordt met de manegehouder betreft de verzorging. Sommige maneges willen helemaal niet dat mensen vlechten, anderen verplichten het.
Zelf heb ik geen voorkeur, als er maar wat aan gedaan is. Je krijgt vaak pony's een aantal keer in de baan met verschillende ruiters. Als nu eentje enorm zijn/haar best gedaan heeft en het is niet helemaal gelukt, dan rijden al die ruitertjes daar mee. Dus daarom bij mij een standaard cijfer voor schoon en met aandacht. Moet zeggen dat dat echt mijn eigen keuze is. Vlechtjes vind ik leuk, omdat je daarmee laat zien dat je met je paard bezig bent geweest, ik let dus niet op het aantal en of het allemachtigprachtig is. Staarten net zo. Zie wel eens Fjorden met mooie linten in de baan. Helemaal leuk. Paarden kwpn) met niets er in krijgen van mij een 6 (mits ze mogen vlechten van de manegehouder) omdat ik het jammer vind dat die aandacht niet aan het paard is besteed. De aandacht vind ik dus belangrijker dan de vlechtjes.
Normaal gesproken worden de paarden/pony's bij onze manege altijd door de ruiter/amazone zelf gevlochten. Met uitzondering van de jongste kinderen dan, daarvoor wordt het gedaan. Komen idd af en toe een hengstenvlecht (pony met hele dikke bos manen) of hangende vlechtjes (geen knotjes) voorbij. Maar zal het wel even oppakken met de instructrice. Voor zover bedankt Ilja000