Toen ik op de manege reed, reed ik op manegepaarden. Onderhand gestopt en ook niet meer gestart.
Nu heb ik mijn eigen paard en zou graag willen starten. Mag dit, of moet je dan echt KNHS starten?
En heeft iemand misschien een kopietje van de F8?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lizzyy schreef:Hi, even een stille meelezer met 2 vragen!
Toen ik op de manege reed, reed ik op manegepaarden. Onderhand gestopt en ook niet meer gestart.
Nu heb ik mijn eigen paard en zou graag willen starten. Mag dit, of moet je dan echt KNHS starten?
En heeft iemand misschien een kopietje van de F8?(zodat ik even kan zien wat voor oefeningen er op staan)
Lizzyy schreef:Hi, even een stille meelezer met 2 vragen!
En heeft iemand misschien een kopietje van de F8?(zodat ik even kan zien wat voor oefeningen er op staan)
Laura_ schreef:Jaja vandaag was het zover! F13 gereden en was niet super tevreden, ook niet geheel ontevreden. Maar had 214 punten. Was de laatste keer dus eindelijk de F13 uit. In november doe ik mee met paardje van vriendinnetje, dus daar mag ik mn F14 debuut op maken. Merk wel dat ze vanaf dit niveau echt wat willen zien. Dus wordt steeds lastiger. Van de jury moet ik aan het wijken werken, want dat slaat nergens op en nageefelijkheid wordt toch ook wel steeds meer een puntje. Nou daar kunnen we mee aan de slag. Volgens mijn instructie heeft dat laatste puntje toch meer te wijten aan het feit dat ik tijdens mn proef stop met rijden!
Hoe is het bij jullie gegaan?
Anja_96 schreef:Laura_ schreef:Jaja vandaag was het zover! F13 gereden en was niet super tevreden, ook niet geheel ontevreden. Maar had 214 punten. Was de laatste keer dus eindelijk de F13 uit. In november doe ik mee met paardje van vriendinnetje, dus daar mag ik mn F14 debuut op maken. Merk wel dat ze vanaf dit niveau echt wat willen zien. Dus wordt steeds lastiger. Van de jury moet ik aan het wijken werken, want dat slaat nergens op en nageefelijkheid wordt toch ook wel steeds meer een puntje. Nou daar kunnen we mee aan de slag. Volgens mijn instructie heeft dat laatste puntje toch meer te wijten aan het feit dat ik tijdens mn proef stop met rijden!
Hoe is het bij jullie gegaan?
Gefeliciteerd!
Wijken en nageeflijkheid zijn voor mij ook echt 2 punten waar ik écht aan moet werken en de jury wil inderdaad steeds meer zien, dat merk ik ook. In de les lukt nageeflijkheid steeds beter, alleen in een proef komen alle onderdelen en figuren veel sneller achter elkaar wat het voor mij moeilijker maakt om de nageeflijkheid er constant in te houden, maar ja, blijven oefenen. Ik zie ook wel wat op tegen de uitgestrekte draf, ach ja, dan maar zoveel mogelijk proberen te verruimen.
Ilja000 schreef:Als jury kan ik je vertellen dat ik wat mij betreft bij het verruimen (zeker in de iets lagere proeven) verschil tonen veel belangrijker vindt dan echt verruimen. Maar... dan spreek ik voor mezelf he?![]()
En tegen de F15 oid zullen de stappen echt mooi ruimer moeten worden.
Vergeet vooral de overgang naar het arbeidstempo niet!!!
Laura_ schreef:Echt precies hetzelfde. In de les gaat het me ook steeds beter af. Maar tijdens een proef komt alles zo snel achter elkaar, dat ik er gewoon echt vergeet om aan te rijden! Wijken doen wij in de les eigenlijk ook te weinig!
xxxmh schreef:Iemand nog tips voor de f12?
Zaterdagavond 1e keer de f12 rijden op een paard waar ik nog maar 1 keer op heb gereden haha..
Anja_96 schreef:xxxmh schreef:Iemand nog tips voor de f12?
Zaterdagavond 1e keer de f12 rijden op een paard waar ik nog maar 1 keer op heb gereden haha..
Zorg dat je je paard goed opvangt na de eerste galop voordat je gaat wijken. Je moet dan(bij versie A) bij B terug naar draf en dan gelijk A afwenden en 5 meter wijken voor het rechterbeen. En laat goed verschil zien tussen arbeidsgalop en galop verruimen. Verder gewoon zo netjes mogelijk rijden
xxxmh schreef:Net de f12 gereden. Vanmiddag op het laatste moment nog te horen gekregen op een ander paardje want paard waar ik op moest liep niet goed. Moest op het allersloomste manegepaard. Had er al niet veel van verwacht omdat dit de eerste keer f12 was en ik niet geoefend had (rij in de carrousel groep van de manege). Maar toen ik hoorde dat ik op dat paard moest verwachte ik helemaal niks ervan. 201 punten gereden.. 28 november een nieuwe kans maar dan hopelijk op een beter paard en toch maar een privé lesje vooraf hihi!