FNRS Zitcompetitie 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:25

Je been ligt idd misschien iets naar voren, maar zoals ilja het uitlegt had ik niet gekunt, maar mijn uitleg kwam er min of meer op neer :) en ik vind het ook totaal niet storend!
En zoals je zelf al aangeeft anders had je er geen 8en voor gehad ;)

@ Ilja aangezien je gelukkig nog gezellig mee kletst.
Ik had op mijn protocol staan dat ik in mn benen iets meer mocht ontspannen en af laten hangen, maar ik had een stevige pony en dan druk ik t nog zacht uit ;). dus had best wat moeite om mn benen op mn plek te houden als ik ze zou ontspannen had ik in stoelzit gezeten waarschijnlijk. Heb jij misschien een tip hoe ik het de volgende keer anders zou kunnen doen? We hebben namelijk niet zulke paardjes op de manege dus kan er niet op oefenen en dus mn instructrice vragen :)

Misschien dat iemand anders ook tips heeft zou helemaal super zijn! *\o/*
Hier wat foto's waar ik van denk dat het probleem zichtbaar is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:00

KleinmeisJ schreef:
ja ik snap het ook niet dat iemand dan nog lager kan scoren dan iemand die de helft van de proef niet meer rijd :S..
maar wat ik al zei. (over die andere jongen) Zn zit was prima, alleen zn benen....
Dan vind ik dat geen verdiende 3e plaats en vond ik Marije gewoon veel beter zitten!

Toevallig is dat meisje die lager heeft gescoord dan 'die jongen die niet galoppeerde' mijn zusje. Ik vind het geen fijne gedacht dat er hier zo over haar gesproken wordt, ze weet zelf ook wel dat ze niet goed heeft gereden, daar hoef jij haar niet op te wijzen.

_Linn_

Re: FNRS Zitcompetitie 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 10:37

@ Anneloes, zoals ik al eerder heb gemeld moet jij echt op je kapstokkies letten. Dan is het echt al een stuk netter en sluit je je benen al een stuk beter aan denk ik!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:06

Van mij had die jongen onder aan moeten staan.

Hij heeft immers 4 onderdelen uit de proef moedwillig niet getoond, en dus een belangrijk onderdeel van houding en zit, namelijk het meegaan in de galop, niet laten zien.
Vraag me af wat hiervoor in de reglementen staat?
Want IMO had ie op deze manier als laatste mogen eindigen

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:57

_Linn_ schreef:
@ Anneloes, zoals ik al eerder heb gemeld moet jij echt op je kapstokkies letten. Dan is het echt al een stuk netter en sluit je je benen al een stuk beter aan denk ik!

Ja heb je idd eerder gezegt, maar hier heeft de jury niets over vermeld...ik heb dit normaal goed onder controle dus denk dat t toch een beetje komt door zn dikke buikje en met kuitdruk alleen kwam de boodschap niet echt over...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 16:27

Dat is wat mij echt direct opviel, zowel met het inrijden als in de proef zelf. Ik zag bij meerdere echt enorme kapstokken waar ik echt wel 10 jassen aan kon hangen.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:20

_Linn_ schreef:
Dat is wat mij echt direct opviel, zowel met het inrijden als in de proef zelf. Ik zag bij meerdere echt enorme kapstokken waar ik echt wel 10 jassen aan kon hangen.

Ik vind het persoonlijk wat kapstokken betreft bij mij nog wel meevallen als ik de foto's bekijk :+ , maar steek mn benen wel wat af vanuit mn bovenbeen :Y) . Ik waren idd een aantal mensen die erge kapstokken hadden, maar gelukkig is dat niet het enigste waar de jury op let :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:24

Tijdens de regio's en de kwart vielen mij behalve de kapstokken ook de gestrekte armen en niet gedragen handen zo erg op. Drie keer raden waar al mijn leerlingen vandaag eens extra op gedrild zijn :-)

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:44

_Linn_ schreef:

dat viel mij bij sommige ook ontzettend op!
maar ja, misschien deed ik het zelf ook wel een beetje... :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 22:14

Nee ik heb volgens mij echt geen kapstokken, nooit gehad ook...ja miss heeeel soms een x met aandrijven in galop ofzo maar verder volgens mij echt niet.

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:43

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 01:56

Gestrekte armen, pianohanden en handen niet gedragen heb ik wel met regelmaat in de les, maar op de een of andere manier heb ik daar een wedstrijd knopje voor haha want dan doe ik t allemaal niet stom he...
Wel viel me op veel foto's op dat ik vaak mn benen been te ver naar achter heb waarschijnlijk omdat hij constant naar binnen wou lopen maar daar heeft de jury niets over op geschreven dat vond ik wel vreemd achteraf...
Ach ja maar zo is er altijd wel wat :)
Morgen weer wed. ga morgen voor t eerst de f10 proberen helaas is vanmiddag t paard waar ik op zou rijden kreupel de les uitgehaald dus morgen ff kijken en als t nie goed is dan ga ik op n ander dus ben benieuwd . Vind t wel pittig zn hele proef doorzitten! Iemand van jullie die proef al eens gereden?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:58

Ja heb die proef gereden en was gezakt. wel mooie cijfers voor zit en houding etc, maar niet netjes op de letter gereden. Zat wel op een paard waar je de hele les op kan doorzitten, zo fijn.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:37

Ik was juist heel blij toen ik F10 mocht rijden, maar ik vind het ook gewoon fijn om door te zitten :)

Maarjah ik rijd ook carrousel waarbij we de hele les moeten doorzitten en doe ook regelmatig een lesje zonder zadel gewoon omdat ik dat fijn vind :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 11:40

Ik ben nu bij de F12 aangekomen en vond het idd ook fijn dat ik de hele proef mocht doorzitten...maar dan moet je wel een paard hebben wat lekker zit. Heb 2x bij de 11 gehad dat me paard (2x hetzelfde paard) opeens kreupel was...en 1x daarvan ging ik toen op een paard wat echt neit te zitten valt :P Maarjaa boeie :P Heb ze uiteindelijk wel gehaald, heb de 11 maar 1x niet gehaald geloof ik, verder ben ik erdoorheen gefietst!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:43

Haha, ik reed eerder altijd proefjes een paardje waar ik nauwelijks op kon lichtrijden, die gooide echt bijna niet op dus ik superblij dat ik mocht doorzitten toen. Was wel fijn kon altijd op die want was de enige die erop wilde omdat hij niet zo makkelijk was in z'n eentje in de bak.

Nu rijd ik meestal op een ander die beetje apart loopt, eerste paar keer kon ik er absoluut niet op zitten, maar na een paar keer kan ik daar heerlijk op zitten (heel grappig om andere mensen daar dan op te zien stuiteren (a) )

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 16:20

Oohh jongens, waarom is 10 september zo ver weg????
Heb ik hier trouwens mensen voorbij zien komen die ook in de halve finale zitten? Of ben ik de enige?

_olgaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:58

denise1320 schreef:
Volgens mij als je op De Hummer zat kon 'Iedereen' het wel vergeten. Jammer dat de jury's niet op de hoogte zijn van de paarden!!

Volgens mij gaat de zitcompetitie ook groot en deels over een onafhankelijke zit hebben, dus op alle paarden hoe hoog ze ook opgooien en hoe stijf ze ook zijn, goed kunnen zitten.
Ik vind het jammer dat je hier het paard en de jury de schuld geeft, de jury doet gewoon haar werk en ik vind dat je het paard er al helemaal niet op mag afkraken. De paarden hebben goed hun best gedaan, en doen het altijd maar weer voor ons. Daar moeten we blij mee zijn.

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:49

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:24

IK vind doorzitten op het juiste paard ook super , ik rijd ook carrousel. Rij in de E poule.

Me nieuwe bijrijpaard zit geweldig door, daar ga ik voortaan al me proefjes op rijden.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:55

Nikki volgens mij reed jij in cat. 1 ofniet en om 14.40?
Zie namelijk mensen van mijn manege op de achtergrond en de andere amazone die
trouwens 1ste is geworden in cat. 1 reed ook in die groep!?

Nou heb de F10 gereden, maar helaas niet op t paardje (1,75m) waar ik op ingedeeld stond en op had geoefend, want ze hebben hem gister kreupel uit de les gehaald. Heb dus op een pony(fjord x arabier) gereden. Hij loopt normaal gesproken alleen in de ponylessen, maar heel af en toe een paardenles mee. Had 3keer eerder op hem gereden. Ik was tevreden over de proef, maar wat afzien zeg om die pony aan het lopen te houden pff. Doorzitten ging goed, maar aangalopperen, door een S van handveranderen en keertwendingen waren best pittig deze pony loopt normaal gesproken niet hoger dan F3 proeven haha.
We hadden 207pnt, maar hij heeft het voor zijn doen super gedaan dus ben echt tevreden ik had veel beroerder verwacht haha en volgende keer beter!

Ja Linda 10sept. duurt idd nog ff heb er ook zin in!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:01

er zitten toch geen keertwendingen in de F10?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:05

Neejoh. :=

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:12

Ik dacht al even dat ik gek werd (nog gekker dan normaal).

Zou ze links en rechtsomkeerten bedoelen?? Die zitten er wel in namelijk. Maar dat is toch geen mega ingewikkelde oefening...

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:13

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt