f proefjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:55

Ik kom dit topic nu pas tegen..!

Ik had gisteren na vier maanden eindelijk weer een keer een proef. Moest F12 voor de 3e en laatste keer rijden. Begon al goed, want ik kwam op de manege en m'n paard mocht niet rijden. Afijn, dan maar op een ander paard waar ik nog nooit op had gereden.

Inrijden ging al niet fijn, paard was op zich goed uit te zitten en reageerde goed op het been, maar de figuren gingen voor geen meter.

Toen de proef.. Ging op zich prima, maar paard bokte wel een keer en rende de andere kant op en ik verloor mijn beugel.. Ook had ik het gevoel dat ik bij de meeste dingen totaal niet op de letter reed.

Maar toen de prijsuitreiking. 9e plaats volgde, 8e plaats, 7e plaats.. Dacht serieus dat ze me vergeten waren :+ . Maar uiteindelijk 3e geworden met 229 punten! Ben er echt heel blij mee, maar het is zo raar dat je opeens 3e wordt als je zelf het idee hebt dat je 9e wordt en je diploma niet eens zou halen :')

xVerax

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:20

Dankjewel pebsielover en wat grappig Debbels! Goed gedaan :')

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:25

Gefeliciteerd met jullie punten!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:31

Gefeliciteerd iedereen!
Ik had vrijdag de laatste keer de f7, gehaald met dik 223 punten. Super blij natuurlijk haha

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:45

Gefeliciteerd iedereen!
Gister 207 in de f12, net niet!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:06

MuttleyMarty schreef:
Gefeliciteerd iedereen!

Zonde.. Waren je punten wel terecht voor je gevoel?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:45

Ik heb 12 april (over 2 weken) weer een proevendag op de manege :D Eerste keer f5 en moet voor het eerst tegen vrienden (lesgenoten). Iemand nog tips/tricks van te voren? :p

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:05

Ken de oefeningen uit je proef. Oefen die in de les. En tijdens de proef zo netjes mogelijk op de letters rijden en kijken waar je heen gaat. En op het goede been rijden. Dan moet het zeker goed gaan!

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:11

Ik ontdek dit nu pas. Had nog nooit gehoord van F-proefjes! Wat leuk! Als er op mijn vorige of huidige manege wedstrijden zijn, is dat voor de manegeruiters altijd een KNHS B-proef. Op mijn vorige manege reed ik steevast onderaan (zonder winstpunten, mocht het 'echt' zijn geweest). Op mijn huidige manege met mijn (toen nog niet geleasede) pony een keer 4e en een keer 2e. Beide keren met winstpunt. Volgens mij is de huidige manege ook bezig met de FNRS wat betreft de zitcompetitie, wat waarschijnlijk betekent dat er ook F-proefjes komen! :) Althans, dat hoop ik. Heb de FNRS-boekjes alvast gekocht via Marktplaats na hier elke pagina gelezen te hebben, dus ik kan met mijn leasepony gaan oefenen! Zodra ze weer loopt, heet dat. Ze is nu al 6 weken kreupel :(

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:40

Mijn dochter van 8 is gisteren 11e geworden(van de 16) in de F3. Keurig proefje gereden als je bedenkt dat het haar 2e keer in de F3 was, ze nog niet zo heel bedreven is in de galop en haar pony, die normaal in de les nou niet bepaald een snelheidsmonster is, tijdens het proefje ineens de smaak te pakken kreeg en als een speer door de bak heen schoot, dat maakte haar proefje wat slordig.
Alleen dat rijden op het goede been...dat zit er echt nog niet lekker in. Ze kreeg als commentaar van de jury dat ze wel moest blijven ademhalen :)
En een promotiepunt, al mag ze wat mij betreft nog wel een tijdje in de F3 blijven hangen.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:59

MairiMacBran schreef:
Mijn dochter van 8 is gisteren 11e geworden(van de 16) in de F3. Keurig proefje gereden als je bedenkt dat het haar 2e keer in de F3 was, ze nog niet zo heel bedreven is in de galop en haar pony, die normaal in de les nou niet bepaald een snelheidsmonster is, tijdens het proefje ineens de smaak te pakken kreeg en als een speer door de bak heen schoot, dat maakte haar proefje wat slordig.
Alleen dat rijden op het goede been...dat zit er echt nog niet lekker in. Ze kreeg als commentaar van de jury dat ze wel moest blijven ademhalen :)
En een promotiepunt, al mag ze wat mij betreft nog wel een tijdje in de F3 blijven hangen.

Tsja, dat lichtrijden op het goede been is voor jongere kinderen vaak erg moeilijk inderdaad. Dan is het vaak inderdaad ook wel beter om nog even in de lagere proeven te blijven rijden, dan gelijk met 2 promotiepunten doorgaan naar de F4, dan krijg je toch vaak dat ze daar vastlopen en hun proef niet halen, wat niet echt motiverend werkt.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 23:23

Hier in mei weer wedstrijd. Farah in dr f17 en fanny mag nog effe in de f16 blijven.
Iedereen gefeliciteerd met de punten

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:15

xVerax schreef:
MuttleyMarty schreef:
Gefeliciteerd iedereen!

Zonde.. Waren je punten wel terecht voor je gevoel?

Ja, het ging echt slecht. Naja volgende keer beter!
Wow f17 en f16... Super hoog!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:37

Net weer proefje gereden. F13 voor de laatste keer. Lekker gereden! Was 1e met 224☺. Op naar de f14!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:41

Gefeliciteerd! Ik ga zo naar stal voor wedstrijd, 2e keer f11. Valt me bij iedereen op dat ze hoge punten rijden. Bij ons in de hogere categorie zijn ze echt zo streng dat meestal de 1e plaats gemiddeld 215/217 is..

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:10

miinynke schreef:
Net weer proefje gereden. F13 voor de laatste keer. Lekker gereden! Was 1e met 224☺. Op naar de f14!

Gefeliciteerd!! Ik mag volgend weekend eindelijk weer, echt heel veel zin in, hopen dat ik dan mijn 2e punt in de F13 haal :)

xxxmh schreef:
Gefeliciteerd! Ik ga zo naar stal voor wedstrijd, 2e keer f11. Valt me bij iedereen op dat ze hoge punten rijden. Bij ons in de hogere categorie zijn ze echt zo streng dat meestal de 1e plaats gemiddeld 215/217 is..

Ik heb in de F13 ook nog geen hoge punten gereden(213), dat wordt toch steeds moeilijker, maar het was naar mijn idee wel gewoon terecht. In de F12 echter heb ik nog wel 220 punten kunnen rijden :) En ja, ik ben de enige van mijn manege die in de F13 rijd, hoger rijdt er niemand, er zit nog 1 iemand in de F12 en voor de rest is het allemaal F10 of lager, dus ik kan ook niet echt vergelijken met anderen.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:31

De proeven gaan gewoon lekker, en ik probeer altijd zo correct mogelijk op de letters te rijden. Dan kun je af en toe op een onderdeel een 5 halen zonder dat t erg is. Dan zie je dat ook terug in de punten denk ik..
maar dit kan in de f14 wel heel anders gaan hahah

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:36

miinynke schreef:
De proeven gaan gewoon lekker, en ik probeer altijd zo correct mogelijk op de letters te rijden. Dan kun je af en toe op een onderdeel een 5 halen zonder dat t erg is. Dan zie je dat ook terug in de punten denk ik..
maar dit kan in de f14 wel heel anders gaan hahah

Ik probeer ook altijd zo netjes mogelijk op de letters te rijden, hier en daar wel eens een missertje. Mijn grootste werkpunt is vooral de nageeflijkheid(dat mislukte vorige keer volledig helaas), ben hier heel hard aan bezig. Maar ja, in mijn proeven zie je helaas nog iets te vaak dat dat nog niet helemaal voor elkaar is. Ach ja, ik blijf hard oefenen en telkens weer proberen :j

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:55

Daarom! Dan komt het gewoon goed.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:08

Gefeliciteerd met de goede punten :D
Ik heb in de F12 tot nu toe 227 (proef in m'n onderschrift) en 222 punten kunnen rijden, naar mijn idee waren ze gewoon terecht gepunt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:57

Net terug van de wedstrijd. Zat op m'n lievelings paard Gideon. Was echt heel erg zenuwachtig, wat ik normaal niet heb, omdat ik er 2 weken terug nog heel hard van af ben gevallen en daarna niet meer opgereden. Meisje moest ervoor nog een proef rijden op Gideon en hij was daar echt aan het klieren. Dus ik nog zenuwachtiger.... ik met inrijden erop.. eigenaar van manege was bij het inrijden en was heerlijk met nog een andere ruiter in de bak dus kreeg zowat een privé les haha maar dat was wel fijn. Lekker veel overgangen kunnen rijden zodat Gideon goed aan het been was. Kreeg weer wat vertrouwen in hem! Toen moest ik m'n proef rijden (f11) en tot mijn grote verbazing ging het echt lekker! Ben 1e geworden van de 4 ruiters met 213 punten (hele strenge jury)! Ben echt blij :D

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:44

Gefeliciteerd met je punt!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:36

moed bij elkaar geraapt en ons maar weer opgegeven voor FNRS van 10 mei aanstaande, ben erg benieuwd. F11, vanavond maar weer even oefenen tussen de hekjes met gewoon vrijrijden.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:50

Proficiat voor degene die de proef gehaald hebben :D
Vandaag zelf ook weer meegedaan op stal de F10.
Proef ging voor mijn doen waardeloos, ten minste dat wat ik voelde.
Mijn paardje had last van de warmte in de binnenbak in combinatie met mijn wedstrijdstress en warmte, mooi weer en dan binnen wedstrijd pfff. Ze kan zo fijn en goed lopen maar met de wedstrijden krijgen we het er niet uit, niet dat fijne gevoel :n
Dacht zelf dat ik de proef niet gehaald had, maar tijdens de prijsuitreiking bleek ik 1e te zijn met 227 punten :):) :D Blijkbaar zag het er voor de jury goed uit!
Had de proef laten filmen, net terug gekeken en het zag er anders uit dan wat ik voelde.
Nu weer lekker verder oefenen :D

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:20

Gefeliciteerd!!