FNRS Zitcompetitie 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sigridquinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:24

lucky84 schreef:
_Natasja_ schreef:
Volgens mij is het nu wel duidelijk en hoeft er verder niet meer over gediscussieerd te worden.

We hoeven ook niet persoonlijk te worden.

Idd denk dat dit ook niet de opzet van het topic is!
Ik snap dat je baalt als je op zn paard terecht komt en dat je dan zn lage score rijdt!
Wij hebben ook een amazone die 2 jaar achter elkaar zn paard heeft getroffen tijdens de regio
dus ook erg jammer, maar klagen helpt zo weinig. Mocht je toch een klacht hebben dan kun
je misschien t beste bij de fnrs zelf zijn. Ik persoonlijk vind niet dat je dat op de jury
af kan rekenen. Die kunnen er ook niets aan doen dat z'n paard uberhaupt mee loopt
laat staan dat je dr op ingedeeld wordt. Hun beoordelen alleen op dat moment!
En het is en blijft een jurysport dus er zal altijd menings verschil zijn!

ja ik vind dat je gelijk hebt!, ik ben het zelf ook niet maar het is indd raar dat ze überhaupt iemand erop zetten het is voor die meiden natuurlijk een hele teleurstelling

sigridquinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:58

_Natasja_ schreef:
Volgens mij is het nu wel duidelijk en hoeft er verder niet meer over gediscussieerd te worden.

We hoeven ook niet persoonlijk te worden.

ja het is ook duidelijk maar dan mag het wel gevraagd worden, en ik word niet persoonlijk heb ik het idee, ik val niemand aan en ik beschuldig niemand ik denk dat andere mensen hier iets te persoonlijk worden en dan heb ik het idee dat zo`n topic op bokt alleen maar irritatie op wekt en dat dit eigenlijk geen nut heeft!

Fireheart

Re: FNRS Zitcompetitie 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:06

Een vriendin van mij reed in Almere geloof ik en ze zat op een pony (paard?) met de naam Jillz.
Die was ook achterover geklapt geloof ik, zo boven op haar bovenbeen, ze is dan ook niet door :n
erg jammer!

denise1320

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:10

misschien is het handig als we met zijn alle oplossingen proberen te vinden voor volgend jaar ipv hier een geirriteerde topic van te maken. Wat vinden jullie dat er anders en of beter kan tijdens de zitcompetitie 2012? Ik ga proberen een nieuwe topic 2012 te maken waar iedereen zijn ideeen op kwijt kan. Persoonlijk vind ik dat iedereen zich moet kunnen laten gaan op zoon topic en iedereen zijn 'ei' erin kwijt kan als hij/zij dat wil, zonder zich daardoopr aangevallen voelt. Hier kunnen we met zijn alle allemaal wat van leren denk ik!! Wat vinden jullie?

sigridquinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:13

Adindaa schreef:
Een vriendin van mij reed in Almere geloof ik en ze zat op een pony (paard?) met de naam Jillz.
Die was ook achterover geklapt geloof ik, zo boven op haar bovenbeen, ze is dan ook niet door :n
erg jammer!

ja dat hebben we gezien, we schrokken echt zeg! ik vind dat ook jammer want natuurlijk was ze nog steeds in spanning toen ze er vanaf gevallen was!

sigridquinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:14

denise1320 schreef:
misschien is het handig als we met zijn alle oplossingen proberen te vinden voor volgend jaar ipv hier een geirriteerde topic van te maken. Wat vinden jullie dat er anders en of beter kan tijdens de zitcompetitie 2012? Ik ga proberen een nieuwe topic 2012 te maken waar iedereen zijn ideeen op kwijt kan. Persoonlijk vind ik dat iedereen zich moet kunnen laten gaan op zoon topic en iedereen zijn 'ei' erin kwijt kan als hij/zij dat wil, zonder zich daardoopr aangevallen voelt. Hier kunnen we met zijn alle allemaal wat van leren denk ik!! Wat vinden jullie?

dat vind ik een goede oplossing!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:24

Ik denk dat je beter gewoon een algemeen topic voor tips, en ideeen voor de FNRS kunt maken. Waaronder dus ook de zitcompetitie, fnrs wedstrijden etc.
Dit zit seizoen is nog niet eens afgelopen ook en het volgende zit topic is leuker om te gebruiken om elkaar weer te spreken en na te praten over de wedstrijden enzo

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:27

Tips&Tricks FNRS activiteiten oid?

denise1320

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:30

winnietje3 schreef:
Ik denk dat je beter gewoon een algemeen topic voor tips, en ideeen voor de FNRS kunt maken. Waaronder dus ook de zitcompetitie, fnrs wedstrijden etc.
Dit zit seizoen is nog niet eens afgelopen ook en het volgende zit topic is leuker om te gebruiken om elkaar weer te spreken en na te praten over de wedstrijden enzo

Ja een algemeen topic is ook een goed idee.
Ik vind het alleen jammer dat we ons op dit topic niet helemaal kunnen laten gaan over onze ervaringen met de zitcompetitie deze keer.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:30

denise1320 schreef:
winnietje3 schreef:

Ja een algemeen topic is ook een goed idee.
Ik vind het alleen jammer dat we ons op dit topic niet helemaal kunnen laten gaan over onze ervaringen met de zitcompetitie deze keer.

Dat is idd ook jammer, maar aangezien er mensen zijn die opmerkingen op de juryleden hebben en er hier ook juryleden in het topic mee praten is het onmogelijk denk ik dat niemand zich aangesproken voelt. Er zal dan altijd irritatie onstaan van de een of van de andere kant. Iedereen heeft andere ervaringen of ervaren bepaalde dingen anders dan een ander. Daarom is het denk ik leuker om daar een andere algemeen topic voor te openen zoals is voorgesteld.
Of je kunt reageren in het volgende topic... Vraag het de FNRS jury!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=89&t=1192817&start=2325

Laat voorop staan dat ik het ook niet altijd eens ben met het commentaar of de cijfers die ik krijg ook voor mn f-proeven bijv., maarja dan moet ik idd ook ff mn ei kwijt maarja het verandert er alleen niet door...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:49

Even in het algemeen, dan ben ik helemaal klaar met dit topic.
Ik heb ten eerste bewondering voor iedereen die meedoet aan de zitcompetitie. En bewondering voor iedereen die zo ver is gekomen.
Ik heb er alle begrip voor dat sommigen teleurgesteld zijn in het paard dat ze te rijden kregen. Ik heb er alle begrip voor dat sommigen teleurgesteld zijn in de punten die zij kregen.

Echter, dat verandert niets aan wat is geweest.

Na meerdere jaren zitcompetitie gejureerd te hebben, van lokale selectie tot finale in Deurne aan toe, heb ik die ervaringen gebruikt om te proberen jullie uit te leggen hoe het jureren in zijn werk gaat. En dat doe ik op eigen titel, hoewel de regiofinale tot en met Deurne door koppels gejureerd worden.
Het is erg jammer dat sommigen dat zien als 'goedpraten wat in hun ogen onterecht is'. Het is erg jammer dat de toon van dit topic zo erg negatief is geworden, waardoor alle reacties steeds heftiger en extremer worden. Dat is dan ook de reden dat ik me terug trek uit dit topic. Wie nog vragen heeft over het jureren tijdens de zitcompetitie mag mij altijd een pb sturen. Ik heb ten alle tijden mijn opmerkingen algemeen gehouden, geen namen genoemd. Ik heb nooit geprobeerd te sturen of te overtuigen. Wel geprobeerd uit te leggen hoe en waarom e.e.a. is gegaan zoals het is gegaan.

Succes met de halve en hele finale.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 19:33

Ik vind het ook erg jammer dat het topic (mijn topic...ik heb hem geopend :) ) zo aan het worden is en vind het dan ook erg jammer dat eigenlijk voor mij een gewaardeerd jurylid (Ilja000) nu weg gaat hierdoor...we kunnen zoveel van haar leren en dan gaat ze nu hier vertrekken omdat sommige niet tevreden zijn met hun punten. Sowieso snap ik het 'gezeur' van sommige hier niet... zoals ik al eerder heb gezegd is dat je trots moet zijn dat je al zover ben gekomen en weten de juryleden echt wel wat ze doen. Het is jammer als je niet door ben, natuurlijk mag je teleurgesteld zijn, had ik ook geweest, maar respecteer de juryleden, ze weten echt wel wat ze doen. Dus ik hoop nu dat er niet meer afgegeven wordt op de juryleden, het paard enz..... laten we dit topic leuk houden!

Edit: foute zin...
Laatst bijgewerkt door _Linn_ op 07-07-11 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:36

Er zijn meer topics waar ik actief in ben hoor :) We spreken elkaar vast nog wel eens.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:45

Als je ergens niet mee eens bent, stuur dan als ruiter/instructeur een mail naar de FNRS. Verder zou het leuk zijn dit topic leuk te houden, de zitcompetitie 2011 is nog niet afgelopen!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 19:49

Ilja000 schreef:
Er zijn meer topics waar ik actief in ben hoor :) We spreken elkaar vast nog wel eens.

Ja maar het gaat om het idee...ik bedoel, niet altijd praat een jurylid die daadwerkelijk hier bij aanwezig is geweest mee in zo'n topic en kan tips of duidelijkheid geven.... en nu omdat sommige het niet eens zijn met de juryleden gaat het zo....snapje.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:14

sigridquinty schreef:
Adindaa schreef:
erg jammer!

ja dat hebben we gezien, we schrokken echt zeg! ik vind dat ook jammer want natuurlijk was ze nog steeds in spanning toen ze er vanaf gevallen was!

klopt :(:)
ze heeft de dagen daarna nog flink last gehad ook van haar been

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:39

liberty schreef:
Als je ergens niet mee eens bent, stuur dan als ruiter/instructeur een mail naar de FNRS. Verder zou het leuk zijn dit topic leuk te houden, de zitcompetitie 2011 is nog niet afgelopen!

Daar ben ik het volledig mee eens.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:40

Ilja000 schreef:
Even in het algemeen, dan ben ik helemaal klaar met dit topic.
Ik heb ten eerste bewondering voor iedereen die meedoet aan de zitcompetitie. En bewondering voor iedereen die zo ver is gekomen.
Ik heb er alle begrip voor dat sommigen teleurgesteld zijn in het paard dat ze te rijden kregen. Ik heb er alle begrip voor dat sommigen teleurgesteld zijn in de punten die zij kregen.

Echter, dat verandert niets aan wat is geweest.

Na meerdere jaren zitcompetitie gejureerd te hebben, van lokale selectie tot finale in Deurne aan toe, heb ik die ervaringen gebruikt om te proberen jullie uit te leggen hoe het jureren in zijn werk gaat. En dat doe ik op eigen titel, hoewel de regiofinale tot en met Deurne door koppels gejureerd worden.
Het is erg jammer dat sommigen dat zien als 'goedpraten wat in hun ogen onterecht is'. Het is erg jammer dat de toon van dit topic zo erg negatief is geworden, waardoor alle reacties steeds heftiger en extremer worden. Dat is dan ook de reden dat ik me terug trek uit dit topic. Wie nog vragen heeft over het jureren tijdens de zitcompetitie mag mij altijd een pb sturen. Ik heb ten alle tijden mijn opmerkingen algemeen gehouden, geen namen genoemd. Ik heb nooit geprobeerd te sturen of te overtuigen. Wel geprobeerd uit te leggen hoe en waarom e.e.a. is gegaan zoals het is gegaan.

Succes met de halve en hele finale.

Denise komt misschien wat aanvallend over, maar zo bedoeld ze het niet. De plaatsing kan ze mee leven en accepteren, alleen de punten waren gewoon extreem teleurstellend. Niet alleen zij, maar ook wij keken er van op. Helaas kan je hier niets meer aan veranderen.

Laten we verder in het topic over gaan naar het gezellige voorbereiding naar Deurne! :)

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 00:56

Ilja jammer dat je t topic verlaat, maar begrijpen doe ik t wel.

Nu op naar deurne joehoe ook al ga ik als supporter of er moeten er plotsklaps 2mensen zich afmelden
in my dreams haha!!! maarja dromen mag altijd toch hihi :)

Maar zit me nu toch af te vragen he dat mochten zich idd mensen afmelden hoe gaat dat dan? Kijken ze dan
naar beide kwartfinales appart of bij elkaar?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:11

Ik denk dat als er een afmeld van Almere, de reserve van Almere mag. Als er dan een tweede afmeld van Almere dan weet ik het niet :+

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:00

Weet je wat ik wel grappig en apart vind....het commentaar wat ik krijg over mijn filmpje is dat ik heel netjes zit alleen dat me onderbenen wat verder naar achter moeten. Dit had ik zelf ook al gezien, dus ik ga ik mee aan het werk. Maar nu keek ik vanmorgen nog eens op me protecol en toen zag ik dat ik een 8 heb voor me beenligging en de juistheid van de beenhulpen. En ook een 8 op me houding.... das toch een beetje frapant vind ik omdat ik zelf ook vond dat ik een beetje in een stoelzit zat....

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:03

Want kijk, dit is toch overduidelijk wel beetje een stoelzit

Afbeelding

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:09

Valt reuze mee hoor. Je volgt nl. de ligging van het zadel. Je bovenbeen ligt langs de wrong, je onderbeen ligt net achter de singel. Je leunt niet naar achteren. (sjips, kan het toch niet laten :))

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:20

Ilja000 schreef:
Valt reuze mee hoor. Je volgt nl. de ligging van het zadel. Je bovenbeen ligt langs de wrong, je onderbeen ligt net achter de singel. Je leunt niet naar achteren. (sjips, kan het toch niet laten :))

Hahahha zie je, je bent toch te gehecht aan dit topic :P Oke bedankt! Want dit viel me zelf ook al op, vooral in draf....maar als het echt niet helemaal goed had geweest had ik er ook geen 8 voor gekregen...

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:52

Ik vind dat het daar ook helemaal niet opvalt dat je je benen te ver naar voren hebt, ziet er juist wel netjes uit!