Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Monica24 schreef:LauraBloem schreef:IK heb een vraagje over de f4
Na de galop moet je een halve grote volte maken maar mijn probleem is dat ik dan te laat wend.
Hoe zoe ik dit kunnen verkomen?
Beetje flauw, maar.... eerder wenden?
Gewoon al van te voren goed voorbereiden. De hoek vóór de grote volte (dus nog voor de C of A) al goed inrijden zodat hij wat vertraagt (ik neem aan dat hij na de galop te snel gaat, en ja dan voorbij de volte schiet??). Vervolgens op tijd beginnen met sturen, dan komt het wel goed.
MagicDay schreef:VOOR een volte bij A of C moet je nog de hoek in rijden, zoals Monica24 al schreef, zodra je A of C voorbij bent mag je NIET de hoek inrijden!!
MissAmazone schreef:Sanne100 schreef:Hee,
ik wil graag volgende maand starten in de f1 maar wat komt er nu allemaal bij zon wedstrijd kijken?
Als het goed is mag je een F1 proefje oefenen op je manege, dan waarschijnlijk is er op zondag een wedstrijd bij jullie waarvan jouw naam en tijd word aangegeven op een formulier op je manege of website van je manege. Dan zorg je dat je zeker een half uur van tevoren daar bent en poets je je paard (evt vlechten als dat verplicht is maar dat red je niet binnen dat half uur dan) Misschien heeft je paard al gereden en is deze al schoon, maar dat zie je op de startlijst. Ik weet niet hoe de kledingvoorschriften zijn bij jullie maar vaak is het of een dressuuroutfit of een schone paardrijbroek moet een effen shirt met lange mouwen + verplicht witte handschoenen of blote handen. Je neemt je ruiterpaspoort mee die lever je in voor je rijd bij een secretariaat en die vullen je punten in en dan als je hele groep gereden heeft krijg je hem weer terug. Haal je het niet staat er niks in haal je het wel heb je je stempel en punten en mag je daarna naar de F2.
Zoiets? Of wou je iets anders weten?
Laura_ schreef:Ik rij de F10, maar zouden jullie een 6 geven ipv een 7 als ik met een knalroze zweep de bak in kom? De vorige keer wou ik het wel, maar durfde het niet. Was bang dat ik daarom misschien net zou zakken zegmaar haha