f proefjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:17

Loes1996 schreef:
hoe hoger niveau hoe meer er wordt verwacht klopt. Als er bij de jury niet wordt aangegeven dat je een "beperking" hebt dan beoordelen je ze dus net zoals ieder ander, dus niet op de letter rijden wordt vaak wel "streng" beoordeeld. In de f3 valt dit nog wel mee, maar zeker als je wat hoger komt zal het steeds lastiger worden om die 210 te rijden als je niet zelf op de letter "kan" rijden.

Mmm volgende x misschien dan toch maar aangeven...? Ik twijfel alleen omdat ik gewoon.... hetzelfde wil zijn. Alleen is wel jammer dat dit de enige reden zal zijn als ik nooit mijn punten kan halen. Natuurlijk moet een volte bv rond zijn, maar als het te groot of te klein is, kan ik daar eigenlijk vrijwel niets aan doen... zelfs met sturen (diegene roept links/rechts e.d.) is het toch wel lastig om het exact op de letter te rijden.

Ga is met mijn lesgeefster overleggen.. :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:18

Ilja000 schreef:
Madeira, geef het even door op het secretariaat. Dan kunnen ze er rekening mee houden dat je op commando rijdt.

F3 vond ik op zich nog niet zo nodig, maar denk dat het bij de F4 toch wel ga doen... (deze man sprak nog respect naar mij uit omdat hij er niets van wist, echt super lief! Maar je merkt toch wel dat het soms erg moeilijk is voor jezelf)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:24

Madeira_ schreef:
Loes1996 schreef:
hoe hoger niveau hoe meer er wordt verwacht klopt. Als er bij de jury niet wordt aangegeven dat je een "beperking" hebt dan beoordelen je ze dus net zoals ieder ander, dus niet op de letter rijden wordt vaak wel "streng" beoordeeld. In de f3 valt dit nog wel mee, maar zeker als je wat hoger komt zal het steeds lastiger worden om die 210 te rijden als je niet zelf op de letter "kan" rijden.

Mmm volgende x misschien dan toch maar aangeven...? Ik twijfel alleen omdat ik gewoon.... hetzelfde wil zijn. Alleen is wel jammer dat dit de enige reden zal zijn als ik nooit mijn punten kan halen. Natuurlijk moet een volte bv rond zijn, maar als het te groot of te klein is, kan ik daar eigenlijk vrijwel niets aan doen... zelfs met sturen (diegene roept links/rechts e.d.) is het toch wel lastig om het exact op de letter te rijden.

ik zou het dan inderdaad even aangeven bij t secretariaat dat deze het kan aangeven bij de jury.

Eilandmeisje

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:34

Ik meld mij hier ook!

Rond de zomer de f proefjes weer opgepakt, na iets van 5 jaar geen proefjes te hebben gereden door bijbaantje.

Gister 1e keer f13 gereden. Was 1e met 224 punten! Volgende maand voor de 2e keer en hopen dat het dan weer zo goed gaat. :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:57

Ik 8 feb weer! F13.3 alweer. Mn doel is gewoon lekker rijden en die pp zien we wel weer!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:18

Ja zo ga ik er ook in. Ik heb telkens dikke lol, rij sinds een paar proefjes op een fjord. Merk als ik zelf lekker ontspannen ben en er lol aan heb de proef ook veel beter gaat!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:29

Vandaag weer gereden. Ging voor mijn idee weer best lekker! Helaas dacht de jury er net iets minder over. Uiteindelijk nog 208 gereden.. Had zo graag naar de F14 gewild...

Maargoed, heb het idee dat het paardje de jury ook niet helemaal lag.. Paardje had 3x gelopen en was laatste, enerlaatste en ener enerlaatste zegmaar. Dus alleen maar als onderste geëindigd. Ze vroeg ook echt: uhh, loopt dat paard altijd zo?

Geen excuus en ik zal ook vast wel wat foutjes gemaakt hebben, maar het idee dat je er misschien toch iets op afgerekend wordt is wel heel erg balen. Vooral omdat het gewoon een ding is die een beetje als een kameel loopt, maar wel echt super dr best doet.

Maar ik ben wel trots op dr en wie weet doe ik volgende keer gewoon lekker weer mee met dr!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:36

Hoi mensen! Ik ga 22 februari met mijn verzorgpony F8 rijden op de manege waar ik rijd. Ik heb altijd proefjes gereden op manegepaarden en nu voor het eerst met mijn verzorgpony. Bij de manegepaarden word nooit beenbescherming gebruikt, maar bij mijn verzorgpony doe ik dat altijd wel. Mag je pony in een f proefje beenbescherming om? Ik weet dat het bij KNHS wedstrijden niet mag, maar FNRS....?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:57

Hippepony schreef:
Hoi mensen! Ik ga 22 februari met mijn verzorgpony F8 rijden op de manege waar ik rijd. Ik heb altijd proefjes gereden op manegepaarden en nu voor het eerst met mijn verzorgpony. Bij de manegepaarden word nooit beenbescherming gebruikt, maar bij mijn verzorgpony doe ik dat altijd wel. Mag je pony in een f proefje beenbescherming om? Ik weet dat het bij KNHS wedstrijden niet mag, maar FNRS....?

In het reglement staat: Beenbeschermers, sporen en hulpteugels (mits goed afgesteld), zijn alleen toegestaan met toestemming van de manegehouder.

Ik heb vorige week mijn 2e keer F13 gereden, helaas niet gehaald. Ponylief was heel braaf en de figuren waren ook netjes. Maar ja, nageeflijkheid wou echt niet lukken, wijken sloeg eigenlijk ook nergens op en middengalop kwam er ook niet echt lekker uit. Heel tevreden met hoe hij zich gedragen heeft, hij kan namelijk behoorlijk eigenwijs zijn en is nog maar 6 jaar oud, maar niet genoeg voor een F13 en dat was ook gewoon terecht, uiteindelijk 203 punten en 4e van F9, F12 en F13.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:25

Laura_ schreef:
Vandaag weer gereden. Ging voor mijn idee weer best lekker! Helaas dacht de jury er net iets minder over. Uiteindelijk nog 208 gereden.. Had zo graag naar de F14 gewild...

Maargoed, heb het idee dat het paardje de jury ook niet helemaal lag.. Paardje had 3x gelopen en was laatste, enerlaatste en ener enerlaatste zegmaar. Dus alleen maar als onderste geëindigd. Ze vroeg ook echt: uhh, loopt dat paard altijd zo?

Geen excuus en ik zal ook vast wel wat foutjes gemaakt hebben, maar het idee dat je er misschien toch iets op afgerekend wordt is wel heel erg balen. Vooral omdat het gewoon een ding is die een beetje als een kameel loopt, maar wel echt super dr best doet.

Maar ik ben wel trots op dr en wie weet doe ik volgende keer gewoon lekker weer mee met dr!

Jammer! Wat voor punten stonder er op je protecol?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:30

@Hierboven, balen maar klinkt wel alsof je een fijne proef hebt gereden ondanks de punten. Daar gaat het toch ook om? Met een fijn gevoel afstappen en het niet halen dan boos worden en met een rot gevoel je punten ophalen :)

Vandaag dan eindelijk naar de F5! Heb 223 punten gehaald met paardlief en een 1e plek binnengesleept :wow: Niet echt zien aankomen. Paard was in de ochtend in een uur 3x gereden en toen kwam ik om 4 uur 's middags hem nog even uit zijn stal trekken. Chagrijnig dat hij keek :+ Hij deed met het inrijden alsof hij nog nooit auto's had gezien en aan de auto-kant wilde hij ook niet bepaald door de hoeken en gooide hij zijn hoofd omhoog. Ben even boos geworden want hij zat gewoon tegen te werken. Met een beetje een rotgevoel verder gereden, maar hij gedroeg zich wel beter en nog even fijn gedraafd. Toen naar binnen en de proef voelde geweldig! :oo Tot paardlief in de galop tegen de bakrand knalde? Ik vloog een stuk naar voren en hij sjeeste er een paar passen vandoor. Daarna ging voor mijn gevoel alles mis en je had mijn gezicht moeten zien :evaw: Voelde me zo rot en baalde flink! Daarna wel fijn uitgestapt met paard. Had 4e ongeveer in gedachten (8 deelnemers), maar de jury heeft blijkbaar geen strafpunten gegeven. Super blij en in maart mag ik voor het eerst F5 :):)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:35

@kirsterHorse netjes! Gefeliciteerd met je 1e prijs. Ik geloof dat het bij de f proeven er ook om gaat hoe lost de ruiter iets op en hoe rijdt de ruiter ipv dat er echt naar de combi gekeken wordt. Dus misschien heb je dat punt netjes opgelost :)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:23

@ Laura_ ; Jammer van je punten, is balen als je net onder de 210 uitkomt :(

@ KirstenHorse : Proficiat met het behalen van je punten en een eerste plaats :D Soms zijn paarden toch raar he, dan kunnen ze overal tegen en dan opeens is alles eng :wow:

Vandaag voor de eerste keer de f10 gereden. Eindelijk doorzitten!! Fijner voor mezelf en voor mijn paardje. In Limburg is carnaval weer aan de gang dus vandaag was het dus ook carnavalsdressuur -> verkleed :+ Wij gingen als de pinkladys <3 Hebben de f10 gehaald met 224 punten en een 1e plaats *\o/* Zoals gebruikelijk is mijn proef weer gefilmd, waar ikzelf veel van leer en gelukkig ook foto's gemaakt :D

Afbeelding

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:42

Madeira_ schreef:
Loes1996 schreef:

Ik denk dat het voor jezelf veel leuker is (en dus ook voor je paard) als je je geen zorgen hoeft te maken over het op de letter rijden. Natuurlijk wil je hetzelfde zijn, maar eigenlijk kan je pas eerlijk beoordeeld worden als de jury het wel weet, want anders heb je jezelf een mega-nadeel gegeven. Of je moet zo ingespeeld raken op degene die je voorleest (je instructrice las ik ergens?) dat je het voor elkaar krijgt om op de letter te rijden.

Ik ga eind februari hopelijk voor de laatste keer F13 starten, vind het zo'n rotproef :(. Zijn er meer mensen die dat hebben? Laatste keer op een paar puntjes net niet gehaald. Voor m'n gevoel alleen niet terecht, want ze liep echt heel netjes. Was ook wel een beetje een vreemde jury. Het belangrijkste was dat ik zelf trots was en heerlijk had gereden dus ach..

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:59

Mag ik vragen waar jij rijdt? Ik heb vorig jaar een f8 moeten jureren, ook veel onvoldoendes moeten geven en hoorde pas achteraf dat dat meisje het niet goed kon zien.

Was dit niet van te voren gecommuniceerd? Want als wij iets niet weten kunnen we er ook geen rekening mee houden.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:57

Lolacabana schreef:
Mag ik vragen waar jij rijdt? Ik heb vorig jaar een f8 moeten jureren, ook veel onvoldoendes moeten geven en hoorde pas achteraf dat dat meisje het niet goed kon zien.

Was dit niet van te voren gecommuniceerd? Want als wij iets niet weten kunnen we er ook geen rekening mee houden.

Ik? Rij nu op de Flevomanege, per maart ga ik in Doorn rijden op een manege voor mensen met een beperking :)

Maar had 213 punten, was zeker niet ontevreden :) maar ik vroeg mij af hoe het was op letter rijden op hoger niveau. Heb met mijn paard (intussen verkocht) B gestart en winstpunten gehaald, maar de f-proefjes zijn dan toch weer heel anders :)

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:42

iedereen gefeliciteerd met zn mooie punten en prijzen!

Lau ik baal ook nog steeds voor jou, maar ben wel ook nog steeds trots op jou en spriet!

Ik heb morgen de f10.2 gereden en ben met een mooie 224 punten tweede geworden.
hopen dat ik volgende keer de f10 ook lekker in 1 keer haal en dan kan ik lekker naar de f11 vind die f10 zo stom hahahaha

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:03

Ik heb nu de F13 2x gereden en vind hem ook niet fijn :(
Bij de gebroken lijn en dan de volte 10 meter vind ik echt k*t om te rijden en tijdens het oefenen en de 1e keer proef reed ik dus na de volte de verkeerde kant op, grrr -O-
De 2e keer ging hij gelukkig wel goed, maar je moet echt je kop erbij houden met wat je doet :=

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:09

Moet je in de f4 en f5 nou eigenlijk 2 of 3 PP hebben? ik heb vorige maand 2x PP in de f4 gehaald en heb me opgegeven voor volgend weekend f5. Ik had begrepen dat je 2 PP moest hebben, maar las net in het FNRS regelement dat dat 3 moet zijn?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:44

F5 2 PP, vanaf de F9 moet je er 3 hebben om door te mogen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:46

okee super, ik las toch echt 3 bij de fnrs regelementen. was al verbaast. dan gaan we zaterdag mooi voor 2 PP in de f5! bedankt :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:50

Alleen staat wel in het reglement dat je maar 1 PP per dag mag halen :j

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:02

Dat klopt! Je mag maar 1 PP per wedstrijddag halen.

En een manege kan ook afwijken he? Die mag instellen dat je pas bij 3 pp verder mag. Als er veel wedstrijden georganiseerd worden dan zie je nog wel eens dat het te snel gaat. Een paar keer een soepele jury en je bent weer 2 niveau's hoger.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:19

_Jody_ schreef:
Ik heb nu de F13 2x gereden en vind hem ook niet fijn :(
Bij de gebroken lijn en dan de volte 10 meter vind ik echt k*t om te rijden en tijdens het oefenen en de 1e keer proef reed ik dus na de volte de verkeerde kant op, grrr -O-
De 2e keer ging hij gelukkig wel goed, maar je moet echt je kop erbij houden met wat je doet :=

Ooh ik vind de F13 eigenlijk helemaal niet zo rot! Wel die gebroken lijn inderdaad, maar voorderest valt het best mee. Ik vind het wel fijn dat de proef na de galop eigenlijk direct is afgelopen (oke voor paardje iets minder) maar geen last van drammende paarden na de galop hihi.

Maar na 5x rijden wil ik nu toch wel is wat anders... Helaas mag ik hem nog eens voor de 6e x rijden... Lang geleden trouwens dat ik zovaak gezakt ben voor een proef haha.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:53

Dat had ik bij de f11! Daar heb ik ook iets van 6 keer over gedaan. Dat vond ik echt een rotproef. F13 vind ik wel fijn. 22e voor de 2e keer. Ben benieuwd! Vorige proef ging goed, hopen dat het doorzet!