FNRS Zitcompetitie 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:06

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:16

de ruitershop was opgesteld in de wedstrijdhal (waar de proeven werden gereden)[/quote]

Daar waren we ook achter gekomen, maar er was niet echt bepaald veel te vinden. Dat vonden we wel jammer.[/quote]

naar wat ik vernomen heb waren veel ruiters hun handschoenen vergeten , dus deze waren uitverkocht...
verder was er ook niet veel meer ruimte om meer artikelen neer te zetten....
zadels e.d verkoop je toch niet op zo'n dag

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:21

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

lucky84

Re: FNRS Zitcompetitie 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:17

Ik vond de organisatie ook wel top! Tijdens de regio was dit beduidend minder!!!
Iedereen had rode t-shirts aan zodat je snel iemand kon vinden als je wat te
vragen had en tijdens het inrijden kon het idd wat duidelijker, maar kreeg voor dat
ik er op ging zitten goede info over mijn pony waar ik blij mee was en baad bij heb
gehad!
Ik vond het restaurant idd ook minder geregeld erg krap en druk voor zoveel mensen
lang wachten voordat je aan de beurt was voor patat, maar goed daar kan de organisatie
dus niets aan doen aangezien die beste man hier verantwoordelijk voor is.
Die mensen van die brunch zullen zich ook wel de ogen hebben uitgekeken haha...

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:49

Ik vraag me eigenlijk af hoe de kijk van de jury's zijn.. Of hoe erg verschillend ze zijn..
Ik hoor daarnet van een meisje die in Almere niet door is gegaan dat ze geen een voldoende had op haar staatje, terwijl ze een paar weken geleden bij de regio een 9,8 en 7's had..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:58

Wat bedoel je met de kijk van de jury's?
Ik kan je vertellen dat mijn collega en ik op 1 lijn zaten. Dat was overigens ook zo met de regiofinales die ik gedaan heb. Discussie was vaak tussen een 7 of een 6, maar nooit dat de een een 5 wou geven en de ander een 8.

En zoals ik al vele malen eerder schreef: een prestatie tijdens de regiofinale geeft niet per definitie een voorspelling voor de volgende ronde. Natuurlijk wel voor een deel, we zoeken tenslotte de best zittende ruiter van het land, maar er wordt per keer gekeken.

denise1320

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:03

fabienne1991 schreef:
Ik zat op Kareltje maar Kareltje was 1,80 hoog,haha,opzich was die wel fijn te rijden maar in de galop duikelde die een beetje en trok die om te galloperen dus werd er soms echt uitgetrokken, ik zat in 2de groep van categorie en jij?

Ik zat bij de allereerste groep! Dus toen was jij aan het inrijden..
Zat op De Hummer (geen fijn paard)
baaal echt ontiegelijk van mijn punten maar daar is nu weinig meer aan te veranderen:(
Had ook niet beter kunnen rijden heb echt mijn best gedaan dus mijn plaatsing vind ik jammer maar terrecht, punten niet.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:05

De Hummer was gewoon heel lastig. Stijf en gooide enorm op. Ik heb er niet op hoeven rijden gelukkig.

denise1320

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:09

Suus schreef:
De Hummer was gewoon heel lastig. Stijf en gooide enorm op. Ik heb er niet op hoeven rijden gelukkig.

Ja tijdens het inrijden was hij ook erg lastig met bokken erbij. Ookal vind ik dat niet erg maar doorzitten ging gewoon heel slecht en daardoor was de ontspanning ook moeilijk vol te houden. Hahaha daar heb je inderdaad echt geluk mee gehad want volgens mij heeft een ander meisje die oook op De Hummer reed ook ontiegelijk laag gescoord...:(

denise1320

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:10

Volgens mij als je op De Hummer zat kon 'Iedereen' het wel vergeten. Jammer dat de jury's niet op de hoogte zijn van de paarden!!

denise1320

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:11

CalvinenGino schreef:
Ik vraag me eigenlijk af hoe de kijk van de jury's zijn.. Of hoe erg verschillend ze zijn..
Ik hoor daarnet van een meisje die in Almere niet door is gegaan dat ze geen een voldoende had op haar staatje, terwijl ze een paar weken geleden bij de regio een 9,8 en 7's had..

Op welk paard reed dit meisje en waar had ze de regio gereden??

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:11

Maar ook op een paard wat niet lekker rijd, wat stijf is en hoog opgooit moet je goed kunnen zitten. Wij hebben ook 2 van die paarden op de manege die egt TOTAAL NIET lekker zitten en onwijs moeilijk uit te zitten zijn met doorzitten, daar heb ik dan weer op geoefend voor de kwartfinale....daar moet je ook op kunnen zitten.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:13

denise1320 schreef:
Volgens mij als je op De Hummer zat kon 'Iedereen' het wel vergeten. Jammer dat de jury's niet op de hoogte zijn van de paarden!!

de jury is echt wel op de hoogte van die paarden en ziet ook echt wel meteen of een paard wel of niet lekker zit. De jury was als het goed is ook bekend met het feit dat Bing moeite had met de rechtergalop. Maar het is maar hoe je dit oplost, herstel je de galop of laat je hem lekker in de verkeerde galop rondbanjeren. Ik heb zo goed als geprobeerd hem in de rechtergalop te krijgen en 1 maal lukte dit niet dus toen heb ik hem laten lopen....maar de jury ziet dit echt meteen wel hoor.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:25

denise1320 schreef:

De jury hoeft niet op de hoogte te zijn van de paarden. Ze hebben ogen waar ze mee kijken. Natuurlijk zien ze of een paard hoog opgooit of niet. En natuurlijk heeft de jury ook in gedachte gehouden dat niet alle paarden even makkelijk zitten. Alleen tot op welke hoogte moet je daar rekening mee houden? Ik heb moeilijk zittende paarden langs zien komen waarbij de ruiter totaal los kwam van het zadel en ik heb ruiters op datzelfde paard langs zien komen die geheel vast geplakt leken te zitten.
Daarnaast is jouw opmerking compleet misplaatst, aangezien een van de juryleden de paarden wel degelijk kende omdat zij vaker op dat bedrijf is geweest.
Het is begrijpelijk dat sommige ruiters wat teleurgesteld zijn. Aan de andere kant zou het een ieder sieren de oorzaak daarvan bij zichzelf te zoeken ipv bij de paarden en de jury.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:26

denise1320 schreef:

is het niet zo dat de jury een lijstje heeft met handicaps van de paarden/pony's ?

denise1320

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:28

_Linn_ schreef:
Maar ook op een paard wat niet lekker rijd, wat stijf is en hoog opgooit moet je goed kunnen zitten. Wij hebben ook 2 van die paarden op de manege die egt TOTAAL NIET lekker zitten en onwijs moeilijk uit te zitten zijn met doorzitten, daar heb ik dan weer op geoefend voor de kwartfinale....daar moet je ook op kunnen zitten.

Klopt ik heb ook erg veel geoefend op de paarden die het mist lekker lopen bij ons. Veel extra lessen genomen dus aan de voorbereiding ligt het bij niet.
En ik ben het ook met je eens dat je op elk paard goed moet kunnen zitten! Maar op sommige paarden is dat een stuk moeilijker omdat ze stijf zijn en hoog opgooien daarom heb je een gelukje als je een paard krijgt dat wel fijn is en fijn loopt.
Voor mijn gevoel was de jury in Almere niet op de hoogte van de verschillende paarden. Ik kreeg jammer genoeg ook van veel mensen te horen dat ze dit totaal niet hadden verwacht die mij zagen rijden... Vind het jammer dat ik na de prijsuitreiking zo overstuur was want anders was ik nog even bij de jury geweest om duidelijkheid te vragen:(

Je filmpje ziet er goed uit! Veel succes bij Horse Event, ik zie je dan vast rijden als ik mijn 2 mede manegeruiters ga aanmoedigen:D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:31

De jury in Almere was dus wel degelijk op de hoogte van de paarden. Zie mijn eerdere post.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:39

Sorry maar ik vind echt dat je een beetje zeurt. Je geeft nu eigenlijk de schuld aan de paarden en de jury dat je niet door bent. Je doet het op mij overkomen dat je vind dat de jury niet weet waar ze het over hebben. Als je wel door was geweest, had je dan ook commentaar gehad? Vast niet....
Sorry dit komt misschien een beetje hard over, maar ik hoor echt veel commentaar van jou kant komen. Wees trots op jezelf dat je zover gekomen bent! Weet hoeveel mensen je al achter je hebt gelaten! Neem het commentaar en de ervaring mee en ga oefenen oefenen oefenen zodat je volgend jaar er weer voor de volle 100% tegenaan gaat! En doe je dan niet meer mee, doe het dan gewoon voor jezelf! Wees trots!

denise1320

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:45

_Linn_ schreef:
Sorry maar ik vind echt dat je een beetje zeurt. Je geeft nu eigenlijk de schuld aan de paarden en de jury dat je niet door bent. Je doet het op mij overkomen dat je vind dat de jury niet weet waar ze het over hebben. Als je wel door was geweest, had je dan ook commentaar gehad? Vast niet....
Sorry dit komt misschien een beetje hard over, maar ik hoor echt veel commentaar van jou kant komen. Wees trots op jezelf dat je zover gekomen bent! Weet hoeveel mensen je al achter je hebt gelaten! Neem het commentaar en de ervaring mee en ga oefenen oefenen oefenen zodat je volgend jaar er weer voor de volle 100% tegenaan gaat! En doe je dan niet meer mee, doe het dan gewoon voor jezelf! Wees trots!

Ik zeur niet ben teleurgesteld omdat mijn instructrice ook totaal de cijfers niet snapt. Dan zou je kunnen zeggen dat ze er misschien geen goede kijk op heeft maar dan zouden de andere van ons het ook slechte cijfers gehad moeten hebben. Maar waaraan zei lest geeft heeft die dag dikke 9ens gehaald dus dat is niet het geval.
Als ik wel door was geweest had ik inderdaad niet dit commentaar gehad omdat ik dan ook niet op dit paard had gezeten..
Het is voor jou natuurlijk makkelijk praten omdat je me niet hebt zien rijden dus snap dat ik over kan komen als een zeurkind dat niet door is en iedereen anders de schuld ervan geeft.
Maar wat ik al eerder zei mijn plaatsing vind ik prima begrijp waarom ik niet door ben!! Maar de dikke onvoldoendes vind ik met meerdere mensen ontterecht. Als je onder de 90 rijd dan moet je echt heel erg slecht rijden..

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:53

denise1320 schreef:
_Linn_ schreef:

Ik zeur niet ben teleurgesteld omdat mijn instructrice ook totaal de cijfers niet snapt. Dan zou je kunnen zeggen dat ze er misschien geen goede kijk op heeft maar dan zouden de andere van ons het ook slechte cijfers gehad moeten hebben. Maar waaraan zei lest geeft heeft die dag dikke 9ens gehaald dus dat is niet het geval.
Als ik wel door was geweest had ik inderdaad niet dit commentaar gehad omdat ik dan ook niet op dit paard had gezeten..
Het is voor jou natuurlijk makkelijk praten omdat je me niet hebt zien rijden dus snap dat ik over kan komen als een zeurkind dat niet door is en iedereen anders de schuld ervan geeft.
Maar wat ik al eerder zei mijn plaatsing vind ik prima begrijp waarom ik niet door ben!! Maar de dikke onvoldoendes vind ik met meerdere mensen ontterecht. Als je onder de 90 rijd dan moet je echt heel erg slecht rijden..

het is en blijft een jurysport en een momentopname

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:56

@Denise: Ik wil je dringend aanraden mijn laatste 2 a 3 posts even terug te lezen.

Verder kun je er lang of kort over doorgaan. Het is geweest, het is beoordeeld en als zodanig op papier terecht gekomen. Leef er mee. Net zoals de jury's met een topic als dit moeten leven :+

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 20:00

denise1320 schreef:
_Linn_ schreef:

Maar als jou instructrice zou 9ens had gegeven voor jou rijden zondag, en de jury van zondag geeft jou lage cijfers en andere misschien niet, aan wie ligt het dan? Waarschijnlijk wil jou instructrice een andere manier van rijden zien dan dat wat gevraagd wordt op de zitcompetitie. En hiervoor hoef ik niet jou gereden proef van zondag te zien.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 20:03

Als ik niet door was geweest en niet zulke goede cijfers had gehad, had ik uiteraard ook teleurgesteld geweest. Maar bedenk je wel dat natuurlijk alle slechtere al af waren gevallen bij de regiofinale, dus alleen de betere waren er nog bij de kwartfinales. Al deze mensen kunnen zitten anders hadden ze niet doorgeweest. Als ik niet door was gegaan zondag dan was ik alsnog super tevreden met het resultaat omdat ik mooi wel al die mensen achter me heb gelaten. Dan was ik toch niet wat de jury zochten, maar ik ben mooi wel zo ver gekomen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:04

Mooi geschreven Linn!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 20:05

Ilja000 schreef:
Mooi geschreven Linn!

Dankje! Ik kan niet zo goed tegen ondankbare mensen :o