Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Pleasure_

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:22

Idd!! ik lees altijd voor bij ons op de manege tijdens de proefjes en de ene jury is echt streng qua punten en de ander weer sinterklaas!!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:24

Wat Bella zegt, bij de lagere proefjes doe ik niet moeilijk over een roze jasje, maar rond de F4 zie ik toch wel graag een zwart/donkerblauw/donkergrijs jasje.
De KNHS regels zijn nou eenmaal anders dan de FNRS regels.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:25

Ja, dat zal je altijd hebben. :+ Mij zul je alleen nooit een 8 zien geven voor de verzorging. Dat zou in de lagere proeven betekenen dat ze al 4 pluspunten hebben....ik geef liever een 8 voor een mooie volte, dat vind ik meer verdiend dan het uiterlijk van een pony of ruiter.

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:30

Heel erg bedankt! Dan ga ik mijn dochter vertellen dat ze juist minder punten krijgt voor verzorging en ga ik op zoek naar een mooi blauw/grijs/zwart stofje (misschien een mooie krijtstreep)
Ze start de volgende keer in F3, dus zo soepel zullen ze hier wel niet meer zijn (vond ze toch al redelijk "streng" voor de beginnertjes).

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:31

Bellatrix schreef:
Ja, dat zal je altijd hebben. :+ Mij zul je alleen nooit een 8 zien geven voor de verzorging. Dat zou in de lagere proeven betekenen dat ze al 4 pluspunten hebben....ik geef liever een 8 voor een mooie volte, dat vind ik meer verdiend dan het uiterlijk van een pony of ruiter.

Helemaal mee eens!! de ene ruiter is ook helemaal in tenue en de ander weer niet, ik zeg altijd tegen mijn F1 t/m F3 ruitertjes dat ze er gewoon zo netjes mogelijk moet uitzien, dus iig donkere trui zonder opdruk of een ff witte bloes of trui of longsleeve t-shirt. de jury's die bij ons komen vinden dit allemaal netjes genoeg! Als ze er maar plezier in hebben!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:32

Hmm, ja dan zou ik een iets minder opvallend kleurtje kiezen. :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:41

Als ik zelf jureer let ik er op of het een rijjasje is, of een jasje dat iets eerder in dit topic op foto getoond werd. Bij rijjasje verwacht ik het hele tenue voor een 7, ieder ander jasje staat domweg niet in het reglement.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:42

Wat betreft minpunten in de F1 en F2: ja, die geef ik ook gewoon. Natuurlijk wel opletten dat het totaal aantal punten daardoor niet te laag wordt :)

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:18

Ilja000 schreef:
Als ik zelf jureer let ik er op of het een rijjasje is, of een jasje dat iets eerder in dit topic op foto getoond werd. Bij rijjasje verwacht ik het hele tenue voor een 7, ieder ander jasje staat domweg niet in het reglement.

Het volledige tenue ic.m. een rijjasje lijkt me logisch. Maar wat zijn de voorwaarden van een rijsjasje? Platte-revers, dubbele achtersplit met knopen bovenaan weet ik, maar wat verder nog?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:28

dubbele achtersplit?ik heb een rij jasje met maar 1 split,maar heb daar nog nooit opmerkingen over gehad

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:28

een rij-jas, type colbert met knopen en platliggende revers, het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend.
Kortom: of het vanuit de juryruimte eruit ziet als een rijjasje zoals we ze kennen uit de ruitershop.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:29

Ik heb zelf wel eens in een normaal zwart colbertje gereden, nooit wat op gehoord. := Had dus ook minder knopen dan een echt rijjasje. :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:32

De ene jury is de andere natuurlijk niet. Ik ken een amazone die een onvoldoende voor verzorging kreeg, omdat de jury kon zien dat ze rood ondergoed onder haar witte rijbroek droeg. En een ander let weer helemaal nergens op. Ik geef alleen aan waar ik op let.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:34

dat is wel grappig,ik heb ooit gehoord dat je rood ondergoed onder een witte broek zou moeten kunnen dragen zonder dat dat zou opvallen...........ik weet niet wie die theorie bedacht heeft,maar ik heb hem nog nooit uitgeprobeerd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:35

Oh, ik heb alle kleuren al onder mijn rijbroek gehad. := Voor de spiegel zag ik niets erdoorheen. :+

Denk dat het aan de rijbroek ligt...je hebt natuurlijk verschillende merken en de ene is gemaakt van betere/dikkere kwaliteit...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:36

Yeps, dat verhaal kende die amazone dus ook.

@Bellatrix, maar ga jij daarom iemand een onvoldoende geven?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:37

Neejoh!!! Daar let ik niet eens op. :') En als ik dat zie tja...wat maakt mij de kleur ondergoed nou uit? :+

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:38

ik kom even binnenvallen met mijn vraagje.. en dat gaat toevallig ook over uiterlijke verzorging.. ik kreeg namelijk afgelopen keer een 6 voor uiterlijke verzorging.. paard was gevlochten en netjes gepoetst..ik was volledig in tenue.. er stak alleen een plukje haar uit mijn netje.. is het reeel dat je een punt minder voor verzorging krijgt omdat er een plukje haar uit je netje steekt?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:38

was het tenue helemaal compleet?plastron en witte handschoenen ed?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:39

Nee, daar zijn geen regels voor. Dat is geheel aan de jury.

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:40

Wie weet dat een leuk mannelijk jurylid je juist wel een dikke voldoende geeft met een rode onderbroek, hihihihi!!!

(sorry, grapje moet kunnen :D ;) Ik twijfel absoluut niet aan de integriteit van de juryleden hoor!)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:40

jaa ik had mijn hele tenue aan!

ik vond het wel jammer.. met dat puntje extra was ik eerste ;) maar zouden jullie daar ook punten in mindering voor geven?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:41

aatjuh12 schreef:
ik kom even binnenvallen met mijn vraagje.. en dat gaat toevallig ook over uiterlijke verzorging.. ik kreeg namelijk afgelopen keer een 6 voor uiterlijke verzorging.. paard was gevlochten en netjes gepoetst..ik was volledig in tenue.. er stak alleen een plukje haar uit mijn netje.. is het reeel dat je een punt minder voor verzorging krijgt omdat er een plukje haar uit je netje steekt?

Vind ik niet, als alles verder compleet is zou ik gewoon een 7 geven. Maar ik geef ook een 7 als iemand in volledig tenue zijn haar in een staart heeft. ;)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:41

Dat hangt echt van de situatie af. Is echt niet op afstand te zeggen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:42

Mijn haar past zowat niet meer in een netje. := Zo lang haar heb ik. := Ik heb het daarom ook wel eens in een vlecht gehad, kreeg gewoon een 7.