Carrousel rijdende bokkers!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jimb0o

Re: Carrousel rijdende bokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:13

Richten is wel het allebelangrijkste eigenlijk en verder moet je gewoon figuren rijden die de groep aankan, want het heeft niet veel zin om moeilijke figuren te rijden als je niet gericht bent.
Als het gewoon een simpele proef is maar je bent wel heel mooi gericht sta je echt niet voor paal!
Een redelijk makkelijk figuur is bijvoorbeeld het ruiterkruis.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 17:15

nou soms is dat ook niet zoo simpel hoor Tong uitsteken
vooral niet als sommige niet begrijpen wat links en rechts is ...
hahaah...

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:16

Jaa dat probleem komen wij ook wel eens tegen, of dat mensen ineens niet meer weten wat met ENE wenden is Vork

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:30

wij rijden in de C-poule komend jaar en rijden ook t ruiterkruis, geef toe t is inderdaad niet t allermoeilijkste figuur, maar makkelijk is ie ook zeker niet hoor! sommige dingen worden denk k echt onderschat, maar t gaat er inderdaad meer om dat je netjes gericht bent en niet om hoe moeilijk je proef is Lachen

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:52

Nou ik ben benieuwd of het gaat lukken. Ruiterkruis word bij ons aan het eind nog wel een rommeltje. En hoe gaat dat op een wedstrijd precies in zn werking mag je losrijden in de bak waar de wedstrijd is, en als je proef begint mag je dan nog een paar rondjes door de baan of is het binnenkomen en dan wordt je meteen beoordeeld? Ben afgelopen jaar even wezen kijken op de Delft toen daar NK was (was Apoule ponies en toen zonk de moed me in de schoenen) en toen had ik het idee dat er al een hele show vooraf gaat aan de proef zelf. Haha hoop dat jullie nog snappen wat ik bedoel!

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:33

Op het NK kan je eerst inrijden in een inrijbak, soms ga je eerst instappen in een bepaalde bak en daarna naar de echte inrijbak, je hebt dus genoeg tijd om ze warm te rijden. In de echte ring mag je meestal nog een paar rondjes en een figuur rijden ofzo en dan mag je beginnen.
Wij doen dan meestal de pelotons en secties gesplitst, zodat je 4 rijtjes van 4 hebt die dan 1 rondje zelf door de bak gaan en het allemaal 1 keer gezien hebben in hun eentje en overal langs durven. (als je snapt wat ik bedoel)

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:11

Oke nu weet ik weer iets meer, dankjewel Jimboo! Hoop dat ze zich rustig houden op vreemd terrein...

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:10

De meeste bij ons zijn op de thuiswedstrijd eigenlijk drukker dan buitenaf.
Ik denk dat het ook een hoop scheelt dat ze met 16 bekende pony's/paarden lopen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:45

Denk dat dat komt om dat ze bij een thuiswedstrijd de bak en alles kennen, bij een uitwedstrijd niet. Waardoor ze vaak EN meer gaan showen en van alles zo onder de indruk zijn dat ze geen tijd hebben om te schrikken Knipoog Wij hadden vorig jaar ook een paar paarden die nog wel is weg wilden schieten maar met t NK suuuper braaf en 1e geworden ! Haha!

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:44

Nou dan laat ik de meod nog maar niet zakken en gaan we vrijdag weer vol goede moed ertegenaan:)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:22

Ik ree ooit een paard, die had dat richten helemaal door.
De proef kende hij ook uit het hoofd, ik hoefde alleen een beetje bij te sturen af en toe en mooi te zitten Tong uitsteken

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 16:48

Miss_Mustang schreef:
De proef kende hij ook uit het hoofd, ik hoefde alleen een beetje bij te sturen af en toe en mooi te zitten Tong uitsteken

doe mij ook zo'n paard Clown Clown

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:03

Ilsuuuh schreef:
Miss_Mustang schreef:

doe mij ook zo'n paard Clown Clown

haha, ik vond het heeel handig.
En als ie af en toe niet voorwaarts was, prikte mn maatje er ff in met dr spoor Vork

edit: als je er goed voor bied mag je m hebben Knipoog , hij heeft perfect door dat ie bij de gemiddelde manegeruiter niks uit hoeft te voeren, dus dat doet hij ook niet...... lui dus. Alleen als je van aanpakken weet, dan vliegt hij voor je.
Alleen hij doet wel stom met opzadelen, ik heb eens een trap van dat beest gehad, liep een maand met hoefafdruk op bovenbeen. Maar toen wist ik wel dat paarden dus met hun achterbenen helemaal in de buurt van de singel kunnen komen, weer wat geleerd Clown
hij is wel heel stoer zwart (alleen somers bruin, als je m op de wei zet)
moet je maar ff kijken op www.stalbalans.nl
hij heet fatal attraction, bij foto's manegepaarden staat ie.

Vind het op zich een leuk beest, hij kan ook Z oefeningen, en aan de teugel.
Maar van mij mogen jullie m toch echt hebben, zn stalmanieren zijn verschrikkelijk.
(op proefjes krijg je altijd een lekkere groene lebber over je witte broek enz.)
ook kan hij niet stilstaan met invlechten grrr. gaat ie je halstertouwtje kapot knagen....

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:12

Ik heb ook zo'n paard gereden, maar asl het dan iets anders ging dan dat hij dacht dat t moest, ging het gelijk verkeerd. Twas soms maar een verschil met 10 centimeter, maar dan was er toch bijna botsing.
Vanavond gaan we er weer tegenaan!!!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:15

haha, botsingen, weet ik alles van.
Slangevolte in galop, met een haf en een fjord, die allebei alleen knetterhard willen, in een redelijk gladde bak, waar er al meerdere onderuit zijn gegaan. Ik heb doodsangsten uitgestaan...
maar het resultaat is mooi.
ook leuk: a afwenden, ac samenkomen, en dan ff buitenbeen geven, knal je zo heerlijk tegen elkaar op Tong uitsteken
*auwwww mijn been, jou sppoor zat in mijn been*

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 17:19

wij hadden vorige week ook zo'n botsing... dr lagen dr bijna 2 naast :S..
dat ging echt zooo hard!!

Gisteren ging dat al beter .. alleen ik irriteer me zoo aan mensen die t verschil tussen links en rechts niet wetenn..
en mijn paard slaat in galop.. iedereen weet t komt r ineens iemand schuin op me af rijden.. je ken wel raden wat er gebeurde... eigen schuld dacht ik toen.. maar t klonk wel fet hard.. want hij heeft ijzers.. :S

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:23

Auw...
hihi ja als je met zn allen in galop door elkaar zigzagt, en hard ook, is grappig Haha!

in de les ook, al doen we geen carousel, het gaat toch allemaal door elkaar heen.... ik had daar ooit iets over, ga het even zoeken dat was zo leuk.

edit : kan het niet vinden, zal het ff overnieuw bedenken.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 17:33

wel een gaaf paard Miss_Mustang

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:36

zo gaat het bij ons met galop zo ong.

nmr. 1 rijd een volte BEB, rijd nmrs. 2,3 in de weg, knalt bijna bovenop nmr. 5, ontwijkt, kan dan nog net stoppen voor nmr. 4

nmr. 2 Rijd een gebroken lijn HXK, word bijna overhoop gereden door nmr. 1, zit opeens naast nmr 3 (''ga aan de kant ik reed hier eerst'') heeft het zo druk met mopperen dat ze bijna op nmr. 6 knalt.

nmr. 3 Oefent eenvoudige wissel MXK, Knalt bij X bijna op nmr. 5, ontwijkt nmr. 1, en zit dan naast nummer 2. Moet vervolgens gemopper nummer 2 aanhoren, en dan gaat paard bijna achter nummer 5 aan (wedstrijdjuh!)

nmr. 4 Stapt even, loopt iedereen in de weg, en slaat het allemaal rustig gade, praat even met nmr. 6

nmr. 5 Oefent contra HXA, valt bijna in draf omdat nmr. 2 heel langzaam voor haar rijd. Paard gaat er dan bijna vandoor omdat ie denkt dat ie nmr. 2 & 3 mag gaan inhalen (wedstrijdjuh!!!) Rijd zo dus bijna nummer 6 overhoop. Komt tot overmaat van de ramp nmr. 1 nog eens een keer tegen.

nmr. 6 oefent net op hoefslag stap>galop overgang, word bijna voledig in puin gereden.
Heeft het wel gezellig met nmr. 4

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:50

hihi ja ingewikkeld he?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:15

gaat t zo bij jou in de carrousel!? Tong uitsteken

Wij doen galop met 4en alleen t paard naast me is nogal dominant dus soms hap ie ineens naar mijn paard, dan krijgt ie me toch een knal voor zn kanus Tong uitsteken echt grappig

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:36

WillemYntJee schreef:
gaat t zo bij jou in de carrousel!? Tong uitsteken

Wij doen galop met 4en alleen t paard naast me is nogal dominant dus soms hap ie ineens naar mijn paard, dan krijgt ie me toch een knal voor zn kanus Tong uitsteken echt grappig

Mijn paard dus *LOL* Haha!

Wij hebben ook regelmatig vliegende haflingers inderdaad, en er zijn ook al wel een paar flinke botsingen geweest, vooral de knieen hebben het zwaar Haha!

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:50

Wij hebben twee jaar geleden een botsing gehad op het NK.
Een bolle haflinger knalde frontaal op een tegemoetkomende fjord in galop! Bloos Gelukkig hebben beide er niets aan overgehouden Lachen
Ik galop bokken die van ons niet echt naar elkaar gelukkig Bloos
Ik heb zelfs een tijdje samen met mijn tweede-sectiemaatje met van die skate-beschermers om mijn knieën gereden, omdat ze zo ontzettend aan elkaar plakten en als ze weer bij elkaar kwamen botsten ze.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:03

Vorig NK hadden wij ook een paar botsingen haha. Ik kan me nog herinneren dat ik redelijk hard botste met een tegenligger, en één van de kopruiters kon door een botsing na afloop niet meer lopen... Dit jaar hadden we geloof ik geen botsingen tijdens het NK, maar dit keer kreeg iemand een trap van een paard Clown

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:35

Gister weer goed getraind. Heb nu alleen giga spierpijn. We hebben nog geen vaste paarden en ik zat nu op een paard van 1.80 m. Leuk paard hoor, maar oh zo sterk. We gingen ook in draf van handveranderen met voltes. Hij vond dat hij het in galop moest doen. En dan de kleinste volte Verward
Dat ging dus ook niet echt van harte. We zijn nu wel op ongeveer de helft van de proef. Zal nog wel het een en ander aangepast moeten worden, maar t gaat vast goed komen.