strandrit manege poelenburgh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine_Duco

Re: strandrit manege poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:20

Ik heb vandaag nog een strandrit gemaakt bij Poelenburgh.
Het kostte iets van 35 euro.
Ik reed op Ilona, een fantastische, lieve merrie!
Ze was heel lief maar o zo snel! Op het strand haalden we iedereen in.
Ik vond het strandgedeelte ook heel kort, maar de rest was ook heel leuk!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:37

Ja het is echt zo cool! Haha!
Ik ben bij manege Poelenburgh op kamp geweest.
Ze verzorgen de paarden en pony's goed.
Ik weet niet hoeveel het kost aangezien ik alleen op kamp die strandrit heb gemaakt Knipoog
Miss Ambition is erg aan te raden op een strandrit! Ja

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:43

Het is mega leuk!

Ik heb het 2x gedaan, en had 2x de pech dat ik achteraan liep, zou wel wat met de zenuwen te maken hebben gehad, Maar ondanks ik achteraan liep, vond ik dat geluid van die hoeven geweldig! En die zee, hoe woest hij was.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:47

Ik ga samen met een vriendin met onze paarden daarheen 14 nov. voor een heerlijk weekend aan het strand Haha!
Manege staat goed aangeschreven, personeel is behulpzaam, ik zie het wel zitten!!

Wij gaan dan alleen niet met een begeleide rit mee, maar lekker zelf op stap Lachen

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:01

Ik heb een paar weken geleden met een vriendin op Poelenburgh gereden, voor de derde keer al. Vind het echt een goede en mooie manege! De paarden staan er super bij en het personeel is vriendelijk. Ik zat op Picardo en m'n vriendin op Vera. Vond Picardo een erg lekker paard, erg lief en z'n galop was heerlijk (zowel gewone galop als rengalop). In stap vond ik hem wel wat langzaam. En Vera was een lekker pittig hafje, die leek mij ook wel leuk.

De twee keren daarvoor heb ik op Vosje en Miss Ambition gereden, maar ik vind Picardo tot nu toe het leukste. Op Vosje was het trouwens een van m'n eerste strandritten (inmiddels drie jaar geleden), dus ik vond het toen wel fijn dat ik op een paard zat die makkelijk te houden was.

In het bos zijn de paarden trouwens allemaal niet zo snel, doen ze dat om hun energie voor het strand op te sparen of zijn ze gewoon een beetje lui? Clown Verder niet echt iets mis mee trouwens, ik heb er drie hele fijne ritten gehad en zal er zeker nog wel vaker komen. Dan zou ik wel graag op zo'n draver willen!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:07

De paarden zijn allemaal gewoon doodbraaf, en dat kan je niemand kwalijk nemen want de manege weet ook niet van de voren wat voor ruiters ze krijgen. En mensen denken vaak dat ze beter kunnen rijden dan dat ze werkelijk kunnen.

Dus lui.. ja zo zou ik het niet noemen. Gewoon braaf.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:25

Citaat:
De paarden zijn allemaal gewoon doodbraaf, en dat kan je niemand kwalijk nemen want de manege weet ook niet van de voren wat voor ruiters ze krijgen. En mensen denken vaak dat ze beter kunnen rijden dan dat ze werkelijk kunnen.

Het was niet kwaad bedoeld hoor, maar het viel me gewoon op Lachen En ja, dat er voor de manege onbekenden mee gaan is ook wel zo. Ik vind het ook niet erg, en het is ook wel lekker als de rit lekker ontspannen is.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:40

Kom je rijden als wij het weekend komen strandhoppen Tong uitsteken
Mijn kleuter is alles behalve doodbraaf Huilen van het lachen
Ben benieuwd wat voor kop die trekt als ie de zee ziet Huilen van het lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:03

ik heb de laatste keer op danny gereden, die was t eerste kwartier in t bos idd ook niet vooruit te branden..zag t al helemaal niet meer zitten want k kon niet eens relaxed genieten want er viel telkens een gat tussen ons en t paard voor me.
daarna een takje van de boom af getrokken en m daar 1 of 2x mee gekieteld (echt, even geaaid, meer was niet nodig) en meneer was voorwaarts ineens! hoefde amper meer aan te sluiten, als de rest draafde en er was een beetje ruimte zaten wij al in galop. wat een verademing was dat! heb helemaal niets met dat takje hoeven doen..als ie weer even inzakte hield ik dat takje opzij zodat ie m kon zien en we waren alweer aangesloten ^^
(en ja, op t strand gingen we HARD!).

Vera is idd een pittig dametje! leuk beest, heb ik ook een paar keer op gereden!

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:07

Citaat:
ik heb de laatste keer op danny gereden, die was t eerste kwartier in t bos idd ook niet vooruit te branden..zag t al helemaal niet meer zitten want k kon niet eens relaxed genieten want er viel telkens een gat tussen ons en t paard voor me.

Ja datzelfde had ik ook met Miss Ambition en aan het begin van de rit met Picardo. Maar Picardo was na het eerste galopje in het bos een stuk vlotter en op het strand had ik ook niks te klagen Knipoog En Danny is ook erg snel op het strand idd, vandaar dat ik me dus afvroeg of ze hun energie expres opsparen. Maar het zijn verder erg fijne paarden! Mijn vriendin vond Vera ook erg leuk,denk dat ik er misschien ook eens op wil. Toevallig zat ik met de strandritten alle twee de keren op paard en zij op een haflinger, dus we moeten eens ruilen Vork Een andere vriendin is helemaal weg van Super Sonic, die lijkt mij ook heel erg leuk!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:11

haha, afgelope keer was mn eerste keer dat k niet op vera zat Tong uitsteken
vond t altijd super op vera, helemaal omdat zij ook echt hard ging, eerste paar meters zaten we altijd op kop, helaas voor vera kon ze niet aan kop blijven zodra de grote paarden op snelheid waren gekomen (arm beest, ze probeerde t echt^^) (wel al denk, 2 of 3 jaar geleden, weet niet hoe oud ze nu is?).
k weet wel dat alle paarden in de duinen beginnen te poepen ^^ om gewicht kwijt te raken zodat ze harder kunnen op t strand (vertelde een van de begeleiders een keer).

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:42

Citaat:
vond t altijd super op vera, helemaal omdat zij ook echt hard ging, eerste paar meters zaten we altijd op kop, helaas voor vera kon ze niet aan kop blijven zodra de grote paarden op snelheid waren gekomen (arm beest, ze probeerde t echt^^) (wel al denk, 2 of 3 jaar geleden, weet niet hoe oud ze nu is?).
k weet wel dat alle paarden in de duinen beginnen te poepen ^^ om gewicht kwijt te raken zodat ze harder kunnen op t strand (vertelde een van de begeleiders een keer).

Ja Vera ging inderdaad wel lekker hard, maar ik had haar die rit verder niet meer gezien want ik zat op Picardo met z'n lange benen Haha! Maar ze was nog best moeilijk te houden op het strand zei m'n vriendin. Hahaha, dat van dat mesten in de duinen wist ik niet, maar nu je het zegt! Dat doen ze wel vaak inderdaad.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:09

haha, ja je moet altijd eerst een stukje over t strand stappen, en op vera zat ik dan altijd al in galop (gewoon op de plaats galoperen) omdat ze zo ongeduldig was.. heb je idd best je handen vol aan (vooral op t galop stuk terug op het strand, de heenweg gaat nog wel:P)
een keertje toen draaide de begeleider zich om, en zei 'jij op vera, ga maar!!' nouja...op dat moment vlogen natuurlijk alle paarden in rengalop Tong uitsteken

picardo ken ik niet, leuk paardje?

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:22

Ik kende Picardo tot voor kort ook nog niet, haha. Maar hij is zeker leuk! Hij is erg lief en heeft fijne gangen vind ik. En op het strand gaat hij lekker hard. Een vrij grote, donkerbruine ruin is het Lachen

Citaat:
haha, ja je moet altijd eerst een stukje over t strand stappen, en op vera zat ik dan altijd al in galop (gewoon op de plaats galoperen) omdat ze zo ongeduldig was.. heb je idd best je handen vol aan (vooral op t galop stuk terug op het strand, de heenweg gaat nog wel:P)

Ja bij mijn vriendin deed ze dat ook Knipoog En inderdaad vooral ook op de terugweg, maar dan zijn alle paarden toch al wat drukker. Maar dat ze weleens aan kop galoppeert, dan gaat ze wel héél hard Vork

Toch vind ik het juist ook wel leuk om op de paarden te rijden, want ik verzorg een pony (een beetje haflingerformaat) waar ik al vaak mee buitenrijd, dus iets groters vind ik dan leuk voor de afwisseling Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:15

ja maar dan begon ik al niet helemaal achteraan hea..reed dan 3e of 4e... en pony's komen gewoon wat sneller op gang dan paarden (over t algemeen).

ja ik rij normaal gesproken juist alleen grote paarden..mijn vaste paard op de manege is 178 ^^
dus voor mij is t dan weer even wennen haha.
maar die pony's vind ik in t bos wel leuk...als de rest dan draaft, en ik heb een klein achterstandje (soms expres (A)) dan kan ik een klein galopje doen.

bij ons was de vorige keer de duin/strand overgang wel heel moeilijk..
t had veel gewaaid dus dat zand was allemaal opgewaaid, waardoor de helling t eerste stuk zo stijl was dat t bijna recht naar beneden liep.
danny deed t braaf, maar t paard van mn vriendin schoof zowel naar boven als naar beneden een keer onderuit. (vooral toen ie naar boven onderuit schoof was t eng, want ik reed er achter, wel met een afstandje, maar toch, als ie niet gelijk weer overeind gekomen was was ie zo naar beneden geschoven en had ie mij meegenomen).

met danny verloor ik trouwens op de terugweg in de galop over t strand mn linker beugel ^^ mn beugels waren veel te lang voor zo'n harde galop maar door t zadel (hele dikke wrongen en mn benen lagen al klem, zadel was te klein voor mij Tong uitsteken) kon ik van te voren de beugels niet korter maken.
ga je dan, keihard over dat strand, verlies je je beugel...woeps!
k heb een soort van op 1 voet in de verlichte zit gebalanceerd en danny geprobeerd tot een normaal galopje terug te krijgen, wat redelijk lukte, en toen kon ik mn beugel weer te pakken krijgen en konden we weer vol gas achter de rest aan ^^ (helaas had miss ambition ons toen al ingehaald en lagen we te ver achter om die nog in te halen, haha)

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:44

Citaat:
ja maar dan begon ik al niet helemaal achteraan hea..reed dan 3e of 4e... en pony's komen gewoon wat sneller op gang dan paarden (over t algemeen).

ja ik rij normaal gesproken juist alleen grote paarden..mijn vaste paard op de manege is 178 ^^
dus voor mij is t dan weer even wennen haha.
maar die pony's vind ik in t bos wel leuk...als de rest dan draaft, en ik heb een klein achterstandje (soms expres (A)) dan kan ik een klein galopje doen.

Ja dat is ook wel weer zo (dat pony's sneller op gang komen). Hoewel ik mijn vriendin op Vera toch niet meer gezien had toen we gingen racen en zij reed achter me. Kwam door de lange benen van Picardo denk ik.... Maar jou vaste paard is wel heel erg groot, welke is dat dan?

Citaat:
bij ons was de vorige keer de duin/strand overgang wel heel moeilijk..
t had veel gewaaid dus dat zand was allemaal opgewaaid, waardoor de helling t eerste stuk zo stijl was dat t bijna recht naar beneden liep.
danny deed t braaf, maar t paard van mn vriendin schoof zowel naar boven als naar beneden een keer onderuit. (vooral toen ie naar boven onderuit schoof was t eng, want ik reed er achter, wel met een afstandje, maar toch, als ie niet gelijk weer overeind gekomen was was ie zo naar beneden geschoven en had ie mij meegenomen).

Aaargh, ja dat stuk vind ik normaal al steil zat (ik woon niet bij het strand in de buurt, dus ben niet zoveel gewend) Niet zo'n leuke situatie was dat zeg! Maar de paarden zijn wel wat gewend daar; door het bos met al die heuveltjes lijkt het me ook best zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:06

Sabine_Duco schreef:
Ik heb vandaag nog een strandrit gemaakt bij Poelenburgh.
Het kostte iets van 35 euro.
Ik reed op Ilona, een fantastische, lieve merrie!
Ze was heel lief maar o zo snel! Op het strand haalden we iedereen in.
Ik vond het strandgedeelte ook heel kort, maar de rest was ook heel leuk!

Aaah Iloontje. Lovers Daar heb ik op instructieweek een aantal lessen mee gedaan en een bosritje. Lachen Echt zó lief is ze!

Danny en Cindy zijn ook aan te raden op het strand! En ik wil nog een keer op Everest mee. Dat was ook 1 van m'n lespony's afgelopen zomer, maar ik was toen te moe voor het strand.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:15

Klinkt erg leuk... komt misschien nog wel in de planning te staan Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:23

Mereltje_ schreef:
Maar jou vaste paard is wel heel erg groot, welke is dat dan?

haha, ik bedoelde niet van poelenburgh hoor. (er staat een foto van t paard in mn profiel *LOL*
ik rij normaal gesproken altijd op manege beukers.
alleen mn buitenritten doe ik altijd op poelenburgh Tong uitsteken

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:05

Juul schreef:
En ik wil nog een keer op Everest mee. Dat was ook 1 van m'n lespony's afgelopen zomer, maar ik was toen te moe voor het strand.

Moet je zeker doen, Everest is echt super op het strand. Hard dat ie ging. Nagelbijten / Gniffelen Hij zit ook heel lekker. Ja In het bos zelf is ie tenminste ook niet langzaam, er vielen nooit gaten bij mij. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:33

Nee idd! Bos ben ik wel met hem geweest. Ja Ach ik ben komende zomer wel weer gewoon op Poel dus als Evvie er nog is vraag ik het wel. Lachen

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:00

Het is ook erg leuk hoor! Ik heb ieder geval 1 bosrit gedaan en dat was al heel vet. De instructrice is streng genoeg, maar ze kletst toch af en toe nog gezellig toen we in stap waren. Ik mocht op Remy, soms was hij wel wat langszaam maar voor mij was het snel zat. Vond de prijs wel tegenvallen, volgens mij moest ik juist 40 euro ofzoiets betalen.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:02

Ben er wel eens geweest, maar niet gereden ofzo, zag er allemaal heel goed uit!

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:48

Citaat:
haha, ik bedoelde niet van poelenburgh hoor. (er staat een foto van t paard in mn profiel
alleen mn buitenritten doe ik altijd op poelenburgh

Ja een mooi paard staat er in je profiel! (had even gespiekt Knipoog )

HORSEmyLive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:54

Mereltje_ schreef:
Citaat:
haha, ik bedoelde niet van poelenburgh hoor. (er staat een foto van t paard in mn profiel
alleen mn buitenritten doe ik altijd op poelenburgh

Ja een mooi paard staat er in je profiel! (had even gespiekt Knipoog )

rijd al bijna 7 jaar op manege poelenburgh en nog ergens anders, vind de paarden bij poelenburgh top zijn in goede conditie en worden goed verzorgt ook ben ik er erg op voor dat het vooral gaat om de paarden zijn en er word gelet op de omgang,gezondheid en veiligheid
vind het erg slim dat ze ruiters die ze niet kennen op een ervaren paard/pony zette nnaar het strand omdat je nooit weet hoeveele ervaring iemand heeft,,

zelf vind ik Una,miss ambition, image en nog wat paarden een aanrader naar het strand op pony's zou ik everst kiezen lekker crossen ! Clown