Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Verder niet echt iets mis mee trouwens, ik heb er drie hele fijne ritten gehad en zal er zeker nog wel vaker komen. Dan zou ik wel graag op zo'n draver willen! 
Citaat:De paarden zijn allemaal gewoon doodbraaf, en dat kan je niemand kwalijk nemen want de manege weet ook niet van de voren wat voor ruiters ze krijgen. En mensen denken vaak dat ze beter kunnen rijden dan dat ze werkelijk kunnen.
Dus lui.. ja zo zou ik het niet noemen. Gewoon braaf.
De paarden zijn allemaal gewoon doodbraaf, en dat kan je niemand kwalijk nemen want de manege weet ook niet van de voren wat voor ruiters ze krijgen. En mensen denken vaak dat ze beter kunnen rijden dan dat ze werkelijk kunnen.
Dus lui.. ja zo zou ik het niet noemen. Gewoon braaf.
En ja, dat er voor de manege onbekenden mee gaan is ook wel zo. Ik vind het ook niet erg, en het is ook wel lekker als de rit lekker ontspannen is. 

Citaat:ik heb de laatste keer op danny gereden, die was t eerste kwartier in t bos idd ook niet vooruit te branden..zag t al helemaal niet meer zitten want k kon niet eens relaxed genieten want er viel telkens een gat tussen ons en t paard voor me.
En Danny is ook erg snel op het strand idd, vandaar dat ik me dus afvroeg of ze hun energie expres opsparen. Maar het zijn verder erg fijne paarden! Mijn vriendin vond Vera ook erg leuk,denk dat ik er misschien ook eens op wil. Toevallig zat ik met de strandritten alle twee de keren op paard en zij op een haflinger, dus we moeten eens ruilen
Een andere vriendin is helemaal weg van Super Sonic, die lijkt mij ook heel erg leuk! 
Citaat:vond t altijd super op vera, helemaal omdat zij ook echt hard ging, eerste paar meters zaten we altijd op kop, helaas voor vera kon ze niet aan kop blijven zodra de grote paarden op snelheid waren gekomen (arm beest, ze probeerde t echt^^) (wel al denk, 2 of 3 jaar geleden, weet niet hoe oud ze nu is?).
k weet wel dat alle paarden in de duinen beginnen te poepen ^^ om gewicht kwijt te raken zodat ze harder kunnen op t strand (vertelde een van de begeleiders een keer).
Maar ze was nog best moeilijk te houden op het strand zei m'n vriendin. Hahaha, dat van dat mesten in de duinen wist ik niet, maar nu je het zegt! Dat doen ze wel vaak inderdaad. 
Citaat:haha, ja je moet altijd eerst een stukje over t strand stappen, en op vera zat ik dan altijd al in galop (gewoon op de plaats galoperen) omdat ze zo ongeduldig was.. heb je idd best je handen vol aan (vooral op t galop stuk terug op het strand, de heenweg gaat nog wel:P)
En inderdaad vooral ook op de terugweg, maar dan zijn alle paarden toch al wat drukker. Maar dat ze weleens aan kop galoppeert, dan gaat ze wel héél hard
) kon ik van te voren de beugels niet korter maken.Citaat:ja maar dan begon ik al niet helemaal achteraan hea..reed dan 3e of 4e... en pony's komen gewoon wat sneller op gang dan paarden (over t algemeen).
ja ik rij normaal gesproken juist alleen grote paarden..mijn vaste paard op de manege is 178 ^^
dus voor mij is t dan weer even wennen haha.
maar die pony's vind ik in t bos wel leuk...als de rest dan draaft, en ik heb een klein achterstandje (soms expres (A)) dan kan ik een klein galopje doen.
Citaat:bij ons was de vorige keer de duin/strand overgang wel heel moeilijk..
t had veel gewaaid dus dat zand was allemaal opgewaaid, waardoor de helling t eerste stuk zo stijl was dat t bijna recht naar beneden liep.
danny deed t braaf, maar t paard van mn vriendin schoof zowel naar boven als naar beneden een keer onderuit. (vooral toen ie naar boven onderuit schoof was t eng, want ik reed er achter, wel met een afstandje, maar toch, als ie niet gelijk weer overeind gekomen was was ie zo naar beneden geschoven en had ie mij meegenomen).
Sabine_Duco schreef:Ik heb vandaag nog een strandrit gemaakt bij Poelenburgh.
Het kostte iets van 35 euro.
Ik reed op Ilona, een fantastische, lieve merrie!
Ze was heel lief maar o zo snel! Op het strand haalden we iedereen in.
Ik vond het strandgedeelte ook heel kort, maar de rest was ook heel leuk!
Daar heb ik op instructieweek een aantal lessen mee gedaan en een bosritje.
Echt zó lief is ze!
Mereltje_ schreef:Maar jou vaste paard is wel heel erg groot, welke is dat dan?

Juul schreef:En ik wil nog een keer op Everest mee. Dat was ook 1 van m'n lespony's afgelopen zomer, maar ik was toen te moe voor het strand.
Hij zit ook heel lekker.
In het bos zelf is ie tenminste ook niet langzaam, er vielen nooit gaten bij mij.
Ach ik ben komende zomer wel weer gewoon op Poel dus als Evvie er nog is vraag ik het wel.
Citaat:haha, ik bedoelde niet van poelenburgh hoor. (er staat een foto van t paard in mn profiel
ik rij normaal gesproken altijd op manege beukers.
alleen mn buitenritten doe ik altijd op poelenburgh
) Mereltje_ schreef:Citaat:haha, ik bedoelde niet van poelenburgh hoor. (er staat een foto van t paard in mn profiel
ik rij normaal gesproken altijd op manege beukers.
alleen mn buitenritten doe ik altijd op poelenburgh
Ja een mooi paard staat er in je profiel! (had even gespiekt)