Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
peacehorses schreef:ik wel maar thea wil geen "paarden die aan 4 benen kreupel zijn". Snap ook nog steeds niet wat ze met Joy moet, die kan ze zo voor 3000-4000 euro kwijt aan iemand en daar kan ze dan weer andere paarden voor kopen. De markt is op het moment slecht zat, er staan écht leuke kinderpony's te koop die megabraaf zijn alleen maar omdat mensen ze niet meer kunnen onderhouden, of omdat de kinderen inderdaad nu een sportpaard krijgen omdat die ook relatief goedkoop zijn.
peacehorses schreef:nee en de paarden worden ook niet zodanig getraind, dat ze dat kunnen. Als je Lex een weekje wegstuurt naar iemand die er verstand van heeft en vervolgens consequent laat rijden door goede ruiters, ben ik ervan overtuigd dat hij een prima proefje kan lopen, maar nu heeft hij gewoon de spieren niet om dat te doen. En inderdaad, waar moet je alle knopjes vandaan halen. April loopt prachtig hoor maar ik vind het nogal kort door de bocht van de jury om minpunten te geven voor alle fjorden en tinkers omdat die niet zo mooi lopen als April..
peacehorses schreef:Faya__, precies, mijn gedachte ook, het is ook moeilijk om er een goeie ruiter op te zetten omdat ze zo klein zijn en ik wil niet zeggen dat er geen goeie kleine ruiters zijn, alleen die rijden geen 5 keer in de week
Toetie was er volgens mij ook maar een week, hooguit. Was een hele kleine pony die volgens mij rond de tijd van Lana kwam (of wellicht is hij vervangen door Lana) maar die pony bleek veel ouder te zijn dan gezegd.. ja dat had je ook wel kunnen zien maargoed,
en precies de tinkers en fjorden zijn ook wel geschikt maar dat zijn wel paarden waar je van moet houden, maar idd die rare kleine pony's die erbij komen (net zo lief hoor), zijn niet echt een vooruitgang in mijn ogen. Het enige wat ik echt van de fjorden heb geleerd, is dat je ze moet overtuigen om te doen wat jij wilt, en in dat opzicht ben ik zekerder op het paard gaan zitten, maar dressuurmatig kon ik niks, omdat die pony's dat daar ook niet konden. Is fijn als je elke keer minpunten krijgt op je wedstrijd omdat de jury een paard als April als uitgangspunt neemt.. tsja lex kan nu eenmaal niet uitstrekken, hij kan alleen versnellen
peacehorses schreef:ja met paarden die aan 4 benen kreupel zijn bedoel ik dus gangenpaarden zoals Joydat vindt Thea paarden die aan 4 benen kreupel zijn. Ik vind het dikke onzin maargoed. En Joy als kruising mét extra gang gaat juist veel geld opleveren, want de gangenpaarden doen niet zo aan economische crisis, en dan heb je ook nog een groot exemplaar ipv een kleine ijslander, geloof mij maar dat mensen echt bereid zijn daar meer dan 500 voor te betalen.
En ja, Joy is ook goed, vind haar alleen niet druk of stresserig, maar wellicht is ze dat bij andere mensen wel. Ik vind haar vooral een stuk fijner te rijden omdat ze ook daadwerkelijk reageert op je hulpen en dat je haar niet zozeer vooruit hoeft te schoppen maar meer moet denken en ze gaat al.
vind het trouwens wel een beetje rare opmerking dat echt brave kinderpony's kleiner dan 1,35 zijndat zijn júist de pony's die fel zijn en gevoelig, en ik heb er verder niks mee te maken maar ik denk dat als Thea nog nieuwe paarden nodig heeft, dat ze die nu moet gaan zoeken, want er zijn nu juist veel geschikte paarden voor weinig geld. En tuurlijk weet je niet van tevoren of ze geschikt zijn maar dat weet je met geen enkele van die paarden toch, is altijd een kwestie van uitproberen.
wat de wedstrijden betreft: ja ik vind dat die paarden die knopjes moeten hebben en ik vind dat thea je moet leren die verantwoordelijk te gebruiken, is voor het paard een stuk beter dan maar als drie losse delen wat rondhobbelen door de baan. Maar dat zul je zelf ook wel weten.
peacehorses schreef:Joy kan loepzuiver tölten.het wordt haar alleen niet toegestaan, maar het is er heel erg goed uit te rijden ondanks dat het altijd afgestraft wordt.
en dat de ijslanders nu 'maar' 5000 euro zijn (2000 is eerder op z'n plaats overigens) in plaats van 12.000 euro, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat er in deze crisis (waarom de prijzen omlaag zijn gegaan) geld is voor een paard van 2000 óf 5000 euro. Als er op internet een gróót gangenpaard met zuivere tölt voor 500 euro te koop stond.. Nou dan zou ik zeker denken dat er heel erg veel mis is met het paard. Dan denk ik dat je de gangenpaarden niet op hun juiste waarde weet te schatten.
peacehorses schreef:Joy kan loepzuiver tölten.het wordt haar alleen niet toegestaan, maar het is er heel erg goed uit te rijden ondanks dat het altijd afgestraft wordt.
en dat de ijslanders nu 'maar' 5000 euro zijn (2000 is eerder op z'n plaats overigens) in plaats van 12.000 euro, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat er in deze crisis (waarom de prijzen omlaag zijn gegaan) geld is voor een paard van 2000 óf 5000 euro. Als er op internet een gróót gangenpaard met zuivere tölt voor 500 euro te koop stond.. Nou dan zou ik zeker denken dat er heel erg veel mis is met het paard. Dan denk ik dat je de gangenpaarden niet op hun juiste waarde weet te schatten.
Anoli schreef:peacehorses schreef:Joy kan loepzuiver tölten.het wordt haar alleen niet toegestaan, maar het is er heel erg goed uit te rijden ondanks dat het altijd afgestraft wordt.
Heb je zelf vaak op ijslanders gereden?
Overigens is 2000 euro eerder op zn plaats voor de middelmatige ijslanders idd, de echt goede wedstrijd ijslanders brengen die 5000 nog steeds op en daar had ik het over.
ik zou trouwens bij elk paard wat voor 500 euro te koop staat mn vraagtekens zetten, toch blijf ik bij mijn mening dat mensen eerder kiezen voor een rasecht gangenpaard dan een groot gangenpaard... Als het je namelijk op de extra gangen gaat dan kijk je door de stokmaat van een paard heen. Maar goed dat is mijn kleine bescheide mening natuurlijk.
peacehorses schreef:ohja, dat heb ik thea nog nooit horen zeggendus ik zou niet te snel oordelen als ik jou was
en ik heb mezelf nooit horen zeggen dat ik nu niet verder kom, door het gebrek aan dressuurmatige lessen. Maar het is natuurlijk makkelijk om selectief te reageren en woorden om te draaien
peacehorses schreef:nee jíj kunt niet tölten met Joy, want jíj hebt geen ervaring met gangenpaarden rijden. Net zoals dat ik zogenaamd niet zijwaarts kan met Lex omdat ik geen privéles van Thea neem