Manegepaarden HCHillegersberg Rotterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rohol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:15

@RakkerTwanko Ze moest weg en we hadden het alleen over de paardjes die al gevonden waren. Volgende week ga ik naar nog een paar paardjes vragen!

@LCharlotte Sommige paardjes wel. Maar de meeste nog niet

MRIIIS

Re: Manegepaarden HCHillegersberg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:13

LCharlotte: HCH is al een behoorlijke tijd failliet. Het is nu een paintball centrum. Zonde! Het is echt een hele mooie locatie voor een manege
Er werd idd niet bepaald goed les gegeven, maar dat hing ook wel een beetje af van van wie je les kreeg. Ik kreeg de laatste lessen van Krista les en daar leerde ik dan wel weer wat nieuws.
Maar hoelang heb jij er gereden en wie waren je lievelingspaardjes? (Wel leuk om te weten )

MRIIIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:13

@Rohol: Oh jammer nou ik ben benieuwd waar de rest vd paardjes gebleven is

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:52

@rakkertwanko: eigenlijk is het niet zo'n mooie plek voor een manege. Omdat ze maar 1 bak hebben. Dus kan je geen pensionklanten hebben(die zouden anders nauwelijks kunnen rijden oid) Dus kan de pacht niet betaald worden. En een buitenbak erbij maken is ook geen optie aangezien daar nooit toestemming voor word gegeven.

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:03

Er is een buitenbak..
Maar die wordt nu gebruikt door 'opatje'
(Naast de manege)

Geen grote bak hoor, daar niet van..

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:20

Rohol schreef:
@Jorie Ik kan Krakas en Joris niet meer voor me halen.

Krakas was een schimmel. Was ook altijd het paard van Sinterklaas tijdends de optoch door Rotterdam. Voordat de manege stopte was hij er al niet meer.

Joris was een vos, een gelder om precies te zijn.

Ik heb nog wel foto's van vroegah (zo'n 10 jaar geleden) maar die zou ik eens moeten scannen.....

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:23

PrideDignity schreef:
Er is een buitenbak..
Maar die wordt nu gebruikt door 'opatje'
(Naast de manege)

Geen grote bak hoor, daar niet van..

Die wordt niet door hem gebruikt, die is van hem. Hij huurt dat stuk grond al jaaaaaren van de gemeente. Dus toen zijn zoon nog de manege runde werd de bak erbij getrokken, maar het is altijd hun grond geweest en hoorde niet bij de manege.

Dus stel er zou iemand weer een manege in beginnen (kan niet eens volgens mij, de paintballers hebben de boxen verkocht en muren gesloopt enzo) dan kan die buitenbak er nooit bij gelevert worden zeg maar.

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:47

Oow oke, dat wist ik dan weer niet
Weer wat geleerd haha

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:37

Op zich kan er wel weer een manege komen. Maar diegene moet of veel geld hebben (zodat ie het verlies wat de manege waarschijnlijk zowiezo gaat maken door eerder genoemde redenen) Of gek zijn en binnen een maand weer failliet zijn Dus de kans is zeer klein. De manege was eerst ook verkocht en ze wilde er (natuurlijk) huizen neer gaan zetten, maar dat is door de gemeente niet goed gekeurd.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:09

Bestemmingsplan vervalt in 2008. Dus grote kans dat dan alsnog alles plat gaat voor huizen. De paintballers zitten er ook voor een schijntje in, meer als anti-zwerver en anti-kraak zeg maar.

Rohol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:07

@ Jorie Die foto's van Joris zou ik wel leuk vinden. Ik kan me alleen de paardjes herinderen waar ik op heb gereden.

@ RakkerTwanko Ik kreeg eerst altijd les van Mariska, maar die was zwanger en ging dus met zwangerschapsverlof. Toen kreeg ik les van Lia of Chantal. Die gaven wel goed les. Maar Mariska echt niet! Die belde gewoon onder de les en als je er af viel kwam ze je ook niet altijd helpen

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:03

Rohol schreef:
@ Jorie Die foto's van Joris zou ik wel leuk vinden. Ik kan me alleen de paardjes herinderen waar ik op heb gereden.

Ik zal wel een mijn scanner uit de kast halen. En de foto's zoeken.........

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:20

Citaat:
Bestemmingsplan vervalt in 2008. Dus grote kans dat dan alsnog alles plat gaat voor huizen.

Voor mij nieuwe info zou ik heel zonde vinden als er toch huizen komen

MRIIIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 16:42

Rohol schreef:

@ RakkerTwanko Ik kreeg eerst altijd les van Mariska, maar die was zwanger en ging dus met zwangerschapsverlof. Toen kreeg ik les van Lia of Chantal. Die gaven wel goed les. Maar Mariska echt niet! Die belde gewoon onder de les en als je er af viel kwam ze je ook niet altijd helpen

Ja Mariska kon echt geen lesgeven. Ze belde idd onder de les en stond vaak te kletsen met kinderen die langs de kant stonden (bij de deuren). Maar wat ik het stomst vond, was dat ze heel vaak schold in de les. ''Ja lopen nou met die poedersuiker!'' Sorry maar dat vind ik echt niet kunnen als je aan het lesgeven bent! Soms hoorde ik haar zeggen ''Jezus die beginners kunnen echt niks'' Ja logisch daarom heten ze ook Beginners..
Ik zat ook in de springles op vrijdag. Één keer wilde Brandy (op wie ik meestal reed) niet in galop. Ik had nooit geleerd dat ik m'n been achter de singel moest doen; we gaven gewoon heel erg been en dan gingen ze vanzelf in galop. Dus zij zegt ''Marissa hoe galopeer je aan? Weet je dat niet? Dat weet je toch wel!'' Nja ze ging helemaal tekeer tegen mij. .. Kon bijna huilen (ben best gevoelig voor dat soort dingen) Ze heeft ook een keer een meisje op stal helemaal verrot gescholden ''Blijf met je ****** poten van Dexter af!''
Sloeg echt nergens op..

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:03

Kom misschien beetje binnenvallen, maar weet iemand toevallig een manege in rotterdam die een site heeft die .....-horses heet, dacht al freeland-horses, maar dat was 'm niet

Sorry rare vraag, maar goed, kan 't proberen

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:10

Wetland Horses bedoel je die misschien maar die zit in Stolwijk....

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:24

Ja dat bedoel ik geloof ik ..

Edit ; dat is 'm idd, heel erg bedankt

19Mandy88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:45

Chantal geeft les bij mij op de manege ook staat zij wel eens achter de bar of komt ze haar paarden op wedstrijden uit brengen mij ons.

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:53

Geen dank

Waar is dat 19Mandy88?

19Mandy88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:58

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:13

Ah ok grappig was even nieuwsgierig

19Mandy88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:15

haha echt n aardig persoon is het

Rohol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:46

@ RakkerTwanko Ken jij Shiba nog. Dat kleine goudbruine shetlandertje?? Haar baasje loopt op woensdag bij ons op de manege. De eerste keer herkende ik haar al maar ik wist niet dat zei dat was. Toen vroeg ik aan haar op ze Shiba kende en toen zei ze dat Shiba in Overschie stond. Ik het gaat heel goed met Shiba, ze is nu 7 jaar. Ik heb wel eens op haar gereden en toen stond er net een nieuwe tinker. Joery hij was heel groot en Shiba heel klein. Toen gingen ze tegen elkaar aan trappen, Mariska deed gewoon niks. Toen is mijn moeder heel erg tegen Mariska gaan schelden. Best logisch vind ik. Ik ga misschien zondag naar de manege dus dan ga ik aan Krista vragne waar de paardjes zijn!

Rohol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 08:49

@ 19Mandy88 Cantal was ook heel behulpzaam. Zij was de enige op de maneg (vind ik) die een goed les gaf

MRIIIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 10:51

Rohol schreef:
@ RakkerTwanko Ken jij Shiba nog. Dat kleine goudbruine shetlandertje?? Haar baasje loopt op woensdag bij ons op de manege. De eerste keer herkende ik haar al maar ik wist niet dat zei dat was. Toen vroeg ik aan haar op ze Shiba kende en toen zei ze dat Shiba in Overschie stond. Ik het gaat heel goed met Shiba, ze is nu 7 jaar. Ik heb wel eens op haar gereden en toen stond er net een nieuwe tinker. Joery hij was heel groot en Shiba heel klein. Toen gingen ze tegen elkaar aan trappen, Mariska deed gewoon niks. Toen is mijn moeder heel erg tegen Mariska gaan schelden. Best logisch vind ik. Ik ga misschien zondag naar de manege dus dan ga ik aan Krista vragne waar de paardjes zijn!

Jaaaa Shiba en Joery ken ik!! Shiba was dat hele schattige ding En Joery die grote Tinker. Joery was van Jessie en Shiba van Demelza.