Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ArieLover schreef:Maar dan nog; IEDEREEN kan goed rijden, maar dan wel met een goede instructeur.
ArieLover schreef:Maar dan nog; IEDEREEN kan goed rijden, maar dan wel met een goede instructeur.
Dat ben je toch gewoon als je op een manege rijdt... Citaat:Ik vind het begrip ' MANEGERUITERS' een BEEETJE onrespectvol klinken dus noem ik het maar ' mensen zonder een eigen paard'
runningkawa schreef:Citaat:Ik vind het begrip ' MANEGERUITERS' een BEEETJE onrespectvol klinken dus noem ik het maar ' mensen zonder een eigen paard'
En dat klopt ook niet
ik heb jaren op paarden van een handelsstal gereden, maar dat was geen manege. Maar mijn eigen paard was het ook niet

kus
Citaat:
nou ik zie sommige privé paarden dat niet doen![]()
Miss_Blimm schreef:Denk dat diegene die het over doorgetrainde paarden hebben, het over goede hoger geklasseerde paarden hebben... en als et goed is zijn die inderdaad 'gevoeliger' te rijden.
shadow0 schreef:Ik heb helemaal niets tegen de term manegeruiter. Het is een duidelijke omschrijving van ruiters die op een manege rijden.
De mensen die neerkijken op manegeruiters weten hun minachting ook wel in een nieuwe term te leggen...

.
)shadow0 schreef:Ik zie het juist als uitdaging een paard dat zijn eigen rondje wil lopen naar mij te laten luisteren.
Het zijn vaak juist de gevoeligere paarden die makkelijker te sturen zijn.