Ponykamp tFjordenpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Re: Ponykamp tFjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:50

Hahah ik snapte het hoor!!

Dat veulentje van rivella is echt WAUW!!

EN ik heb er zin in want ik moet nog maar 2 daagjes wachten.
En dan eindelijk haha!!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:53

Rivella loopt dit jaar sowieso niet meer met kamp mee (met kinderen), alleen Henk rijdt op haar en soms iemand van de leiding. Ze is ongeveer 1.58 m Penotti en Ricardo zijn ongeveer even groot en zijn halfbroertjes van elkaar.
Maar er zijn wel veel meer leuke bonte paarden: Suus, Chanta, Spetter, Scooby, Giga, Imani, Mara, Bonfrie, Duke, Lucky Lightning, Sahara, Whisper....stuk voor stuk onwijs mooie en leuke bonte paarden. Hiervan is Sahara de kleinste: 1.45 m en Spetter de grootste 1.70 m. De rest zit er tussen. Chanta de jongste met haar 3,5 jaar en waarschijnlijk Bonfrie met een leeftijd van 8 à 9 de oudste. De ene is rustiger dan de ander, de een weer sneller dan de ander. Sommige zijn echte rijpaarden (Imani heeft bijv. springbloed en Suus/Lucky/Chanta dressuurbloed vvSamber), sommige hebben bijv. fries bloed (zoals Giga en Bonfrie). Ik denk dat je dus op kamp wel een leuk paard treft! Wanneer mensen paarden gaan huren zijn niet alle paarden geschikt, omdat sommige (van bovengenoemde) paarden gewend zijn om in een groep te lopen en bijv. wanneer je met zijn 4-en bent anders kunnen reageren.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:44

oww...vet jmmr dat ik waarschijnlijk niet op rivella kan!! maar waarom loopt ze dan niet mee met de kinderen...?? oja en nof een ding: ik wil op een snel PAARD niet al te klein:Pen t mag een "vrolijk"paard zijn: af en toe iets eigenwijs of een bokje ofsow... weet iemand een...oja een haffie s ook goed!!

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:47

Ik ben hier 2 jaar geweest. En 2 jaar niet tevreden..

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 18:58

Djuukiej schreef:
Ik ben hier 2 jaar geweest. En 2 jaar niet tevreden..

Waarom dan niet? En waarom ga je dan 2x als je het niet leuk vindt? }>

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:02

Henk vindt haar erg fijn om op te rijden, dat is de voornaamste reden dat ze niet meer ingedeeld wordt. Daarnaast is ze nu wel rustiger geworden, meer relaxed. Ik denk dat dit komt omdat er nu in de zomer niet iedere week iemand anders op rijdt...maar goed kan ook komen omdat ze ouder wordt.
Ingeuh...wanneer ga je naar 't Fjordenpaard? Ben wel nieuwschierig welk paard je dan gereden hebt...

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 19:20

KHEB ZIN IN VOLGEND JAAR! SAFFIER MIS JE SUPER ERG! sorry dat moest r ff uit. Nanda, wil je plieeeeees een dikke knufv aan Saffier van mij gevuh? plieeees! alvast bedankt! Verder heeeeel veel plezier!

kusj,
Marissa

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:49

k ga zaterdag al!!!!! heb zooooon zin!!!als r een internet cafe s zal k ff een berichtie plaatsen...of als k een mob nr krijg van 1 van julie kan k wel ff smsen op wioe iedereen zit ofsoww...!!! heb egt zooooon zin!!!! mr weet niemand een paardj voor me..??

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 00:13

geen internet café in Een... het is namelijk the-middle-of-nowhere wel geweldig trouwens

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:46

Haha prcies dat is jammer maar je kan smse!!

maar mensen ik ga eindelijk zaterdag,, Komen er nog mensen een bezoekje aan ons brengen??

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:46

ben thuis....!!! moest eerst op nonja, kan k t nie mee vinden en toen op macho!!!macho is egt toppie!!!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:02

Hooi!!

Ik heb er een zusje bij.. Ingeuh dus !!

En ik reed op Summer en de laatste dag op jans..
De hele groep 1 is een keer op hol geslagen waardoor ongeveer de helft eraf gevallen was!! (onder andere ik)

Willen jullie het weten?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:58

Summer is wel super mooi en lief he!! Ik heb nog nooit op haar gereden, maar vind haar wel een super paardje. Ben wel benieuwd wat er is gebeurd, waarom sloegen ze op hol dan? Iedereen wel heel huids er vanaf gekomen?

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:10

summer en fiona schrokken en racette van achter naar voor en nam de rest van de groep mee....alle paarden (stuk of 23) racette door de bossen....iemand nam mii linker beugel mee en k vloog naar rechts tegen chantal aan!! daardoor kwam k weer in t zadels mr als imani langzamer was geweest had k voor zn hoeven gelegen.....ik heb verder nix een paar schaafwonden alleen maar een meisje kon bijna niks zien zo dik was haar oog..!!! ow en nanda....ben jij nou collendoorn..??je hebt tog ook gwoon nanda ofsow..???

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:15

Gelukkig is het allemaal nog redelijk goed afgelopen .
Chantal heeft zeker de hele week op Imani gereden, heeft dr zin gekregen .

babettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:28

hOoi
woow das niet zo mooi..
maar macho is echt een schatje he 'k mis m wel hoor maar wordt er al gebruik gemaakt van de nieuwe douches?
enne marisza ga je volgend jaar weer week 1?

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:58

macho is egt super!!!mis m ook...de douches worden wel al gebruikt ja en hantal heeft ook op fiona gereden, nadat suus macho en fiona er vandoor gingen was robin van suus af gedonderd en laura van fiona en toen durfde ze r nie meer op...robin is er bijna elke dag afgevallen hahaha ik ging nog limbo dansen onder een boom door toen suus fiona en macho er vandoor gingen mr k bleef wel zitten!!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:01

er was trouwens ook nog een bont veulen overleden...de moeder had nog geen naam maar het was egt heel zielig...henk wist wel al dat dat veulen ziek was!!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:43

Hooooi

Jaaa Ingeuh ik ben Nanda ( Je Zusje nog wel, dan moet je dat toch weten whaha)
En nee ik zit hier alleen onder Collendoorn niet nanda er is er wel eentje maya..

Maar in ieder geval mijn verhaal van de donderdag avond is zo:

We reden bij zo een slingerbosje waar je veel moet bukken enzo. Toen reden Fiona en Summer (waar ik op reed) achteraan en die schrokken van niks?? ja omdat ze de rest niet meer zagen omdat die er in een zacht drafje gingen. Dus die galopeerden met ze 2en naast elkaar dat pad over. Ook vlogen we inene het bos in dus niet meer op het pad en toen ja toen vloog ik er uiteindelijk af en toen de rest ook natuurlijk aan de kletter.

maar uiteindelijk is alles oke.. Summer heeft alleen zijn hoofd open gehaald maar dat was niks ergs.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:14

ingeuh schreef:
er was trouwens ook nog een bont veulen overleden...de moeder had nog geen naam maar het was egt heel zielig...henk wist wel al dat dat veulen ziek was!!

Wat sneu! Stond hij bij de andere paarden in of op stal?

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 07:21

gwoon in de veuelen wei...hij lag bij het hek en de moedere stond er bij (de moeder had een grote brede 'bles')en hij ademde heel zwaar en josé en henk waren er niet en toen heeft Chantal ongeveer een half uur beademd en toen kwam henk met eten voor de paarden dus toen ben ik naar de andere kant van de wei gerend (de gewone wei) toen zei ik dat er een veulen half dood in de wei lag toen zei hij heeel droog een bonte zeker toen zei ik ja en toen ging hij verder met voeren in z'n trekkertje....

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 16:07

babettee schreef:
hOoi
woow das niet zo mooi..
maar macho is echt een schatje he 'k mis m wel hoor maar wordt er al gebruik gemaakt van de nieuwe douches?
enne marisza ga je volgend jaar weer week 1?

Ehm, ik heb geen idee Hangt van de anderen af. Wil wel graag weer in week 1 hoor

Ga jij dan wel weer in week 1?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:00

ingeuh schreef:
gwoon in de veuelen wei...hij lag bij het hek en de moedere stond er bij (de moeder had een grote brede 'bles')en hij ademde heel zwaar en josé en henk waren er niet en toen heeft Chantal ongeveer een half uur beademd en toen kwam henk met eten voor de paarden dus toen ben ik naar de andere kant van de wei gerend (de gewone wei) toen zei ik dat er een veulen half dood in de wei lag toen zei hij heeel droog een bonte zeker toen zei ik ja en toen ging hij verder met voeren in z'n trekkertje....

Ze stonden beide eerst in een andere wei en ze hadden ze dus bij huis gehaald zodat ze er beter voor konden zorgen. Henk wist al dat het veulen het waarschijnlijk niet zou overleven...ze konden er dus al weinig meer aan doen. Het is heel vervelend en heel zielig, maar ook begrijpelijk dat het niet altijd zo gaat als wij zouden willen. Henk en José vonden het ook erg vervelend en super jammer. Het was namelijk een heel erg mooi veulentje.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:37

Inderdaad maar iedereen maakte er bijna een probleem van maar alles gaat bij hun volgens de natuur!!
Dus een veulen dat dood gaat is natuurlijk erg, maar het gebeurt nou eenmaal.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 07:48

idd....hea zus....weet jij al of je ook nog op vakantie gaat n de zomer vakantie..??:P k wel...ga de 1e 4 weken weg....dus k ga erges de laatste weken nr ponykamp denk k......