Klein Oever 2015 (ook leiding)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Re: Klein Oever 2015 (ook leiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:01

Ik zou het ook lekker doen!
Het is altijd zo gezellig :)

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 11:04

Kom maar binnenvallen hoor, Elise :)
Precies, gewoon even bellen, wie weet heb je geluk!

Over twee ( :') ) maanden heb ik mijn eerste week er alweer een paar dagen opzitten.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:07

Ik zou gewoon bellen wie weet ;)

Ik begin over 6 weken dus over 2 maanden heb ik m'n weken ook erop zitten
Heb d'r echt zin in

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:09

Ja ik twijfel toch nog wel :') Ik weet dat ik het heel leuk vind, maar dat ik toch ter plekke denk "what the fiets doe ik hier, in m'n vakantie vroeg m'n nest uit om paarden te voeren" :=

En ik heb net even gerekend, maar het is echt geen doen om m'n paard daar te krijgen :/

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:12

Hahaha ja is eigenlijk ook wel zo
Smorgens vroeg eruit voeren en lesgeven is hier standaard en dan ga ik het ook nog zo goed als vrijwillig doen
Maar als de kids goed gehumeurd zijn n voor hen is het vakantie is het al anders als in mijn dagelijks leven

Ik ben ook nog aan het twijfelen om d'r toch een mee te nemen omdat ik toch zo gehecht ben aan mijn eigen zadel maar m'n vader wilt niet meer rijden omdat ik al had gezegt dat t niet meer hoefde

Dus ik ga tegen de tijd even afwegen of n paarden taxi of gewoon thuis laten

Als je nu dezelfde weken als mij komt zouden we misschien wat kunnen regelen Eindhoven is niet zo heel ver bij mij vandaan

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:41

Gentlegiant schreef:
Hahaha ja is eigenlijk ook wel zo
Smorgens vroeg eruit voeren en lesgeven is hier standaard en dan ga ik het ook nog zo goed als vrijwillig doen
Maar als de kids goed gehumeurd zijn n voor hen is het vakantie is het al anders als in mijn dagelijks leven

Ik ben ook nog aan het twijfelen om d'r toch een mee te nemen omdat ik toch zo gehecht ben aan mijn eigen zadel maar m'n vader wilt niet meer rijden omdat ik al had gezegt dat t niet meer hoefde

Dus ik ga tegen de tijd even afwegen of n paarden taxi of gewoon thuis laten

Als je nu dezelfde weken als mij komt zouden we misschien wat kunnen regelen Eindhoven is niet zo heel ver bij mij vandaan

Je overweegt een paarden taxi van eindhoven naar Balkbrug? Pfoe! Dat wordt een duur grapje dan denk ik! Opzich is vervoer delen niet zo'n slecht idee, maar jij gaat vroeg toch? Ik hen 14 juli pas m'n laatste herkansing :/

Whisper5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:48

Denken jullie dat als ik m'n pony meeneem als binnen/buiten leiding ik haar ook mag gebruiken bij de dagelijkse pony spelletjes? Pony pimpen/race/voltige etc.? Of zou dat niet mogen van Joost. Omdat er in drukke weken ook vaak geen pony's meer beschikbaar zijn voor spelletjes omdat ze allemaal al veel lopen met de lessen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:04

Van Limburg na balkbrug
Opzich is het wel te doen denk ik... Zeker als er iemand uit de regio of langs de route eventueel ook t paard mee wilt nemen en zelf geen trailer heeft

Geloof dat ik 27,50 starttarief betaal en dan 50cent per kilometer
Liet die man altijd paarden van klanten ophalen die kwamen voor africhting enz

Ik ga van 18 juli tot 1 augustus

Of Joost jou paard d'r voor zou willen gebruiken hangt denk ik helemaal van je paard af
Maar stel d'r gebeurt wat met je paard een simpel ongeluk is snel gebeurt tijdens die spelletjes ga jij dan de verantwoording op je nemen enz enz
Of hij schiet er ineens vandoor er zijn wel erg veel kinderen en op een vreemd terrein weet niet hoe ervaren je paard is in die combinatie

Total van mij zou ik dat zeker mee aandurven maar die is inmiddels alweer 7j ohz en sinds 6 jaar half de wereld afgeweest voor wedstrijden oa horseball waar het er toch heel hard aan toe gaat zowel met vliegende dingen als muziek
Hij is wat dat betreft een doorgewinterde
Maar het is erg veel verantwoordelijkheid
Zou het ook uit principe niet doen denk ik of er moet echt nood aan de man zijn maar wel onder bepaalde voorwaarden
Maar Total is dan niet zomaar een htk paardje

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:38

Whisper, ik zou dat sowieso wel even goed overleggen, want zo ver ik weet mochten binnen/buiten leiding nooit eigen paarden mee, omdat je daar echt geen tijd voor hebt. Je hebt niet echt ergens een uurtje "vrij" waar je je paard beweging kan geven, waar je dat als manege/stal wel vaak hebt als de lessen zijn afgelopen en de stallen klaar zijn rond 9 á 10 uur.

Whisper5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:46

Ja klopt weet ook niet hoe het dan zit met wie verantwoordelijk is enso. Ik dacht als ik haar kan gebruiken met spelletjes en een aantal bosritjes in de week dat je achteraan mee kan rijden. En eventueel als ik binnenleiding ben rond 10 uur nog rijden.

Heb er ook aan gedacht om haar misschien gewoon elke dag een lesje mee te laten rijden met de lessen. Is denk ik wel heel goed voor haar. Maar ben nog wel aan t twijfelen wat ik zal doen. In principe kan ze ook best een weekje gewoon lekker thuis op t land staan. Maar tis wel een mooie schriktraining een weekje op Ko haha.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:29

Als je d'r mee wilt nemen voor "schriktraining" en omgang met drukte zou ik het echt niet doen...
Zoals ik al zei als het nu een doorgewinterd paard was zou ik zeggen oké...

Als ik d'r eentje meeneem is het puur om buitenritten te begeleiden ivm mijn eigen zadel
Anders ga je daar echt geen puf meer voor hebben op het einde van de dag misschien de eerste en 2de dag maar daarna houd het op denk ik

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:14

Iemand die uit Limburg komt of in de buurt van of om wilt rijden
Die met paard komt en 2 paards trailer?
Ik wil toch graag een van m'n paarden meenemen
Maar mijn vader kan niet rijden die heeft een vakantie geboekt omdat ik eerst zei dat t niet meer hoefde

Ik ga week 3&4 18 juli tot 1 augustus
Woon zelf in de buurt van Roermond
En wil dan zeker alle benzine vergoeden dus enkel kost het jou tijd

Of weet iemand die dit wil/kan doen voor een normale prijs en geen 800€ wat ik bij een paarden taxi betaal dat gaat me echt boven m'n pet haha

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 20:39

Gentlegiant, zou je niet je eigen zadel mee kunnen nemen en die op een ko paard gebruiken? Ik weet niet of dat mag natuurlijk, maar je kunt het altijd voorleggen?
Als dat tenminste de hoofdreden is om je paard mee te nemen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:42

Dat zou idd de hoofd reden zijn om een van mijn paarden mee te nemen
Opzich zou ik t ook wel prettig vinden zeker op rit met kinderen en dan op een onbekend paard
Ik weet dat ik m'n paard overal over en langs krijg en 101% braaf is we zijn op elkaar ingespeeld enz wel zo prettig met een kudde kids bij je
Maar kan d'r goed mee leven als ik op n paard van hun ga met eventueel mijn zadel stap overal zonder problemen op

Opzich zou dat zeker een optie zijn maar denk niet dat ze erop staan te springen wat zeer begrijpelijk is natuurlijk

Heb al een mail gestuurd 3 dagen terug ofzo maar nog geen reactie

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:09

Zo het word steeds aantrekkelijker
800€ de andere 600€
En na een oproep op Fb al een paarden taxi die het voor 500€ wilt doen
Zojuist gereserveerd en kom dus met paard :)

xxNiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:53

Ik ga in week 2 voor het eerst als kampkind naar ko, ben heeeel benieuwd :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:58

Wat leuk! Kom je met vriendinnen of alleen? Vind je het niet spannend zo de eerste x

Andere leiding het is op vrijdag voor de kampweek tussen 2 en 4 aankomen voor de leiding wanneer is het vertrekken weten jullie dat?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:08

Gentlegiant schreef:
Wat leuk! Kom je met vriendinnen of alleen? Vind je het niet spannend zo de eerste x

Andere leiding het is op vrijdag voor de kampweek tussen 2 en 4 aankomen voor de leiding wanneer is het vertrekken weten jullie dat?

Je bent als leiding zaterdag na de lunch klaar :) Je komt al op vrijdag om zo alvast een beetje ingewerkt te worden en zo op zaterdag ochtend te kunnen helpen met alles klaar te maken voor de nieuwe week

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:14

Oké goed ingeschat dus :)
Helemaal happy dat m'n paardje mee kan :D

Ik zit d'r 2weken dan heb je toch tussen die 2weken een dag niets toch?

Iemand van de leiding die spring ervaring heeft en Total in week 3 of 4 savonds tussen alles door wilt springen?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 01:29

Er is nooit een dag niets ;) Zaterdag ochtend worden de kids opgehaald en 's middags staat er alweer een nieuwe lading enthousiast te trappelen!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 08:07

xxNiene schreef:

Wat leuk!
Hoe oud ben je? Kom je alleen of met een vriendin? Hoe lang rijd je al paard? Op een manege of ergens anders?
Als je nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen hoor!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:25

Ik dacht dat iemand dat zei zodat je even n momentje voor jezelf had

xxNiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:33

xChanelx schreef:
xxNiene schreef:

Wat leuk!
Hoe oud ben je? Kom je alleen of met een vriendin? Hoe lang rijd je al paard? Op een manege of ergens anders?
Als je nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen hoor!

Ik ben 13 jaar en ga met een vriendin, ik rij nu iets van 7/8 jaar en heb een eigen pony maar kan hem helaas niet meenemen :( maar de klein oever paardjes zijn vast ook super leuk! Ik heb er echt super veel zin in!

vro96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:05

Gentlegiant ik doe aan springen ja. neem ook mn eigen paard mee om die daar verder te trainen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:07

Als je zin en dan tijd hebt zou je die van mij dan een keer ofzo willen springen? Die vind dat Nml kei gaaf maar ik vind het 10x niks