Manege de eenhoorn!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:19

Ik heb mijn pony op de Eenhoorn staan,een fjord,en ik heb geen wedstrijdambities(meer)ze staat nu gedeeltelijk met pensioen,maar door niemand word ik vreemd aangekeken hoor,en ik heb geen ruitjesbroek :Y)

Ik heb het altijd gezellig en naar mijn zin als ik op stal ben.

Ravina staat overdag lekker buiten en 's avonds weer naar binnen

Ilja000

Re: Manege de eenhoorn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:53

Mijn eerste les reed ik op Partizan :)
@Bentlage... je kunt al op ponykamp als je in beginners zonder galop rijdt. Sterker nog, we hebben kinderen op ponykamp gehad die speciaal voor ponykamp een aantal longelessen hadden gehad en meteen op kamp gingen.
Voor het huren wordt licht gevorderd gevraagd.
Ik wil je vragen geen dingen te plaatsen waar je niet zeker van bent, want dat kan een heel vreemd beeld van het bedrijf schetsen.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:55

Ilja000 schreef:
@Bentlage... je kunt al op ponykamp als je in beginners zonder galop rijdt. Sterker nog, we hebben kinderen op ponykamp gehad die speciaal voor ponykamp een aantal longelessen hadden gehad en meteen op kamp gingen.
Ik wil je vragen geen dingen te plaatsen waar je niet zeker van bent, want dat kan een heel vreemd beeld van het bedrijf schetsen.

Misschien wist ze het wel zeker en heeft iemand dit gewoon verkeerd tegen haar gezegd, of heeft ze het verkeerd begrepen?!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:00

Ilja000 schreef:

Ik begrijp heel goed dat je dat niet wilt, ik bedoel zij (of jij? ik weet niet of jij daar ook werkt) willen ook gewoon hun centjes verdienen, maar kom toch zeg.
Misschien staat het er gewoon verkeert of bedoelt ze dat helemaal niet.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:12

Grappig om alle oude namen voorbij te zien komen..

Mijn lieveling was Beauty... snelle pownie :)
En lieveling paard was Sandor... oh wat was ik verdrietig dat hij terug ging naar zijn eigenaar

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:19

Hoe zijn de uitrijmogelijkheden? Een beetje te doen?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 16:14

Ilja000 schreef:

tja, sorry... kopje koffie om het goed te maken? asjeblieft: :9k

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:21

Een cijfer van 1 tot 10 is bij mij een 4, bij jullie? :) ben ik wel is beniieuwd naar
Laatst bijgewerkt door LicentioFide op 12-11-13 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:26

Als manege vond ik het vroeger echt wel een 9. Minpuntjes waren de vele lesuren achter elkaar voor een paard en het in een rijtje rijden.

Als wedstrijdaccommodatie (KNHS springen) waar ik jaren later gebruik van heb gemaakt, een 10!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:31

NoreenJulia schreef:
Een cijfer van 1 tot 10 is bij mij een 5, bij jullie? :) ben ik wel is beniieuwd naar

Een dikke 3,5

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 16:33

ik geef het wel een 8.. pony's staan er verzorgd bij, maar voor mij zijn eigenlijk de groepen te groot... max. 7 is voldoende...

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:34

bentlage schreef:
ik geef het wel een 8.. pony's staan er verzorgd bij, maar voor mij zijn eigenlijk de groepen te groot... max. 7 is voldoende...

Ik heb daar weleens met 16 in de les gereden

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:40

Ik heb hier ook leren rijden en ben er later nog wel eens met mijn eigen paard gestart.

Paarden/pony's die ik nog weet: Anskar, Viola, Passe Partout, Polle, Banjer, Fanny, er was nog eens zo'n palomino Joey?, de Fjorden Bobo en Babs, Diesel, Bella, Upperten.

Ik ben op een gegeven moment gestopt omdat ik de sfeer niet meer leuk vond. Reed toen als enige (of bijna als enige) in een les met verder alleen maar eigen paarden en pony's.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:41

_Noor schreef:
Ik heb hier ook leren rijden en ben er later nog wel eens met mijn eigen paard gestart.

Paarden/pony's die ik nog weet: Anskar, Viola, Passe Partout, Polle, Banjer, Fanny, er was nog eens zo'n palomino Joey?, de Fjorden Bobo en Babs, Diesel, Bella, Upperten.

Ik ben op een gegeven moment gestopt omdat ik de sfeer niet meer leuk vond. Reed toen als enige (of bijna als enige) in een les met verder alleen maar eigen paarden en pony's.

Ik vraag me af waarom babs er eigenlijk nog steeds is.. Vind t best zielig..

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 16:47

babs loopt nog heerlijk onder het zadel.. heeft er duidelijk geen last van, dus ja...

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:51

bentlage schreef:
babs loopt nog heerlijk onder het zadel.. heeft er duidelijk geen last van, dus ja...

Nee maar dag in dag uit jaar in jaar uit. En de manege zorgt er wel goed voor maar al die meisjes die hem "nageeflijk" proberen te laten lopen trekken echt serieus zn kiezen bijna uit zn mond.
Zou t niet echt leuk vinden om manegepony te zijn

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:53

NoreenJulia schreef:
bentlage schreef:

Nee maar dag in dag uit jaar in jaar uit. En de manege zorgt er wel goed voor maar al die meisjes die hem "nageeflijk" proberen te laten lopen trekken echt serieus zn kiezen bijna uit zn mond.

Dat ben ik met je eens, maar dat hele gedoe hebben de instructrices in de hand.
Daar moet je de ruiters de schuld niet van geven.
Dat is ook de reden dat ik niet van FNRS maneges e.d. hou.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 16:53

NoreenJulia schreef:
bentlage schreef:

waar het bit zit zitten geen eens kiezen :')

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:55

Ken je t gezegde :') moet je maar eens opletten in sommige lessen naar t bit.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 16:56

NoreenJulia schreef:
Ken je t gezegde :') moet je maar eens opletten in sommige lessen naar t bit.

ik vind het erg meevallen... in de les waarin ik nu rijd zet amber ze aan de teugel.. niet erg vriendelijk ofzo, maar paarden hebben er ook geen last van...

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:00

Laat maar.. Ik vind sowieso dat ze die ponys dichtsnoeren met de sperriem. Maarja. Ik ga uit dit topic, abbonement verwijderen

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 17:02

NoreenJulia schreef:
Laat maar.. Ik vind sowieso dat ze die ponys dichtsnoeren met de sperriem. Maarja. Ik ga uit dit topic, abbonement verwijderen

sperriem strak? dat valt best mee hoor...ik doe hem meestal 2 gaatjes losser als ik zie dat ie wel errug strak zit... altijd goed gegaan...

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:06

NoreenJulia schreef:

Je moet geen dingen zeggen waar je geen verstand van hebt.
De sperriem is er niet alleen voor om de mond mee dicht te snoeren.
Heel veel mensen zijn ook tegen het bit, maar daar is op zich ook niks mis mee mits een ruiter met een zachte hand (ik rijdt zelf liever wel zonder bit).

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:08

donna123 schreef:
NoreenJulia schreef:

Je moet geen dingen zeggen waar je geen verstand van hebt.
De sperriem is er niet alleen voor om de mond mee dicht te snoeren.
Heel veel mensen zijn ook tegen het bit, maar daar is op zich ook niks mis mee mits een ruiter met een zachte hand (ik rijdt zelf liever wel zonder bit).

Ik zeg niet dat ze alleen daarvoor zijn ik zeg dat ik vind dat zij dat doen? Maar ik kan dat ook verkeerd gezien hebben dat kinderen dat zelf deden ipv de stalhulpen
Laatst bijgewerkt door LicentioFide op 12-11-13 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:09

_Noor schreef:

Met Diesel en Anskar heb ik nog heel wat onderlinge wedstrijden gereden :-) Banjer was ook zo' heerlijk beestje in de lessen. Upperten ook veel op gereden. Jemig, wat was ik toen nog jong _/-\o_