voor oud manegekinders van de Berkenhoeve, weet je welk paard ik me ineens weer bedacht? Kwibus/Quibus! Was een vos met hele blonde manen en staart, Epony denk ik. Net zo'n lange smalle pony als Fury, met van die handlengte geknipte manen. Stond altijd achterin de middelste rij
Ik heb er een klein tijdje gereden, paar lessen. Ik weet niet van wie ik les had, een jonge blonde meid dacht ik. En ik reed vaak op een groot paard maar eigenlijk was ze heel lelijk, als in; uit verhouding. Het was een merrie en voskleurig en met een heel lang lichaam maar een schat van een paard. Weet niet meer hoe ze heette.
Dat paard was denk ik Fodea, Amorosa. Fodea was idd niet moeders mooiste maar wel heel braaf. En die blonde vrouw zou dat Fiory ( of hoe je het ook schrijft) kunnen zijn? In die tijd reed ik namelijk ook op de manege.
Ts wat goed dat je je inzet voor de pony!! En ook leuk om te lezen dat de nieuwe eigenaren zorgen dat de ponys op fijne plaatsen terecht komen ipv met de eerste beste handelaar mee te geven.
Fodea die was totaaal niet moeders mooiste maar wel super lief! Ik heb volgens mij nog foto dat ik als minimens naast haar sta.
Kent iemand Pebbles ook nog? Op haar heb ik dmv onweer leren galopperen. Marion riep dat we eraf moesten springen maar ik wou haar eerst stoppen voor ik eraf ging en kreeg best groot compliment. Vanaf toen mocht ik gwn galopperen
Ik kom net bij Rigoletto vandaan en mocht daar even wat pony's bewonderen. Wat een dotje is Joris en Roosje ook. Galeria heb ik ook nog gezien en de rest ook volgens mij.
Met Polly gaat het heel goed, heeft nu even een deken om En krijgt lucerne, kan ze beter eten dan hooi,
Met al die oud-leerlingen van de Berkenhoeve hier, stel ik toch even deze vraag. Jaren geleden ik denk in 2000, 2001 ongeveer kreeg de manege ineens een heleboel haflingers tegelijk. De bekendsten zijn Haffie, Marijke en Blondie omdat die lang gebleven zijn. Maar er waren op het hoogtepunt 8! haflingers. De namen die ik me verder nog herinner zijn Ginger, Gypsie en Winnie. 2 weet ik dus niet meer. Maar wie herinnert zich dit nog meer? Ik was namelijk helemaal gek op Winnie, dit was een lekker forse brede ruin van het ouderwetse type haflinger, lange manen en een vosse-stip midden in zijn bles bovenaan (onder de voorpluk). Winnie bokte de heleboel bij elkaar, vooral op wedstrijden, en werd al gauw niet goed genoeg/niet braaf genoeg bevonden voor manegelessen. Mijn hart was gebroken toen hij ineens weg was op de dag dat ik weer op de manege kwam. Bij de vraag aan Diana en Aaldrik zeiden ze dat hij was verkocht naar een haflinger-manege in Finland nu denk ik te begrijpen dat dit ofwel slacht, of handelaar heeft betekend. Heeft iemand nog een foto van Winnie of herinnert iemand zich hem nog? Hij was de eerste paardenliefde van mijn leven.
Ja ik kan mij Winnie ook nog herinneren. Ik vond de haflingers ook erg leuk! Volgens mij reed ik vaker op Gypsie. Er was toen idd een periode dat er heel veel haflingers waren. En toen waren sommige ook zo weer we idd. Ik heb geen fotos van Winnie ofzo. De paarden die mij altijd nog bijgebleven zijn waren Pyra een hele mooie zwarte merrie. Alexia een bruine merrie. En Rora een witte schimmelruin. Kent iemand deze paarden nog? Vooral toen Pyra weg ging was ik hier wel kapot van. Zei had iets met haar benen geloof ik.