Ponykamp 2013.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSamiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:59

Riannetjehh schreef:
badass schreef:
Manege Knollegruun :)

bij 't fjordenpaard zijn we wel met hele grote groepen, volgensmij ongeveer 50 mensen heb ik gehoord.

Manege Knollegruun :j
Echt super aardige mensen, totaal van ongeveer 20 - 25 mensen, je slaapt in blokhutjes met stapelbedden en geven goed les

http://www.knollegruun.nl/

Klopt manege knollegruun is echt super leuk :) ben er al 2x geweest maar je rijd er niet echt sportgericht enzo .. maar , als we niet iets vinden waar we 100% achter staan gaan we daar denk ik weer heen , het is daar namelijk ALTIJD gezellig :)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:44

xSamiera schreef:
badass schreef:

bij 't fjordenpaard zijn we wel met hele grote groepen, volgensmij ongeveer 50 mensen heb ik gehoord.

Klopt manege knollegruun is echt super leuk :) ben er al 2x geweest maar je rijd er niet echt sportgericht enzo .. maar , als we niet iets vinden waar we 100% achter staan gaan we daar denk ik weer heen , het is daar namelijk ALTIJD gezellig :)

Wie had je? of had je eigen pony?

kionasuppie

Re: Ponykamp 2013.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:50

Manege laardbrug is een echte aardader leuke pony;s de pony's staan wel iets kleiner maar hebben het goed en komen genoeg buiten het is echt leuk! Ook eekwal vond ik heel leuk het was gezellig maar het is denk ik ook net waar je van houd en welke leiding je hebt

xSamiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:41

badass schreef:
badass schreef:

Wie had je? of had je eigen pony?[/quote]

mn eerste keer had ik mark en de 2e x had ik Jesse ♥ toen was ik nog niet sterk genoeg om mn eigen pony in een groep te houden :o

xSamiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 22:08

ik heb ;
manege hollak
Brownstables
Tjoggleberg
Stal de eik

heeft iemand nog wat goede beschrijvingen van 1 van deze maneges of nog een andere leuke?

xxx

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:31

xSamiera schreef:
ik heb ;
manege hollak
Brownstables
Tjoggleberg
Stal de eik

heeft iemand nog wat goede beschrijvingen van 1 van deze maneges of nog een andere leuke?

xxx

En wat zijn je precieze eisen? Dan kunnen we dat achter de naam zetten

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:35

Manege de Eekwal!
erg gezellig altijd
veel te paard en erg leuke bijzaken
tis erg snel vol!

xSamiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 23:25

xNK schreef:
xSamiera schreef:
ik heb ;
manege hollak
Brownstables
Tjoggleberg
Stal de eik

xxx

En wat zijn je precieze eisen? Dan kunnen we dat achter de naam zetten

Die staan op 1ste pagina :p

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:54

Die heeft Brownstables allemaal, heb je niet meer eisen dan?

xSamiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:08

xNK schreef:

Het gaat mij vooral om - in de buurt van Drenthe
-niet te duur
- in kleine groepjes les
- leuke leerzame lessen
- eigen pony mee
- buitenrijden?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:10

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:15

Ik zoek iets waarbij je natuurlijk omgaat met je paard. Equixantos is misschien iets maar tot en met 16 jaar, en dan ben ik 16, dus zoek iets meer volwasseners.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:19

Er zijn bij Equixantos ook wel groepen met 16 en 17-jarige altijd :) Gewoon eventjes mailen of bellen, dan wordt dat wel geregeld :j

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:03

xSamiera schreef:
xNK schreef:

Het gaat mij vooral om - in de buurt van Drenthe = ja
- niet te duur = ergens tussen de 150 en 200 dacht ik
- in kleine groepjes les = maximaal 5
- leuke leerzame lessen = ja, geen manege lessen, echt lessen van mensen die wedstrijdgericht lesgeven
- eigen pony mee = kan alleen, tenzij je leerling bent
- buitenrijden? = sowieso 1 keer en als het weer mee zit 2 keer, inclusief zwemmen bij warm weer *\o/*

De meiden die er zijn, zijn echt super leuk en uiteraard ben ik er volgend jaar weer :D

xSamiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 12:47

xNK schreef:
xNK schreef:

Het gaat mij vooral om - in de buurt van Drenthe = ja
- niet te duur = ergens tussen de 150 en 200 dacht ik
- in kleine groepjes les = maximaal 5
- leuke leerzame lessen = ja, geen manege lessen, echt lessen van mensen die wedstrijdgericht lesgeven
- eigen pony mee = kan alleen, tenzij je leerling bent
- buitenrijden? = sowieso 1 keer en als het weer mee zit 2 keer, inclusief zwemmen bij warm weer *\o/*

De meiden die er zijn, zijn echt super leuk en uiteraard ben ik er volgend jaar weer :D[/quote]

Bedankt ! Ik zou er even goed naar kijken :)

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:51

Misschien kan ik je aanraden om op de site van manege de eekwal tekijken?
Mocht je daar informatie over willen hebben kan ik je die geven, ben namelijk de afgelopen jaren er ponykampleiding geweest.

www.eekwal.nl

Annemijnlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:26

_chentina_ schreef:
ik ben in 2007 bij rijmaaran geweest. vond het toen heel leuk omdat het mijn eerste kamp was! kan me er eigenlijk bijna niets meer van herinneren. ze houden nu nog steeds wel kampen geloof ik! http://www.rijmaaran.nl

in 2009 ben ik naar het fjordenpaard geweest! super kamp! http://www.rchetfjordenpaard.nl en http://www.fjordenpaard.nl

in 2010 bij les chevaux! vond het een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. ik was toen 14 en samen met mijn vriendengroepje een beetje het "ouderengroepje". de meeste kinderen waren veel jonger. het thema was ook sprookjes of iets dus beetje kinderachtig! de paarden allemaal waren wel heel leuk! maar de lessen vond ik niet zo. leerden er niet echt iets naar mijn mening! de buitenritten waren wel leuk, vooral het "4km pad"!! maar wat ik zo jammer vond is dat we achter elkaar moesten blijven! ook niet met zn 2en naast elkaar. we hebben ook 1 springles gehad. was wel leuk maar jammer dat we niet hoger gingen dan ongeveer 50 cm denk ik. en een springwedstrijd op dezelfde hoogte! http://www.leschevaux.nl

dit jaar ben ik weer bij fjordenpaard geweest. echt super kamp! :D leuke buitenritten, leuke leiding, dagtocht etc! en hier mag je wel lekker inhalen en naast elkaar rijden. wel grote groepen, maar vind ik niet zo erg. volgend jaar ga ik weer heen, week 4!

maar bij fjordenpaard heb je geen les, en dat wou je volgens mij wel?
Mij lijkt ponykamp van het fjordenpaard ook wel wat. Wat ga je daar allemaal doen?

_chentina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:04

elke dag een buitenrit van 2uur. de buitenritten zijn heel leuk, ze hebben een springbos, zandvlaktes, leuke crosspaden en een meer waar je doorheen gaat als het warm weer is! op donderdag is er een dagtocht! ongeveer 2uur rijden, een pauze in het dorp en dan weer ongeveer 2uur rijden! naast het fjordenpaard is een zwemmeer en als het lekker weer is ga je daar heen! wij gingen dit jaar bijna elomdat het rond de 30graden was! ook ga je een x naar een overdekt zwemaad den een x naar het dorp om inkopen te doen haha :) ook ga je spelletjes met en zonder paard doen! je hebt ook best week vrijetijd maar dat is juist fijn! dan mag je ook bij de paarden in de wei om bv fotos te maken. ik vind het echt een super kamp! :D

sheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:49

hoe maak je zo'n forum aan ? =SS

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:08

Weet niet hoe oud je dan bent, maar van 14 jaar kan je trektocht doen bij stal 't Reelaer :D Zeker een aanrader!

Dubbelfris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:20

weet er iemand iets over ponykamp la marotte?

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:41

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:21

Ik raad de Eekwal zeker aan! Heel erg leuke ponykampen! <3

Als je meer wil weten moet je even op de site kijken of mij een pb sturen, ik kom er namelijk al 5 jaar op ponykamp!

xx.

Silkee1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:04

Bij manege stal de eik is heel leuk (Overijssel, Holten)
veel leerzame lessen ongeveer 18 kinderen in een groep en heel gezellig :j
ga er al vele jaren met veel plezier heen!!
voor meer informatie zie www.eik.nl

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:04

Kamp met de Marneruiters is ook supergaaf! :) Je moet dan wel lid worden van de club..

Kamp is van maandag t/m vrijdag. Je moet wel een eigen pony hebben of regelen. We gaan minstens 2x per dag rijden. Afgelopen jaar waren er 2 buitenritten, 2 springlessen en 8 dressuurlessen. Met de buitenrit ga je naar een groot veld toe waar je kunt crossen, er is een waterbak om door heen te crossen en een grote heuvel met nog een kleine waterbak erachter.

Ook word er op een middag een fotoshoot gehouden. Krijg je ook hele mooie foto's van. Pony maak je dan zelf klaar.

In totaal zijn we dan met 15 mensen, en je krijgt les in een groepje van 4-5 kinderen. :)
Het kamp kost volgens mij 150 euro, maar als je lid word alleen voor het ponykamp dan word het eigenlijk 195 euro geloof ik. Ik weet de prijzen niet helemaal uit mijn hoofd :o

De Marneruiters zitten in Kloosterburen, maar het kamp word gehouden in Tolbert. We slapen in een verblijf met een eetruimte, keuken bar enzo. En er zijn slaapkamertjes met elk 3 stapelbedden. :)

Na het kamp kun je bij de manege een dvd ophalen met foto's van het kamp. Afgelopen jaar stonden er zonder fotoshoot 1200 foto's op :') Van de fotoshoot heb je dan zo'n 20 foto's :) En dit zijn dan bijgewerkte mooie foto's :))

Echt supergezellig, leerzaam en leuk! :))

In mijn profiel heb ik geloof ik wel ergens een topic staan over Janine en mij, afgelopen zomer :)
Op www.marneruiters.com onder het kopje foto's staat wel ergens Maxikamp 2012, dat is het ponykamp die ik bedoel :)