Wat betaal je voor dit/een manegepaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Wat betaal je voor dit/een manegepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:05

en wederom chapeau.
sommige mensen oordelen zo snel en hebben moeite zich in een ander te verplaatsten, op zich geeft dat niks ,maar op internet schijnt iedereen zo maar alles bij iedereen voor de voeten te durven gooien. terwijl ze je dat in je gezicht niet hadden durven zeggen. [iets om over na te denken?] dat ze daarbij mensen echt diep kwetsen komt niet op;want ze zijn toch eerlijk?
ts ,helaas was dit paard niet bedoeld voor jou, maar met de hulp van je schoonvader gaat het vast goedkomen met een dier waar je beter mee van start kan gaan, ik wens je succes met verder zoeken.

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:12

Wel heel apart, als je een topic had geopend over het wel of niet kopen van dit paard met de informatie die je nu hebt, hadden de meesten gezegd dat je het niet moest doen. Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf, hoor je dan vaak.

Nu iedereen positief begon, schijnen ze dat ineens niet meer los te kunnen laten.

TS, sterkte met deze beslissing en voor later succes en veel plezier met het zoeken naar een eigen paard! /3

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:16

daarom adviseer ik altijd wanneer ze te weinig stand van zaken weten, om iemand mee te nemen die er wel verstand van zaken weet. dan weet je waar je aan toe bent en vaak zien 2 mensen meer dan 1. nam ook altijd iemand extra mee met paard bekijken.
met dat betreft is ts echt niet naief geweest, als je nooit een eigen paard hebt gehad, is het voor een leek heel moeilijk in te schatten of een paard wat mankeerd of niet. als je aan een gemiddelde manegeruiter vraagt om een paard te beoordelen of ze ergens bemerkingen hebben, zullen 9 van de 10 niet eens weten wat bemerkingen zijn en wat daar de gevolgen van zijn. daarom is het heel verstandig geweest van haar dat ze haar schoonvader om advies heeft gevraagd.
de keuze maakt het alsnog er niet makkelijker om, maar wel duidelijker.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:58

boefie schreef:
Wel heel apart, als je een topic had geopend over het wel of niet kopen van dit paard met de informatie die je nu hebt, hadden de meesten gezegd dat je het niet moest doen. Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf, hoor je dan vaak.

En in de normale kooptopic's wordt altijg geroepen dat je een ervaren persoon mee moet nemen en daarnaar moet luisteren, je niet teveel laten verblinden door je eigen gevoelens.

Nu doet TS dat...

Het is ook altijd wat hier.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:03

Ik vindt het juist heel wijs van de TS dat ze niet op gevoel maar op feiten afgaat. Ja, erg jammer, maar zulke dingen gebeuren. Jammer voor het paard, maar uiteindelijk is zij degene die de kosten voor het paard moet gaan dragen, nog afgezien van het verdriet dat je jezelf ermee kan aandoen.

lekker op zoek gaan naar een gezond paard

zekerheid heb je nooit, maar zoveel mogelijk onzekerheden uitsluiten lijkt me niet verkeerd ;-)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 15:07

boefie schreef:

Nu iedereen positief begon, schijnen ze dat ineens niet meer los te kunnen laten.

TS, sterkte met deze beslissing en voor later succes en veel plezier met het zoeken naar een eigen paard! /3

Dankjewel. Ik merk het vanzelf wel zodra ik toe ben aan een ander paard, zoals ik het nu beschouw duurt dat wel een paar maanden, maar voor hetzelfde geld vind ik ineens een ander paard waar ik een klik mee krijg.

Voor de rest begrijp ik niet zo goed wat je met het bovenste en middelste deel van je bericht bedoelt. Kan je dit misschien nader verklaren?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:43

Wat jammer voor je dat het je zo moeilijk wordt gemaakt. Ik vind het een wijs besluit van je en er staat vast ergens een ander droompaard op je te wachten!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:30

Nogmaals een erg wijs besluit TS!
En ik wens je heel veel succes met het zoeken van een gezond paard waar het ook mee klikt!
Samen met je schoonvader gaat dat vast helemaal goed komen!