Ponyhof Aagtekerke

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tessaaa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:59

liesjenanne schreef:
en dat gaat niet tenkoste van de paarden. Er is een paard 40 jaar geworden daar, dus niet huilen jullie

Precies!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:59

Wat een taal zeg Liesjenanne.. Als je daadwerkelijk 19 bent mag je je wel eens naar je leeftijd gaan gedragen.

Het komt nu misschien over alsof er niks goeds gebeurd bij het Ponyhof maar dat is ook weer niet zo.
Er zijn nieuwe stallen gebouwd, de paarden komen veel buiten, voldoende voer, indien nodig komt de smid of dierenarts.
Maar er zijn ook gewoon dingetjes waar niet iedereen zo over te spreken is.

LoveBodin

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:00

Ik zeg nergens dat er niks goeds gebeurd, ik zeg WEL dat het niet allemaal rozengeur en manenschijn is (of wat 't spreekwoord ook is). In tegenstelling tot wat sommigen hier beweren :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:03

Precies!

Sommige dingen vind ik gewoon geen stijl, twee vriendinnen van me hadden betaald voor een stal.
Kregen ze eerst niet, want er stonden polopaarden in..
Laatst bijgewerkt door Judass op 16-05-13 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:04

Natuurlijk is het niet altijd rozengeur en manenschijn maar dat is het op GEEN enkel bedrijf. maar hoe jullie het doen overkomen is wel weer het andere uiterste. Je kan best een verbeterpunt noemen maar laat ook de positieve kanten van een bedrijf zien...

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:05

judith370 schreef:
Precies!

Sommige dingen vind ik gewoon geen stijl, twee vriendinneb van me hadden betaald voor een stal.
Kregen ze eerst niet, want er stonden polopaarden in..

Misschien een miscommunicatie, zo te lezen hebben ze uiteindelijk toch een stal gekregen. Laten we elkaar niet zwartmaken en gewoon lekker stoppen met deze discussie.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:06

judith370 schreef:
Precies!

(...)

Judith, zou je je bericht willen verwijderen? Dit is niet iets dat jij zelf hebt meegemaakt, dus niet toegestaan om te vermelden. Het zou erg jammer zijn als het topic hierom op slot gedaan wordt.
Laatst bijgewerkt door Eirikur op 16-05-13 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:06

Mensen delen gewoon hun ervaringen, en als die negatief zijn dan is dat gewoon zo, in hun ogen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:07

Ik was er zelf bij, lijkt me een ervaring uit eerste hand?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:08

Als je er zelf bij was inderdaad wel. Maar dat was uit je post niet op te maken.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:09

Mies1997 schreef:
Natuurlijk is het niet altijd rozengeur en manenschijn maar dat is het op GEEN enkel bedrijf. maar hoe jullie het doen overkomen is wel weer het andere uiterste. Je kan best een verbeterpunt noemen maar laat ook de positieve kanten van een bedrijf zien...

Bij mij is het omdat ik deze dingen ECHT niet vind kunnen, en dat de goede dingen in vergelijking veel minder zijn. Ik verwacht van een manege (of zoiets dergelijks), dat ze goed voor hun paarden zorgen, dat de paarden naar buiten mogen, genoeg eten krijgen,d at de smid op tijd komt en dat zieke paarden door een DA worden bekeken, en de nodige rust krijgen. Dat is mijn basis.

Bij de ponyhof krijgen kreupele paarden niet altijd genoeg rust. En lang niet alle paarden krijgen de juiste ruiters. Oftewel, ik heb negatieve ervaringen met de ponyhof. En die zet ik hier neer.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:10

Zal hem even wijzigen, snap de verwarring.

xsanne_vv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:19

Ik vind dit erg ver gaan, jullie doen net alsof het een vreselijke manege is. Ik ben al best vaak naar ponyhof geweest en ik heb het er altijd heel erg naar m'n zin gehad. De paarden hebben het echt niet zo slecht als dat jullie zeggen. Ze lopen in de zomer maanden dan wel wat meer maar ze krijgen genoeg te eten & hun conditie is goed! De kreupele paarden krijgen inderdaad gewoon hun rust en worden echt niet ingezet. Ik ben er 2 weken geleden nog geweest en de paarden & pony's zagen er gewoon goed uit. Ik snap niet dat er zo'n probleem wordt gemaakt, want dit is echt nergens voor nodig.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:27

Ik ben er in mijn jeugdjaren 1x op ponykamp geweest en ik heb er 2x een strandrit gemaakt. Ervaringen toen waren positief, maar toen ik op ponykamp ging waren we maar met 9 kinderen. De pony's hoefden toen dus niet veel te lopen, omdat er meer dan genoeg paarden beschikbaar waren. Er waren toen dacht ik 2 paarden kreupel en Vanny had singelwondjes en liep alleen zonder zadel mee. De mensen zijn vriendelijk en de paarden zagen er toen goed verzorgd uit.
Ze hebben, net als iedere manege, wel wat verbeterpunten, zoals:
- pony's niet in de modder 's winters (misschien inmiddels al verbeterd).
- geen te grote en te zware kinderen op de kleinere pony's zetten, sowieso niet met 2 op een kleinere pony. 2 lichte kinderen is hetzelfde als 1 zwaar persoon. Destijds vond ik dat wel de grootste not-done, dat er 's avonds met de kleine pony's werd gereden zonder zadel en dat de bedoeling was dat ze gingen bokken. Want dat was "leuk", terwijl de pony's juist probeerden aan te geven dat ze het niet wilden hebben. Ook de leiding die op een shetlander of andere kleine pony stapt waar hij/zij veel te groot voor is, kan ik niet aanprijzen en goedpraten. Juist als leiding heb je een voorbeeldfunctie.
- Leiding van 16 jaar die een groep begeleid op het strand vind ik ook jammer en risicovol

Verder heb ik wel het idee dat ze wel rekening proberen te houden met de paarden, maar we moeten onze ogen inderdaad niet sluiten voor verbeterpunten. Iedereen heeft verbeterpunten, jij maar ook ik.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:40

Hmm, ook ik heb een pony van Ponyhof gekocht. Achteraf gezien hebben we echt met ons laten sollen.
We hadden haar op winterstalling en wilden haar kopen, mocht alleen als we of het volle bedrag betaalden of ons bedrag en een hele zomer nog met ponykampen meelopen. Toen hebben we besloten om haar een zomer nog meer te laten lopen. Om vervolgens op het forum van Ponyhof te lezen, dat we zo lief waren om haar toch maar mee te laten lopen met de ponykampen. Terwijl wij ons mondje maar dicht moesten houden.

Paard kwam toch terug met behoorlijk wat problemen. Was toen ik haar ophaalde, niet vooruit te krijgen, gewoon moeten trekken. En bang voor een zweep, eigenlijk voor alles bang. Kon alleen maar tijdens het rijden hard rennen, omdat de kinderen die op haar hadden gereden graag op het strand hard met haar wilden, en mijn pony eigenlijk liever ging liggen.(heb ook wel eens een verhaal gehoord, dat ze er met een toerist vandoor was gegaan) Ook heeft mijn paard tijdens de ponykampen een flinke klap gekregen, en ondanks het dikke been toch weer binnen 4 dagen aan de slag gemoeten. Eigenaresse wilde toen ineens de pony aan ons voor hetzelfde geld wel iets eerder verkopen. Toen we haar met het dikke been confronteerde ontkende ze dit, en vervolgens liep de pony weer mee met de ponykampen. En ging de koop weer op de oorspronkelijke datum door.
Tja, ik heb toch ook met mijn eigen ogen gezien hoe daar een hoefsmid te werk ging met ongeduldige paarden. Niet bepaald zacht zinning. Onze eigen hoefsmid vond de techniek van de hoefsmid daar ook beneden niveau. Mijn pony was dan ook eerst heel erg zenuwachtig bij de hoefsmid. Tegenwoordig steeds minder, door de rust van de hoefsmid. Kan nu ook weer haar hoeven opgetild krijgen, zonder een trap na te krijgen. Zadel dat op haar lag, paste niet en had hiervan druk plekken.
Ik heb na een jaar pas het idee dat ze eindelijk het weer mij begint te vertrouwen en het toestaat om mij op haar te laten rijden. Al zijn water, tractoren nu nog steeds eng.
Als ik dit had geweten, had ik mijn ouders wel verteld dat ik extra geld wilde bijleggen, ondanks dat zij dan haar zin had.

Moet er natuurlijk wel bij vermelden dat ik een andere pony hiervan op winterstalling heb gehad, en die had het er duidelijk naar zijn zin.

In mijn ogen kunnen paarden het daar best goed hebben, zo lang ze maar niks op lopen en gewoon doen wat ze gevraagd word. Maar ik vind het bedrijf duidelijk gedreven op geld.
Maar goed, ik had gewoon geen klik met het bedrijf en dan ga je natuurlijk ook anders kijken. Iedereen kijkt er op zijn/haar manier naar, en dat is natuurlijk ieders eigen keuze.
Maar dit is mijn blik.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:12

Ook ik ben er zelf 3 jaar achter elkaar geweest en zoals ik al eerder vertelde, de 2 jaar als ponykampkind heb ik het er erg naar mijn zin gehad. Maar kreupele paarden en paarden met koorts moeten wel degelijk lopen als er anders paarden te weinig zijn. Daarnaast was ik ook een van die jeugdige leiding, namelijk 15 jaar toen ik 3 weken kamp heb gedraaid. Het jaar daarvoor ben ik al mee geweest als toeristenbegeleider.

Over het aantal uren dat een paard/pony gem. bij Ponyhof loopt hoor je mij niks zeggen. Ik vind het erg veel, maar de meeste paarden/pony's zien er goed uit, krijgen genoeg te eten.

Tuigage past wel degelijk slecht. Zoals hierboven een situatie met de hoefsmid beschreven staat heb ik het ook meegemaakt. Mijn pony is toen ook daar beslagen omdat ze een ijzer kwijt was geraakt op kamp.

Dus voordat je weer gaat roepen dat we eerst eens moeten gaan kijken, dat heb ik allang gedaan. Ik heb er genoeg van gezien..

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:51

Madje1992, om welke pony gaat het? :)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:03

Annabel schreef:

Bella

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:16

Ik had al eerder een positieve reactie geplaatst in dit topic, nu ik dit lees kan ik mij de dingen wat beter herinneren. Over verzorging ed. weet ik niks van het Ponyhof af aangezien ik maar een weekje op ponykamp ben geweest als 11 jarige. Ik heb het erg naar mijn zin gehad maar wel vind ik dat de paarden daar heel veel lopen. 'S ochtends maakten we elke dag een strandrit van geloof ik 2 a 3 uur, 's middags kreeg je een uur dressuur of spring les en aan het eind van de middag of 's avonds gingen we nog 2 uur in de bak zonder zadel onder de sproeiers rijden. Ik heb er toen niet echt bij stil gestaan omdat ik nog erg jong was en pas 2 jaar paard reed, maar ik zou er nu niet meer naar toe gaan. En dan gaat het me vooral om het vele lopen van de paarden en niet of ik het er leuk vond of niet, want toen vond ik het prachtig.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:24

Madje1992 schreef:
Annabel schreef:

Bella

Maddie! Ik herken je nu pas haha.. Ik ben tegelijkertijd met jou bij van Loon geweest en op Ponyhof leiding tijdens jouw week. Bella was er die zomer voor het eerste jaar geloof ik.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:26

Tijdens mijn ponykamp niet, zo ver ik weet. Volgens mij 1 of 2 jaar later.
Dat is wel lang geleden dat wij elkaar hebben gezien.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:43

Madje1992 schreef:
Tijdens mijn ponykamp niet, zo ver ik weet. Volgens mij 1 of 2 jaar later.
Dat is wel lang geleden dat wij elkaar hebben gezien.

Dat zeker, ben je daarna nog eens op kamp geweest?
Ik geloof dat Bella er toen wel al was, zal straks eens even bij mijn foto's kijken.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:44

nee ik ben daarna niet meer op kamp geweest.
Mijn broertje en zusje zijn wel vaker geweest.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:59

gaat inderdaad meer om geld dan de paarden maar hebben wel goed ze staan temiste dag nacht buiten lopen buitenritten en dat ken je niet van elke managee vinden hoor,
zie zoveel manage die slegter zijn dan ponyhof 8 uur lopen en in stand of te kleine stallen.

zelf heb ik geen goede ervaring met ponyhof,
me oude pony staat daar ook,

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:27

LoveBodin schreef:
Mies1997 schreef:

Bij mij is het omdat ik deze dingen ECHT niet vind kunnen, en dat de goede dingen in vergelijking veel minder zijn. Ik verwacht van een manege (of zoiets dergelijks), dat ze goed voor hun paarden zorgen, dat de paarden naar buiten mogen, genoeg eten krijgen,d at de smid op tijd komt en dat zieke paarden door een DA worden bekeken, en de nodige rust krijgen. Dat is mijn basis.

Bij de ponyhof krijgen kreupele paarden niet altijd genoeg rust. En lang niet alle paarden krijgen de juiste ruiters. Oftewel, ik heb negatieve ervaringen met de ponyhof. En die zet ik hier neer.

Ik vind het best wel grappig dat er tussen jou minpunten toch wel een hoop punten staan waar goed aan voldaan word,
ze zorgen voor hun paarden, nja de verzorging qua liefde en poetsen etc. door de mensen die daar komen.
ze staan zoveel mogelijk 24/7 buiten, de paarden die niet tegen bijv. regen kunnen mogen 's nachts binnen staan dan.
Ze hebben 24/7 kuil tot hun beschikking. De dunne paarden krijgen biks bijgevoerd.
De smid komt bijna altijd op tijd, want de eigenaresse heeft niets aan paarden met slechte of geen ijzers.
Paarden die iets lijken te hebben worden eerst een tijdje stilgezet of weinig mee gedaan als het niet over gaat komt de DA,
paarden met iets ernstigs staat de DA er dezelfde dag nog.
Rust krijgen ze ook, alleen de vakanties hebben ze het druk en ik ben het best met jullie eens dat de paarden het te druk hebben, maar deze paarden hebben er wel de conditie voor of deze word in ieder geval opgebouwd.

Verder zijn er natuurlijk minpunten want die zijn er bij ieder paardenbedrijf.
En op het verhaal van Bella, het is inderdaad een bedrijf die toch winst moet maken,
ik vind niet of in ieder geval niet meer dat het geld verdienen is over de ruggen van de paarden.

Ik respecteer jullie meningen maar vind ze wel op een redelijk grove manier geuit