Wat zeggen jullie? Paardrijden wel/geen sport?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lukka

Re: Wat zeggen jullie? Paardrijden wel/geen sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:17

Ik vind paardrijden geen sport, ik vind het meer dan een sport.

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:06

paardrijden is zeker weten wel een sport :D.
als paardrijden geen sport is, dan is schaken ook geen sport, en dat biljarten etc :')...

ZilverLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:09

Ik zeg altijd:
Je hebt gelijk...

Het is onze sport om jou te laten denken dat het geen sport is.

* Je moet ze eens zien kijken :+

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:33

Die is goed zissely, die ga ik onthouden :))
Ik zeg meestal dat ze het gerust een keer mogen proberen en dan pas oordelen.

Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:03

Laten we alle mensen die zeggen dat paardrijden geen sport is en dat je niks hoeft te doen op een enorme hobbelknol zetten en dan lekker veel draven en gallopperen, wat nou geen sport

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:31

Ik vind het 100% zeker weten een sport. uitmesten, poetsen, rijden etc... /3

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:12

zowiezo een sport.
Vind het zo irritant als iemand zegt dat het geen sport is dan begin ik meteen een discussie waarom het dus wel een sport is.
Zo heb ik elke week dezelfde discussie met mijn broer xD

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:31

zissely schreef:
Ik zeg altijd:
Je hebt gelijk...

Het is onze sport om jou te laten denken dat het geen sport is.

* Je moet ze eens zien kijken :+

Die ga ik onthouden!

Maar het is wel degelijk een sport,want niet alleen je paard loopt,maar ook jij gebruikt bijna al je spieren van je lichaam! En als ze blijven aanhouden dat het geen sport is,zeg ik altijd: Nou,kom je morgen dan lekker een uurtje rijden,en als je dan de volgende dag geen spierpijn hebt,geef ik je 100 euro.
Dan geven ze me al gelijk. :Y)

AnneBrands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:58

Hallo
Ik vind dat paardrijden heus wel een echte sport is.
Je bent bezig (misschien verbruik je wel niet zoveel energie) maar toch sport je wel.
Soms zeggen mensen zo: is toch zielig voor het paard?
Maar dat is toch niet zo?
Je bent toch juist gezellig bezig met je paard om samen iets te bereiken.
Dat is mijn mening.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:00

Je gebruikt echt wel energie als je paard rijdt hoor,want je gebruikt veel spieren en die verbruiken energie als je ze gebruikt. Daarom heb ik altijd honger na het rijden ;)

AnneBrands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:01

ja klopt dat je energie gebruikt maar sommigen mesnen zeggen als je voetbalt of zoiets dergelijks meer energie verbruikt maar dan nog

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:02

Ja dat weet ik niet XD

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:04

Ik vind het zeker wel een sport, ik heb net een nieuw paard en we trainen hard om vooruit te komen. Als ik eraf stap zit mn haar aan mijn voorhoofd vast geplakt, ik vind het echt hard werken! Soms hoor je wel van 'Ja ik ben van paardrijden af, vond er niks aan, je zit maar op dat paard en je hoeft niks te doen' Dan denk ik echt, waar heb jij leren paardrijden??

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:04

Ik vind het wel een sport!
Heb er nog een tekstje bij:

Als jij mij vraagt welke sport ik doe: zal ik ''paardrijden'' zeggen. En dan ga jij mij vertellen: "Het is geen sport, je zit gewoon, je hebt er geen talent voor nodig, het is gewoon een zielige hobby." En dan zal ik vragen: "Heb jij ooit op iets of iemand moeten vertrouwen die onvoorspelbaar is, die met een misstap mij kan doden? Ben je ooit van meer dan anderhalve meter gevallen op volle snelheid......, en dan gewoon weer rechtgestaan en terug op je paard gestapt, ook al heb je enorm veel pijn? Heb jij ooit naar een obstakel geraced? Heb jij ooit over iets gesprongen dat veel hoger is dan jezelf? Dus voor je ons ruiters onderschat: begrijp je de band die je nodig hebt met een wezen dat niet kan praten of denken? Heb je ooit een teammaatje gehad die tien keer zo groot is dan jezelf? Vraag dat maar aan jezelf voor je ons beoordeeld.

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:35

_AlMaraam_ schreef:
Ik vind het wel een sport!
Heb er nog een tekstje bij:

Als jij mij vraagt welke sport ik doe: zal ik ''paardrijden'' zeggen. En dan ga jij mij vertellen: "Het is geen sport, je zit gewoon, je hebt er geen talent voor nodig, het is gewoon een zielige hobby." En dan zal ik vragen: "Heb jij ooit op iets of iemand moeten vertrouwen die onvoorspelbaar is, die met een misstap mij kan doden? Ben je ooit van meer dan anderhalve meter gevallen op volle snelheid......, en dan gewoon weer rechtgestaan en terug op je paard gestapt, ook al heb je enorm veel pijn? Heb jij ooit naar een obstakel geraced? Heb jij ooit over iets gesprongen dat veel hoger is dan jezelf? Dus voor je ons ruiters onderschat: begrijp je de band die je nodig hebt met een wezen dat niet kan praten of denken? Heb je ooit een teammaatje gehad die tien keer zo groot is dan jezelf? Vraag dat maar aan jezelf voor je ons beoordeeld.

Die is goed! :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:38

Tuurlijk is paardrijden een sport!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:39

Sjors schreef:
Tuurlijk is paardrijden een sport!

Jep want je gebruikt bijna al je spieren,en dan is het een sport :D

Saskia244

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:54

Tuurlijk wel!

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:38

MACMOON schreef:
vaak zeggen ze dan tegen mij: het is een sport voor je paard want die loopt, jij zit er maar een beetje op.

:( vind het wel degelijk een sport, ben altijd helemaal kapot voor de rest van de dag na een les

Zeggen ze ook altijd tegen mij! Maar ik vind zelf dat we sámen sporten. :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 11:55

princesissi schreef:
MACMOON schreef:
vaak zeggen ze dan tegen mij: het is een sport voor je paard want die loopt, jij zit er maar een beetje op.

:( vind het wel degelijk een sport, ben altijd helemaal kapot voor de rest van de dag na een les

Zeggen ze ook altijd tegen mij! Maar ik vind zelf dat we sámen sporten. :)

Ik nodig ze 9 v/d 10x uit een keer mee te gaan naar mijn verzorgpaard.
Een draver dat getraint is voor de baan alleen niet snel genoeg was.
En laat ze daar even een rondje op hobbelen. Nou gister is een vriendin van mij mee geweest dat al 7 jaar rijd, en die was uitgeput toen ze eraf kwam.
Dus laat ze maar komen, kijken hoe ze praten als ze eraf komen.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:38

mn broertje zegt altijd: 'paardrijden is geen sport'
maar dan zeg ik: 'het is echt wel een sport, ga maar eens op mijn pony rijden dan!'
en dan zegt hij:' dat zal best, ik ga niet op die vieze stinkbeesten zitten, straks stink ik ook helemaal'
en dan is de discussie afgelopen want ik kan wel zeggen 'ze stinken niet' ofzo, maar dan blijf je discussieren! ;p

maar ik vind het wel een sport, na een les ben ik behoorlijk moe, en als ik een tijdje niet heb gerede kun je dat echt merken aan mn spieren!

Nespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:58

Als ze tegen mij zeggen dat paardrijden geen sport is zeg ik:
En vissen is wel een sport? Ga jij maar eens ff een ZZ parcourtje springen!
Zeggen ze: is goed! Maar ze durven niet in de buurt te komen. Haha

Mirco20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:59

Mensen moeten ook altijd zeggen "Ik kan ook paardrijden hoor, heb in spanje met zo'n groepje door de bergen gereden, nou vind niet dat je er moe van word." Met andere woorden het heeft weinig met sport te maken. Ik moet dan altijd even zeggen, dat ik het dierenbeulen vind om op deze misbruikte paarden hun vakantievermaak te hebben.

Of ze hebben vroeger toen ze klein waren ook ponyrijden gedaan of nog leuker ponypark slagharen. Snappen niet dat ik nog les heb, zo moeilijk is paardrijden niet :D

Domme mensen ook die in die koetsjes stappen in Amsterdam en andere grote steden in europa waar dit gebeurd, Zie die paarden altijd op de dam staan, wachten tot er iemand instapt om elke keer het zelfde stomme rondje over de grachten te gaan :( Dat vind ik nou niet kunnen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:02

Mijn spieren vinden op het moment dat paardrijden zeker een sport is :D

Mirco20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:17

LoveUggs schreef:
Ik rijd geen wedstrijden, maar oefen wel dressuurmatig. Rijd ook veel jonge, en lastige paarden, maar omdat ik het leuk vind. Ik moet een uitdaging hebben. Als ik op een paard stap en geef kuit en hij doet wat ik vraag, en vervolgens geef ik nog eens kuit en hij gaat draven, en het is een paard dat verder geen hulp nodig heeft vind ik er niet zo veel aan. Dan stap ik er zonder zadel op, want dan heb ik er nog profijt van ivm mijn evenwicht xD. Als ik op een pittig ding stap, ben ik lekker bezig, en uiteindelijk heb ik altijd resultaat. Als ik op een paard rijd dat nog heel groen is, en niet zo goed kan galoperen in de bak, rijd ik met veel stelling en buiging om dit te verbeteren. Stel hij kan de linker galop niet, rijd ik linksom eerst lekker met stelling naar binnen en buiten, vervolgens rondje doorzitten, met stelling op binnen, buitenbeen naar achter binnenbeen aansporen, en 9 van de 10 keer gaat het fout en zitten ze verkeerd, maar de 10e keer gaat het goed. Dan uitgebreid belonen, en daarna stop ik. Ik heb wat ik wou, en laat het daarbij. De week erop doe ik het gewoon weer. Ik kom altijd bezweet, stinkend mijn paard af, maar ik heb wel resultaat geboekt. Ookal rijd ik geen wedstrijden, vind ik het toch echt een sport... :+

Volgens mij is het einddoel toch een paard dat op hele kleine hulpen doet wat je vraagt, als jij daar niks aan vind dan twijfel ik aan jou rij capaciteit. en zonder zadel ivm je gewicht, ik snap er niks van ben je erg zwaar dan? dan is dat eigenlijk dierenbeulerij. Zou willen zeggen ga eens les nemen, wel op een zadel graag.