Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zissely schreef:Ik zeg altijd:
Je hebt gelijk...
Het is onze sport om jou te laten denken dat het geen sport is.
* Je moet ze eens zien kijken
_AlMaraam_ schreef:Ik vind het wel een sport!
Heb er nog een tekstje bij:
Als jij mij vraagt welke sport ik doe: zal ik ''paardrijden'' zeggen. En dan ga jij mij vertellen: "Het is geen sport, je zit gewoon, je hebt er geen talent voor nodig, het is gewoon een zielige hobby." En dan zal ik vragen: "Heb jij ooit op iets of iemand moeten vertrouwen die onvoorspelbaar is, die met een misstap mij kan doden? Ben je ooit van meer dan anderhalve meter gevallen op volle snelheid......, en dan gewoon weer rechtgestaan en terug op je paard gestapt, ook al heb je enorm veel pijn? Heb jij ooit naar een obstakel geraced? Heb jij ooit over iets gesprongen dat veel hoger is dan jezelf? Dus voor je ons ruiters onderschat: begrijp je de band die je nodig hebt met een wezen dat niet kan praten of denken? Heb je ooit een teammaatje gehad die tien keer zo groot is dan jezelf? Vraag dat maar aan jezelf voor je ons beoordeeld.
princesissi schreef:MACMOON schreef:vaak zeggen ze dan tegen mij: het is een sport voor je paard want die loopt, jij zit er maar een beetje op.
vind het wel degelijk een sport, ben altijd helemaal kapot voor de rest van de dag na een les
Zeggen ze ook altijd tegen mij! Maar ik vind zelf dat we sámen sporten.
Dat vind ik nou niet kunnen.
LoveUggs schreef:Ik rijd geen wedstrijden, maar oefen wel dressuurmatig. Rijd ook veel jonge, en lastige paarden, maar omdat ik het leuk vind. Ik moet een uitdaging hebben. Als ik op een paard stap en geef kuit en hij doet wat ik vraag, en vervolgens geef ik nog eens kuit en hij gaat draven, en het is een paard dat verder geen hulp nodig heeft vind ik er niet zo veel aan. Dan stap ik er zonder zadel op, want dan heb ik er nog profijt van ivm mijn evenwicht xD. Als ik op een pittig ding stap, ben ik lekker bezig, en uiteindelijk heb ik altijd resultaat. Als ik op een paard rijd dat nog heel groen is, en niet zo goed kan galoperen in de bak, rijd ik met veel stelling en buiging om dit te verbeteren. Stel hij kan de linker galop niet, rijd ik linksom eerst lekker met stelling naar binnen en buiten, vervolgens rondje doorzitten, met stelling op binnen, buitenbeen naar achter binnenbeen aansporen, en 9 van de 10 keer gaat het fout en zitten ze verkeerd, maar de 10e keer gaat het goed. Dan uitgebreid belonen, en daarna stop ik. Ik heb wat ik wou, en laat het daarbij. De week erop doe ik het gewoon weer. Ik kom altijd bezweet, stinkend mijn paard af, maar ik heb wel resultaat geboekt. Ookal rijd ik geen wedstrijden, vind ik het toch echt een sport...