Op de manege body protector verplicht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:52

Ik heb nogal een voorgevel en heb tot op heden nog geen passend BP kunnen vinden.
Als de omtrek past zit het heel raar bij mijn buik (heel los) en is hij veel te lang aan de achterkant.
Daardoor komt hij omhoog bij het zitten. Dat zit/rijdt echt niet lekker.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:53

Ik wil er een omdat ik weer wil gaan springen en madam een hittepetit is.
Maar als dit niks word komt er ook geen ook.
Anderzijds ben ik in al die jaren nog nooit pijnlijk gevallen. }:0

Ik trek het ding straks ook alleen aan op twee paarden, de andere twee echt niet.
Die zetten geen stap verkeerd, ben nie gek nie.
Moet wel zeggen dat ik het ding belachelijk duur vind, maar als het dan écht goed is moet het maar.

Van een grote voorgevel heb ik dan weer geen last gelukkig.

kamsel

Re: Op de manege body protector verplicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:54

Moonfish, nu wel te laat, maar josie hier op bokt is een stuk goedkoper, maar je moet wel exact je maat weten.
Brainless, er zijn speciale voor vrouwen met flinke voorgevel, Weet alleen zo niet welke. Hoewel de racesafe in grotere maten ook aangepast kan worden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:56

Hoeveel kost ie bij haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:59

Ik vind het niet zo vreemd dat die dingen verplicht worden. De kans op letsel aan rug/ ribben etc. is gewoon vrij groot als je valt. En een cap is toch ook verplicht? Als je vitale organen beschadigd raken ben je net zo ver van huis dan wanneer je een hersenbeschadiging hebt. Ik zie er dus de logica wel van in hoor. Ik rijd overigens sinds m'n laatste val ook met, en ik ik heb totaal geen last van dat ding, was even wennen, maar merk nu echt geen verschil meer :)

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:05

Alleen met springen is die bij ons echt verplicht.
Maar genoeg kinderen die hem gewoon ook aan hebben.

anoukadema

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:07

Ik vind het overdreven, en als ze het doen zouden de manege's ze zelf moeten kopen en uitlenen!
Sommige mensen kunnen nog net zoon les betalen en dan ook nog zoon dure bp :O
Ik moet wel een bp om maar dat is alleen met de spring wedstrijden anders is minj moeder bang. want als ik dan val in de hindernis heb ik nog een bp om :) bp daar wen je wel aan op het laatst voel je het niet meer :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:10

bij ons is de bodyprotector al een jaar verplicht, maar dan wel alleen met springen.
eerste keer dat ik em aan had met springen heb ik em even gelijk uitgetest (lag er gelijk naast) :P werkte prima! nergens last van haha!
er zijn veel kinderen waar van de moeders vinden dat ze hem altijd aanmoeten.
ik vind het niet zo lekker zitten hahaha
wel warm in de winter!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 08:50

Sorry hoor, maar ik lees toch echt nergens bij de FNRS/ Veiligheids certificaat dat het al verplicht is?

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:54

bij mij op de manege is een cap ook niet verplicht als je op je eigen paard rijdt. Het wordt wel aangeraden en als je in de les rijdt is een cap wel verplicht. Maar een BP niet.

Al ga ik er wel 1 kopen. Wou dat ik daar 4 jaar geleden aan gedacht had, dan had ik wss geen gekneusde rug gehad :=

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:59

Bij ons is het nog niet verplicht maar ze hadden het er laatst wel over. Bij ons willen ze het dan anders doen. De manege koopt dan bp en die kun je dan lenen voor je les. Ik zelf wil er nog wel welken voor mijn dochters kopen maar zijn me nu nog even te duur. Hou me dus aanbevolen als iemand nog wat weet.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:27

als ik bij ons op de manege met een BP moest rijden stop ik direckt met lessen
vind het zon onding voel me er vreselijk op gesloten in en hij drukt je zo in een houding dat ik me net een pinguin voel op men paard. dat ze het doen met springen prima maar om er nou lekker elke week in de manege een uur mee rond te hoppen nou nee dankje dan les ik liever thuis.
kweet ben erg eigenwijs........

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:28

Bij ons is het ongeschreven regel dat iedereen met springles een bodyprotector aanheeft, of als we met een hele groep het springbos ingaan, dan moet het ook. voor de rest mag je eht helemaal zelf weten.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:29

mhollander schreef:
Bij ons is het nog niet verplicht maar ze hadden het er laatst wel over. Bij ons willen ze het dan anders doen. De manege koopt dan bp en die kun je dan lenen voor je les. Ik zelf wil er nog wel welken voor mijn dochters kopen maar zijn me nu nog even te duur. Hou me dus aanbevolen als iemand nog wat weet.

Ik heb een hele goeie van marktplaats, paar keer gebruikt en ik mocht hem voor 30 euro meenemen, een hele goeie van imperial riding.

Zou daar eens kijken

jesuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:59

Ben zo'n moeder die vind dat haar dochter er mee moet rijden, omdat ze gelijk vanaf haar eerste les het ding droeg ,weet ze nu niet beter en haar houding is automatisch rechtop, Ja het is stug en stijf, en ik vind het een onding maar liever zo dan een dochter met iets kapot in het ziekenhuis en misschien wel nooit meer kunnen rijden, als ik zou beginnnen dan zou ik ook een dragen, ze hebben hun nut wel bewezen.
tweedehands op markplaats hoeven ze echt niet duur te zijn. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:08

Draag je hem zelf ook Jesuka? En indien niet, vindt je dochter dat dan niet raar?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:31

een manege bij ons in de buurt doet het ook altijd voor manege kinderen.
vooral bij een springles is het verplicht.
alleen hebben ze daar wel wat weinig van die dingen waardoor het altijd weer een gezeur is om een goede te vinden.
anders heb je er ook helemaal niks aan.
op zich wel een goed idee maar voor eigen paarden mensen vind ik het een eigen keuze. het is jou paard dus mag jij het weten.
er is niks mis mee maar ik zou er persoonlijk liever niet mee rijden.
maar ja ieder zijn mening.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:39

een bp is meestal veilig maar niet altijd.
een tijd geleden is er op de manege iemand met een eigen pony achter over geklapt, het paard steigerde en viel achterover. ze had een BP aan en door de kracht schoot die omhoog zeg maar, ze heeft 3 maanden in het ziekenhuis gelegen met iets van gebroken rug enzo, en als die iets verder naar haar hals gegaan was had ze haar nek gebroken...

jesuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:55

Nouks schreef:
Draag je hem zelf ook Jesuka? En indien niet, vindt je dochter dat dan niet raar?

Nee, er staat ook ...ALS ik zou beginnen..... ;)
Nog een voordeel vind ik dat hij in deze tijd ook wel warmte bied
vorige week deed ze hem af en haar hele lijf voelde lekker warm......terwijl de rest koud was :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:13

Ah je rijdt zelf geen paard? :D
Dacht dat 'ie meer bedoeld was als "als ik nu nog zou moeten beginnen met paardrijden" ;-)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:26

Voor mij zou het een reden zijn om direct mijn biezen te pakken. Normaal als ik van mijn paard pleur kom ik netjes op de voeten terecht. Met een BP lukt me dat niet omdat ik niet als een kat in de lucht kan draaien door dat starre rotding. Gevolg: ik stort als een betonblokje ter aarde.

Been there, done that. Alleen met crossen is ie verplicht dus daar waag ik me even niet aan tot het plofvest een reglementair alternatief is. (en die ezel van me over zijn watervrees heen is)

Mijn dochter hoeft hem ook niet aan, ook niet met springen. Ze zorgt maar dat ze erop blijft zitten, lijkt me veel handiger. En hoe zorgt ze daarvoor: voltige, indiaantje spelen zonder zadel, en allerlei kunsten uitvreten waardoor ze altijd instinctief direct goed reageert op een onverwachte situatie.

martine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:52

bij ons is het alleen het dragen van een cap verplicht, dit is ook wel terecht vind ik hoor.. maar bodyproctecter vind ik eigen keus :)

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:39

Dilan1993 schreef:
bij mij op de manege is een cap ook niet verplicht als je op je eigen paard rijdt. Het wordt wel aangeraden en als je in de les rijdt is een cap wel verplicht. Maar een BP niet.

Al ga ik er wel 1 kopen. Wou dat ik daar 4 jaar geleden aan gedacht had, dan had ik wss geen gekneusde rug gehad :=

ik meen dat verplichting van het dragen van een cap een van de voorwaarden is van het veiligheidscertificaat ??

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 21:56

Brainless schreef:
Ik heb nogal een voorgevel en heb tot op heden nog geen passend BP kunnen vinden.
Als de omtrek past zit het heel raar bij mijn buik (heel los) en is hij veel te lang aan de achterkant.
Daardoor komt hij omhoog bij het zitten. Dat zit/rijdt echt niet lekker.

Oke , daar had ik nog niet over nagedacht.
Ik heb ook nogal een voorgevel , aangezien de meeste truitjes al niet zo zitten zoals het zou moeten zou een BP inderdaad ook een onding er door kunnen zijn.
Wel raar dat ze er niet speciale uitvoering voor maken voor de decolate dragers.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:43

Er zijn speciale bp's voor vrouwen.. Volgens mij heeft Airowear er een.
Ik heb met mijn racesafe trouwens ook geen problemen (en bezit ook een royale voorgevel)
Anne GTI, heb je de racesafe al eens aangehad? Het plofvest zal voor de cross geen alternatief worden. Of ze moeten er zoveel aan veranderen dat hij op een gewone bp lijkt en de voordelen weg zijn.