Zitcompetitie 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:29

Manege Nieuw Eldorado in Soest. De manege is niet failliet maar de eigenaar verdiend niet goed aan de manegepaarden dus zet hij ze te koop.
Echt heel plotseling!
Ik wil nog heel graag meedoen dus ga even rondbellen. :j

_Natasja_

Re: Zitcompetitie 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:54

We hebben net bericht gekregen vd FNRS. We hebben nu op 6-6-2010 regiofinale in woudenberg op manege groenewoude.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:00

Dinsdag zijn op mijn manege de voorselectie in de lessen gestart.. De beste mogen dan door naar de voorrondes per categorie die worden op een zaterdag verreden.. En dan de regionale :P

Maar ik heb dus maandag voorselectie, ben heel erg benieuwd. Ik kan zonder beugels beter rijden dan met :+ Dus ik hoop dat ik ook zonder beugels mag rijden, scheelt in m'n score.. haha :P

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:15

Ik doe ook mee met de regiofinale. Bij ons houden ze verder niet van die selectiewedstrijden ofzo. De regiofinale is dit jaar gewoon weer bij ons op de manege, manege Achter'n Bos in Rijssen. Nog meer mensen die daar de regiofinale mogen rijden op zaterdag 12 juni?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:31

_Jorien_ schreef:
Ik doe ook mee met de regiofinale. Bij ons houden ze verder niet van die selectiewedstrijden ofzo. De regiofinale is dit jaar gewoon weer bij ons op de manege, manege Achter'n Bos in Rijssen. Nog meer mensen die daar de regiofinale mogen rijden op zaterdag 12 juni?

Let op: Gewijzigde locatie regiofinale FNRS Zitcompetitie 2010
08-04-2010 9:28 am

Wegens omstandigheden kunnen de onderstaande regiofinales niet op de geplande locaties plaatsvinden

06-06-2010 Manege Nieuw Eldorado te Soest
12-06-2010 Manege Achter’n Bos te Rijssen

De regiofinale van 06-06-2010 zal plaats gaan vinden bij Manege Groenewoude in Woudenberg. De datum blijft hetzelfde

De regiofinale van 12-06-2010 zal plaats gaan vinden bij manege Twents Ruitercentrum te Oldenzaal op zondag 13-06-2010, zowel locatie als datum zijn veranderd

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:38

Onze manege is geweldig. Op één ding na: De zitcompetitie. In plaats van dat er op onze manege een voorronde wordt gehouden, kiest de eigenaresse zelf mensen uit. Opzich niets mis mee. Toen ik 12 was ontving ik een brief thuis dat ik mee mocht doen. Ik als jong meisje helemaal gelukkig. Totdat bleek dat onze manege wel 12 mensen mee mocht, maar verspreid over 4 categorien. Ik mocht toch niet mee. Fouten maakt iedereen, maar er werd mij belooft dat ik het jaar erna écht mee mocht doen. Toen ik 13 was heb ik nooit een brief ontvangen, ik navragen: Ik mocht toch ook mee? Ja, maar we hebben geen plaats meer, je vriendin gaat ookal mee. Sorry, volgend jaar is het jou beurt. Ik was 14, maar nee, de categorie zat weer vol (mensen die op de manege vaker in stal helpen dan ik mochten al mee, niet eens de mensen die netter zaten). Maar de eigenaresse zou zorgen dat ik n 2010 mee kon, dat ik in 2010 F8 gestart zou zijn. Nu is het 2010 en mag ik nog niet mee (rijd F7), "maar volgend jaar rijd je sowieso F8, dus dan kan je wel écht mee." zei de manegeeigenaresse. Ik ben ontzettend kwaad. Vooral omdat een vriendin van mij (rijdt F6!) wel mee mag in de F8 groep.. Voor haar is het leuk, maar niemand bedenkt zich hoe ik me hierbij voel. Intussen heb ik ingezien dat de zitcompetitie alleen om de commercie is, de manege een 'goede naam' te geven. Van mij hoeft het al niet meer. Steeds werden mij kansen belooft die me steeds weer zijn afgepakt. Ik hoop dat ik volgend jaar mijn kansen krijg, dan laat ik ze lekker stuk vallen. Dan geef ik ze aan een meisje van 12 aan wie ook mooie beloftes zijn gemaakt.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:44

Zo werkt het bij jou misschien maar bij de meeste manege's niet!
Dus geef niet de zitcompetitie de schuld maar je manege!

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:19

Ja dat snap ik! ;) Ik ben vooral kwaad op de manegeeigenaresse, maar eigenlijk ook wel een beetje op de zitcompetitie, ze trekken geen gegevens na, hoe kan het dat iemand die F6 rijdt mee kan doen in de F8 groep? Als er stempels in het paspoort staan is het goed, maar wie zet ze daar neer? de manege! zonder dat er wedstrijden voor gereden zijn. Ik snap dat de zitcompetitie dit niet allemaal na kán trekken, maar het is wel erg, erg jammer..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:20

Er worden wel degelijk gegevens nagekeken! Vorig jaar zijn er mensen uitgesloten omdat zij niet in de juiste groep reden. De FNRS controleert in ieder geval wel tijdens de regio en zeker de kwart, halve en hele finale.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:21

De FNRS registreert alle diploma-aanvragen. Die aanvraag hoort ondertekend te zijn door de jury. Op die manier wordt fraude zo veel mogelijk voorkomen.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:27

Voorzover ik weet worden er gewoon uitslagen (het paard en de aantal punten) 'verzonnen' en er dan een mooie PP stempel bij gezet in het paspoort. ;) Alleen de F8a is wel écht gereden, en het diploma is dus echt, maar alle proeven ervoor (F6 en F7) zijn verzonnen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:35

Tja, dat is dan iets tussen jou en jouw manege. Daar heeft de FNRS niets mee te maken.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:39

Nee dat weet ik, het gaat me er niet om of dit de schuld van de FNRS of Zitcompetitie is, het gaat me er vooral om dat dit soort dingen dus gewoon gebeuren (onze manege zal niet de enige in het hele land zijn), en dat is gewoon jammer. Zonde dat maneges op zulke manieren proberen zo veel mogelijk belangstelling te krijgen (als je beschreven wordt op de zitcompetitie als een supermanege, heb je wel mooi publiciteit, en dáar gaat het de maneges juist om). :)
Ik ben nu gekalmeerd en niet meer echt kwaad, maar vind het wel echt super jammer dat het zo gaat in de paardenwereld, want dit soort dingen gelden echt niet alleen voor de zitcompetitie ;)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:52

Nou, ik moet zeggen dat ik op heel veel FNRS maneges kom en dit soort dingen echt niet vaak tegenkom. Je kunt zoiets ook altijd doorgeven aan de FNRS. En natuurlijk gebeuren dat soort dingen. Maneges worden gerund door mensen en mensen blijven mensen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:45

Ik zit vlg week zaterdag met 4 ruiters in categorie 4 bij de voorrondes. Ben me proef al lekker aan het doornemen. Er gaan er 2 naar de regiofinale. Krijg hele zware concurrentie

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:09

Ilja000 schreef:
Tja, dat is dan iets tussen jou en jouw manege. Daar heeft de FNRS niets mee te maken.
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt écht wel een klacht indienen bij de FNRS. De manege moet immers het systeem van de FNRS uitvoeren en de organisatie mag best wel een beetje controle hebben over of het systeem wel correct uitgevoerd wordt.
Als je dus echt vind dat je onterecht behandeld wordt, kun je het beter niet op een forum spuien maar naar de manege-eigenaresse een mail sturen, je ouders inlichten én de FNRS een duidelijk bericht sturen met hoe het eraan toe gaat op jullie manege.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:51

Annetje schreef:
Ilja000 schreef:
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt écht wel een klacht indienen bij de FNRS. De manege moet immers het systeem van de FNRS uitvoeren en de organisatie mag best wel een beetje controle hebben over of het systeem wel correct uitgevoerd wordt.
Als je dus echt vind dat je onterecht behandeld wordt, kun je het beter niet op een forum spuien maar naar de manege-eigenaresse een mail sturen, je ouders inlichten én de FNRS een duidelijk bericht sturen met hoe het eraan toe gaat op jullie manege.

mijn ouders weten het al, de fnrs en de manege inlichten moet eigenlijk wel, maar dan pak ik wel mijn vriendin alle kansen af, en ben ik bang dat de manege mij niet meer in de stallen hoeft.. Dus als ik eerlijk ben durf ik dat niet zo goed.
Ik laat het hierbij, en plaats ook maar geen reacties meer in dit topic ;)

Selma_Selma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:40

Ik doe ook mee! :D In categorie 3.
Morgen voorrondes op mijn manege. :=
Wens me succes! :Y)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:10

Succes!

Memory14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:31

ik doe ook weer mee. vorig jaar kwam ik tot de kwart finale maar helaas. ik kwam niet verder omdat ik de pony waar ik op zat te intresant vond en niet meer aan mijn zit ging denken.:( maar dit jaar doe ik ook mee:D ik vertegenwoordig manegejanssen.

Selma_Selma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:55

Ik had de voorrondes vandaag!
En ik ben door naar de regio finale! :D
Wie is er nog meer 5 juni in Kraaij? Categorie 3? :Y)

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:13

Selma_Selma schreef:
Ik had de voorrondes vandaag!
En ik ben door naar de regio finale! :D
Wie is er nog meer 5 juni in Kraaij? Categorie 3? :Y)
Leuk :D
Wij hebben geen voorrondes :+
Maar ik rijd dan ook daar in die categorie, dus dan zie ik je vast daar :D

Selma_Selma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:17

@ Shetjjee_X

Leuk! :D Ik moest me eerst die voorrondes doorslepen, haha.
Ik dacht zelf dat het nogal slecht ging. Het paard waar ik op reed was vreselijk lastig bezig. ( Bokken, wegrennen enz. )
Maar gelukkig toch door! :Y)
Tot dan! :D

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:50

Heb zaterdag de voorrondes voor categorie 4. Zijn met 4 ruiters en er mogen er 2 naar de regiofinale. Zal er hard aan moeten trekken. Me concurenten zijn erg goed.

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:01

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt