mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joycie81

Re: mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:09

Bij ons op de manege mag je een dekje kopen voor je RV-pony/paard als je dat zou willen. Daar rijdt dan wel iedereen mee want we gaan niet elke les alle dekjes verwisselen. Als je geen eigen dekje koopt dan ligt er gewoon 1 van de manege onder (en die zijn best leuk moet ik zeggen) Het is bij ons wel de regel dat je niet een dekje dat al gebruikt is door een pony/paard buiten de manege mag meenemen. Dit omdat je nooit weet wat dat paard allemaal bij zich draagt, of wat er op die stal is. We hebben nl. 2x schimmel gehad en dat willen we op deze manier voorkomen. Dus eigen dekje mag maar dan moet ie uit de winkel komen en niet 2ehands zijn!

TlovesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:38

Bij ons op de manege is dit geen probleem, je mag bij ons met je eigen dekje, peesbeschermers, hoofdstel of zadel rijden.
Wel als dit allemaal goed past natuurlijk en er wordt ook naar gekeken, bij ons op de manege is het allemaal geen probleem :)

simplysyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:31

bij ons op de manege heeft elk paard gewoon zijn eigen dekje. het is hier ook niet echt de bedoeling dat je een eigen dekje eronder doet.
soms wel jammer, alleen het zou bij ons niet altijd even makkelijk zijn. omdat sommige paarden gauw 2 uur achter elkaar lopen

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:33

Vroeger wel, maar nu niet meer en dat snap ik ook. :)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:34

Toen ik nog op maneges reed, reed ik nooit met een dekje van de manege zelf.

Waarom? Ofwel waren er niet genoeg, ofwel waren ze nat van 't zweet, ofwel waren ze half stuk -O-

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:37

Bij ons heeft elk paard gewoon zijn eigen dekje, er zijn ook genoeg dekjes.
Je mag wel met je eigen dekje rijden, maar dat is vrij uitzonderlijk want eigenlijk niemand doet het.

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:58

bij mij op de manege doen ze wel eens een verkleed dag dan mag je met eigen dekje en bandages en je pony versieren. dat is maar 2 keer in een jaar. je kan ook een verzorg dag doen en dan ga je ook rijden en dan mag je ook al je spullen gebruiken zoals je halster. maar je mag niet met eigen hoofdstel rijden. :+

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:05

Bij ons hebben alle paarden en pony's een manegedek, maar je mag op zich ook met een eigen dekje rijden (zijn niet veel mensen die dit doen). En het is ook beetje lastig als je pony dan in de volgende les ook moet rijden lijkt me?

cin_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:03

Ik rij als ik op manege paarden/pony's met het dekje van de manege. Met me eigen paard natuurlijk me eigen en als ik wedstrijden heb op manege paarden/pony's gebruik ik me eigen witte dekje voor de extra verzorgingspunten.

Ron1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:44

Bij ons rijden we met dekjes waar het logo van de manege op staat :Y)

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:41

Jeetje, lijkt me een heel gedoe. Hier hebben we dat niet hoor :n
Alle paarden hebben ook hun eigen borstels. Bij eigen paard mag je dat natuurlijk zelf weten

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:18

Bij ons op de manege mag je met eigen dekje rijden.
ook als het paard daarvoor heeft gereden & dan moet je dus in de bak wisselen
(gaat wel van je tijd af enz.)

Princelover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:49

bij ons voorheen hadden alle paarden verschillende dekjes ect
maar nu hebben ze allemaal hetzelfde dekje met logo.
en eigen denkjes mochten alleen op de wedstrijd,
maar dan was de kans groot dat het dekje van jou de gehele dag op de pony lag.
en je hem pas aan het eind van de dag terug kon krijgen.

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:38

Het mag denk ik wel..
Maar het is niet vanzelfsprekend als je zelf een dekje enzo hebt.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:40

Bij mij op de manege vroeger, mocht ik idd een eigen dekje ed gebruiken, maar zat ook altijd op het zelfde paard en had daar gewoon allemaal spullen zelf voor. Maar dit was niet voor iedereen het geval

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:36

Voor zover ik weet mag je bij ons gewoon met je eigen dekje/setje rijden.

Ik moet wel zeggen dat het nou niet echt vaak gebeurt, maar waarom zou je niet je eigen spulletjes mogen hebben? Als je dat toch leuk vindt.. Ik zie het probleem er niet van in. :)

Lizzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:02

Ik heb het nog nooit gezien, maar volgens mij mag je bij ons wel met eigen dekje rijden.
Vaak zie je met wedstrijden/pas de deux dat het wordt meegenomen. Er wordt niet moeilijk over gedaan.
Zelf vind ik het eigenlijk onzin om voor de gewone lessen een dekje aan te schaffen voor een manege paard/pony. Voor de wedstrijden heb ik er zelf wel één, omdat er daar vaak niet genoeg van zijn op de manege! ;)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:05

Bij ons op de manege mag het ook en zie je het ook steeds meer.. Ik zelf vind het dondersirritant, want als de instructeur die voor mij aan lesgeeft het niet controleert of alle goede spullen er weer onderkomen, zit ik met niet opgeruimde shabrakjes, of zitten alle lusjes los.. En aangezien alle dekjes bij ons op de manege van prima kwaliteit zijn, vind ik het ook dikke onzin..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:43

Bij ons mocht dat hoor.... Je mocht zelfs met eigen zadel rijden. Er waren ook genoeg mensen (vooral volwassenen) die dus een eigen zadel (incl singels, dekjes, stijgbeugels) kochten om daarmee op alle manegepaarden te rijden. En dat ene zadel mocht ook zomaar dus op ieder paard gekwakt worden :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:47

dagmarS schreef:
op de manege waar in in de manege lessen heb gereden hebben alle pony`s en paarden een eigendekje met hun naam er op geborduurt. het is als ik het goed heb niet de bedoeling om je eigendekje erop te doen. dit ook i.v.m. hygiene.

edit: typfouten :Y)

Dit is idd op heel veel maneges.
Ik zou het ook vies vinden als iedereen met eigen dekjes kwam en die dag ligt dat dekje op die en dan op de andere, dan komt er een nieuw paardje die schimmel heefd maar het valt nog niet echt op , en dan weer naar een andere, en hoppe binnen een korte tijd heefd iedereen schimmel en met een beejte pech is het oook voor mensen besmettelijk

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:49

dus szan als ik het goed lees koop je een zadel en mag bij alle ponys en paarden :?
dat is ook slecht want een zadel past niet op elke paard dus krijg je dan snel drukplekken...
vroeg toen ik op een manege reed mochten we geen eigen dekjes want ze waren bang dat zo schimmel of zo kan uitbreken
en voor wedstrijden lagen een grote stapel witte dekjes die je mocht gebruiken :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:51

Dat is zo, en dus ook heel slecht ;) Als er een nieuw paard kwam dan kreeg dat dier ook gewoon het zadel en hoofdstel van het vorige paard dat er stond. Dat is een van de vele dingen waar ik het niet mee eens ben, want je kan niet zomaar ieder zadel op ieder paard leggen. Een hoofdstel is daar iets minder gevoelig voor i.v.m. de vele verstelmogelijkheden, maar harnachement moet wel goed passen. En dit is dus een van de vele redenen dat ik niet lang op die manege heb gereden ;)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:52

dat snap ik allemaal wel eigenlijk. maar op een een of andere manier hebben de paarden bij ons noooit schimmel, weird dus, en als ze het hebben (voor het laatst 2 jaar geleden) word het gezegt als je in de kantine bent en doen ze een stikkertje boven je hoofdstel zodat je het nog een keer ziet als je de spullen pakt, zo is alles voorkomen ;)
naja niet altijd he ;)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:53

ik heb trouwens een zadel gekocht, bij ons liggen de zadels niet altijd perfect daarom hebben wij een soort extra dekentje dat als bontje dient alleen dan beter...

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:07

Ja bij ons mag je met een eigen dekje rijden. :)
Verder mag je natuurlijk eigen poetsspullen/halsters gebruiken.
Ook peesbescherms, maar wel als ze passen natuurlijk. Bandages mag enkel met Pas de Deux, omdat bijna niemand kan bandangeren.
Sporen mag je geloof ik op een paar, alleen als je een goede beenligging hebt. Maar bij de meeste is het niet nodig, omdat ze goed aan het been zijn.

Eigen hoofdstel en zadel mag niet, naar mijn weten.