Iemand tips om je ouders over te galen voor eigen pony?
xNK
Geplaatst: 15-08-13 10:37
donjalover13 schreef:
Nee, want als je ouders er genoeg geld en tijd voor hadden gehad, had je niet hoeven zeuren. Maar ik ben een beetje verwend met 1x vragen en gewoon krijgen
Overhalen heeft geen zin, je moet laten zien dat je het voor de volle 100000000% wil en kan. Je moet het houden van een paard niet onderschatten en zeker niet als je in schooltijd zit. Ik zou mijn paardjes voor geen goud willen missen maar ik heb wel veel moeten opofferen, voor mij is het het meer dan waard maar misschien voor jou niet. Als je een paard hebt is er geen weg terug. (Ja oke verkopen maar dan had je er misschien helemaal niet aan moeten beginnen)
Kan je niet eerst op zoek gaan naar een verzorgpaard en kijken hoe dat gaat? Dan weet je iig of het allemaal lukt met school etc.
its_daantjee
Geplaatst: 16-08-13 21:34
Ik heb al een paar keer een verzorgpaard gehad. Maar noukijk, m.j is te koop. En met pponykamp reed ik er op. Ik ben h.e.l.e.m.a.a.l gek van hem. Ik mis hel nu al heel erg terwijl ik net thuis ben. Ik wil hem heel graag kopen ik weet zeker dat ik het wil. Maar nu mijn ouders nog
zeuren heeft idd geen zin. Je bent nu 13 dus misschien dat school nu nog meevalt. Ik heb 6 vzpony's en merk nu dat het toch allemaal wat moeilijker gaat met school. Kun je de tijd goed verdelen tussen school/vrienden en miss wel een andere hobby ?
Ik zou eerst gaan uitzoeken wat het allemaal kost en of je ouders dat kunnen betalen Ik zelf heb er 2 op eekwal staan en weet dus ook wat de kosten zijn, en het is gewoon een dure hobby hahaha stalling, dierenarts,tandarts,hoefsmid. Het kost mega veel geld hoor. En niet elke ouders kunnen dat zo gemakkelijk doen dus eerst uitvogelen voor te zeuren hihi. Anders voel je je ook zo rot hahaha
its_daantjee
Geplaatst: 17-08-13 15:11
Ik heb alles uitgezogd en het hele plan al verteld maar ze vonden het echt niet goed
Ja maar als je geen tijd hebt voor een verzorg paardje,.. dan ook niet voor eigen he. Want dat kost nog meer tijd hahaha. Toen ik naar school ging had ik er ook geen, gewoon weg geen tijd geen geld. En nu heb ik er een en me kinderen hebben er samen 1 maar als ik merk dat hun school er onder leid dan hebben ze toch mooi pech