FNRS Zitcompetitie 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: FNRS Zitcompetitie 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 23:06

Oooh aha! :P Wat vinden jullie trouwens van mijn filmpje? 3de plek waardig? Eerlijk zeggen!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:08

:j Ik heb de anderen niet zien rijden, maar ik vind het er netjes uitzien.

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:26

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 23:28

_Nikkii schreef:
_Linn_ schreef:
Oooh aha! :P Wat vinden jullie trouwens van mijn filmpje? 3de plek waardig? Eerlijk zeggen!

Je zit netjes hoor. Alleen een beetje op je benen letten, deze mag je soms wat meer naar achter houden en dan komt het helemaal goed tijdens de halve finale! :)

Heb je helemala gelijk in! Dit was mij ook al opgevallen. Dit zadel viel iets naar voren en zakte wat naar rechts....dit beïnvloed het ook lichtelijk...moest een paar keer tijdens de proef me zadel even rechtstuwen zegmaar...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:30

nummers speld ik zowiezo altijd op de mouwen, zijn ze goed zichtbaar :)

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:36

Wij hadden alle drie onze deelnemers door, waaronder dus het meisje op de drukke vos en die lange jongen. Leuk dat sommigen hier het meisje zo goed vonden dat vind ik nl ook, en ik zei precies hetzelfde, als ze niet door is eet ik mn laarzen op:P) het commentaar op de jongen vind ik wat overtrokken maar ik ben natuurlijk niet objectief:) Ik geef meteen toe dat zn tenen niet overal volgens het boekje zitten maar daarbij moet ik zeggen dat ik ook maar heel, heel weinig mensen ken die echt op alle punten goed zitten. Naar mijn idee zit ie in ieder geval superstil, mooi mee en goed in balans, ook op minder fijne paarden, en dat vind ik wel heel belangrijk. En nu heeft ie in ieder geval zn moment van lol gehad. Vorig jaar was ie idd ook bij regio en kwartfinale door en zijn tot twee keer toe zn punten verkeerd geteld waardoor we daar pas na de prijsuitreiking achter kwamen!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:37

Dat vind ik ook, maar vorig jaar bij de regio moesten ze op de laars :(
En toen ik 's ochtends binnenkwam zeiden ze 1 op de laars 1 op het dekje.
Jij weet dat niet Linda, want jij mocht uitslapen :+

edit:
Verkeerde tellingen heb ik vorig jaar ook mijn portie wel van gehad.
11 punten verschil op de regio en een behoorlijke misser tijdens de finale.

wat overigens keurig is opgelost door de FNRS

fabienne1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:40

Ik had op de regio 132,5 en nu 110, en ben nu reserve,ik baal nog steeds een beetje er kwamen instructeurs van andere manege's naar mij toe om te zeggen dat ze mij zo netjes vonden zitten van wat ze gezien hadden,dat vond ik wel erg leuk om te horen, nu duimen dat iemand toch niet kan, wie biedt zich aan die in Almere had gereden en niet kan van categorie 3(a) haha

denise1320

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:46

fabienne1991 schreef:
Ik had op de regio 132,5 en nu 110, en ben nu reserve,ik baal nog steeds een beetje er kwamen instructeurs van andere manege's naar mij toe om te zeggen dat ze mij zo netjes vonden zitten van wat ze gezien hadden,dat vond ik wel erg leuk om te horen, nu duimen dat iemand toch niet kan, wie biedt zich aan die in Almere had gereden en niet kan van categorie 3(a) haha

hoe heette het paardje waarop je reed? En was hij/zij fijn?

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:54

Die jongen die niet durfde te galopperen in de proef is volgens mij niet van Horstlinde die had volgens mij een blauw jasje en een beige broek en die in de proef een zwart jasje en witte broek want ik heb hem zien inrijden en hij kreeg daar het paard niet in galop wat absoluut niet aan het paard lag maar aan de ruiter. Hij was bang en durfde niet begreep ik...

Ik ben toch nog 8ste geworden dus net naast t potje gepiest. Misschien worden er voor mij wel 2mensen ziek of geven zich vrijwillig op haha. Maar heb het dus toch niet zo beroerd gedaan als ik dacht.

@Linda, ik heb helaas beetje traag internet dus zal morgen ff bij moeders op de comp. naar t filmpje kijken ben vooral ook wel benieuwd naar mezelf ;) Als ik mijn filmpje heb en je staat er met enige regelmaat op dan zal ik je hem wel sturen...
Ik was dus niet de enigste met een schuivend zadel. Tijdens het inrijden bokte Oswan een keer flink en toen hing ik samen met t zadel erg scheef. Voor de proef aan die man gevraagt of hij ff nog na wou singelen dus dat heeft hij gedaan, maar bij de eerste galop in de proef bokte hij weer en zat ik weer scheef waar ik eigenlijk de hele proef last van heb gehad, want kon het zadel niet goed recht krijgen! Stond er op mn protocol "recht boven je paard blijven" mmm...

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 07:38

Ilja000 schreef:
marijedublin schreef:
klopt helemaal!
ik dacht dat het bij de kwartfinale toch bijna allemaal gelijk waren, omdat je toch al wel door bent!
maar ik zag bij sommige toch duidelijk verschil, of minpuntjes. zo ook bij die jongens!

Dat is dus niet het geval.
Daarnaast ben je een ronde verder en wordt er dus verder gefilterd naar de beste ruiter van het land in die categorie. Aan de puntenlijsten te zien was er op beide kwartfinales duidelijk verschil te zien.

Ja, dat zie ik nu ook! :P maar ik had het niveau anders verwacht of zo iets.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:39

Bij ons bij de regio kreeg je wat elastiekjes, vandaar dat de meesten de nummers opp de laarzen hadden geplakt uiteindelijk, met die elastieken kon je niets.
Maar in emmeloord werden netjes veiligheidsspelden bijgeleverd, dus konden de nrs weer gewoon op de mouwen.

Zat die jongen die niet durfde te galoperen niet bij snorrewind?

Zonde dat hij dat niet durfde, had anders mooi iemand anders in zijn plaats op de kwart kunnen rijden....

fabienne1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:18

Ik zat op Kareltje maar Kareltje was 1,80 hoog,haha,opzich was die wel fijn te rijden maar in de galop duikelde die een beetje en trok die om te galloperen dus werd er soms echt uitgetrokken, ik zat in 2de groep van categorie en jij?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 11:25

Twee van onze meisjes moesten beide op Jikke rijden. Het eerste meisje (Myrthe, die door is in categorie 2) begon op Jikke. Het zadel schoof steeds iets verder naar voren. Halverwege de proef kon die gewoon niet nog verder naar voren, Myrthe zat ergens op de schoft en het zadel lag bijna op de hals en kwam vet omhoog aan de achterkant. Hier ga je natuurlijk ook niet beter op zitten. Ze is dan gelukkig wel door, dus de jury had dat ook wel gezien. Later moest Victoria ook nog op Jikke. Me instructrice had de singel toen echt zo strak mogelijk aangesingeld, maar toch ging het zadel nog wat naar voren. Wel beduidend minder als bij Myrthe. Maar ik snap niet waarom ze bij zo'n pony niet een staartriem eraan doen want dit was echt ernstig gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:03

Hmmmm, wat slordig zeg, al die schuivende zadels....

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 14:22

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik de organisatie met de regio (ravenswaaij) beter vond als bij de kwart in emmeloord. Toen ik klaar was met me proef en de inrijbak in ging was het daar echt druk! Er stonden geloof toen wel 3 groepen tegelijk in de bak. Ik moest zelf vragen of ik eerst nog even uit moest stappen of dat ik me paard al af moest geven...

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:30

_Linn_ schreef:
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik de organisatie met de regio (ravenswaaij) beter vond als bij de kwart in emmeloord. Toen ik klaar was met me proef en de inrijbak in ging was het daar echt druk! Er stonden geloof toen wel 3 groepen tegelijk in de bak. Ik moest zelf vragen of ik eerst nog even uit moest stappen of dat ik me paard al af moest geven...

Jammer dat je de organisatie niet goed vond.
wat betreft de paarden......er waren een aantal paarden die wat meer moesten lopen.....dus die moesten ook sneller terug naar stal om nog te kunnen drinken en eventueel eten en in een aantal gevallen gelijk door voor de volgende proef....
wij hebben ons uitertste best voor jullie gedaan
En helaas konden wij in alle opzichten niet iedereen gelukkig maken.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 14:41

Ik zeg niet dat ik de organisatie slecht vond....ik zeg dat ik hem bij ravenswaaij net een tikkie meer op orde vond. Ik heb verder helemaal nergens last van gehad! Oke wat ik trouwens wel heel dom vond is dat er een brunch was....ik zou nou niet zo'n uitgebreidde en drukke dag tegelijk laten lopen met een brunch. Nu werden er van onze tafel stoelen weg genomen, waardoor wij weer ergens anders stoelen vandaan haalde en toen kregen wij zo'n vrouw over ons heen want jaaaa zij hadden die tafel gereserveerd..... ik persoonlijk had dat anders gedaan.

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:42

ik vond het in emmeloord heel goed geregeld...
maar de kantine was wel een minpuntje!

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:43

_Linn_ schreef:
Twee van onze meisjes moesten beide op Jikke rijden. Het eerste meisje (Myrthe, die door is in categorie 2) begon op Jikke. Het zadel schoof steeds iets verder naar voren. Halverwege de proef kon die gewoon niet nog verder naar voren, Myrthe zat ergens op de schoft en het zadel lag bijna op de hals en kwam vet omhoog aan de achterkant. Hier ga je natuurlijk ook niet beter op zitten. Ze is dan gelukkig wel door, dus de jury had dat ook wel gezien. Later moest Victoria ook nog op Jikke. Me instructrice had de singel toen echt zo strak mogelijk aangesingeld, maar toch ging het zadel nog wat naar voren. Wel beduidend minder als bij Myrthe. Maar ik snap niet waarom ze bij zo'n pony niet een staartriem eraan doen want dit was echt ernstig gewoon.

dat verbaasde mij ook, er stond ook in de het boekje dat het zadel schoof. maar ik vond het wel erg!

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:44

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:47

_Linn_ schreef:

netjes gereden! (:
maar idd zoals nikki zegt, je benen soms meer naar achter doen.. misschien 1 gaatje korter? (helpt bij mij vaak) oja, en zonder beugels aan je voeten denken! (:
maar zeker wel een 3de plaats verdiend!

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:01

_Nikkii schreef:
De organisatie in Emmeloord vond ik wel goed geregeld. Alleen een beetje jammer van de ruitershop. Vorige week in Zwolle was de ruitershop open en kon je nog lekker even rondneuzen. Iets wat ik maar al te graag doe ik een ruitershop. :)

de ruitershop was opgesteld in de wedstrijdhal (waar de proeven werden gereden)

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:03

_Linn_ schreef:
Ik zeg niet dat ik de organisatie slecht vond....ik zeg dat ik hem bij ravenswaaij net een tikkie meer op orde vond. Ik heb verder helemaal nergens last van gehad! Oke wat ik trouwens wel heel dom vond is dat er een brunch was....ik zou nou niet zo'n uitgebreidde en drukke dag tegelijk laten lopen met een brunch. Nu werden er van onze tafel stoelen weg genomen, waardoor wij weer ergens anders stoelen vandaan haalde en toen kregen wij zo'n vrouw over ons heen want jaaaa zij hadden die tafel gereserveerd..... ik persoonlijk had dat anders gedaan.

Het restaurant is apart van het ruitersportcentrum , dit is verhuurd.
Die brunch is er elke week.....maar eigenaar heeft zich iets verkeken op de toeloop van de zitcompetitie.....is ook geen paardenman

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:04

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt