Op 31 oktober ga ik bij ons in de manege meedoen met een wedstrijd, proef F7B. Mogelijk mag ik dan op een Friese ruin rijden

En natuurlijk poets ik hem dan grondig, maar dat spreekt voor zich.
Alvast bedankt voor het antwoord!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
xIrlijn schreef:Oh sorry, ik formuleerde het verkeerd. Ik bedoel de hoefslag aan die kant, de korte zijde dus. Moet je die bij geen van alle oefeningen een keer raken?
JPitty schreef:Hallo juryleden,
Op 31 oktober ga ik bij ons in de manege meedoen met een wedstrijd, proef F7B. Mogelijk mag ik dan op een Friese ruin rijden. Normaal gesproken (als ik proefje doe met KWPN-er) maak ik van de manen en voorpluk knotjes en vlecht ik, als ik nog tijd heb, de staart ook in. Maar hoe ziet een FNRS jury dat nou het liefst bij een Fries? Natuurlijk pluis/kam ik de manen en staart en zorg ik dat het er netjes uit ziet. Maar mag ik hem dan ook vlechten in bijvoorbeeld een hengstenvlecht of zien jullie Friezen liever ongevlochten? En mag ik de staart dan ook vlechten of liever ook niet?
En natuurlijk poets ik hem dan grondig, maar dat spreekt voor zich.
Alvast bedankt voor het antwoord!
xCaitlin schreef:Hoi ,
Vandaag had de zus van mijn vriendin wedstrijd op de manege, ze reed F16. Nu reed ze op het begin (afwenden, groeten, wegdraven) linksom weg ipv rechtsom omdat de voorlezer het verkeerd las. Nu heeft ze daarvoor toch -2 gekregen, is dit terecht?
Later in de proef reed ze na het afwenden weer linksom weg terwijl ze rechtsom moest, dit keer was het wel haar eigen fout. Nu kreeg ze -4, en de jury zei dat dat was omdat ze al eerder een fout had gemaakt. Maar dat was wel een fout van de voorlezer. Is het uiteindelijk terecht dat ze -6 had en daardoor haar winst niet had?
Nadia schreef:Van mij zou ze ook een -2 en een -4 gehad hebben, zeker op dat niveau moet je je proef gewoon uit je hoofd kennen.
Bellatrix schreef:Ik zou dat figuur ook opnieuw laten doen...ik ben niet zo moeilijk bij de F1/F2. En nee, dan zou ik in principe geen -2 geven.
Citaat:Wedstrijdreglement FNRS, artikel 1:
b. Rij-jasje + plastron/stropdas + witte blouse + witte handschoenen + witte rijbroek
(compleet wedstrijdtenue), of manegesweater/ manegebodywarmer / effen sweater /
witte blouse met lange mouwen + rijbroek.
c. Bij het officiële wedstrijdtenue zijn witte handschoenen verplicht. Bij het andere tenue
zijn handschoenen niet verplicht, maar indien men ze wel draagt, dienen deze wit te
zijn.