'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Re: 'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:16

Somige mensen geven gewoon slecht les, als je bij ons wat van de les wilt maken moet je toch echt zelf aan de slag.

Ik vind niet dat ik niet goed kan rijden, maar ik ben wel meer gewent op mijn handen te rijden omdat dat bij ons heel normaal is en iedereen doet het, en daar ben ik heel hard mee aan het werken, en dat gaat al aardig.

Ben wel van mening, krijg binnenkort een eigenpony, dat je dan het pas echt in de kneepjes enzo. leert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:18

Op je handen rijden? Wat bedoel je daarmee?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:39

Juul schreef:
Op je handen rijden? Wat bedoel je daarmee?

"sturen en stoppen" word bij ons uitgelegt zonder beengebruik, en alleen met je handen.
Laat had ik b.v de teugels eventjes lang onder het draven met springen, zegt de lesgeefster,
en wat nu als hij er vandoor gaat, dan zit je met je handen op z'n kont. :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:42

Ik zeg niet dat manegeruiters per definitie slecht rijden. Ik vind wel dat ik beter ben gaan rijden sinds ik en verzorgpaard heb en privéles.
Nu ben ik ook veel fanatieker. Rij sinds kort wedstrijden en steek er veel meer geld in. Toen ik nog bij een manege reed, vond ik het gewoon leuk twee keer per week eventjes te rijden. Dat is denk ik het verschil.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:53

ik ken zoveel mensen die prachtig kunnen rijden terwijl ze hun leven lang op de manege rijden! en het ene paard gaat wat beter dan de ander, maar sommige manege ruiters bakken er meer van dan andere! maar ik kan me ergens wel bij voorstellen want als je op 1 paard rijdt, dan leer je die gewoon heel goed kennen en leer je hoe die reageert op al je hulpen die je geeft tijdens het rijden, en daardoor leer je dat paard beter rijden. maar dan vraag ik me af als ze op een ander paard worden gezet of ze het dan net zo goed kunnen

lauralorens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:50

Sonja schreef:
HorseyDude schreef:
....maar om gelijk te zeggen dat manegeruiters slecht zijn... grrrr! (sorry)

Ach joh, blonde mensen zijn dom, Turken stinken, Marrokkanen zijn crimineel, Surinamers zijn lui, dikke mensen zijn dom, knappe mensen hebben geen hersens, vrouwen kunnen niet autorijden, mannen zijn niet attent, en trek zo nog maar een blikje open. Lekker laten l*llen...

haha, dat is zeker een goede aanvulling!

lauralorens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:55

pluklief schreef:
Qimm, waarom dan pas? Ik hoef maximaal 2 minuten te fietsen naar mijn paard, kan ze lekker met andere paarden staan zelf geen gedoe over mestafvoer etc. ideaal.

ben ik het mee eens,
ik heb allebei meegemaakt,
maar lorens werd eenzaam in mijn stal, want we hadden maar 1 ruime box, en mn ouders hadden geen zin om een shetje erbij te zetten.
en al die dingen die ik moest regelen;
elke keer het vlas laten brengen en erges opslaan, mn mest afvoeren(en dat gaat snel!)/
nu rijd ik 4 minuutjes naar mn paard en alles word geregeld, k hoef alleen mn paardje te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:04

_Sascha_ schreef:
Maar ik denk wel dat als je echt de ambitie hebt, het best kan lukken ookal heb je geen geld voor een eigen paard. Zo heb ik geen eigen paard, maar via verzorgpaarden héél veel ervaring opgedaan (paard zadelmak maken, deels inrijden, bang paard over angst heen geholpen) en heb nu een verzorgpaard bij een oudere vrouw, die heel hoog heeft gereden en mij les geeft op haar paard. Ook ben ik nu, door gewoon mee te doen met wedstrijden en door te zetten, in een jaar (ongeveer 6 springwedstrijden) van B naar L gegaan met een manegepaard. Dus als je goed zoekt, je best doet (en natuurlijk ook een beetje mazzel hebt) zijn er best veel mogelijkheden als je het echt wilt.

Dan heb jij veel geluk, want een verzorgpaard vinden is verdomd moeilijk ;)

_Sascha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:14

Ja klopt, ik heb zeker geluk gehad:) Hoewel ik op mijn advertentie op marktplaats best veel reacties kreeg! Maar dat kan ook aan de omgeving liggen, want bij mij in de buurt heb je best veel maneges en pensionstallen..
Maar kan marktplaats echt aanraden als je een verzorgpaard zoekt! Voor mij werkte het :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:36

Bizzybijtje schreef:
_Sascha_ schreef:
Maar ik denk wel dat als je echt de ambitie hebt, het best kan lukken ookal heb je geen geld voor een eigen paard. Zo heb ik geen eigen paard, maar via verzorgpaarden héél veel ervaring opgedaan (paard zadelmak maken, deels inrijden, bang paard over angst heen geholpen) en heb nu een verzorgpaard bij een oudere vrouw, die heel hoog heeft gereden en mij les geeft op haar paard. Ook ben ik nu, door gewoon mee te doen met wedstrijden en door te zetten, in een jaar (ongeveer 6 springwedstrijden) van B naar L gegaan met een manegepaard. Dus als je goed zoekt, je best doet (en natuurlijk ook een beetje mazzel hebt) zijn er best veel mogelijkheden als je het echt wilt.

Dan heb jij veel geluk, want een verzorgpaard vinden is verdomd moeilijk ;)

Is dat zo? Ik heb gemerkt dat als je laat zien dat je echt voor een paard wilt zorgen en mensen dus van je opaan kunnen, je vrij makkelijk een verzorgpaard kunt krijgen. Ik heb nooit zonder gezeten en word zelfs regelmatig gevraagd door mensen of ik hun paard ook niet wil rijden. Heb helaas niet de tijd om dat te doen, beperk me nu tot een z2 ruin waar ik ook wedstrijdjes mee start en een jonge fries.... Het helpt trouwens wel als je kunt laten zien wat je kan op een (manege)paard, dan rijd je je letterlijk in de kijker.. ;)
Veels te vaak hoor ik echter van eigenaren dat de verzorgster om elk wissewasje afbelt en dat eigenaren daarom terughoudend zijn in het zoeken van iemand anders, omdat ze geen zin hebben in gedoe. Erg jammer voor de meiden die wel graag willen....
Dat manegeruiters slecht zijn is onzin, er zitten een hoop goede tussen, het is gewoon een hardnekkig vooroordeel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:46

Dan zal ik in de verkeerde regio wonen :))

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:01

Bizzybijtje schreef:
Dan zal ik in de verkeerde regio wonen :))

Dat zou kunnen natuurlijk... :D Gewoon blijven zoeken hoor...komt vast wel op je pad. En trouwens, ik rijd ook op een manege. Een manege met ook pensionklanten en daar kun je dus vaak iemand tegen het lijf lopen die een verzorgster zoekt...
Stikt genomen ben ik dus gewoon een manege ruiter die rijdt op prive-paarden hahaha....en weet je, als ik eerlijk ben...bij ons zijn er heel wat ruiters met eigen paard die slechter rijden dan de manege ruiters...ondanks alle prive-lessen en poespas... }>

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:15

jeetje wat maakt dat uit?ik zal ongetwijfeld ook slechter rijden als sommige manegeruiters ondanks mijn privelessen,maar als een manegeruiter dat tegen me komt zeggen,dat kunnen ze de wind van voren krijgen.
want ik ga toch ook niet zeggen dat ik mezelf zoveel beter vind als een manegeruiter?en als ik dat zeg ben ik arrogant,maar andersom mag jij het wel zeggen?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:16

Pallatin schreef:
..en weet je, als ik eerlijk ben...bij ons zijn er heel wat ruiters met eigen paard die slechter rijden dan de manege ruiters...ondanks alle prive-lessen en poespas... }>

Je doet nu eigenlijk precies hetzelfde als jij zo vervelend vind. En tsja.. als ik heel eerlijk ben leer ik wel veel meer van die 'prive-lessen en poespas' dan ik deed van mijn weekelijkse manege lessen.

Trouwens verzorgpaarden zoeken, ik denk dat het ook heel erg ligt aan de manier van het zoeken. Toen ik in groep 8 zat van de basis school waren er 2 meisjes in de klas die samen 17 verzorgpony's hadden, en dan ook nog een stuk of 10 verschillende adressen. Natuurlijk zorgde ze er nauwlijks echt voor maar dit waren wel allemaal adressen die open stonden voor een verzorgster. Nu hebben veel van die adressen geen verzorgsters meer en wordt er nog steeds hier door iedereen geklaagd dat er nergens hier in de buurt verzorgpaarden zijn. Toch een kwestie van zoeken lijkt me dan. Ik ben vroeger aan mijn verzorgpaarden gekomen door mijn moeder bijvoorbeeld.