Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:59

Monica24 schreef:
MagicDay schreef:
Mag ik trouwens met mijn eigen paard ook een manegestartkaart aanvragen? en dan in de L1 instromen? of moet ik toch via mijn reguliere startkaart in de B starten...

Dat zou je eigenlijk even bij de KNHS moeten navragen. Maar een manegestartkaart vraag je voor jezelf aan, niet voor de combinatie. Als je al een startkaart samen met je eigen paard hebt en je rijdt met hem zou ik gewoon lekker de B doorlopen. Als je al L1 klaar bent zal dat misschien wel snel gaan.

Vergeet alleen niet dat je met die manegestartkaart nooit verder kunt dan die L1. Zodra je de L2 in gaat, moet je aan de combinatie kaart.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:02

Monica24 schreef:
Ben het met je eens. Ik vind dat het vooral vanaf de F18 echt een stuk pittiger wordt dan daarvoor, en als je geen goede combinatie bent, red je het echt niet. Je wordt ook zo beoordeeld. Echter blijft wel het feit dat er bij de FNRS veel punten te vergeven zijn voor houding, zit, beenligging etc., waar je nog een hoop punten mee op kunt halen, dus de kans op een winstgevende proef is bij de FNRS iets groter. Ik ga er dan wel van uit dat je een jury hebt die ook 7en voor de onderste 10 punten durft te geven als die verdiend worden. (Heb een lichte frustratie over onterechte zesjes jury's)

Een 7? Hoger ook wel hoor, verdiend is verdiend. Aan de andere kant blijven op die laatste onderdelen ook wel punten liggen. Zowel bij FNRS ruiters als KNHS combinaties. Heb wel KNHS geschreven en was soms blij dat een aantal ruiters geen punten apart kregen voor houding, zit etc. Heb wel een een paard heel braaf schouder binnenwaarts zien doen, met een ruiter die helemaal krom en scheef zat.
En verschil zal er trouwens altijd blijven. Dat moet ook, anders kunnen ze wel samen gaan :)

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:20

Ilja000 schreef:
Vergeet alleen niet dat je met die manegestartkaart nooit verder kunt dan die L1. Zodra je de L2 in gaat, moet je aan de combinatie kaart.

En die heb ik al thuis! vroeg me dus af of dat dus gaat/mag...dus als ik mijn 10 punten in de L1 heb, dat ik dan door kan naar de L2 met mijn knhs combinatiekaart...

Ilja000

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:52

Waarom zou je dat nog willen als je al die combinatiekaart hebt? Dan start je daar toch gewoon mee?

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:09

Ha, das een goeie! Bij ons in de kring zitten alles voor de B al vol! Kan niet meer inschrijven...en in de L1 is er nog wel plaats, das eigenlijk de enige reden!

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:40

Bij ons op de manege schijnt het inderdaad ook 1 avond voor de pony's te zijn en 1 avond voor de paarden.
Grote kans dat ik dan inderdaad gewoon tussen de tieners/volwassenen rijdt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:22

Ik jureer wel eens op een manege in Ermelo en die hebben op woensdagavond de volwassenen en de zondag ervoor de jeugd.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:39

MagicDay schreef:
Ilja000 schreef:

En die heb ik al thuis! vroeg me dus af of dat dus gaat/mag...dus als ik mijn 10 punten in de L1 heb, dat ik dan door kan naar de L2 met mijn knhs combinatiekaart...

mits het paard wat je rijdt ook LII is, dan mag je LII starten

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:41

Sjah das ruim 8 jaar geleden toen heeft hij M2 met punten gelopen, hoe kan ik dat controleren??

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:38

MagicDay schreef:
Sjah das ruim 8 jaar geleden toen heeft hij M2 met punten gelopen, hoe kan ik dat controleren??

Staat geregistreerd bij de KNHS.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:26

okee dan! tnx

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:44

Heb gebeld met de knhs, hij heeft M1 met 5 winstpunten gehaald vroeger. Nu wij samen nog! Ach joh, ik rijd puur voor de fun mee, hij is nu 16 dus ook geen groentje meer...

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:18

Nou ben ik even de kluts kwijt als ik het eerlijk zeggen mag.. Dus als je je F12 diploma haalt dan mag je L1 starten.. zover was ik. Maar als je de L1 afsluit mag je niet verder? Dan moet je overstappen op KNHS startkaarten? Mag dat wel met hetzelfde paard van die L1 dan?

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:20

Ja volgens mij wel!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:20

MissAmazone schreef:
Nou ben ik even de kluts kwijt als ik het eerlijk zeggen mag.. Dus als je je F12 diploma haalt dan mag je L1 starten.. zover was ik. Maar als je de L1 afsluit mag je niet verder? Dan moet je overstappen op KNHS startkaarten? Mag dat wel met hetzelfde paard van die L1 dan?

Ja dat mag maar dan moet je op dat paard blijven. Daarvoor met een manegestartkaart mag je met verschillende paarden starten.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:34

MissAmazone schreef:

Als je dan over gaat naar LII, moet het paard al wel LII gelopen hebben.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:19

liberty schreef:
MissAmazone schreef:

Als je dan over gaat naar LII, moet het paard al wel LII gelopen hebben.

Maar dat is toch onlogisch? Ik rij met mijn eigen paard en die heeft nog niks gelopen, daarom doe ik die FNRS proeven met haar zodat we dadelijk gelijk L1 kunnen starten. Dan komen we dus nooit verder dan L1?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:20

kan je dan niet beter gewoon KNHS B beginnen als je graag uiteindelijk verder wil komen in de sport?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:42

Als je altijd met een paard rijdt, je eigen paard in dit geval, dan kan je beter eeb combinatiestartkaart aanvragen.

Citaat:
Een ruiter mag maximaal tot de L2 dressuur deelnemen aan KNHS wedstrijden. Als een ruiter gaat springen op KNHS wedstrijden, kan dit alleen in de klasse B. Zodra de ruiter genoeg punten bij de KNHS heeft behaald om door te stromen naar een volgende klasse mag hij een KNHS startkaart aanvragen. Daarmee vervalt de manegestartkaart en dus ook de mogelijkheid om iedere keer met een ander paard aan de start te verschijnen. Het is de keuze van het ruitersportcentrum of zij een vast paard aan de ruiter beschikbaar stellen.
Als een ruiter met een KNHS startkaart, oftewel een combinatiestartkaart, wil rijden dan moet hij in de klasse starten die zowel ruiter als paard hebben behaald. Het gaat dan om de hoogste gezamenlijke klasse. Heeft de ruiter al het L1 uitgereden, maar neemt hij een KNHS startkaart met een paard dat nog geen KNHS wedstrijd in de B klasse heeft gelopen, dan zal de combinatie in de klasse B moeten beginnen. Dit is de hoogste klasse die zowel ruiter als paard heeft behaald.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:02

Dus als ik het nou goed begrijp, als we samen die L1 gaan doen via de FNRS bij de KNHS dan zouden we ook samen door mogen naar de L2 want L1 heeft ze dan al gelopen?? Zou gewoon graag de B overslaan.. is is stamboek fries en het is de bedoeling dat ze in de loop der jaren nog enkele veulens grootbrengt.. Als ze L zou starten zou dat toch beter voor de verkoop van de veulens zijn (in combinatie met een goede hengst natuurlijk).

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:06

Mits het paard LII is

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:55

liberty schreef:
Mits het paard LII is

Ja ok, maar als mensen met een eigen jong paard steeds verder de sport in groeien dan rijd het paard toch ook nog geen L terwijl ze in de B beginnen.. Als ik met haar in de L1 ga rijden en ik vraag daarna een Combikaart aan dan kan ik toch gewoon weer in de L verder? Desnoods L1 nog opnieuw? Dan zou je met een paard wat dan in de L1 al heeft gereden toch niet weer opnieuw moeten beginnen..

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:58

Ik ga in de herfstvakantie de F7 doen met m'n verzorgpony. (voor het eerst op m'n verzorgpony) Bij hem is alleen het probleem dat hij op de rechterhand alleen aanspringt in de goede galop als je een héle kleine volte maakt. Krijg ik dan meteen een onvoldoende of moet ik een paar keer terug om het opnieuw te proberen? Alvast bedankt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:01

Het is niet de bedoeling dat je een kleine volte gaat rijden. Gewoon de hulpen geven en als hij dan verkeerd aanspringt, terugnemen en opnieuw proberen. Zit hij dan nog verkeerd zou ik gewoon doorgalopperen zodat je de volte die erop volgt iig wel in een galop laat zien. Weliswaar de verkeerde maar je hebt iig laten zien dat jij wist dat hij verkeerd zat...

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:04

Nee dat snap ik! Ik had het een beetje verkeerd geforumleerd. Ik bedoel dat hij alleen goed aanspringt als ik de kleine volte maak. Maar dat ik het in het proefje wel gewoon de halve grote volte maak, maar dat hij dan verkeerd aanspringt. Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Femkex op 08-10-10 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt