'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:09

Ik ben idd ook van manege gewisseld voor betere lessen. Is wel 3 kwartier fietsen maarja dat heb ik er zeker voor over. :) Nog verder weg zit nóg een betere waar ik elke zomer kom. Maar dat is écht te ver helaas.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:01

mij ouders hadden helemaal niets met paarden en vonden paardrijles véél te duur!
Dus was ik samen met een vriendin heel hard gaan zoeken naar een verzorgpony, niet gevonden maar wel waar we toen een jaar of 2, 3 les hebben gehad bij iemand aan huis voor een whopping 5 gulden per uur. Dus konden m'n ouders ook niet zeuren dat het te duur was :+ Blij waren ze er niet mee trouwens maar goed :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:05

Haha ik mocht ook nooit op paardrijles van mijn ouders. Het was te duur, te ver en te gevaarlijk. Uiteindelijk gelukkig wel. :) Alleen een eigen paard hebben te altijd teveel gedoe gevonden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:10

ik wil pas een eigen paard als ik een stal + weiland in m'n achtertuin kan hebben, anders niet.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:10

Gelukkig heeft mijn moeder vroeger ook altijd gereden, dus paardrijles lag al snel voor de hand toen ik als klein meisje begon te zeuren om een pony.
Maar ik heb dan ook hele fijne ouders ze zullen me niet remmen in mijn hobby en mijn moeder is zo lief om een keer in de twee weken 48 km heen en terug te rijden naar les met de trailer er achter.

Qimm, waarom dan pas? Ik hoef maximaal 2 minuten te fietsen naar mijn paard, kan ze lekker met andere paarden staan zelf geen gedoe over mestafvoer etc. ideaal.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:26

omdat als ik bijvoorbeeld zondagmorgen moet voeren ik niet 4 minuten op de fiets heen en weer hoef voor ik weer in m'n nest kan duiken. Dat wanneer m'n paard ziek is ik makkelijk even de deur uit stap om te kijken hoe het gaat. etc.
Maar de vraag is of ik ooit ruimte bij huis zal hebben, maar goed, dat is voor later, voor als ik groot ben enzo.

maar goed [/offtopic]

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 01:29

zevenmoor schreef:
Mensen die dat zeggen moeten maar eens terug denken aan de tijd dat ze zelf nog manege ruiter waren.

Iedereen is begonnen op een manege en daar is helemaal niks mis mee.

Al wil ik wel zeggen dat er maneges in nederland zijn waar niet op houding etc gelet wordt maar alleen aan hoeveel paarden ze per uur in de bak kunnen laten lopen

da is niet waar ;), somige meisjes hebben meteen een eigen paard gekregen + prive les..

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:53

Ik vind het echt onzin!
Ik ben niet dol op maneges, maar die opmerkingen vind ik echt heel kortzichtig..

Ik heb ze alleen nog nooit gehoord moet ik zeggen!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:19

zevenmoor schreef:
Mensen die dat zeggen moeten maar eens terug denken aan de tijd dat ze zelf nog manege ruiter waren.

Iedereen is begonnen op een manege en daar is helemaal niks mis mee.

Nope, niet begonnen op manege. Sinds 1,5 jaar rijd ik pas intensief en behalve het hooi betaal ik alles voor mijn paard, heb hoede begeleiding+privéles :j

_Sascha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:16

Haha god ja dat hoor ik ook wel heel vaak...en dan ben ik aan het vrijrijden op een manegepaard , met mensen met eigen paarden in de bak die naar me toe komen: Jeeetje wat een gaaf paard heb jij! Wie is dat? Is het een handelspaard, of een eigen paard? Dan zeg ik nee hoor dat is gewoon een manegepaard;)
En dan staan ze met hun mond open me aan te kijken := En dat zijn dan de mensen die in de kantine de manegepaarden afkraken en zeggen dat ze niet mooi kunnen lopen...
Oow ja en hun paarden lopen heel mooi hoor! Met een slof en sporen en veel geschop en getrek (ook lang niet allemaal natuurlijk, maar het is zeker geen uitzondering dat ze hun paard zo 'rond' rijden(trekken)...) Vind ik mijn prestatie toch beter :D Gewoon lekker vriendelijk met aanleuning en alleen drijven en een tikje als dat nodig is..Maar blijf vooral zeggen dat manegeruiters niet kunnen rijden en dat manegepaarden stom zijn, want zij weten het toch beter met hun dure paardjes die ze naar de knoppen rijden.

Maar dan heb je natuurlijk wel, eerlijk is eerlijk, ook de mensen met een eigen paard die zichzelf niet als 'beter' zien en heel vriendelijk zijn tegen manegeruiters, manegepaarden, en ook nog hun eigen paard. En dat soort mensen moeten er meer zijn ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:26

jij hebt ook anders aardig wat vooroordelen,als ik zo lees! ;)

_Sascha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:31

nee juist niet, want ik zet er juist expres bij dat het niet in alle gevallen zo is en dat er ook mensen zijn die hun paard met respect behandelen ;) om aan te geven dat ik niet vind dat iedereen onjuist rijdt. Kan alleen jammer genoeg veel voorbeelden noemen van gevallen die hun paard niet netjes rijden...maar juist geen vooroordelen! Ken heel veel mensen voor wie ik veel bewondering heb! :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:33

tja ok,ik hoor het je allemaal zeggen over privepaardruiters(of hoe je het noemt)maar er zijn ook zat manegeruiters die een paard 'aan de teugel' raggen door hun handen op het bovenbeen te leggen. maar daarom zei ik eerder al,overal heb je rotte appels bij

_Sascha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:43

Ooh op die manier, ja je hebt inderdaad overal (in alle categorieën) mensen die het niet zo netjes doen:P! heb je helemaal gelijk in!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:46

natuurlijk vind ik het ook dikke onzin om te zeggen dat een manegeruiter automatisch niet kan rijden of slecht is,je krijgt alleen vaak als manegeruiter minder kansen en je rijdt minder uren.

en tuurlijk,niet iedereen heeft de ambitie om goed te zijn,sommigen hebben het liefst gewoon plezier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:47

Snoevie schreef:
natuurlijk vind ik het ook dikke onzin om te zeggen dat een manegeruiter automatisch niet kan rijden of slecht is,je krijgt alleen vaak als manegeruiter minder kansen en je rijdt minder uren.

en tuurlijk,niet iedereen heeft de ambitie om goed te zijn,sommigen hebben het liefst gewoon plezier

Ik heb zékér de ambitie om verder te komen, maar ik krijg de kansen niet dus ben ik 'vebannen' tot manege's :D Maar ik heb het daar ook prima naar mijn zin. Maar wat ik bedoel is dus dat manegeruiters niet altijd de ambitie niet hebben om verder te komen, want paardensport is gewoon níet gratis. En al helemaal niet als je echt veel wil bereiken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:49

natuurlijk,maar ik zeg juist expres dat niet iedereen de ambitie heeft om hoger/goed te zijn,dat sloeg niet alleen op manegeruiters.

ik zeg nergens dat geen enkele manegeruiter amibities heeft,ik zeg alleen dat ze gewoon minder kans hebben.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:01

Snoevie schreef:
natuurlijk,maar ik zeg juist expres dat niet iedereen de ambitie heeft om hoger/goed te zijn,dat sloeg niet alleen op manegeruiters.

ik zeg nergens dat geen enkele manegeruiter amibities heeft,ik zeg alleen dat ze gewoon minder kans hebben.

ja dat denk ik ook, je ziet veel mensen en kinderen (ik zelf ook hoor). Die als ze een verzorgpony hebben of eigenpaardje dat ze toch sneller vooruitgaan dan kinderen die 1 of 2 keer in de week rijden. Ze hebben dan gewoon meer tijd om te oefenen. :))

_Sascha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:06

Maar ik denk wel dat als je echt de ambitie hebt, het best kan lukken ookal heb je geen geld voor een eigen paard. Zo heb ik geen eigen paard, maar via verzorgpaarden héél veel ervaring opgedaan (paard zadelmak maken, deels inrijden, bang paard over angst heen geholpen) en heb nu een verzorgpaard bij een oudere vrouw, die heel hoog heeft gereden en mij les geeft op haar paard. Ook ben ik nu, door gewoon mee te doen met wedstrijden en door te zetten, in een jaar (ongeveer 6 springwedstrijden) van B naar L gegaan met een manegepaard. Dus als je goed zoekt, je best doet (en natuurlijk ook een beetje mazzel hebt) zijn er best veel mogelijkheden als je het echt wilt.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:08

^^ ja dat kan heel goed! elke keer weer goed je best doen (waarneer doe je dat niet?) :+

_Sascha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:12

Haha ja dat klopt;) Volgens mij denkt niemand van: zo vandaag heb ik er zin in om heeeel slecht te rijden _O-

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:13

nou ik heb ook niet iedere keer dat ik rij zin om fanatiek mijn best te doen,soms wil ik ook gewoon lekker relaxt rijden

_Sascha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:19

Ja tuuurlijk, lekker op buitenrit of zonder zadel of beugels :D
Maar als je alleen 1 x in de week op een manege rijdt moet je natuurlijk wel gewoon alle oefeningen meedoen, kun je niet gaan lopen klooien ofzo XD

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:21

ja haha, ik bedoel niet zo van elke dag super fanatiek hoor :+
maar voor dat ene uurtje per week deed ik wel heel erg mijn best! ook veel vragen stellen en zo. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:17

Ja, ik word er ook moe van. Dat er iedere keer gezegd word dat ik niets van paarden weet, omdat ik maar een manegeruiter ben.

ZO arrogant vind ik dat!

Wij hebben gewoon het geld niet, maar ik heb zat kennis. Sommigen vinden echt dat je dan niets weet en niets bent.