Nog verder weg zit nóg een betere waar ik elke zomer kom. Maar dat is écht te ver helaas. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nog verder weg zit nóg een betere waar ik elke zomer kom. Maar dat is écht te ver helaas.
Blij waren ze er niet mee trouwens maar goed
Alleen een eigen paard hebben te altijd teveel gedoe gevonden. zevenmoor schreef:Mensen die dat zeggen moeten maar eens terug denken aan de tijd dat ze zelf nog manege ruiter waren.
Iedereen is begonnen op een manege en daar is helemaal niks mis mee.
Al wil ik wel zeggen dat er maneges in nederland zijn waar niet op houding etc gelet wordt maar alleen aan hoeveel paarden ze per uur in de bak kunnen laten lopen
, somige meisjes hebben meteen een eigen paard gekregen + prive les.. zevenmoor schreef:Mensen die dat zeggen moeten maar eens terug denken aan de tijd dat ze zelf nog manege ruiter waren.
Iedereen is begonnen op een manege en daar is helemaal niks mis mee.
En dat zijn dan de mensen die in de kantine de manegepaarden afkraken en zeggen dat ze niet mooi kunnen lopen...
Gewoon lekker vriendelijk met aanleuning en alleen drijven en een tikje als dat nodig is..Maar blijf vooral zeggen dat manegeruiters niet kunnen rijden en dat manegepaarden stom zijn, want zij weten het toch beter met hun dure paardjes die ze naar de knoppen rijden.
om aan te geven dat ik niet vind dat iedereen onjuist rijdt. Kan alleen jammer genoeg veel voorbeelden noemen van gevallen die hun paard niet netjes rijden...maar juist geen vooroordelen! Ken heel veel mensen voor wie ik veel bewondering heb!
Snoevie schreef:natuurlijk vind ik het ook dikke onzin om te zeggen dat een manegeruiter automatisch niet kan rijden of slecht is,je krijgt alleen vaak als manegeruiter minder kansen en je rijdt minder uren.
en tuurlijk,niet iedereen heeft de ambitie om goed te zijn,sommigen hebben het liefst gewoon plezier
Maar ik heb het daar ook prima naar mijn zin. Maar wat ik bedoel is dus dat manegeruiters niet altijd de ambitie niet hebben om verder te komen, want paardensport is gewoon níet gratis. En al helemaal niet als je echt veel wil bereiken. Snoevie schreef:natuurlijk,maar ik zeg juist expres dat niet iedereen de ambitie heeft om hoger/goed te zijn,dat sloeg niet alleen op manegeruiters.
ik zeg nergens dat geen enkele manegeruiter amibities heeft,ik zeg alleen dat ze gewoon minder kans hebben.