Dan zit de kans erin dat ik het mis heb hoor. Ik ben altijd in die veronderstelling geweest.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ilja000 schreef:Nee, dat is een geheel andere opzet. Met aparte parcoursen, aparte parcoursbouwers en een aparte jury-bijscholing.

Ilja000 schreef:F20 komt ongeveer overeen met M1 niveau. Alleen mag je met je F20 geen M1 starten, die overgangsregeling is er niet. Met F8 mag je B starten, met F12 evt. L1 op een manegestartkaart. Vanaf L2 is gewoon een combinatiekaart verplicht.

Je wilt niet weten hoeveel volwassenen ik tegenkom in de proeven. En die rijden van alles. Van F1 tot F12.
En sommige maneges maken wel aparte groepen ivm leeftijd. Bij ons deden ze dat niet. 
Milka schreef:Misschien is de vraag hier al wel eens eerder gesteld, hoor, (ben een poging aan het doen om het hele topic door te lezen op mijn gemakkie) maar wilde dit toch alvast gevraagd hebben
Sinds kort (na mijn zwangerschap/bevalling) ben ik weer begonnen met manegelessen.
Na het altijd hebben van eigen paarden was dit een enorme stap terug, maar heb het wel onwijs naar mijn zin.
Nu werd ik geattendeerd op het rijden van FNRS proefjes, maar vroeg me af hoe dat met leeftijden van de ruiter zit ?
Ik ben namelijk 23 en wat dat betreft heb ik heel weinig zin om straks in de F1 tussen al die jonge ruitertjes te moeten rijden.
CRos95 schreef:1liefpaard1 schreef:oke en hoe lang duurt het dan tot je daar bent want ik rijd nu ong een half jaar op een manege. en ik wil graag naar het helicon in deurne en dan paardensport doen over 2 jaar
Bij ons 18 jaar(en dan moet je wel alles in 1x halen
)
Citaat:oke en hoe lang duurt het dan tot je daar bent want ik rijd nu ong een half jaar op een manege. en ik wil graag naar het helicon in deurne en dan paardensport doen over 2 jaar
Bij ons 18 jaar(en dan moet je wel alles in 1x halen
)
dan zijn er wel weinig wedstrijden bij jullie.
Milka schreef:Ik ben namelijk 23 en wat dat betreft heb ik heel weinig zin om straks in de F1 tussen al die jonge ruitertjes te moeten rijden.
Ilja000 schreef:Dat is dan ook de reden dat ik zeg dat het "ongeveer" overeenkomt. Enigzins vergelijkbaar. En ja, tegen de F20 wordt het verschil FNRS/KNHS echt een heel stuk kleiner. Ik heb ze in de baan gehad. Puntwaardig en niet punt waardig.
Het jureren gaat niet juist verder uit elkaar lopen maar komt juist dichter naar elkaar toe. Wil je een paard correct de oefeningen laten uitvoeren die in de F20 gevraagd worden, dan heb je zeker een sterkte combinatie nodig. Die laatste proeven zijn er niets voor niets niet voor alle manegepaarden en niet voor alle manegeruiters.
MagicDay schreef:Mag ik trouwens met mijn eigen paard ook een manegestartkaart aanvragen? en dan in de L1 instromen? of moet ik toch via mijn reguliere startkaart in de B starten...