'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dewii

Re: 'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:04

Dat is inderdaad wel jammer :j . Op zo'n manege heb ik ook gezeten, gelukkig zit ik nu bij een veel fijnere manege waar je (behalve in de beginnerslessen) echt voor jezelf moet rijden.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:11

Ik ben toch ook ooit begonnen als manege ruiter, zijn we dat niet allemaal?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:07

Ja, en dan? :)

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:08

pharagirlke schreef:
Ja, en dan? :)

whaha, je dist haar. xD

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:08

Nee hoor, ik vraag me gewoon af waar ze heen wil met die opmerking.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:09

xD. het klonk echt zo. kon het niet laten om te zeggen^^

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:11

Bokkers zien spoken.. Kan er niet meer van maken :)

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:12

klopt (:
hee wacht, hoe kan ik nou zeggen dat iets zo klonk. om iets te horen klinken moet je het horen zeggen. omg. xD

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:13

mamma schreef:

nee, ik niet iig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:15

Ik was maar een halve eigenlijk, ik had nl een eigen pony maar die was nog te jong (en is nooit een goede beginnerspony geworden trouwens :') ) en mocht soms op het paard van mijn moeder, maar heb wel les gehad in de manege :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:19

ik heb less gehad van iemand op haar eigen paarden (2 stuks) daarna ooit 1 manege les gereden maar dat vond ik echt zónde van m'n geld, daar heb ik niets geleerd en ik vond het een geestdodende manege (ik hoop dat het ook ander kan op manege's. Ik kreeg namelijk op mijn donder dat ik af wou wenden om meer ruimte te zoeken om te rijden, ik moest wel in de rij blijven :n Ja zeg.)
Later heb ik wel met een verzorgpony (de pony waar ik dus oorspronkelijk les op kreeg) les gereden, maar dat was gewoon ponyclub les bij een rijvereniging

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:39

Citaat:

nee hoor ;) ik ben op m'n 4de thuis begonnen op m'n shettert

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:56

ik heb als klein meisje weleens wat 'gehobbeld' op shetlanders,maar op de manege ben ik met 6 jaar begonnen echt met lessen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:14

Marian_ schreef:
Citaat:

nee hoor ;) ik ben op m'n 4de thuis begonnen op m'n shettert

tsjah, maar niet iedereen heeft geld én ouders die van paarden houden...

Rozijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:17

Ik ben ook een manege ruitertje, was het maar waar dat ik een eigen pony mocht bezitten.
Maar ik mag soms ook op paardjes rijden van iemand die een eigen paard heeft en die zeggen dan dat het er best leuk uit ziet hoe ik rij.
Waarom zou ik sleeeecht zijn omdat ik een manege ruitertje ben.
Ik probeer in ieder geval goed mijn best te doen en te leren van de instuctie die ik krijg.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:17

nee dat klopt, ik heb wat dat betreft ook veel geluk gehad.
maar dat iedereen dus op een manege begint klopt dus niet :)

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:32

Over het algemeen zijn de mensen die wat hoger in de sport rijden met paarden opgegroeid en zijn er vrij weinig die op een manege zijn begonnen. Tenminste dat is hier in de regio zo. Ik zelf ben wel op de manege begonnen en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar in die tig jaar nog niet zo veel heb geleerd als de eerste paar maanden met mijn pony. En dan heb ik toch op 2 totaal verschillende maneges gereden met totaal verschillende lesstijl en verschillende paarden (bij de ene hobbelpaardjes en de andere een paar gruwlijke hittepetitten). Ik moet wel zeggen dat manege lessen wel goed zijn voor het lef dat je krijgt, als je meteen in je eentje met de streken van 1 pony krijgt te maken kan dat afschrikkend werken voor een beginnend ruitertje.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:08

nou, mijn shettert was ook gewoon rustig hoor, pony daarna was een welshje welliswaar een snelle maar daar heb ik heel veel van geleerd. ik denk dat menig kind daar meer van leert als een pony die elke les weer braaf zijn of haar 10 rondjes hobbeld..

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:46

Marian_ schreef:
hahaha geweldig dit _O-
Citaat:
een manege ruiter kan meestal nog beter rijden dan de ruiters die een eigen paard hebben..

nou meid, ik heb vele manege's gezien, en wat sta ik te kijken hoe slecht ze daar les krijgen! 'n uurtje achter elkaar aanhobbelen.
en nou krijg ik waarschijnlijk een hoop bokkers over me heen maar ik kan er niet veel anders van maken.

Gelukkig worden niet op alle maneges slecht les gegeven *D

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:52

Qimm schreef:
ik heb less gehad van iemand op haar eigen paarden (2 stuks) daarna ooit 1 manege les gereden maar dat vond ik echt zónde van m'n geld, daar heb ik niets geleerd en ik vond het een geestdodende manege (ik hoop dat het ook ander kan op manege's. Ik kreeg namelijk op mijn donder dat ik af wou wenden om meer ruimte te zoeken om te rijden, ik moest wel in de rij blijven :n Ja zeg.)
Later heb ik wel met een verzorgpony (de pony waar ik dus oorspronkelijk les op kreeg) les gereden, maar dat was gewoon ponyclub les bij een rijvereniging

Bij ons behoor je voor je eigen te rijden en JUIST af te wenden en niet achter elkaar te blijven rijden. Zelf je figuren rijden enz.
Handen rechtop, hakken naar beneden, stelling vragen, je paard laten nageven, enz enz en zo heb ik nog een hele waslijst.

Wij krijgen gewoon les van iemand die zelf ook hoog in de sport rijdt en privee les geeft, dus gewoon hetzelfde les als een privee ruiter *D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 10:42

maar een priveles is toch alweer anders als een groepsles.

ik rij zelf beiden,maar ik merk wel dat een half uurtje priveles ook vermoeiender is,de aandacht is alleen voor jou.
dat kan bij ons ook gewoon op een manegepaard

elinetjee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 10:49

Ik rijd ook op een manege en wij rijden hetzelfde zoals moonwolf het beschrijft, helaas hebben we thuis geen plek voor een eigen paard dus ik ben blij dat ik op zo een manege rijdt ;)

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:29

Snoevie schreef:
maar een priveles is toch alweer anders als een groepsles.

ik rij zelf beiden,maar ik merk wel dat een half uurtje priveles ook vermoeiender is,de aandacht is alleen voor jou.
dat kan bij ons ook gewoon op een manegepaard

Ja klopt, met de privee les is er uiteraard iets meer persoonlijke aandacht dan in de groepsles, maar we krijgen wel op dezelfde manier les in de groepsles, en worden op dezelfde punten gewezen *D En mocht iets niet helemaal lekker gaan, ook dan wordt er in de groepsles gewoon persoonlijk aandacht aan besteed.

Ook ik weet uit ervaring, dat er maar weinig maneges zijn die zo les geven, maar ik heb er gelukkig een gevonden, al moet ik er dan wel zo'n 38 km voor rijden *D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:55

wow 38 km is veel zeg!dan moet het wel een erg fijne manege zijn,dat je er zo ver voor rijdt
ik heb mazzel,de manege waar mijn pony staat,ligt op precies 3 km afstand
(mag ik ook vragen waar je rijdt?)

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:25

Snoevie schreef:
wow 38 km is veel zeg!dan moet het wel een erg fijne manege zijn,dat je er zo ver voor rijdt
ik heb mazzel,de manege waar mijn pony staat,ligt op precies 3 km afstand
(mag ik ook vragen waar je rijdt?)

Ja is een eind rijden, minimaal 2 keer per week 38 heen en 38 terug, maar heb dat er wel voor over voor gewoon goed dressuurmatig les. Hier in de buurt zijn ook wel een hoop maneges, maar dat is inderdaad een beetje achter elkaar rijden en leuk als je misschien puur recreatief rijd en geen eigen paard hebt.

Ik rij bij : Ruitersport Centrum Sintels te Breda :))