Ilja000 schreef:Die 6,5 houdt in dat het helemaal niet slecht was. Niet fout. Ook niet spectaculair netjes. Waar wordt zo'n cijfer op gebaseerd? Op het ideaal plaatje! Laat je perfectie zien? Dan heb je een 9 oid op je protocol. Klopt het niet, of heeft het paard er last van gehad? Dan staat er een onvoldoende op je protocol. Zit het er tussen? Dan staat dat cijfer op je protocol.
Inderdaad, de jury's zijn samen druk bezig om alle ruiters 20 minuten lang te beoordelen. Wat gaat er goed, wat kan er beter? Zijn er incidenten of doet een ruiter iets consequent goed of fout? Dan in overleg cijfer en evt. kommentaar bespreken. En ook nog checken of e.e.a. juist op papier komt te staan (ruiters reden niet altijd in volgorde, wat weer extra werk geeft voor jury en schrijver).
Klopt het plaatje dat er van een ruiter bestaat na 20 minuten nog? Moet er nog wat bijgeschreven worden? En voor je het weet rijdt de volgende groep al in de baan!
Toch vind ik dat er ook zo'n groot verschil tussen regio en kwart finale zit, ik bedoel, je zit toch ongeveer hetzelfde? Ik had mijn handen de hele tijd rechtop, en als ik de jury van de regio had gehad, dan had ik volgens hen perfect gereden. Maar ja,
Ik vind het wel knap dat ze er vijf tegelijk kunnen, want dat lijkt mij maar niets.