Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:54

ik rij een L2 proef, dus KNHS

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:55

Dan kan ik daar niet over oordelen als FNRS jurylid zijnde....

KNHS jury kijkt daar misschien weer anders tegenaan.

Edit: zie nu pas je vorige edit. :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:57

maar ik word wel door een FNRS jury beoordeeld, het zijn onderlinge manegewedstrijden waar we aan mee doen, en ik wordt dus door dezelfde jury beoordeeld als een vriendin die in de F8 start.

edit: ik zie net je edit :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:59

Ok, maar een FNRS jury kijkt op een andere manier naar een combinatie dan een KNHS jury.
Dus je zou bij een KNHS jury misschien wel andere punten kunnen krijgen...

Maar kan je jou proef vergelijken met een F12/F13?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:08

Bellatrix schreef:
Maar kan je jou proef vergelijken met een F12/F13?

weet ik eigenlijk niet, ik heb nog een oud FNRS boek waar de proeven maar tot de F12 gingen, en ik denk dat we wel verder zijn dan dat niveau( de F12 van vroeger).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:17

Moet je ook achterwaarts?

En het is moeilijk beoordelen voor ons want wij hebben je niet zien rijden...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:22

we moeten achterwaarts, 10m wijken, van hand veranderen in galop en voor de hoefslag overgang draf, middenstap-draf-galop.

zou ik een keer een filmpje van een proef kunnen plaatsen? (al is het maar voor dat galop-gedeelte)
want ik wordt af en toe echt niet wijzer van de punten die ik krijg, de ene keer loopt m'n pony echt geweldig, halen we 170 punten (180 is wp) en de andere keer bokt hij en is hij erg tegen de hand, en dan halen we 190 punten... 8)7

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 05:29

Ja natuurlijk, post maar gewoon. :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:34

overmorgen 2 proefjes, mijn 2 'leskindjes' moeten 's ochtends rijden en blijven de hele dag zodat ze bij Noah en mij kunnen kijken, die willen vast wel filmen :)

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:15

bij mijn manege mogen er ook pension klanten meedoen aan de fnrs wedstrijden. ik had afgelopen seizoen een strijd met een pension ruiter en uiteindelijk had ze telkens net een punt meer als ik.
op een gegeven moment stonden we gelijk, maar keken ze voor de eindstand naar de laatste 10 punten, (de ruiter, zit, hulpen, etc). Zij had hoger gescoort. maar toen ik haar zag rijden, reed ze met sporen en dreef ze aan met haar hakken en zat ze wat naar voren.\

hoe kan het dat ze dan toch hoger scoort, en mag ze wel meerijden met de fnrs proeven?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:34

OneFellSwoop, ik mag meedoen aan de FNRS wedstrijden omdat ik ten eerste geen landelijke wedstrijden doe en ten tweede ik lid ben van de manege rijvereniging, ik denk dat het laatste ook voor de pensionruiter bij jou op stal geldt?
wij hebben wel altijd een aparte rubriek voor pensionruiters, omdat die gewoonweg meer tijd hebben om te kunnen oefenen en ikzelf dat ook niet eerlijk vind tegenover de mensen die maar 1x per week kunnen rijden.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:46

bij ons rijden er ook mensen met een eigen paard mee, alleen bij ons mag niemand losrijden, dus hun ook niet. En sporen mogen volgens mij sowieso niet.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:17

niet losrijden? lijkt me niet erg fijn voor de spieren van het paard...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:20

je mag gewoon sporen dragen voor zover ik weet,en hier rijden pensionklanten ook gewoon mee,zoals ik,en ik win eigenlijk nooit hoor :P

onefellswoop,blijkbaar had zij toch netter gescoord op die punten. maar ik ben nog geen jury,ik kan je daar geen oordeel over geven

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:51

Wat betreft pensionpaarden: dat is aan de manegehouder hoe daar mee om te gaan. Bij ons starten ze bijvoorbeeld gewoon tussen het 'gewone volk'. Soms winnen ze, soms ook niet.
Sporen is de FNRS geloof ik niet echt een heel grote voorstander van, zeker niet onder de F12, maar wat nodig is is nodig en dan nog is het altijd nog aan de manegehouder.
Er is een basisreglement opgesteld, waarmee iedere manegehouder eigenlijk wedstrijden kan organiseren die bij zijn/haar bedrijf past.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:09

ik rij ook met mijn verzorgpaard met FNRS wedstrijden mee op de manege naast ons, daar mag wel iedereen losrijden en daar rijd ik gewoon tussen, prijsuitreiking enzo gaat ook gewoon bij elkaar, maar is ook niet te doen want dan zou je per F proef ook nog apart moeten gaan doen :P Ik ben lid van die vereniging, en heb een FNRS paspoort, dus zou niet weten waarom je dan niet mee zou mogen doen?

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:59

ik doe f6b

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:14

Tammy_ schreef:
niet losrijden? lijkt me niet erg fijn voor de spieren van het paard...

Is ook niet, word ook veel over gezeurd, maar bij losrijden vinden ze dat de paarden een te zware dag hebben want bij ons zijn er per wedstrijd dag 70 tot 80 deelnemers en dat er weer een extra begeleiding bij de buitenbak moet zijn. Maar vanaf F11 worden proefjes wel erg lastig hoor zonder losrijden :P

1liefpaard1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:52

bij welk proefje van de F rijd je in M? ik heb er zelf nog maar een gedaan dat was F3 :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:07

F20 staat gelijk aan M1.

1liefpaard1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:09

oke en hoe lang duurt het dan tot je daar bent want ik rijd nu ong een half jaar op een manege. en ik wil graag naar het helicon in deurne en dan paardensport doen over 2 jaar :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:20

Nou, dat ligt geheel aan het aantal wedstrijden dat jou manege organiseert. En aan hoeveel promotiepunten je moet halen. Dat kan per manege verschillen namelijk. En dan is er nog de vraag of je elke keer je punt haalt. ;) Zeker in de hogere proeven wordt het erg moeilijk...je moet bij de hogere proeven wel een redelijk goed paard onder je hebben waarmee het klikt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:39

Ik zou ook niet zomaar willen stellen dat F20 gelijk staat aan M1. Dat is namelijk gewoon niet zo. In de F20 komen een aantal onderdelen / figuren voor die in de M ook zitten. Maar ik vind dat de manier van jureren te ver uit elkaar ligt om te kunnen zeggen dat het gelijk aan elkaar staat.

Als je op een manegepaard de F20 kan halen, ben je een hele knappe manegeruiter. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ook winstpuntwaardig in de M (of de L) kan meerijden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:52

In theorie dan. :+ Want zo wordt het wel gesteld.
En je mag met je F20 diploma wel M1 starten. Dat het qua jureren uit elkaar ligt ben ik wel met je eens. Maar de FNRS stelt dus dat je M1 mag starten met het behalen van het F20 diploma.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:57

Euh, dat klopt echt niet hoor. Na de F12 mag je L1 starten (wat ik persoonlijk niemand zou aanraden). Hoger mag je echt niet instromen. Ik weet niet of je F20 jury bent (denk het niet), maar de FNRS zegt ook echt niet dat je na de F20 gelijk aan de M1 bent. Misschien nog even je theorieboeken erop checken.