Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:12

Snoevie schreef:
ik vind het juist goed als een jury een 4 maar ook een 8 durft te geven.

wat ik zelf als ruiter altijd wel fijn vind,is dat,ook als een proef niet goed was,er misschien toch een positieve opmerking genoteerd kan worden,dat geeft iemand toch een goed gevoel,zelfs als je geen kind meer bent,zoals ik :P

haha, ik vind het niet erg om een lijst met 5'jes en 6 'jes te hebben, maar dan wil ik wél commentaar over hoe het beter kan ;)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:29

Tja, afhankelijk van de proef die je rijd, kun je er donder op zeggen dat je met verbeterde houding en zit, scherper op de letter rijden in ieder geval tot aan de F8 al een heel eind komt en van bijna elke zes een 7 kunt maken. Op het goede been lichtrijden doet ook erg veel goed :) Evenals correcte, rustige hulpen geven en het paard in zijn/haar waarde laten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 06:16

s1993 schreef:
Snoevie schreef:
ik vind het juist goed als een jury een 4 maar ook een 8 durft te geven.

wat ik zelf als ruiter altijd wel fijn vind,is dat,ook als een proef niet goed was,er misschien toch een positieve opmerking genoteerd kan worden,dat geeft iemand toch een goed gevoel,zelfs als je geen kind meer bent,zoals ik :P

haha, ik vind het niet erg om een lijst met 5'jes en 6 'jes te hebben, maar dan wil ik wél commentaar over hoe het beter kan ;)

ja natuurlijk,als die cijfers verdiend,is het zeker niet erg!

ik bedoel meer te zeggen dat ik het gewoon kan waarderen als men durft te straffen maar ook echt belonen als het goed gaat.

en wat ik al zei een positieve opmerking,is voor iedereen fijn om te lezen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 12:32

SimoneDV schreef:
ok, Vippie, jij was toch misschien jury?

Yup en je hebt PB :D

CRos95

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:44

Bedankt voor de antwoorden! Ik kreeg laatst een protocol terug met 255punten en ze zei dat ze streng gejureerd had, maar ik kon mijn ogen niet geloven _O- zulke hoge punten :)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:24

Dan reed je vast erg goed :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:50

mijn record is 247,maar dat was in den beginne toen ik de eerste keer startte in de F4,daarna nooit meer in de buurt geweest van zulke enorme punten

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:35

amanda2 schreef:
Dan reed je vast erg goed :)

Nou ik wilde dat ik dat kon zeggen...
Ik had een superleuk paardje (Shapo <3), alleen als die alleen in de bak loopt, gaat hij continu hinniken, en daarbij zet hij zijn lichaam helemaal op enzo, dus zelf vond het ik niet lekker rijden. Had ook rond de 210 punten verwacht ofzo...

Ik wist trouwens ook niet dat hij zou gaan hinniken xd, maar het was een goede oefening want de 25e heb ik wel echt wedstrijd :)

Het was trouwens F6a (ook niet erg hoog dus :P )

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:05

Nu had ik nog een vraagje :+ Zien jullie als de ruiter erg zenuwachtig is (waardoor het paard ook schrikachtiger is) en zo ja , zijn jullie dan wat soepeler met de punten ?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:25

Zou dat eerlijk zijn tegenover diegenen die minder zenuwachtig zijn? Iedereen is wel zenuwachtig.
Eigenlijk juist niet. Want het gaat ook om de invloed die jij op je paard hebt. Mooi voorbeeld: vorig jaar in de finale van de zitcompetitie: een amazone op een zenuwachtige pony. Dame trok zich er niets van aan, bleef lekker rijden, beloonde het diertje af en toe en je zag hem tot rust komen. Einde van de proef: een relaxte combinatie. Dat geeft punten!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:37

Ik ben dan vaak wel wat makkelijker in de dingen om de proef heen. Een zenuwachtige ruiter met een schrikkerig paard krijgt van mij nog wel een extra rondje om de bak te verkennen. Maar in de proef beoordeel ik gewoon wat ik zie.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:44

Hangt ook een beetje van het niveau af.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:48

Eens, maar hele nerveuze ruiters ben ik boven de F12 (zo ongeveer) niet tegengekomen. De meeste zijn dan toch al een tijdje aan het meedraaien, en dan zijn de ergste zenuwen er wel vanaf.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:58

Ik heb ze gezien... mensen die hun zenuwen los lieten op het paard, op de voorlezer, gingen schreeuwen, huilen, noem maar op. Ook boven de F12.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:58

Anoeska schreef:
Eens, maar hele nerveuze ruiters ben ik boven de F12 (zo ongeveer) niet tegengekomen. De meeste zijn dan toch al een tijdje aan het meedraaien, en dan zijn de ergste zenuwen er wel vanaf.

Ik rij F12 maar word juist steeds zenuwachtiger ervan :P , juist omdat je weet dat je strenger beoordeeld word en er meer van je verwacht word..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:29

Ik niet hoor, ik rij zelf F13 en ben helemaal niet zenuwachtig meer. :+ Ik rijd gewoon voor de lol en heb al 14 jaar wedstrijdervaring...vind het wel best. :')

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:15

@MissAmazone. Je wordt niet strenger beoordeelt, wel wordt er meer van je verwacht. Dat hoort natuurlijk bij het opleidingstraject.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:00

Ilja000 schreef:
@MissAmazone. Je wordt niet strenger beoordeelt, wel wordt er meer van je verwacht. Dat hoort natuurlijk bij het opleidingstraject.

Word je niet strenger beoordeeld? Dacht altijd dat hoe hoger je ging des te lager je punten worden bij fouten, bijv toen ik bij de F6 uit de galop viel te vroeg ik een 6 kreeg en nu bij de F12 een 4.. Of misschien ligt dat puur aan verschillende jury's? Ik doe al 18 jaar mee aan proefjes maar kan er gewoon niet aan wennen. Blijft stressen van wat ze ervan vinden. Vind het ook moeilijk juist voor die nageefelijkheid enzo, wij mogen niet losrijden en het blijven natuurlijk manege paarden.. We worden er wel op afgereken als paarden niet netjes aan de teugel lopen. Alleen daarom kan ik al zenuwachtig worden :P

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:51

Ja precies, er wordt mee van je verwacht ;)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:53

Om dan toch nog even wat te vragen in dit topic.

Wat verwachten jullie van:
''In Vrije stap de rijbaan verlaten''

Ik deed altijd lange teugel en dan na de eerste hoekletter (M of H) beloonde ik. Ik kreeg hier altijd een 6 voor maar ik dacht dat jullie altijd uitgingen vanaf een 7, wat deed ik dan verkeerd? :P

sanne1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:54

Hoe kan je de uiterlijk van je zelf en paard hoger krijgen???

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:02

@xVerax, waarom ga je bij de vrije stap uit van een 7??
@sanne1996, wat krijg je nu voor cijfer??

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:04

xVerax schreef:
Om dan toch nog even wat te vragen in dit topic.

Wat verwachten jullie van:
''In Vrije stap de rijbaan verlaten''

Ik deed altijd lange teugel en dan na de eerste hoekletter (M of H) beloonde ik. Ik kreeg hier altijd een 6 voor maar ik dacht dat jullie altijd uitgingen vanaf een 7, wat deed ik dan verkeerd? :P

Ja van dit punt wordt ik soms wel eens temmes hoor!!
De ene jury zegt meer teugel geven aan het paard.. en de andere geeft weer een 4 want die vind dat ik meer contact moet houden..

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:05

sanne1996 schreef:
Hoe kan je de uiterlijk van je zelf en paard hoger krijgen???

Ik heb nogal de indruk dat alle combinaties gewoon hetzelfde cijfer krijgen als alles in orde is. Dat iemand alleen een ander (lager cijfer) krijgt als er iets niet klopt in de verzorging (niet gevlochten, haarnetje ontbreekt..)

Klopt dit of zie ik dat dan weer verkeerd?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:10

Zeker voor de verzorging van het paard krijgt iedereen bij mij een7.

Ik weet namelijk niet of degene die er op zit het paard heeft overgenomen met een piesvlek, of dat iemand met een heel mooi dekje dat paard niet net heeft overgenomen van een ander.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Verzorging van de ruiter is bij mij ook bijna altijd een 7, tenzij iemand zwarte handschoentjes draagt oid.
:)