'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:15

YLoveSpooky schreef:
Babico3 schreef:
Ik word altijd zo moeeee van die mensen die altijd maar blijven zeggen van: 'Je rijdt als een manege-ruiter.' Of 'Dat is echt manege-stijl.' Of 'Manege paarden zijn stom/kunnen niet lopen.' En ga zooo maar doooor! Manege-ruiters kunnen OOOK mooi lopen, en manegeruiters kunnen OOOK mooi zitten. Mooier dan menig pension-ruiter/eigen-paard.
Zeg, ik rij op manege en ik heb ook een eigen paard hoor! :P

Moest hier even om lachen :+.

Mijn mening is dat manege-ruiters (ben er zelf ook 1) niet persé slechter kunnen rijden, maar het vooral van de lessen en degenen die lesgeven af hangt.

Snoevie

Re: 'Manegeruiters zijn sleeeecht!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 20:28

ik denk dat een heel groot deel de frequentie van de lessen betreft

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:52

Snoevie schreef:
ik denk dat een heel groot deel de frequentie van de lessen betreft

helemaal mee eens (:

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:22

Snoevie schreef:
wie doet er nu dan neerbuigend over manegepaarden?

xXEviIXx schreef:
bij ons is dat helemaal niet!
ik heb zelf ook geen eigenpaard en het word nooit gezegt xD
mijn vriendin van me verzorgpaardjes (de eigenaar) zei laatst op haar 1e keer op onze manege tegen een vriendin van de manege jeetje wat is dat een lelijke pony! dat is zeker een manege pony, maat het was de pony van die manege vriendin xD die heeft dus al vrienden gemaakt bij ons xD

Dat vind ik neerbuigend en zulke opmerkingen worden vaak gemaakt over manegepaarden.
(ja ik weet dat een vriendin dat zei)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:25

over elk ander paard ook :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 09:29

ok pastel dat is waar.
maar dat gebeurd helaas niet alleen over manege pony's hoor.

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:57

ik vind ze allebei even goed

EvaPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:30

manegeruiters vind ik niet slecht hoor , al kan ik er niet tegen als ze zeggen dat ze super goed zijn en er als een zoutzak opzitten met hun handen ergens bij hun heupen ofzo , ( oftewel als ze opscheppen maar dat kan iedereen doen natuurlijk !)
ik ben wel van mening dan ik meer leer met mn eigen pony waar ik 5x per week op rij (privéles) dan 1x groepsles in de week .

EvaPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:32

jade_love schreef:
Babico3 schreef:
Ik word altijd zo moeeee van die mensen die altijd maar blijven zeggen van: 'Je rijdt als een manege-ruiter.' Of 'Dat is echt manege-stijl.' Of 'Manege paarden zijn stom/kunnen niet lopen.' En ga zooo maar doooor! Manege-ruiters kunnen OOOK mooi lopen, en manegeruiters kunnen OOOK mooi zitten. Mooier dan menig pension-ruiter/eigen-paard.
Zeg, ik rij op manege en ik heb ook een eigen paard hoor! :P

Moest hier even om lachen :+.

Mijn mening is dat manege-ruiters (ben er zelf ook 1) niet persé slechter kunnen rijden, maar het vooral van de lessen en degenen die lesgeven af hangt.

indd. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:37

tuurlijk kunnen manege ruiters mooi lopen maar bij paardensport vind ik het belangrijk als het paard mooi kan lopen...

Sorry maar die fout irriteert me enorm :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:36

Snoevie schreef:
maarja kan je na een uurtje rijden echt ómgaan met een paard?de meeste paarden voor de manege worden geselecteerd ook op het feit dat er veel verschillende ruiters mee 'om moeten kunnen gaan',tenslotte rijden er wekelijks veel verschillende mensen mee

dan heb ik het niet over de zgn hete/wilde paarden waar de discussie eerder over ging.

Ik kan goed met paarden om gaan hoor, als ik even zo vrij mag zijn. En ik rijd 1 uurtje per week. Ik weet wat een paard nodig heeft, weet waar je allemaal op moet letten, bij het poetsen controleer ik op wondjes en dingetjes, weet het meteen als een paard niet lekker is, laat niet over me heen lopen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:01

ik bedoel het niet naar,en ik zeg ook helemaal niet dat een manege ruiter niet kan omgaan met paarden.
maar het is wel gewoon zo dat een manege paarden aankoopt die wel geschikt zijn voor het werk in de manege met een hoop verschillende mensen.
uiteraard zijn er uitzonderingen!

jij rijdt waarschijnlijk al aardig wat jaar en steekt ook je tijd erin om te leren over het welzijn van paarden.
dat vind ik hartstikke goed,ook al kan je maar een uurtje per week rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:51

Snoevie schreef:
ik bedoel het niet naar,en ik zeg ook helemaal niet dat een manege ruiter niet kan omgaan met paarden.
maar het is wel gewoon zo dat een manege paarden aankoopt die wel geschikt zijn voor het werk in de manege met een hoop verschillende mensen.
uiteraard zijn er uitzonderingen!

jij rijdt waarschijnlijk al aardig wat jaar en steekt ook je tijd erin om te leren over het welzijn van paarden.
dat vind ik hartstikke goed,ook al kan je maar een uurtje per week rijden.

Inderdaad. :) En alle manegeruiters die ik goed ken doen hetzelfde..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:55

ik ken genoeg manegeruiters als jij,maar nog veel meer die het niet zo doen.

ik zeg ook niet dat nou alle paardeneigenaren zo geweldig met hun paard omgaan,integendeel.
maar die hoeven niet maar 1 uurtje per week te rijden,die moeten er veel meer tijd insteken.
een manegeruiter hoeft dat niet(al doen velen het wel,wat me ook niet gek lijkt hoor,want als het goed is,zijn de paarden toch ook je hobby)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:59

Nou ja, daar kan ik niet echt meepraten. Qua omgang heb ik namelijk wel wat meer ervaring dan een manegeruiter (2 eigen shetters die de nogal wat opvoeding misten := ) :) .Qua rijden niet echt veel meer, wel ietsje. Toch vind ik dat veel manegeruiters ook prima met veel paarden om kunnen gaan. Juist omdát ze met zoveel pony's/paarden om moeten gaan, worden ze wat 'veelzijdiger'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:02

wederom, het is niet omdat je een eigen paard hebt dat je niet meer met verschillende paarden om gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:03

Ik vind het echt heel ernstig hoe sommige ruiters uberhaupt met hun eigen paard of het paard van een ander omgaan. Maar das weer een heel andere discussie.

Eigenlijk zijn we volgens mij al klaar met deze discussie. Want de uitkomst is en blijft dat er overal rotte appels tussen zitten, dat er overal goede ruiters zijn, dat er overal slechte ruiters zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:06

pharagirlke schreef:
wederom, het is niet omdat je een eigen paard hebt dat je niet meer met verschillende paarden om gaat...

Dat bedoel ik niet....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:08

Bizzybijtje schreef:
Nou ja, daar kan ik niet echt meepraten. Qua omgang heb ik namelijk wel wat meer ervaring dan een manegeruiter (2 eigen shetters die de nogal wat opvoeding misten := ) :) .Qua rijden niet echt veel meer, wel ietsje. Toch vind ik dat veel manegeruiters ook prima met veel paarden om kunnen gaan. Juist omdát ze met zoveel pony's/paarden om moeten gaan, worden ze wat 'veelzijdiger'.

Ik ben geen manege ruiter en ga ook met veel paarden om. Dus dat maakt je als manegeruiter echt niet veelzijdiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:09

pharagirlke schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik ben geen manege ruiter en ga ook met veel paarden om. Dus dat maakt je als manegeruiter echt niet veelzijdiger.

Mijn fout. Sorry hoor...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:30

nogmaals.
veel manegepaarden worden toch ook aangekocht op hun eigenschappen,en een van de belangrijkste is dat er veel ruiters mee om moeten kunnen gaan.
kijk uitzonderingen hou je hoor,zoals mensen die eerder vertelden over de hete/wilde paarden op hun manege,maar het gemiddelde manegepaard moet om kunnen gaan met veel mensen.
daarom zijn manegepaarden ook zulke geweldige dieren.

en ik ben er blij om dat ze er zijn.
ik heb zo'n 13 jaar op verschillende maneges gereden,en heb er ook best wel veel geleerd,maar ook omdat ik zelf graag wilde leren

en nu heb ik al ruim 2 jaar mijn eigen pony. daar leer je ook weer veel andere dingen van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:34

Snoevie schreef:
nogmaals.
veel manegepaarden worden toch ook aangekocht op hun eigenschappen,en een van de belangrijkste is dat er veel ruiters mee om moeten kunnen gaan.
kijk uitzonderingen hou je hoor,zoals mensen die eerder vertelden over de hete/wilde paarden op hun manege,maar het gemiddelde manegepaard moet om kunnen gaan met veel mensen.
daarom zijn manegepaarden ook zulke geweldige dieren.

en ik ben er blij om dat ze er zijn.
ik heb zo'n 13 jaar op verschillende maneges gereden,en heb er ook best wel veel geleerd,maar ook omdat ik zelf graag wilde leren

Dat is het hem ook. Als je wíl leren leer je ook. Dan kun je ook als manegeruiter heel veel leren en een goede ruiter worden. Als je wíl haal je overal wel kennis uit. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:46

dat is waar.
ik denk dat de meesten ook heus niet willen zeggen dat een manegeruiter niets kan leren.
als het je niks intresseert,leer je niks,of je nu manegeruiter of eigen paard ruiter(wat een woord)bent.
punt is alleen,dat de meeste mensen met een eigen paard meer uren doorbrengen vooral in het zadel,maar vaak ernaast ook,wat dat betreft heb je als paarden eigenaar toch een voorsprong.

je hebt overal uitzonderingen natuurlijk,maar je praat meestal toch over dingen in het algemeen.

hier op de manege komt binnenkort een cursus paarden welzijn,ik ben benieuwd wie er allemaal op afkomen.
zelf wil ik hem wel gaan volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:19

Ja daar heb je ook gelijk in. :j

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 09:40

Juul: nou even puur uit nieuwsgierigheid, Ik kan me namelijk bij jou altijd herinneren dat je echt een hele leuke wat oudere pony had, sheila. Heb je die niet meer?