Poelenburgh Instructieweek 03 t/m 09 Augustus!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLisaa

Re: Poelenburgh Instructieweek 03 t/m 09 Augustus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:51

En hoeveel/wat voor niveau's heb je dan? En hoe delen ze die in, moet je eerst proefrijden ofzo?

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:56

de 1e avond gaa je een keer rijden en dan kijken ze hoe goed je akn rijden en derest van de dagen wordt je ingekedeeld bij de mensen van jouw niveau Knipoog

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:58

maar je mag ook aangeven of je op paarden wilt of pony's of dat je alleen dressuur wilt of oook springen en ga z\o maar door Tong uitsteken

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:59

natas_joy schreef:
de 1e avond gaa je een keer rijden en dan kijken ze hoe goed je akn rijden en derest van de dagen wordt je ingekedeeld bij de mensen van jouw niveau Knipoog

Oke Lachen, en hoeveel verschillende niveau's zijn er dan? beginners, half gevorderd en gevorderd ofzo?

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:00

natas_joy schreef:
maar je mag ook aangeven of je op paarden wilt of pony's of dat je alleen dressuur wilt of oook springen en ga z\o maar door Tong uitsteken

Rij je dan niet 1 x per dag springen en 1 x per dag dressuur?

(sorry, dat ik zoveel vraag hoor Knipoog
ik ben nogal nieuwschierig Tong uitsteken )

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:06

In principe is het wel beginners, halfgevorderd en gevorder of vergevorderd. De laatste dagen(of dag) rij je in groepjes van 3 personen. Dat was tenminste 2 jaar geleden zo.

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:08

Je rijd volgens mij 1x dressuur en 1x dressuur, springen of buitenrit naar keuze.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:13

oke Haha! , als je op je eigen manege in de gevorderd rijdt, denk je dan dat je bij de instructieweek ook in de gevorderd kom?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:25

ponydreamer schreef:
natas_joy schreef:

Rij je dan niet 1 x per dag springen en 1 x per dag dressuur?

(sorry, dat ik zoveel vraag hoor Knipoog
ik ben nogal nieuwschierig Tong uitsteken )

nee, dat zou een ramp zijn. Met mijn drie jarige, pas net zadel makke pony 1 keer per dag springen Bloos!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:26

ponydreamer schreef:
oke Haha! , als je op je eigen manege in de gevorderd rijdt, denk je dan dat je bij de instructieweek ook in de gevorderd kom?

ligt eraan of jouw manege goed is ROFL
ik ken er zat maneges waar iedereen echt bagger rijdt die in de 'gevorderde' les rijdt. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 15-02-08 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:28

CheRel schreef:
In principe is het wel beginners, halfgevorderd en gevorder of vergevorderd. De laatste dagen(of dag) rij je in groepjes van 3 personen. Dat was tenminste 2 jaar geleden zo.

één reden dus al waarom ik hoop dat we een kleine groep hebben; dan mag je vaak kiezen:
één uur groepsles (3 á 5 personen van jouw niveau) of een halfuur privé les.. (dressuur/spring)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:29

ponydreamer schreef:

dat beslist de leiding dus..
vorig jaar zat er ook een stel in mijn week dat dacht dat ze geweldig konden rijden..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:30

natas_joy schreef:

ligt eraan hoe groot je bent, er waren er vorig jaar een hoop die op stippie wouden bijvoobeeld, maar die waren gewoon veelste groot.
Ik mocht er wel op Pling Ik was nog maar een kleine muppet toen Tong uitsteken

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:32

Jaimyliefje schreef:
CheRel schreef:

één reden dus al waarom ik hoop dat we een kleine groep hebben; dan mag je vaak kiezen:
één uur groepsles (3 á 5 personen van jouw niveau) of een halfuur privé les.. (dressuur/spring)

Dan hoop ik vanaf nu ook dat het een kleine groep is. Een privéles zou wel erg lekker zijn! Had ik nog niet eerder over gehoord. Ookal zal je in een groepsles met 3 á 5 personen ook wel veel aandacht krijgen Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:34

punt is; als je een instructeur of instructrice bent is het toch vaak zo dat je onbewust één persoon het meeste aandahct geeft. Eigenlijk ook wel een beetje logisch, het is moeilijk je op meerdere dingen te concentreren en instructeurs/trices zijn ook maar mensen Tong uitsteken

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:36

Het zijn inderdaad ook maar mensen. Haha! Vaak vind ik het zelfs wel lekker als er even niet op je gelet wordt in een les. Kan je even zelf knoeien en daarna weer op weg geholpen worden! Ik krijg ook altijd onbewust de zenuwen als iemand me constant op mn vingers zit te kijken.Haha!

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:36

Jaimyliefje schreef:
CheRel schreef:

Oke, leuk! Haha!
Hoe groot is stippie dan? Tong uitsteken

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:45

klein Tong uitsteken
ze delen jou gewoon in he, dus je kunt niet zelf kiezen. evt misschien een voorkeur aangeven na een paar dagen.
Je ziet wel hoe het loopt Knipoog
niet teveel vragen, gewoon afwachten Knipoog

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:47

als je anageef dat je niet wil springen hoeft het niet hoor Knipoog
en met springen heb je ook hoog en laag Knipoog ik sprong ook met mijn pony mee met de paarden om dat ik hoog wilde Lachen

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:48

Ja, ik heb er echt zin in! Lachen
Geeft Sandra er nog les, zij gaf eerst les bij mij op de manege; manege de eenhoorn. Ik heb een tijdje les van haar gehad..

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:49

neeh bij de instructie week heb je meestal caroline en angeline Knipoog maare met de instructie week rijd je met 7 a 8 mensen maar je krijgt egt enorm goede les zo als ik nu rijd heb ik toch allemaal wel het meest daar geleerd Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:52

natas_joy schreef:
als je anageef dat je niet wil springen hoeft het niet hoor Knipoog
en met springen heb je ook hoog en laag Knipoog ik sprong ook met mijn pony mee met de paarden om dat ik hoog wilde Lachen

weet ik, ik kom héél vaak op poelenburgh Haha!
als sinds ik me kan herinneren, de eerste vakantie die ik had die ik me nog kan herinneren toen ontdekten we poelenburgh en daarna zijn we er vaker een dagje een heengeweest, mijn zussen gingen diezelfde zomer nog daar op ponykamp en toen is onze poelenburgh traditie een beetje ontstaan.
Tegen de tijd dat ik een half jaar reed (rond een leeftijd van 9 jaar denk ik) toen ben ik daar voor het eerst op kamp geweest. Toen woonde ik nog in italië, ik ik heb daar (uiterst toevallig) ook nog een meisje ontmoet die ook in italië woonde én op dezelfde dag jarig was als ik.
Over toeval gesproken Bloos!
daarna is poelenburgh voor mij al helemaal speciaal geworden natuurlijk!

Ik heb er veel aparte dingen meegemaakt, onder andere het kamp met dionne.
We hadden gewoon een privé kamp! het hele kamp voor ons twee! en ipv een bonte avond hadden we een uitje naar de bioscoop!! Bloos!

Vorige zomer ben ik er voor het eerst op instructieweek geweest, en dat is 10x zo leuk als ponykamp Haha! voor mijn niveau/leeftijd althans..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:54

denken jullie dat ik met een paard van rond de 1,60 m. van 3,5 jaar (bijna 4 al trouwens! Bloos! Haha! Tong uitsteken ) die afgelopen jaar/dit jaar zadelmak is gemaakt en in is gereden een springles kan nemen?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:57

ben er twee weekjes geleden trouwens nog voor de lol een dagje naartoe geweest met de trein en heb toen ook op everest gereden Haha!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:59

jah kan wel hoor dan kan je denk ik het beste beginnen met laag Knipoog dat doen meerdere met jonge paarden Knipoog