Carrousel rijdende bokkers!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Re: Carrousel rijdende bokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 03:47

Wij gaan in November weer beginnen. Wie er mee mogen doen is nog niet bekend, maar de instructrice zei tegen me dat ze mij en iemand anders al helemaal zag zitten, dus grote kans dat ik dit jaar mee doe! Go jij! Go jij!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 00:51

Ik heb in een ver verleden ook aan caroussel gedaan, maar had toen geen eigen paard, dus deed mee met manege caroussel en onderlinge wedstrijden, m.a.w: op manegeeigen paarden te moeten starten. Ik had serieuze problemen om me aan te passen aan de paarden op andere maneges, en ben zelf absoluut geen westernruiter. Caroussel vind ik erg leuk, maar niet het feit dat je op vreemde paarden moet, en helemaal niet dat je in competitief verband moet starten. Dat is de reden dat ik er uiteindelijk mee ben gestopt....

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:32

Nou dat vind k dan raar van jouw manege Tong uitsteken Wij hebben allemaal ons vaste carrouselpaard (ja gewoon n manegepaard) en die gaan alle 12 mee naar t NK dus nooit op andere paarden rijden! En wat heeft carrousel met western te maken!? dat snap k niet zo goed mja..Verder kan je gewoon aan onderlinge wedstrijden mee doen op andere maneges en dan ook je eigen manegepaarden meenemen. Beetje gek verhaal dus! Tong uitsteken

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:51

Wij hebben gisteren weer geoefend en het ging eigenlijk heel goed, we doen elke les weer nieuwe en moeilijkere figuren Haha! Ben echt benieuwd wat we er van gaan bakken dit jaar, voor het eerst in de A-poule ! Tong uitsteken
Bij ons zit iedereen meestal op dezelfde pony, (ikzelf gewoon op mijn eigen pony Lachen ) heel soms wisselt er eens wat, omdat er dan een pony weggaat maar meestal niet.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:02

Ben net terug van de manege. Vandaag hebben we nog gereden met alle mensen die in de groep wilden, dus we waren met zn 17en. 1 iemand moest achteraan, maar onze commandant wilde dat het iemand was die al eerder had gecarrouseld. Ik ben achteraan gegaan. Voor mij reed een paard dat niet super is met andere paarden, maar de afgelopen lessen ging het eigenlijk best goed. Na een paar rondjes galop begon dat paard ineens uit te halen naar het paard naast hem. Ik heb daarna gewisseld met dat meisje en ben achteraan gaan rijden met dat paard. We weten nu wel dat het de laatste keer is in de carrousel voor dit paard. Volgende week gaan we echt beginnen met de proef.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:06

Hihi onze proef is al af! Haha! Ook pas net hoor, maar hij is er wel ! Best leuk geworden, hopelijk nou ook nog leuke muziek..Lachen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:11

Ik doe wel wat aan carrousel, maar niet zo officieel met wedstrijden.

punt is dat er in mijn les niet zo veel ruiters zijn die mee doen, dus nu doe ik lekker pas de deux met een vriendin van me.
Maar eens een keer in een echt 16tal of meer meerijden is nog steeds een droom van me.....
hier trouwens een link van een carrouselletje... we hadden echt te weining geoefend, maarja we hadden lol. Wel jammer dat ze de 2 minst gevorderde ruiters voorop hebben gezet zucht.
ik rij achteraan, naast me pas de deux maatje, zij rijd de haf, ik de fjord.
http://nl.youtube.com/watch?v=oZfFGNWCVfU

ow en de parade hihi, op het eind van de dag, ik rij achteraan op de fjord....

http://nl.youtube.com/watch?v=GcyLVmWy- ... er&search=

zijn er trouwens nog meer mensen met carrousel of pas de deux filmpjes?
want die staan er zo weinig op youtube...
alleen van die amerikanen die van hun paard vallen, of rodeo spelen (arme paarden)

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 09:47

Wij hebben binnenkort op stal een pas de deux wedstrijd(onderling) daar zullen vast wel een aantal leuke filmpjes uit komen! Tong uitsteken

Soraydaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:42

wel eens gedaan met de hele groepbij een competitie

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 22:25

WillemYntJee schreef:
Hihi onze proef is al af! Haha! Ook pas net hoor, maar hij is er wel ! Best leuk geworden, hopelijk nou ook nog leuke muziek..Lachen

Dat is al snel!!
Wij zijn eerst nu nog nieuwe figuren aan t bedenken, oefenen aanpassen!!
Pas rond dec is de proef meestal af!!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:29

Ships, nu ik zo die foto's zie besef ik dat ik het toch wel erg mis. Heb het jarenlang erg graag gedaan.
Helaas heb ik nu alleen nog hengsten en die zijn nergens welkom...snif! Huilen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:22

Ja we hebben m gister ook nog iets aangepast hoor , maar in principe is ie af Lachen
@Pensionnetje, kan je niet gewoon op een manegepaard meerijden dan? Dr heeft bij ons 1 x een hengst meegelopen en die is toen op een ruin gesprongen dus dat doen we maar niet meer Tong uitsteken

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 17:44

Pensionnetje schreef:
Ships, nu ik zo die foto's zie besef ik dat ik het toch wel erg mis. Heb het jarenlang erg graag gedaan.
Helaas heb ik nu alleen nog hengsten en die zijn nergens welkom...snif! Huilen

jaa dat is wel erg jammer maar wat hiervoor ook al gezegt is een manegepaard is ook nog een optie al zou ik zelf liever ook niet op een manegepaard gaan als ik weet dat mijn paard thuis staat Tong uitsteken

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:38

Ik juist wel, als k kijk hoe onze paarden soms reageren op elkaar zou ik echt niet willen dat mijn eigen paard daar tussen liep! Vooral met galop met vieren willen ze nog wel is een klap uitdelen (vooral naar de pony's die nu tijdelijk meelopen, gelukkig trapt mijn pony terug maar toch is t niet fijn). Meisje bij ons uit de groep heeft een manegepaard gekocht wat eerst ook in de carrousel liep, maar sinds dat zij m heeft niet meer ! Lachen

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:48

Mogen grooms zich ook melden? Bloos

Helaas na vorig seizoen moeten stoppen met carrousel omdat m'n paard het niet trekt, dus ben ik nu een van de grooms van het team. Ben ik er toch nog een beetje bij Haha!
De Delft Sr Connections, Volwassenengroep uit Assendelft.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:54

ow leuk ilsuuuh!
Moet je ze zeker op youtube zetten hoor Haha!
Krijg je van mij direct 5 sterren Knipoog

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:04

@ sparretje

hoezo red je paardje het niet?
wel jammer zeg, hebben opzich wel een leuke groep dit jaar Lachen
( zit nu voor het eerst in de volwassengroep, vorig jaar nog bij de kids)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 23:05

Wat k niet zo goed snap is dat veel mensen hier zeggen dat hun eigen paard t niet redt oid, Waarom ga je dan niet gewoon op een manege paard!? zo gek is dat toch niet? Dr zijn zat mensen bij ons die een eigen paard hebben maar die gewoon op een manegepaard meerijden, volgens mij is er zelfs een regel dat je maar max. een x aantal eigen paarden mee mag laten rijden.?

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 00:51

Ze loopt sinds mei af en aan niet goed, we zijn er nog niet achter wat het is. In Juli en Augustus liep ze beter als ooit, maar daarna kwam ze kreupel het land af. Ze heeft dagen dat ze super loopt, maar dan ineens loopt ze niet rad. De kliniek komt in zicht.......

Ik rijd niet op een manege paard omdat ik ten eerste daar geen eigen paard voor heb, en ten tweede ik anders op maandag (de dag dat de groep traint) m'n eigen paardje niet eens zou kunnen doen. Dat gaat me net even te ver.

Maar groomen is ook hardstikke leuk hoor!

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:50

WillemYntJee schreef:
Wat k niet zo goed snap is dat veel mensen hier zeggen dat hun eigen paard t niet redt oid, Waarom ga je dan niet gewoon op een manege paard!? zo gek is dat toch niet? Dr zijn zat mensen bij ons die een eigen paard hebben maar die gewoon op een manegepaard meerijden, volgens mij is er zelfs een regel dat je maar max. een x aantal eigen paarden mee mag laten rijden.?

Volgens mij bestaat er geen regel daarvoor, ze controleren namelijk nooit welke pony's eigen zijn en welke van de manege. Wij reden vorig jaar de kampioenschappen, met 8 manege- en 8 eigen pony's. De eerste jaren reden we met 12 en alleen manegepony's.
Ik rij zelf op onze eigen pony en mijn zussen rijden gewoon op een manege-pony.
Ik vind het trouwens ook niet zo vreemd om op een manegepaard/pony te gaan, maar als je daardoor geen tijd hebt voor je eigen paard is het natuurlijk anders Knipoog

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 19:24

Idd Jimboo ben t met je eens!! Tong uitsteken

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:20

hoi wij zijn net met een carrouselgroep begonnen en we vinden het erg leuk. HEt streven is natuurlijk mee te doen met die nederlandse kampioenschappen maar kan iemand me misschien vertelen hoe goed je nou eigenlijk moet zijn om niet voor l*l te staan? En hoe ingewikkeld je figuren moeten? Vooral die galop....

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:25

het maakt niet uit hoe ingewikkeld je figuren zijn ( als ze ingewikkeld zijn, krijg je natuurlijk wel hogere cijfers, dan bij makkelijke figuren), zolang je de figuren maar goed rijdt ( en vooral goed gericht zijn met elkaar Knipoog )

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:27

Ik rij ook mee manege charlois vorig jaar 2e in de B poul dus volgend jaar A poule..
Heb er weer zin in Haha!

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:47

hahah goed richten is nu nog een probleem of het figuur nu makkelijk of moeilijk is:) Maar we blijven oefenen. Maarw at ik nu eigenlijk bedoel is wat vinden jullie nou makkelijke figuren en moeilijke. Een eerste liniechangement bijvoorbeeld lijkt makkelijk maar vind ik in de praktijk nog best lastig!