Ruiterrijbewijs!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Re: Ruiterrijbewijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 12:22

Haaj, Ik weet genoeg en ik vidn zelf dat ik er geen 1 nodig hebt, want het is alleen handig als je een eigen paard hebt die ik dus neit heb. Want ik heb nu een bijrijdpaard en ik rijd daar alleen mee in de bak, want op de weg kan neit want ze is heel erg bang voor tractoren. Ik vidn zelf persoonlijk dat je alleen en ruiterrijbewijs nodig hebt als je in je uppiej naar buiten gaat emt paardrijden en als je een eigen paard hebt, want kunnen ze meteen zien op welk niveau enzo je rijd. Een diploma is denk ook wle handig:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:47

Huertecilla schreef:
runningkawa schreef:
Ik bedoel als ik nu met mijn fiets een duek in jou auto fiets, zonder verzekering...zul je heel blij van worden Lachen

???

Maakt mij niet uit of jij de kosten bij jouw verzekering wil claimen. Jíj betaalt mijn schade, al moet jij jouw paard daarvoor verkopen. Zó is dat bij normale mensen geregeld.
Het in joúw belang of jij wel of niet iets regelt om de financiële gevolgen af te schuiven.

HC

En hoe ga je dat doen als ik jou kindje invalide fiets met mijn mountainbike scheurend door het bos?
En ik in een huurhuisje zit en een uitkering ontvang en al flink wat schuld heb.

Denk dat jij toch erg blij bent dat ik gewoon verzekerd zou zijn..want van een kale kip valt niet te plukken

Dus ja, elk normaal mens heeft daarvoor een evrzekering, omdat je dat een ander niet aan wilt doen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:56

Idd. en een WA verzekering kost echt niet veel hoor,helemaal niet als je ziet wat een leed je ermee kan voorkomen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:19

Wij hebben in Soest al jaren zo'n plastic ding voor aan je hoofstel. Doe het bij mij aan het zadel met zo'n musketonnetje. Heb ene keer western en dan weer dressuurzadel dus dan kan ik afwisselen. Die van ons is knalgeel en een heel groot nummer erop.
Ach ik kan me er niet druk over maken. Het is wel 70 euro per jaar maar je mag dan wel alle ruiterpaden op hier, het is zo mooi rijden. Met 1 boete zit je al bijna op het geld voor 1 heel jaar een penning hebben. Mijn Ruiterbewijs heb ik al gehaald toen ik 10 was ofzo, weet niet eens meer.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:53

Ik wil hem wel gaan halen. Dit omdat ik op een manege rijdt waar je niet zonder begeleiding naar buiten mag. Een eigen/verzorg paard zit er voorlopig niet in denk ik, en ik zou het wel leuk vinden om met wat manege paarden en wat vrienden zo naar het duin te mogen Lachen. Verder heb ik er nog niet veel verstrand van, ben nog op zoek naar meer info. Maar denk dat er gerust wel mee redenen zijn om je ruiterijbewijs te halen Lachen.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:30

ik ga e zaterdag weer opgeven voor het ruiterbewijs, heb er zin in:D

Meer zin in het oefenen, springlessen, praktijk,theorielessen. Heerlijk!
Leuke groep dit jaar dus word nog wat!
Het is natuurlijk altijd handig een ruiterbewijs

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 08:49

Ik heb me ook net opgegeven voor het ruiterbewijs.
Ik ga hem doen omdat het vast ooit wel verplicht wordt hier en ik dan lekker zonder risico naar buiten kan.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:20

Hallo,

Ik ben nu zelf bezig met mijn ruiterbewijs maar ik heb van de zomer heel veel buitenritte gemaakt zonder dat ik me ruiterbewijs had. Je moet wel genoeg ervaring er voor hebben.
Je moet gewoon maar even op google gaan zoeken bij maneges die van die dagen organiseren. En meestal kan je daar dan gewoon een paard lenen.

Groetjes .. !!

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:09

Ik heb m'n ruiterbewijs gehaald op een manegepony. Moet zeggen, ben blij dat ik er vanaf ben & dat ik hem heb gehaald (op het randje) Pling

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:30

Ik hem 'm gehaald omdat het verplicht is in de waterleidingduinen en ik daar graag wil buitenrijden. Als 'ie niet verplicht is in het gebied waar je wil rijden zou ik de toegevoegde waarde echt niet weten..

Qua praktijk waren ze iets strenger dan ik had verwacht, iemand die ik helemaal niet zo beroerd vond rijden is gezakt, maar de theorie was echt bedroevend.. tijdens het examen vroeg iemand wat koliek was, en is nog geslaagd ook!

Jetjuh heeft de cliche trouwens omgedraaid.. die heeft haar examen op een draak gehaald en rijdt normaal buiten op een brave pony Knipoog (haar huurpaard ging er vandoor tijdens de galop en deed dat daarna nog een keer bij de staleigenaar terwijl de teugel brak)

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:37

Ik ben er nu mee bezig op mijn bijrijdpaard.
Je bent inderdaad dubbelverzekerd.

Je moet op pad gaan met 2 of 3 mensen, je route mogen niet alleen heides beschrikken en in de wei 4 personen geloof ik.

Ariane120

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:45

Naar mijn weten hebben wij hier in Drenthe geen ruiterbewijs nodig,.. heb er daarom ook geen...
Moet eerlijk zeggen er is mij ook nog nooit naar gevraagd! jullie wel?

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:48

Bij mij is er ook nog nooit naar mijn ruiterbewijs gevraagd.

Wel zou ik hem een keer willen halen Lachen

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:31

Sammiej schreef:
Je moet op pad gaan met 2 of 3 mensen, je route mogen niet alleen heides beschrikken en in de wei 4 personen geloof ik.

Wat bedoel je met deze zin? Ik kan er geen chocola van maken Knipoog

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:16

ik heb er geen, wat moet je daar eigenlijk voor kunnen? Lachen En je moet toch ook theorie enzo leren? Knipoog

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:36

Algemeen verplichten lijkt me erg lastig worden.
Want heb je dan ook een ruiterbewijs nodig als je naast je paard loopt? Dat word wel een struikelblok. Want waarop dan als je op het paard zit, maar niet als je naast het paard zit.

Denk niet dat het verplicht wordt op de openbare weg zolang ik leef.

Ik heb het trouwens wel, stelde geen fluit voor. Vond het toen wel leuk

deb_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:59

het is echt een gemakkelijk brevet om te hale
je moe springe 50-60 cm en een dresssuurproefje rijde
je moet geen eige paard_pony hebbe hoor
er is ook theoretisch gedeelte maar das ook gemakkelijk
gaat over de verkeersregels me je paard Cool

Knipoog veel succes me het hale van je brevet

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:02

Ik begin zondag met de eerste lessen Haha!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:07

Kan je ook normaal Nederlands typen? Algemeen Beschaafd Nederlands noemen ze dat Knipoog !!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:08

Carriejjjj schreef:
Kan je ook normaal Nederlands typen? Algemeen Beschaafd Nederlands noemen ze dat Knipoog !!

Heb je het over mij? Verward

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:06

er zijn maar weinig gebieden in Nederland waar het ruiterbewijs verplicht is. Ik heb mijn ruiterbewijs inmiddels al een jaar of 17 en behalve op de locatie waar ik mijn koetsiersbewijs behaald heb heb ik dit bewijs nooit nodig gehad. Ook niet op de diverse vaqkantielocaties waar ik met mijn paard geweest ben.
Moet wel zeggen ik heb een eigen paard. Ik kan mij voorstellen als je een paard ergens zou huren dat hiernaar gevraagd kan worden.