Manege's op Texel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

Re: Manege's op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:45

je hebt ook schrikken en schrikken.
Een schrikmoment waarop ie een klein stukje aangaloppert óf schrikken en er van tussen knallen, waardoor je in 0,02 seconden aan de andere kant van het bos bent.
Ik denk dat je hier niet teveel aandacht aan moet schenken. Lachen

Demona -> komen we toch dezelfde problemen tegen op beide manege's. Haha!

Demona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:49

Ow je was degene bij wie het paard schrok, ik dacht degene die 'm ontspannen had lopen. Sorry verkeerd begrepen Tong uitsteken

Nee tuurlijk kan ie niet schrikken, manege paarden schrikken noooooit Clown Dan is het idd een beetje een hele vreemde reactie maarja.

@Fielychi: Toch weer een hele opluchting Tong uitsteken

love_plien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:57

Demona schreef:
met name de belasting van de jonge pony's maar daar zijn Pauline en ik eht wel over eens geloof ik Knipoog

Ja zeker!! Daarmee worden GROVE fouten gemaakt op heeeeel veeeel manege's alleen maar uit commercieel belang. Maar helaas, niks aan te doen! Alleen maar in je hoofd houden dat als je zelf een manege hebt, dat je het dan anders MOET doen.
Maarre, sorry nog voor alle comotie rond mijn eerste berichtje. Was niet de bedoeling dat het zo overkwam.
Wens natuurlijk iedereen het beste met zijn paardjes!

-xxx- pauline

Sanne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:26

Ik ontdekte dit topic eigenlijk vandaag pas. Zit ook nog niet zo lang op bokt Bloos , ondanks het feit dat dit topic al lang niet meer echt actief is, wil ik hier nog wel even op reageren.
Ik heb vandaag alle berichten gelezen...

Ik vind het echt heel kinderachtig hoe iedereen hier beide maneges afkraakt en bekritiseerd zonder dat ze bij een manege hebben gereden. Ik kom al jaren op texel en rij ook op een van de maneges (welke manege doet er naar mijn idee niet toe) en heb jarenlang als klein meisje daar rond gelopen en super veel ervaring daar op gedaan. Natuurlijk heb ik ook mijn voorkeur, dat heeft iedereen en dat is ook normaal, maar het is kinderachtig en laf om dan maar negatieve verhalen te gaan vertellen. Ik kan met zekerheid zeggen dat ze op beide maneges met veel liefde de paarden zo goed mogelijk behandelen! En een blubber weilandje kan bij de beste voorkomen als het weer zo tegenzit.. Ach gut

Natuurlijk is er veel verschil tussen elzenhof en kikkert, dat is voor iedereen duidelijk. VOornamelijk haflingers tegenover 'grote paarden'. het is maar net waar je van houdt...

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:18

Manege kikkert. Daar is het zo geweldig (vind ik ) ik ga er elk jaar heen, lieve paarden grote en kleine, tis daar gewoon super Haha!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:23

Ellebel schreef:
We gaan ieder jaar met een stel van de manege naar Texel en gaan dan bij Kikkert rijden. Nog nooit slechte ervaringen gehad en de strandrit is echt even heerlijk uitwaaien.

Citaat:
ALS je bij manege de kikkert gaat rijden ;; Ga dan niet op zo'n lichte haflinger... dier krijg je niet vooruit...!!

Hier moet ik toch even iets rechtzetten Tong uitsteken Die haflinger (is volgens mij trouwens geen zuivere haf) heet Emandia en komt bij ons van stal. Ik heb er ooit een springwedstrijd mee gewonnen omdat ik de snelste tijd had Haha! Ze kan het heus wel hoor, ze doet alleen net of ze achterlijk is Koe

Ja Emandia gaat echt wel hoor, ze word trouwens ook voor voltige gebruikt Haha!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:25

Hey ik vroeg me af, waar is nieuw Bornrif gebleven??

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:19

Ellebel schreef:
ALS je bij manege de kikkert gaat rijden ;; Ga dan niet op zo'n lichte haflinger... dier krijg je niet vooruit...!!

Ja Emandia gaat echt wel hoor, ze word trouwens ook voor voltige gebruikt Haha![/quote]

Het kan echt wel hoor Lachen
ik heb vorig jaar 2 strandritten op der gemaakt Lovers
meteen verliefd Lovers
Maar Emandia kan wel hard.
ik heb aardig hard gegaan met der.
De begeider zei.
zoo je heb het goed bijgehouden zeg *LOL*

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:22

en trouwens..
Ik heb ook bij manege kikkert leren paardrijden.

En bij Elzenhof heb ik nooit gereden omdat ik niet altijd maar op een haflinger wil. Ik vind ze niet zo leuk.
Maar daar geven ze net zo veel om de paarden dan bij kikkert

Sanne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:45

Emandia is inderdaad leuk!,..
ook ik heb leren rijden op manege kikkert! Haflnigers heb ik ook niet zoveel mee, maar dat is absoluut persoonlijk.
Ik ben nog van de tijd dat Fandis *LOL* en Bonheur nog op Kikkert stonden (als we dan een week op texel waren, had ik elke dag een strandrit), vooral Fandis was mijn favoriet! Lovers Kwijl Nu LJ, die kan ook écht hard op het strand, geweldig genieten! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:23

hoe is LJ verder met de strandrit ?
Lief ?
Of kan die gek doen ? Bloos

Want ik ga van de zomer weer en dan ga ik ook weer bij manege kikkert strandrit maken. Maar nu wil ik op een echt paard.
want ik wil weer mee met een paardenstrandrit. *LOL*
Alleen een vriendin van mij die wil ook mee, alleen die wilt niet op een druk beest dus ik ga vragen of zij dan op Emandia kan. Lachen
en ik op een echt paard. Go jij! Go jij!
Want mijn broer die zal wel weer op stoes willen Verdrietig

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:28

Ik heb vorige week nog op Safira gereden 2x..
heeeeerlijk paard! heb echt genoten!
de paarden bij de Kikkert zien er allemaal goed uit.. Goed op gewicht..
Weetje.. bijna alle paarden in Nederland hebben overwicht.. Als je dan een dier ziet op gezond gewicht, zie je dat al snel aan voor te dun.. terwijl de andere paarden die je kent eigenlijk te dik zijn..
Een beetje ribben zien is juist goed.. als je maar niet duidelijk kuiltjes ziet..

Sanne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:30

Ik vind LJ echt super leuk op het strand, hij kan soms wel een beetje druk worden, maar hij is prima in te houden vind ik. Hij kan wel goed laten merken als het stappen te lang duurt volgens hem, dan kan ie gaan dribbelen Sigaar
Heb je al eerder op een 'echt paard' een strandrit gemaakt? ANders is Renka ook wel leuk, zij vindt het water alleen volgens mij niet zo leuk.. de laatste keer dat ik daar was, was een meisje van haar afgevallen omdat ze ergens van schrok, vol in de zee Ach gut

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:56

LJ is mega lief op het strand, alleen iets omin de gaten te houden: hij gooit hoog op, vooral in de draf. Lachen
Is ff wennen dus, maar goed te doen hoor, vooral als je regelmatig rijdt.
Renka is ondanks dat ze al een hele tijd meeloopt soms nog iets schrikachtig voor het water, maar verder ook echt een geweldig gaaf paard!
Gaat goed met de groep mee, dus ook flink hard.
Zafira is ook 1 van mijn favorieten, heerlijk paardje om te rijden is het! Ja

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:36

Als ik het zo hoor vind ik LJ wel wat *LOL*

Ik heb verder nog nooit om een "echt paard" strandritten gedaan.
maar lijkt mij super gaaf Lachen
ik ga dan maar denk ik LJ vragen.
Of even afwachten wat ze zeggen.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:52

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:23

Ik ga in de zomer ook naar Texel en heb 2 buitenritten gereserveerd op Manege Kikkert samen met een vriendin! Ben erg benieuwd. Ik kreeg in ieder geval een vriendelijke mevrouw aan de telefoon en ze vroeg zelfs al of ik en die vriendin een voorkeur hadden voor een paard. Jammer dus dat we er nog geen paardjes kennen... We houden allebei wel van een lekkere vlotte, maar niet te groot, omdat we zelf ook niet al te lang en te sterk zijn. Heeft iemand die Manege Kikkert kent een idee? Haha!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:30

Ik ben gisteren naar texel geweest, met mijn instructrice. Zij moest weer jury spelen!
Ik heb lekker een onervaren ritje mee gereden op spirit als 2e begeleider en later een ervaren 1,5 uursrit op winnetoe!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:30

O kan je nu al bellen *LOL*
dan ga ik ook maar binnenkort bellen,
ookal ga ik pas 16 juli.
(dan heb ik teminste een strandrit) *LOL*

Euhmm..
Merelmeis Emandia is een klein paard die is wel heel erg lief, word namelijk ook voor voltige gebruikt.
Stoes, Is ook wel een leuk beessie.
Safira, heeft mijn broer een bosrit op gemaakt, hij vond dat ook wel erg leuk Lachen

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:33

Winnetoe is zo leuk op het strand */o\*
Maar ook heel erg ondeugend.

want voordat ze in rengalop gaan kunnen ze ook soms eerst mini stukje draven een paar passen maar.
Maar dan gaat winnetoe erg bokken en wil al meteen in rengalop.

(daar had ik op gereden met mijn eerste strandrit)
Toen vond ik het minder, omdat ik ook al niet wist hoe een strandrit ging enzo Tong uitsteken
en dat was mij toen niet verteld Verdrietig

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:36

Mijn eerste strandrit was inderdaad ook op winnetoe, netzoals mijn eerste bosrit daar. Mijn 2e strandrit op centurio.
Voorderest nog een aantal keer een bosrit op dusty, dooli, fjordi en afgelopen keer nog 2e begeleiding op obelix! (zonder zadel, er was anders geen paardje over Ach gut )

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:43

Mijn eerst paardrijles daar (daarvoor nog maar 1x een bosrit gemaakt, voorderrest nooit gereden) heb ik op 2x Doolittle gereden en daarna nog 1 x op merry.
Daarna nog een bosrit een x op Stoes en een pony.
En nog een strandritten, allereerste Winnetoe, daarna nog 2x Emandia.

Dit is wel in 3 jaar verdeeld.
De laatste x was een strandrit op Emandia
bosrit op Stoes
en nog een strandrit op Emandia.

(wou eigenlijk op winnetoe.)
Maar ze hadden mij op donderdag geschreven, terwijl ik dinsdag heb opgegeven dus een foutje.
Dus toen hadden ze alleen emandia nog over Verdrietig
Maarjaa.. kon toen wel mee met de paardenstrandrit *LOL*

Maar Emandia is niet zo snel, dus al die paarden super ver in ik helemaal achter op Emandia

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:45

Ja, emandia vind een strandrit Niks aan! Haha!
In het bos is ze super snel, maar strand is helemaal niks voor d'r.. een paardje waar je zo een beginner op kan zetten!

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:10

ik vind de elzenhof echt helemaal geweldig!
daarom ga ik er ook elk jaar weer heen Knipoog
als je een bosrit wil maken en je bent gevorderd ga je alleen met een begeleider het bos in Lachen dan mag je ook je eigen rit een beetje bepalen Lachen dus is echt super! Haha!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:23

Dat is wel leuk Lachen

Maar bij Kikkert is het ook wel gezelig met meer mensen *LOL*

Idd Emandia is zo lief dat je zelf een klein kind op kan zetten