Zitcompetitie 2006 (FNRS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:07

Mijn manege doet ook mee ik heb 21 mei wedstrijd. Van die wedstrijd worden er mensen geselecteerd en daarvan moet er nog een de manege een finale gereden worden en die mogen door naar noordland ('s Gravenzande). Maar in welke categorie rij ik als ik F8 rij en 14 jaar oud ben?

Anoniem

Re: Zitcompetitie 2006 (FNRS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:10

missKimmiej schreef:
Eigenpaarden zijn ECHT niet makkelijker hoor

Toch wel. Het gaat er namelijk niet om OF je erop kan blijven zitten, maar HOE je zit . Iemand met een eigen paard kan dit dagelijks (of in ieder geval heel veel) oefenen op hetzelfde paard en een manegeruiter heeft deze mogelijkheid niet.

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:33

jauk schreef:
Mijn manege doet ook mee ik heb 21 mei wedstrijd. Van die wedstrijd worden er mensen geselecteerd en daarvan moet er nog een de manege een finale gereden worden en die mogen door naar noordland ('s Gravenzande). Maar in welke categorie rij ik als ik F8 rij en 14 jaar oud ben?

Categorie 3

jauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:50

Purmerburger schreef:
jauk schreef:

Categorie 3

Oke dankje wel:D.

Ik weet dat ik niet doorkom, want ik hang op de linkerhand naar binnen maar ja ik kan het altijd proberen;).

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:21

bij onze manege doen er 25 mee,
we hebben gisteren geoefend het is te doen!
alleen wel een beetje lastig, zonder beugels in je eentje.
Veel Succes allemaal en mischien zien we elkaar wel met de finale!!

Groetjes Mariska

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:15

Vientje schreef:
Lies_Beuker schreef:
Had het ook fijner gevonden als de pensionklant op een manegepaard had mee moeten doen, helemaal eerlijk is het sowieso nog niet maar op deze manier was de uitslag echt al vantevoren bekend...

Dat ben ik echt niet met je eens hoor! Vorig jaar scoorden bij ons de manegeklanten gemiddeld gezien hoger dan de pensionklanten! Daarnaast vallen de mensen die zo aan hun eigen paard gewend zijn tijdens de regiofinale wel door de mand

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:16

thaollat schreef:
bij onze manege doen er 25 mee,
we hebben gisteren geoefend het is te doen!
alleen wel een beetje lastig, zonder beugels in je eentje.
Veel Succes allemaal en mischien zien we elkaar wel met de finale!!

Groetjes Mariska

Heej Mariska, jij ook hier

25 is erg weinig voor dit jaar. Vorig jaar hadden we er rond de 70. Erg jammer, maar het zal zondag vast en zeker gezellig worden

De startlijst is trouwens bijna klaar, maar er moet nog wat gepuzzeld worden. Iedereen wil maar op die Nieuwe :p (en op Kelly).

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:21

Ilja000 schreef:
Daarnaast vallen de mensen die zo aan hun eigen paard gewend zijn tijdens de regiofinale wel door de mand

Daar ben ik het bijna helemaal mee eens, alhoewel er natuurlijk wel uitzonderingen zijn! . Ik zelf rij wel op eigen paarden (als bijrijder) maar deze zitcompetitie heb ik gereden op een ep waar ik nog maar een aantal keer opgezeten heb.

Patricia1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:51

Hey allemaal,
Ik ga ook meedoen met de zitcompetitie, we moeten zondag de proefjes rijden. Ik heb nog niet geoefend dus ben heel benieuwd hoe het gaat. (zit zelf in groep 4)
Moet je eigenlijk wedstrijdkleding aan of mag je gewoon je eigen rijkleding dragen? (zal wel wat comfortabeler zijn...)

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:52

Nou, ze geven je wel punten voor de verzorging van de ruiter IK zou het wel doen maarja

Naomi_Jortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:44

noami10 schreef:
liberty schreef:
Wij hebben nog een voorselectie, we gaan met 9 mensen naar de regiofinale in Heeze, we weten alleen nog niet wie

Als jij meegaat naar Heeze dan moet je maar hopen dat je op: (de paarden die fijn rijden & fijn zitten) Annabel, Tinkerbel, Joe, Didi, Gamorca (maar hij geeft erg hoog op in galop), Middy, Sun Shine en Jip, dit zijn de fijnste pony's! ff foutje ik heb net doorgekregen dat Gamorca níét meerijd omdat je 'n héél groot probleem hebt als je op Gamorca zonder beugels moet rijden!

P.S. Dat ik dit weet is omdat ik o manege meulendijks rij

Ilja000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:29

Patricia1984 schreef:
Hey allemaal,
Ik ga ook meedoen met de zitcompetitie, we moeten zondag de proefjes rijden. Ik heb nog niet geoefend dus ben heel benieuwd hoe het gaat. (zit zelf in groep 4)
Moet je eigenlijk wedstrijdkleding aan of mag je gewoon je eigen rijkleding dragen? (zal wel wat comfortabeler zijn...)

Het is en blijft een wedstrijd waar de FNRS reglementen op van toepassing zijn. Alles er op en er aan dus! Vlechtjes, witte blouse met lange mouwen, effen sweater, manege-tenue of wedstrijdtenue...

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:24

Ja! Ik werd net gebeld door de manege dat ik door de selecties heen ben en dat ik naar 's Gravezande mag. Ik had me voor de grap op gegeven want ik heb pas 1 FNRS proefje gereden (zit pas net op een FNRS manege). Ik ben begonnen in de F6. Ik zou echt niet weten wat ik verder moet doen. . Zaterdag extra les.
Welke categorie kom ik dan? Ik ben 13 jaar.

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:37

Volgens mij zit je dan in groep 2 Tenzij je je F6 diploma al hebt? Dan groep 3

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:59

Vientje schreef:
Had het ook fijner gevonden als de pensionklant op een manegepaard had mee moeten doen, helemaal eerlijk is het sowieso nog niet maar op deze manier was de uitslag echt al vantevoren bekend...

Hier ben ik het niet mee eens.
Ik heb een eigen paard, en reed daar ook op bij de eerste selectiewedstrijd (Zaterdag ook weer), maar ik heb niet gewonnen hoor. (Goed van m'n groepje wel, maar niet van allemaal in die categorie) Terwijl ik toch echt elke dag kan oefenen en dat paard door en door ken.

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:55

Rhonda ik hoorde dat ik zaterdag met de zitcompetitie op lexia zit, hoe verzinnen ze dat toch Ik op Lexia = minstens 1 jaar geleden... Maarja ga het allemaal wel merken, alweer goed geoefend ?

Unni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:38

Ilzjuh schreef:
Vientje schreef:

Ik heb een eigen paard, en reed daar ook op bij de eerste selectiewedstrijd (Zaterdag ook weer), maar ik heb niet gewonnen hoor. (Goed van m'n groepje wel, maar niet van allemaal in die categorie) Terwijl ik toch echt elke dag kan oefenen en dat paard door en door ken.

ik ben het helemaal met je eens Rhonda..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:54

_Laris_ schreef:
Rhonda ik hoorde dat ik zaterdag met de zitcompetitie op lexia zit, hoe verzinnen ze dat toch Ik op Lexia = minstens 1 jaar geleden... Maarja ga het allemaal wel merken, alweer goed geoefend ?

Nou, moet zeggen dat ik deze keer belabberd geoefend heb. Maar ik ga het ook allemaal wel merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:54

Ilzjuh schreef:
Vientje schreef:

En toch had je een voorsprong op de manegeleerlingen die niet met een eigen paard reden .

Ik zie nu trouwens dat je een les van een bekende topruiter/amazone kunt winnen en dat dit vorig jaar bij Tineke Bartels was... Ben nu al jaloers op degenen die mee mogen doen met de zitcompetitie .

Melissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:24

Jeej ik ben geselecteerd!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:12

CCCCorine schreef:
En toch had je een voorsprong op de manegeleerlingen die niet met een eigen paard reden .

Ja misschien wel, maar de uitslag was niet van te voren al bekend.
Je hebt sowiezo van die "manegeruiters die maar 1 keer in de week rijden" die heel netjes zitten en mensen met eigen paarden die het nooit zullen leren.
Niet dat ik mezelf nu bij die laatste groep zet, want zo verrot zit ik nu ook weer niet, maargoed het was maar een voorbeeld.

Gefeliciteerd Melissa!

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:51

Ik heb zondag selectiewedstrijd > categorie 3!!!

_Laris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:21

Ik morgen weer voor de 2de keer..
Maar alvast heel veel succes

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:01

Goed zo Lisje!!! Ik kom je aanmoedigen

Poeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:33

Ik doe vandaag mee aan de zitcompetitie op onze manege.

Helaas zit ik op een bagger paard..