Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mies7 schreef:@Ilja000
Bedankt alvast, ik geef zelf ook les bij een FNRS-manege en daar hebben we vaak dezelfde juryleden, dus is wel leuk als er eens iemand anders komt
Leuk!!!! Esjje schreef:bij ons op de manege doen ze da kei stom wij rijden ook fnrs maar we moeten bv de F5 3x rijden voordat we naar de f6 mogen:S omdat hij gwoon geld wil dus zo duurt het kei lang voordat we veder zijn... en de eigenaar doet het nl ook maar een keer in de 2 maanden:S ik vindt dat niet kunnen in de fnrs staat toch dat je gwoon de F5 2x moet doen dus de f5 a en f5b... kijk als je nou zakt tjah dan moet je het idd overnieuw doen maar ook als wij niet zakken moeten we het 3x doen hij wil 3 stempels bij iedere f zien anders mogen we niet door:s das toch triest:S
Ilja000 schreef:De F13 vraagt om te jureren wel een kleine voorbereiding voor juryleden die die proef zelf niet gereden hebben, heb ik gemerkt vandaag.
Jepsica, houd wel in de gaten dat er altijd verschil blijft tussen FNRS juryleden en KNHS juryleden. Er is gewoon een verschil in opleiding. Bovendien is het F13 protocol zodanig aangepast dat wel alle 10 onderdelen voor houding en zit blijven als in de F1 t/m F12.
Als ik soms bij KNHS wedstrijden schrijf zit ik soms met kromme tenen te kijken naar die ruiters. Die zouden het inderdaad niet allemaal halen in een F proefje! Waarna ik me onmiddelijk afvraag hoe zo'n ruiter in bijv. de M terecht gekomen is, want als je houding en zit niet in orde is, hoe kun je dan je paard zo ver krijgen? Ilja000 schreef:Esjje schreef:bij ons op de manege doen ze da kei stom wij rijden ook fnrs maar we moeten bv de F5 3x rijden voordat we naar de f6 mogen:S omdat hij gwoon geld wil dus zo duurt het kei lang voordat we veder zijn... en de eigenaar doet het nl ook maar een keer in de 2 maanden:S ik vindt dat niet kunnen in de fnrs staat toch dat je gwoon de F5 2x moet doen dus de f5 a en f5b... kijk als je nou zakt tjah dan moet je het idd overnieuw doen maar ook als wij niet zakken moeten we het 3x doen hij wil 3 stempels bij iedere f zien anders mogen we niet door:s das toch triest:S
Wij stimuleren ruiters ook om elke elk niveau minstens 2 keer, maar liefst 4 keer te rijden. En daarmee bedoelen we dan 4 keer een promotiepunt. Dat heeft niets met geld te maken, maar vooral met ervaring opdoen. Soms stroomt een ruiter zo snel door dat ze boven hun kunnen moeten rijden en dan erg teleurgesteld raken als ze dan keer op keer géén promotiepunt meer halen.
Bij ons gaan ruiters in overleg met de manegehouder of het secretariaat door naar de volgende proef. En dat is dus met 4 promotiepunten, of eerder als diegene dik in de punten zat, of minstens 1 keer in de prijzen.
Nogmaals, niet om het geld, maar voor de ruiter, om ervaring op te doen. Tenslotte maken de Fproefjes deel uit van het opleidingstraject van de FNRS.

Heike schreef:Wij hebben ongeveer om de 6 weken wedstrijd. Bij ons moeten ze voor iedere proef 2 PP halen. Omdat we onze juryleden wel uitzoeken, rijden meestal alleen de eerste vijf per catogorie een PP.
We krijgen wel iedere keer complimenten. Dus dat is wel erg leuk. Onze wedstrijddag is verdeel over de zaterdagavond (F6 en hoger) en de zondag F1 t/m F5. En we zitten altijd bomvol! Ongeveer 100 deelnemers per wedstrijdweekend. (En we zijn maar een kleine manege) We hebben altijd leuke prijsjes gesponsort door verschillende bedrijven.
Tussen de ochtend en de middag hebben we een vlechtwedstrijd. Daar kan iedereen aan meedoen. Zo leren ze ook vlechten en presenteren.
Verder hebben we per dagdeel een dagkampioen. Dus diegene met de hoogste punten krijgt een wisselbeker en mag zijn naam op een speciaal bord schrijven.
Ik ben al een tijdje klaar met de F-proeven, maar het is denk ik wel weer een goede oefening voor m'n paard en mij. 
) en een ZZ paard, deze is alleen op t moment al n tijdje kreupel dus loopt niet..Als je t goede paard maar onder je kont hebt en er zelf ook behoorlijk wat van kan moet t toch wel lukken met die proefjes met n manegepaard? Ilja000 schreef:Iemand met 208 punten heeft misschien helemaal niet lopen aanbaggeren, maar misschien gewoon pech gehad.
Ilja000 schreef:Jepsica uit dit topic heeft al met meerder manegepaarden bij de kNHS gestart en met groot succes!!!! Het is dus zeker mogelijk. Veel van onze manegepaarden hebben een sportcarriere achter de rug, hetzij in springen, hetzij in dressuur.

Je mag tot en met de f6 instromen. Dus dat scheelt weer een aantal proeven.