Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:21

peacehorses schreef:
ik vind ze totaal niet op elkaar lijken, Gil is ook veel forser gebouwd, Shakira was niet zo 'zwaar'.. en Shakira had geen witte achtersokjes toch?

shakira was zwaarder als gil :?
gil is aan grai, shakira zou je nooit een grai kunnen noemen :n
en shakira had wel iets wits aan haar benen toch?

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:22

haha eigenlijk zijn paarden de grootste etterbakken hea

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:24

yliljeey schreef:
haha eigenlijk zijn paarden de grootste etterbakken hea

hmm...
nee niet helemaal :n
een paard is een spiegel van jezelf :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:25

M_D_H schreef:
peacehorses schreef:
ik vind ze totaal niet op elkaar lijken, Gil is ook veel forser gebouwd, Shakira was niet zo 'zwaar'.. en Shakira had geen witte achtersokjes toch?

shakira was zwaarder als gil :?
gil is aan grai, shakira zou je nooit een grai kunnen noemen :n
en shakira had wel iets wits aan haar benen toch?

ik vind gil toch echt een stuk forser gebouwd (in de zin van gespierder) dan Shakira.. En volgens mij was Shakira aan haar benen helemaal zwart maar dat weet ik niet zeker hoor. Dacht dat ze alleen een blesje had en verder zwart was

yliljeey

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:27

ja eigenlijk ook wel.......
weetje ik vind lj afentoe wel een etter
en Jody wel eens een draak

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:29

hmm als je kijkt naar de bouw dan kijk je naar het hele geheel, gil is een ranke luxe gebouwde tinker, ja hij heeft meer spieren dan shakira, maar gil wordt dan ook in de sport uitgebracht en shakira hoefde alleen maar de lessen te lopen en werd dan ook niet getraind op spieropbouw oid :)
als je kijkt naar het algemene bouw is shakira veel zwaarder :) (in de paardenwereld kijken we dus naar de algemene bouw ;) )
shakira had een korte hals, korte rug, en korte benen, gil heeft een langs hals, lange rug en lange benen...
wat maakt dat gil ook veel sporttypischer gebouwd is :) shakira was een cob, klein van struk en behoorlijk zwaar beenwerk, korte rug, hals, zware gewrichten...
gil is dus echt een grai, zoals de zigeuners zeggen, de sport auto onder de tinkers :)

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:33

ik vind shakira leuker

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:33

en bedankt :') _O-

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:35

wat dan? dat is toch mijn mening. ik hou van die wat minder grote beesjes

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:35

M_D_H schreef:
en bedankt :') _O-

wat is daar mis mee?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:37

yliljeey schreef:
wat dan? dat is toch mijn mening. ik hou van die wat minder grote beesjes

niks hoor, maakte maar een grapje, gillian is namelijk mijn eigen paard vandaar :)
overgens verschilde gil en shaak van hoogte nog geen 5 cm hoor ;)
alleen qua bouw verschillen ze als rome en moskou :+

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:38

o sorry wist ik niet........
nouja.. gil is ook mooi hoor!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:40

maakt niet uit hoor jou mening :+

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:41

haha. ik jou ook van paardjes zoals fallax en easy......
dus die kleine beestjes

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:23

Het wordt tijd dat Thea een groot paard aanschaft :j dan hebben de volwassener en wat grotere ruiters er ook wat aan :j Ginger is leuk, maar begint op een gegeven moment ook te vervelen...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:37

is April er niet meer dan? En hoe heet die Andalusiër ook alweer, die is toch ook niet echt klein?
geef je wel gelijk hoor, maarja 't is wel een pony-centrum natuurlijk, moet je niet teveel grote paarden hebben :+ vond het nog opvallend want cumanda en hianca en gloria en bono en al die paarden die zijn overleden of weg zijn, die waren toch allemaal aan de grote kant? Het viel mij op dat er daarna ineens allemaal minipony's zoals Little Joe en Toetie en Kimberley terugkwamen..

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:40

peacehorses schreef:
is April er niet meer dan? En hoe heet die Andalusiër ook alweer, die is toch ook niet echt klein?
geef je wel gelijk hoor, maarja 't is wel een pony-centrum natuurlijk, moet je niet teveel grote paarden hebben :+ vond het nog opvallend want cumanda en hianca en gloria en bono en al die paarden die zijn overleden of weg zijn, die waren toch allemaal aan de grote kant? Het viel mij op dat er daarna ineens allemaal minipony's zoals Little Joe en Toetie en Kimberley terugkwamen..

April mag ik wel op maar ga ik niet op, ik klem met mijn benen en dan ga ik met April alle hoeken van de bak zien daar heb ik niet zoveel zin in.
Cabriola bedoel je? 1x op gereden, beest kent niet anders dan alleen maar bokken in de galop dus ook niet mijn paardje.
De enige waar ik echt op rijd zijn; ginger, DD, tjimke, hielke...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:50

nee April vind ik ook nog steeds niet echt een manegepaard maargoed. Sinds wanneer bokt Cabriola in galop? Toen ik daar nog reed deed hij dat nooit, hij ging alleen af en toe gigantisch verzamelen en dan waren alle knopjes kwijt om 'm voorwaarts te krijgen. Thea dacht ook altijd dat hij dan door het dak zou gaan. Maar hij heeft bij mij 1 keer gebokt omdat ik gefrustreerd werd dat hij zo verzameld bleef lopen en niet voorwaarts wilde dus toen gaf ik 'm een tik.. en toen kreeg ik een bok terug. Verder was hij altijd heel braaf

Ginger heb ik nooit op mogen rijden en Hielke heb ik ook heel lang niet op mogen rijden en Dikkie Dik juist wel terwijl die er pas net was toen ik er op mocht. Zelfde geldt voor Kimberley, daar mocht ik ook al meteen op toen ze nog die pony was die gewoon aan de kletter ging zodra je ging zitten :+ en ik vond het ook echt jammer dat Heidi weg was, die schrok bij mij een keer van haar eigen mest, ging met 4 benen tegelijk de lucht in, zat ik daar op haar hals, maar ze bleef wel staan, braaf beest <3

keertje vroeg een van de ouders langs de kant aan Janneke - waar ik toen nog les van had - of ik het wel leuk vond want ik keek altijd zo boos op het paard :') "nee mirjam weet gewoon wanneer ze streng moet zijn en verder is dat haar hoofd" :')

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:54

peacehorses schreef:

Toetie weet ik niet eens meer? Kimberley is ook weg. Maar het klopt wel er komen allemaal kleintjes voor terug, maar vaak zijn die toch niet geschikt omdat ze te moeilijk zijn voor de jongere kinderen en de ouders vaak weer te groot zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:56

charlie <3
charlie was geweldig :))
of max die was ook leuk <3
maar in principe kunnen de volwassenen ook op de tinkers en fjorden :))
dus wat dat betrefd heb je ook niet echt paarden nodig :o :+

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:58

Nee maar nu komen er heel veel rare, kleine kruisingen, ook smal en rank gebouwd vaak. Vaak rond de 1.35 maar.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:03

Faya__, precies, mijn gedachte ook, het is ook moeilijk om er een goeie ruiter op te zetten omdat ze zo klein zijn en ik wil niet zeggen dat er geen goeie kleine ruiters zijn, alleen die rijden geen 5 keer in de week :+
Toetie was er volgens mij ook maar een week, hooguit. Was een hele kleine pony die volgens mij rond de tijd van Lana kwam (of wellicht is hij vervangen door Lana) maar die pony bleek veel ouder te zijn dan gezegd.. ja dat had je ook wel kunnen zien maargoed, :(:)

en precies de tinkers en fjorden zijn ook wel geschikt maar dat zijn wel paarden waar je van moet houden, maar idd die rare kleine pony's die erbij komen (net zo lief hoor), zijn niet echt een vooruitgang in mijn ogen. Het enige wat ik echt van de fjorden heb geleerd, is dat je ze moet overtuigen om te doen wat jij wilt, en in dat opzicht ben ik zekerder op het paard gaan zitten, maar dressuurmatig kon ik niks, omdat die pony's dat daar ook niet konden. Is fijn als je elke keer minpunten krijgt op je wedstrijd omdat de jury een paard als April als uitgangspunt neemt.. tsja lex kan nu eenmaal niet uitstrekken, hij kan alleen versnellen >;)
Laatst bijgewerkt door ThinkAgain op 28-11-11 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:03

hmm das niet echt handig...
maar aan de andere kant, goeie manege paarden/ponys zijn heel moeilijk te vinden...
zeker voor een goede prijs...
dit omdat nederlands voornamelijk sportpaarden denkt te moeten fokken...
of idd paarden eigenaren die graag een veulentje van hun merrie willen, een leuke hengst zien die er op droppen en dan vervolgens gedwongen moeten verkopen ivb met de financiele situatie...
en tsjah, probeer nu nog maar is een goed manege paard/pony te vinden voor een degelijke prijs....
ik kan er geen 1 op noemen eigenlijk die nu te koop staat :o

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:05

ik wel maar thea wil geen "paarden die aan 4 benen kreupel zijn". Snap ook nog steeds niet wat ze met Joy moet, die kan ze zo voor 3000-4000 euro kwijt aan iemand en daar kan ze dan weer andere paarden voor kopen. De markt is op het moment slecht zat, er staan écht leuke kinderpony's te koop die megabraaf zijn alleen maar omdat mensen ze niet meer kunnen onderhouden, of omdat de kinderen inderdaad nu een sportpaard krijgen omdat die ook relatief goedkoop zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:06

peacehorses schreef:
Faya__, precies, mijn gedachte ook, het is ook moeilijk om er een goeie ruiter op te zetten omdat ze zo klein zijn en ik wil niet zeggen dat er geen goeie kleine ruiters zijn, alleen die rijden geen 5 keer in de week :+
Toetie was er volgens mij ook maar een week, hooguit. Was een hele kleine pony die volgens mij rond de tijd van Lana kwam (of wellicht is hij vervangen door Lana) maar die pony bleek veel ouder te zijn dan gezegd.. ja dat had je ook wel kunnen zien maargoed, :(:)

en precies de tinkers en fjorden zijn ook wel geschikt maar dat zijn wel paarden waar je van moet houden, maar idd die rare kleine pony's die erbij komen (net zo lief hoor), zijn niet echt een vooruitgang in mijn ogen. Het enige wat ik echt van de fjorden heb geleerd, is dat je ze moet overtuigen om te doen wat jij wilt, en in dat opzicht ben ik zekerder op het paard gaan zitten, maar dressuurmatig kon ik niks, omdat die pony's dat daar ook niet konden. Is fijn als je elke keer minpunten krijgt op je wedstrijd omdat de jury een paard als April als uitgangspunt neemt.. tsja lex kan nu eenmaal niet uitstrekken, hij kan alleen versnellen >;)

ja maar ook dat valt te leren, en lex kan zeker wel verruimen :))
je moet alleen het knopje zien te vinden en dat wordt je helaas niet aangeleerd bij thea :n